3.105 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Uretfærdig klage Uretfærdig klage

Jeg kikkede forundret på et brev, som i dag lå i min postkasse, hvor 3 veje omkring mig har klaget over mine hunde skulle stå og gø udenfor.
Hmm, mine hunde er hurtigt ude og tisse, og så ind igen.
I lørdags var min bagdør gået op, mens jeg var hjemmefra i små 5 timer, og ja, der har hundene MÅSKE været i haven og har da sikkert også gøet, men en enkelt dag, kan da ikke være grundlag for klage, vil jeg mene.
Jeg ved så der på min vej, er andre hunde, også hunde, som virkelig er udehunde, og som gør mange timer hver dag, men det er jo altså ikke MINE hunde.
Jeg tager det nu ret roligt, for jeg ved det kun kan have været i lørdags mine KAN have gøet nogle timer, mens jeg ikke var hjemme.
De er ALDRIG ude, når jeg kører hjemmefra, der er de herinde.
De skriver i brevet, de vil gå videre til politi med det, hvis det ikke stopper, men igen, så er det altså ikke mine hunde, som står ude og gøer.
Hvordan beviser jeg det, hvis politiet, skulle stå her pludselig? De vil jo kunne se, at mine hunde er inde, og ikke står ude, som nogle så mener de gør, Men er de hunde, som i virkeligheden står og gøer, ikke ude, hvis politi skulle komme her, kan de jo påstå det så er mine som skulle gøre det.
Må indrømme, jeg er skide ked af det, netop fordi det er en uretfærdig klage.
Har faktisk overvejet smide et læserbrev i lokalavisen, og opfordre folk til at finde de virkelige hunde, som gør mange timer, hver dag.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uretfærdig klage
  • #1   5. mar 2012 Hvad med at kontakte politiet og få det på det rene?
    Du kan jo lige så godt komme "klagen" i forkøbet?

• #2   5. mar 2012 Du filmer og dokumentere hvornår din nabos hunde er ude og hvor længe de gøer.
    Der ud over gør du i en periode noget ud af at dine hunde ikke er til besvær på vejen.
    der ud over vil jeg tage en stille og rolig snak med dem der har sendt brevene..

• #3   5. mar 2012 Karin
    Jeg sad faktisk lige nu og overvejer om jeg skal tage brevet med op til politiet, og så forklare dem, at der altså bor andre mennesker på min vej, som har hunde der står ude og gør. Har dog ikke tænkt mig at fortælle hvem, det må de selv finde ud af. Hvis man kan klage over en hund ind imellem siger vov, så skal man vist ikke bo i byen. Mine hunde kan da gø, hvis nogen kommer forbi haven, men de er altså ALDRIG ude, så de står og gør flere timer. De er måske i haven over flere gange om dagen, måske sammenlagt 45 minutter, her i vinterhalvåret. Og sommeren, er de kun ude, når jeg er der, og der gør de ikke.
    Jeg sidder sgu lige nu, er er rigtig ked af det.

• #4   5. mar 2012 Louise
    Brevet er underskrevet med 3 veje som ligger bagom mig. Ikke med personlige underskrifter. SÅ kan jo ikke rigtigt kontakte dem, som har skrevet det.
    Og jeg vil da helst ikke anmelde dem længere henne på vejen, da jeg altså ikke på nogen måde er generet af deres hunde. Så er det jo pludselig mig, som er anmelder, og det er jeg på ingen måde intersseret i at være.

• #5   5. mar 2012 Jeg ville skrive et brev og putte i samtlige postkasser hvor du forklarer, hvad der skete i lørdags og at du selvfølgelig beklager, hvis hundene har generet nogen. Du kan yderligere skrive, at du regner med, at det må være denne dag de har reageret på, da dine hunde ellers aldrig går i haven og gør . Hvis de mener det er et gennerelt problem, så er du bange for, at de forveksler dig med nogle andre.

• #6   5. mar 2012 Ja, jeg tror nu jeg i morgen vil kontakte politiet og fortælle dem om dette. Jeg bliver trist over hvorfor pokker der intet står andet end navnene på de 3 veje.
    At skrive breve og smide i postkasserne, skal jeg vist bruge en uge til. Vil mene der på disse 3 veje er måske 250-300 husstande, og det virker lidt uoverskueligt for mig, at skulle dette.

• #7   5. mar 2012 brevet er vel underskrevet, og så kan du jo kontakte dem der har skrevet det. er det anonymt, så skrot det.

