{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.563 visninger | Oprettet:

Dårlig mave, LIDT blod i afføring {{forumTopicSubject}}

Hej! (:
Da min hund har haft dårlig mave her siden tirsdag (fra om aftenen, intet i nat og kun lidt opkast næste morgen) ellers fint indtil i dag.

Her da jeg kom hjem havde han skidt på gulvet, og der var en meget lille smule blod i.

Så hvad kan/skal jeg gøre?
Mener det er noget med noget bestemt de skal have at spise.

mvh
mathilde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave, LIDT blod i afføring
  • #1   2. mar 2012 Jeg ville ringe til dyrlægen nu der er blod i afføringen.

Det kan være noget den har slugt der har lavet en ridse i tarmvæggen, det kan være irriteret slimhinde i tarmen (tarmbetændelsse), det kan være være noget der sidder fast i tarmen og derfor gør at den kaster op.

Dyrlægen kan bedre vurdere om du skal komem med hunden elelr om du skal se det an. Hvis det er en irriteret tarmslimhinde skal den muligvis have antibiotika - så spørg for en sikkerheds skyld.

• #2   2. mar 2012 Altså han har ikke kastet op siden tirsdag, og kun skidt en gang i dag indendøre, samt han har også dårlig mave nu.

• #3   2. mar 2012 JAmen så har han haft dårlig mave i 3 dage, jeg ville stadig give dyrlægen et ring, især for ikek at gå weekenden i møde på denne måde.
    Det kan være det er helt ufarligt og at du bare skal holde din hund lidt på skånekost - eks ris og kylling - det kan være den skal have antibiotika - ja det kan være så meget.

Men du kender jo din hund og kan se hvor skidt den er, hvis den løber omkring og er aktiv og leger, så og vil drikke, så er situationen jo en anden end hvis den ligger og ser syg ud.

• #4   2. mar 2012 var til dyrlægen med min for 2 uger siden med de samme symptomer... det vidste sig at han havde mavekatar og skulle på pencilin og skånekost...
    Dyrlægen sagde desuden at der lige for tiden var en del hunde med noget maveonde...

Men ved det at der er blod i afføringen ville jeg klart smutte til dyrlægen hvis jeg var dig... specielt fordi det er lige op til weekenden... Som minimum ville jeg i hvert fald smide den på skånekost, nu den har dårlig mave..

• #5   2. mar 2012 Okay tak for svar.
    Han er frisk nok, ligger og sover som han plejer, vil meget gerne ud og gå tur, lege lidt osv osv.

Men vil lige sige det til min mor.

• #6   2. mar 2012 Skal risene være udkogte eller bare normalt kogt?

• #7   2. mar 2012 Hej. Jeg har lige haft samme tur med Aslan og kontakt dyrlægen. Det kan ende farligt hvis ikke man er OBS. Ang skånekost så skal kylling og Ris være seriøst godt kogt. Jeg tog det også stille i starten med opkast og en smule blod , men det endte med aff. i en pose af blod. Så nu er han på antibiotika og har fået taget biopsier af aff. og blod. Venter stadig svar fra dem i dag. Så jeg ville nok komme afsted inden weekend takst på dyrlæge og en tarvelig udgang. Rigtig god bedring herfra.

• #8   2. mar 2012 det er bedst hvis du koger maden så meget som muligt... formålet er at mave/tarmene ikke skal nedbryde det så meget...

Et god ting er fx at give hunden lidt a38 eller lignende i maden også...

• #9   2. mar 2012 Okay mange tak for hjælpen (:
    Vil lige få min mor til at ringe til Dr. dyr

• #10   2. mar 2012 Ja altså jeg hade tagit på direkt til dyrelæge hvis det va min hund, Men nu e jag også hønsemor big time :0)

• #11   2. mar 2012 Hej,

Min Barbie, (lille chihuahua) , har haft en voldsom tur, først kastet galde op to gange, og i halv andet døgn, var det ren blod "pesto" agtigt afførring. Jeg malede fanden på væggen, og ringede næsten med åndenød, til dyrelægen kl 07 om morgenen. De sagda, at det væltede ind med hunde der havde rent blod i afførring. At det muligvis var luftbåret smitsomt, for hele mit område (Nord for københavn) havde det. Hun blev selv rask.
    Jeg har fire, de andre har intet haft. Det var tirsdag og onsdag i denne uge, det stod på.

• #12   2. mar 2012 Nej det mener du ikke?? Godt då ska Donna IKKE umgås med andre hunde et styck tid.

• #13   2. mar 2012 Jeg bruger ris, godt udkogte og fiskeboller, det lærte jeg af en herinde, sorry kan ikke huske hvem, men det elsker Peanut og det hjælper på opkast.

• Mie A
    Mie A Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 4
    #14   2. mar 2012 Du skal tage til dyrlægen hurtigst muligt, det lyder i mine øre som Giardia.

• #15   3. mar 2012 Det kunne være meget rart med en update smiley

Kommentér på:
Dårlig mave, LIDT blod i afføring

Annonce