933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

En "hundehader" der blev omvendt :-) En "hundehader" der blev omvendt :-)

Som overskriften antyder har jeg aldrig været det store hundemenneske. Jeg er dyreelsker, har altid været det og har da altid nydt samværet og kontakten med hunde. Jeg er vokset op med hunde, katte, ænder, kaniner, geder, heste etc etc. Det har nærmest været en moderne Noahs Ark i mit barndomshjem. Men jeg har aldrig ønsket mig at have ansvaret for en hund. Der er jeg langt langt mere til katte og elsker dem for deres selvstændige væsen, og evne til at klare sig selv. Siden jeg flyttede hjemmefra for mange år siden har jeg altid haft kat, men for ½ år siden måtte vi desværre tage afsked med den sidste kat. Min mand har altid ønsket sig en hund men aldrig haft en, så nu var det min tur til at kapitulere og lade ham få sit ønske opfyldt. Hans favoritrace blev det dog ikke til, da jeg mente den ikke var så forenelig med et mindre barn (lidt havde jeg dog at sige), så det endte med en Finsk Lapphund der appellerede til os begge både hvad angår temperament og udseende. Nu er der så gået 3 uger, og jeg synes godt nok de første par uger var lidt trælse. Tis og lort der skulle tørres op, støvsugning i et omfang der aldrig før har været aktuelt hos os, gulvvask etc etc. Men for dælen da hvor er den lille prut da dejlig. Nu er han faldet godt til, næsten helt renlig, super dygtig til at være alene hjemme og charmerer alt og alle han kommer i nærheden af. En gåtur med ham tager mindst en time - ikke fordi vi går langt, men der er så mange der skal snakke med ham. Han ELSKER børn og bliver så glad når de gider snakke med ham (hvilket de altid gør :-D), jeg får så meget kærlighed af den lille pelsklump at de halve kunne være nok, vores datter knuselsker ham og det er 100% gengældt.
Jeg er omvendt: En hund er et fantastisk familiemedlem! Selvfølgelig giver det mere arbejde og kræver planlægning, men hold da fast hvor får man bare meget igen....
Man har et standpunkt til man tager et nyt. Jeg vil stadig gerne have kat når vi har pladsen og udendørsomgivelserne til det - men nu er det ikke længere et must. Magni har helt udfyldt den plads som vores gamle kat havde smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En "hundehader" der blev omvendt :-)
  • #1   4. mar 2012 velkommen i hundetossernes klub : = )

et dejligt sted at være, men nogen gange svært at få forståelse fra dem på den anden side,....

• #2   4. mar 2012 Århh snøft.. Jeg elsker når "kattemennsker" indser hvor meget hunde kan gi hvis man giver dem lov.
    "Jeg er også selv elsker af alle slags dyr og har altid været det" men hunde har altid været lettest at komme i kontakt med, da det er dem man jo oftest møder når man er udendørs :o)

• #3   4. mar 2012 Ja, det er dejligt. Både min mand og jeg er "omvendte" - jeg dog en 10-15 år inden ham.

Vi er dog stadigvæk kattemennesker, men man kan jo heldigvis sagtens være begge dele. Jeg står hver søndag op til en hund og to katte, der bare er overlykkelige over at se mig og alle skal hilse og nusses på samme tid. Det er så hyggeligt. smiley

• #4   4. mar 2012 Jeg vil også altid være kattemenneske - nu er jeg bare begge dele. Katte vil altid stå mit hjerte nært, men lille Magni har lært mig alt det skønne ved også at have en hund smiley

• #5   4. mar 2012 Åhhhhhr Susanne, så ser jeg lige du har Maine Coon....savle savle!!! Har selv haft en Maine Coon og manner hvor er det bare en skøn race. Når vi får plads skal vi have sådan en igen smiley Så ringer jeg lige til dig ok?

Kommentér på:
En "hundehader" der blev omvendt :-)

Annonce