• #8   5. mar 2012 Hvis du aldrig har hørt noget før syntes jeg det er en trist måde det bliver gjort på. Man kan være blevet syg osv...

Susie hundebrøler har også et godt forslag du kunne bruge.

• #9   5. mar 2012 er du en af dem der er på Facebook, så lav en gruppe med de 3 implicerede gadenavne. og skriv din mening til dem der. der vil nok være et par stykker der er på FB, fra dine naboveje, og så spreder det sig som ringe i vandet.

• #10   5. mar 2012 Karin
    Jeg har aldrig fået klage før.

Doggymom: tezza er nu senior, 7 år for sent !
    Brevet er KUN underskrevet med de 3 vejnavne, intet andet.
    Ja, måske jeg skulle oprette en gruppe med vejnavnene på FB.

• #11   5. mar 2012 ja, det er det jeg skriver. så vil de komme ud af busken og svare dig der, nu de åbenbart er nogle kyllinger.

• #12   5. mar 2012 Okay...så mange huse kan være lidt uoverskueligt, men hvad så med at hænge et opslag op på hver vej ?...det skal de nok få læst og da de ikke efterlader nogen underskrift, så kan du jo ikke henvende dig til nogen.

Jeg syntes det er bedre at man reagerer end ignorere...da man på den måde virker seriøs og ansvarlig og åben for dialog....ignorerer man, så virker man bare ligeglad....at de folk så er nogle kyllinger der ikke tør stå frem er en anden sag :o)

• #13   5. mar 2012 hm jeg kommer til at tænke om man "bare" kan slynge om sig med klager uden at skulle bevise det har noget på sig?
    Bør det ikke ende i "påstand mod påstand" hvis der ingen beviser er?

Tror jeg kunne finde på at optage med et digital kamera, hvor man høre hunde der gør som en gal men kameraet peger mod mine hunde som intet siger...... skrive ned hvilken dag - tidspunkt... optage hundene i haven hvis det kan lade sig gøre... sikkert et større arbejde, men så kan man da uden at melde andre selv bevise det ikke er ens egne hunde eller?

Kan godt forstå du er ked af det, ville jeg selv være. *Krammer*

• #14   5. mar 2012 Du foretager dig ingenting. Er de virkelig gået til politiet, så er det eneste politiet gør er at lave et par stikprøver, hvor de holder uden for din adresse og holder øje med om der er hunde der gør.

Da det jo er et enkeltstående tilfælde, så vil det jo ikke ske igen, og så vil politiet give de der har klaget besked om, at der ikke er grundlag for deres påstand.

Det er absolut det bedste du kan gøre. For hvis du begynder at forsvare dig, så bliver det straks værre.

Du må stole på dig selv, at det ikke sker igen, og så tager du den derfra.

Gør mig en tjeneste og læs hundeloven og miljøloven igennem, for der står der helt præcist hvad man skal overskride for at politiet går videre med det.

Så du skal absolut ikke gøre noget, og så lad være med at spekulere på "hvad nu hvis", for det bliver der jo ikke noget af.

• #15   5. mar 2012 mange har fravalgt reklame og ugeaviser, så det er en dårlig ide synes jeg. flere stener over Facebook.

• #16   5. mar 2012 det er SÅ nederen når folk tager fejl af hvis hunde som er skyld i 'noget'.

Jeg havde en nabo på et tidspunkt, hvor man pludselig hørte nogen rååååwe hysterisk (om hendes hund), at NU gad man [bandeord] ikke se hendes hund mere i strædet, og næste gang ville man klage/politianmelde.
    ... problemet var bare lige det, at omtalte hund i det øjeblik lå og fedede den i sofaen og så tv med sin moar....

• #17   5. mar 2012 Gitte, hvad skal Chiko så stille op hvis der sker mere?
    Hvorfor skulle folk kun brokke sig en gang hvis hunde står og gør i området og de mener det er hendes?

Jeg kan godt forestille mig flere klager dumpe ind :o/
    Hvad kan der egentlig ske i sidste ende?

• #18   5. mar 2012 Udenfor....også derfor jeg mener, man skal reagere og ikke ignorere....hvis nu de folk vitterlig tror, at det er ts hunde der gør...måske de lige tjekker en ekstra gang inden de klager næste gang til nogen

• #19   5. mar 2012 Gitte, de stikprøver burde vel blive fortaget inden klagen dumper ind af døren eller?

