{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DRU OG DKK ??
  • #1   29. feb 2012 Nej, det er det ikke. Det bliver først et "problem" hvis du er medlem og vil avle.

  • #2   29. feb 2012 Nu med Chi & Staff , opretter du ikke din nye hund? :o)

  • #3   29. feb 2012 Det er ikke forbudt - i begge klubber kan du eje lige hvad du har lyst til af hunde. Du må bare ikke være aktiv i begge klubber samtidigt.

  • #4   29. feb 2012 ¤ Søster McFluff ¤ aktiv = f.eks. udstille med hver sin hund i hver sin klub eller?

  • #5   29. feb 2012 Troede ikke man måtte opdrætte i 2 forskellige klubber?

  • #6   29. feb 2012 Okay smiley super, tusind tak.

    Aino: har kun min mobil at gå op nettet fra pt og kan ikke oprette hende herfra smiley men så snart vi har bygget færdigt får vi computeren op.


  • #7   29. feb 2012 Det er så ikke helt sandt, tæveejere skal være medlem i DRU for at få stambog på deres hvalpe.
    Der er kommet nye krav herfra starten af året.


  • #8   29. feb 2012 Så hvis jeg skal have hvalpe så skal det være på en DKK hund så længe jeg har Micha og stiller hende i DKK ?

  • #9   29. feb 2012 Hedam, sådan mener jeg også at have hørt det engang herinde....

  • #10   29. feb 2012 det må man heller ikke man må heller ikke udstille begge steder .du kan finde alle reglerne inde på dkk hjemmeside

  • #11   29. feb 2012 Man kan stadigt godt udstille i DRU uden at være medlem smiley

  • #12   29. feb 2012 Hvis jeg nu bedst kan lide racen + kriterier på den ene race i en klub og på den anden race en anden klub, er jeg tvunget til at holde mig til en ? Så i realiteten kunne jeg ikke bruge min chi (DRU ) i avl eller noget, hvis det var det ? Fordi jeg udstiller Micha i DKK ?

  • #15   29. feb 2012 Hedam : skal jeg heller ikke smiley hun er hygge/ kæle/ træne hund smiley ìg det er hun også bare købt til.

    Syntes nu ikke man kan samligne det med partier smiley jeg køber ikke en hund efter tavlen, jeg køber med tavle for at se evt racerelateret sygdomme, og de bagud i linjer, så for mig har det ikke den store betydning hvor den har stamtavle.


  • #16   29. feb 2012 ved nogle fik afvide hvis de skulle havde hund i Dkk og bruge den til avel og udstilling så skulle de få dem de havde med tavle andet sted nevtraliseret og måtte ikke være medem hos de andre også.

  • #17   29. feb 2012 Kender en som opdrætter i en anden klub og udstiller sin dkk hund hos dkk.. Ingen blander sig i dette ;o)

    Et andet eksempel. Manden ejede en dkk tæve og fik kende parret med en dkk hund, konen opdrættede en anden race i en af de andre klubber. Dkk kan ikke gøre noget


  • #19   1. mar 2012 Palle

    Du mener vel "hvad skal KLUBBERNE blande sig i det for". Det her jo ikke et fænomen der er forbeholdt DKK.

    Hvad årsagen er ved jeg ikke specifikt, men jeg synes personligt at det giver mening at man ikke spiller på to heste. Reglen er muligvis ment for at undgå at den samme opdrætter både er DRU og DKK, da de jo ikke kan stå inde for hinandens avlskrav (nogle af DKK's er strengere, nogle af DRU's er strengere). For den der bare udstiller for sjov giver det måske ikke super meget mening, men for mange er udstillingen jo et avlsværktøj, og bliver derfor behandlet som sådan.

    Måske har FCI noget at sige der, I dunno.

    -----------------------------------------------------------------------------

    Jeg kan godt se hvorfor nogle ikke er helt tilfredse med politiksammenligningen, men hundeavl og politik går faktisk op i en højere endhed. Nogle af foreningerne er mere konservative/liberale end andre, men man finder den der passer til ens egen hundeholdsfilosofi, og der er man indtil hundepolitiken og ens egen holdning ikke længere harmonerer, eller man bliver og prøver at gøre en forskel.



    Til Trådstarter: Du har altså også mulighed for at flytte den nye over i DKK, eller den anden over i DRU. Så er begge hunde i samme klub og du kan udstille dem begge.


  • #20   1. mar 2012 Det kunne jeg smiley men det ville give avlsforbud smiley som sagt kan Chikka ikke bruges, eller skal ikke bruges pga tænder. Men hvis jeg falder for en DRU kennels hunde, køber en og så om 2-5 år bestemmer mig for at ville have en hvalp efter jeg kan stille. Men som nogen skriver kunne den komme i kærestens navn ? Vil bare ikke gøre noget galt smiley

    Såå må kigge efter FCI / DKK i fremtiden smiley

    Takker for debatten, man lære noget nyt hele tiden.



  • #21   1. mar 2012 Men forstår ikke klubberne ikke bre er glade for man vælger med tavle i stedet uden.

    Hvad hvis man har DKK hund, og en tavleløs ?


  • #22   1. mar 2012 Så ikke noget. Du må eje alle de hunde du vil, men når du er medlem af en klub har du samtidigt sagt ja til deres regler - og en blandingshund kan ikke avlsgodkendes i DKK/DRU, hvilket vil sige at du kan eje den og gå til alle mulige former for træning med den, men ikke avle på den.

  • #23   1. mar 2012 Syntes det ærgeligt man ikke kan have en race i hver klub smiley kan godt forstå hvis det var samme race i hver sin klub, men ellers ikke smiley

  • #24   1. mar 2012 Jeg har bare ikke fundet det jeg søger hos DKK pt smiley

Kommentér på:
DRU OG DKK ??

Annonce