• #21   5. mar 2012 At klagen er underskrevet med 3 vejnavne, ville jeg helt ærligt ikke kunne ta' seriøst - hvis folk vil komme med en seriøs klage må de komme med nogle navne.
    - Med frygt for at lyde fordomsfuld, der er ikke en risiko for at det er en eller anden hundehadende nabo som forveksler din bordeaux med "sådan en farlig kamphund vi hører om i medierne" og nu prøver at 'gøre dig bange' ved at sige de larmer?!

Må indrømme jeg ikke ville kunne ta' sådan noget seriøst, - kom dog pænt og ring på døren og ta' en snak om tingene! Hvad blev der nogensinde af dét?

Vi flyttede for lidt over et år siden i hus, og vores ene nabo har så allergi overfor hunde - rigtig surt for hende, men også for os. For hun kan ikke døje hunde og er nu så sur på mig at hun ikke vil sige hej etc. til mig, efter HUN har 'verbalt overfaldet' mig over hegnet.

De klager hun kom med, hang på ingen måde sammen med at det skulle være vores hunde - hun klagede bl.a. over de larmede vildt om morgenen og den periode hun mente de havde gjort det i, var vores ferieperiode og der var sgu ingen, hverken hunde eller mennesker, som var oppe kl 6 på dét tidspunkt!

Hun fortalte også 'pænt' om en af naboernes hund som "alle jo hadede og den larmede helt vildt og nu var den altså også meldt til politiet så den var jo snart væk". Den er der altså endnu, og bevares, den siger da noget - det gør hunde jo.

Hele naboens måde at reagere på har gjort at jeg ikke kan ta' det seriøst på nogen måde - mine hunde står ikke 24/7 og gør opad hendes hegn, de er altid i den anden side af haven.
    - Var hun nu kommet stille og roligt ind og måske lige startet med at præsentere sig (Hej nye nabo!) og så ha' taget en rolig dialog, så havde jeg nok været lidt mere stemt for at lytte.

Desuden blev hun sur på mig, fordi jeg tilsyneladende havde lovet hende at flytte vores hundehegn 2m ind i vores have!? Dvs. 2m væk fra hendes hegn, hele vejen ned, det er altså pænt meget af vores have vi ville "skære væk" så.

Jeg kontaktede kommunen for at forhøre mig om hvad jeg skulle gøre og lyder til at hvis hun endelig vil klage videre over os, så skal politiet ud m.v. og det kan ta' lang tid og så skal vores hunde altså også VIRKELIG larme meget.

Har engang besøgt en ""KENNEL"" (Hundefabrik kan vi også kalde det) som lå i en villa midt i et villakvarter og de havde 20-30 hunde, minimum, som larmede og lugtede m.v. og de grinte af naboernes klager, for der skete intet for dem.

Så er jeg ikke nervøs for mine 3 hunde, - som selvf. kommer ind når de larmer i haven, men de må altså godt sige vov når nogen går forbi.

Nå, ævl og bævl - kort og godt, jeg ville ikke ta' klagen seriøs når de ikke engang kan stå ved hvem de er. Vil de klage til politiet, så vent og se det an - dine hunde larmer jo ikke, så du har dit på det rene!
    - Og lur mig om ikke politiet har bedre ting at ta' sig til, end sidde og lytte efter gøende hunde en hel dag smiley

• #22   5. mar 2012 Nåerhja, - og så snakkede jeg med nogle andre naboer og spurgte om de følte vores hunde generede dem på nogen måde og der er ingen andre som føler sig generet.

Ham som bor bagved os grinte og kiggede på naboens hus og sagde højlydt at vores hunde bestemt ikke generede ham - de var hunde og hunde sagde noget ind i mellem, og det måtte de hjertens gerne!
    - Han har selv hund, og lød som om naboen også dér havde brokket sig.

Så jeg føler mig ikke bange over hendes klage, vil hun klage videre - so be my guest.
    - Nu har hun så sat huset til salg, det grinte vi lidt af.

Ydermere så trækker de gardinerne for hvis vi går ude, fx vi skal i bilen - vores indkørsel/garage ligger hvor de har køkkenvinduer ud til, og går vi i bilen og de er i køkkenet ryger gardinet ned med det samme!?

• #23   5. mar 2012 Nej Aino, for det er politiet der skal foretage dem. Derved bliver man frikendt, fordi de ikke finder grund til klagen. Så jeg ville bare tage det roligt, hvis det var mig.

• #24   5. mar 2012 Politiet tager det sørme alvorligt, for de er også trætte af den evige klagen fra højre og til venstre. Så det handler også om at de der klager får sig en lærestreg.

• #25   5. mar 2012 Hvis der kun er anført vejnavne i klagen- så kan du jo undskylde på hele sognets vegne

• #26   5. mar 2012 Gitte, okay jeg havde forstået klagen kom fra politiet som havde modtaget klage fra de 3 veje.
    Det må man så håbe de får (lærestreg) ;o)

JRT, Tænkte også lidt som du skrev "- Med frygt for at lyde fordomsfuld, der er ikke en risiko for at det er en eller anden hundehadende nabo som forveksler din bordeaux med "sådan en farlig kamphund vi hører om i medierne" og nu prøver at 'gøre dig bange' ved at sige de larmer?!"

• #27   5. mar 2012 Jeg fik en lign klage for år tilbage da jeg boede i en boligforening .. Jeg vidste det ikke var min hund der gøede , og da jeg kunne ende med at blive smidt ud , kontaktede jeg mine nærmeste naboer med et stykke papir de kunne skrive undr på , hvis og såfremt de ikke var genert af min hund .. de havde sjældent hørt hende gø , så de underskrev med det samme , 4 hold ... jeg hørte aldrig mere til den klage smiley

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 109
    #28   5. mar 2012 Det er da et trist brev at åbne. Men jeg tror jeg ville gå rundt på de 3 omtalte gader og banke på hos en 4-6 steder på hver vej og så spørge om de kender noget til det brev. Hvis ingen vil kendes ved det, altså ud af de 12-24 huse, så ville jeg bare sige hm og lade den ligge. Man kan jo ikke skrive under som værende alle 3 veje hvis det ikke er alle, der klager.

• #29   5. mar 2012 Jeg ville nu blot sørge for mine hunde ikke gøede udefor og ikke gøre mere, ved at rode i ting gør man endnu mere opmærksom på sig selv.

At brevet ikke er med navn på er egentlig fløjtende ligemeget, her har du da fået beskeden og ikke bare fået besøg af Politiet.

• #30   5. mar 2012 Bor du i ejer eller lejer ???

Ejer du din grund, vil politiet sige til dig at du skal tage dine hunde ind og lukke vinduerne (Hvis de da vil gøre noget ved "anonyme" klager) Bliver politiet ved med at få klager over dine hunde vil du kunne bede dem bevise deres påstand om at det er dine hunde der står og gør, og ikke en der har ondt i røven.. Husk at tale pænt til dem smiley

Bor du i leje bolig, ville jeg kontakte boligselvskabet og nævne hvordan landet ligger ang den ene dag døren var smuttet op.. Og at du synes det er underligt at der ikke er nogen der har ringet til dig hvis hundene har været så generende. Nogen af naboerne ved ved hvor du arbejder eller kan slå dit nummer op på nettet eller smide en besked ind af brevsprækken..

Og vigtigst af alt.. Jeg ville gå ind til de nærmeste naboer, sige at jeg har fået en klage, og hører dem om de er generet. Jeg vil undskylde for ulejligheden, men hvis ikke nogen siger til dig at dine hunde larmer når du ikke er hjemme, ved du det jo ikke..

Jeg har haft en nabo som så sig så sur på mig (over at jeg ikke var single) at han klagede over mig HELE tiden.. Og han fik nogle enkelte naboer med på den. Jeg kunne bevise overfor boligselvskabet at min hund ikke havde været hjemme nogle af de pågældende dage, så de stoppede med at tage klagerne seriøst. Og de naboer der var blevet lokket med til at klage, sagde undskyld til mig da jeg også overfor dem beviste at det ikke var min hund de kunne høre..

Yderlig: Hvis du bor til leje, så skal boligselvskabet advarer dig en del gange før de kan smide dig ud, og derefter kan du nægte og kører retsag istedet.. Dette kan tage ÅR!! før der kommer afgørelse.. Og i mit gamle boligselvskab var en anonym klage ikke nok.. Der skulle navn og adresse på, før de ville se på den..

Så gem brevet til senere brug, undersøg hos de nærmeste naboer om dine hunde virkelig forstyrer, og skid på dem der har ondt i måsen...

• #31   5. mar 2012 Ps: Hvis der virkelig var nogen der på almindeligvis synes dine hunde forstyrer, så ville de nok skrive noget i stil med: "Hej Nabo. Jeg har været ret forstyrret af dine hundes gøen de sidste x antal dage.. Ville lige nævne det, da du nok ikke er hjemme når det står på. Mvh Nr 4"

• #33   5. mar 2012 Hanne, Jeg fatter ikke hun ville byde andre det ;o)

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #34   5. mar 2012 har du en grundejer forening...
    jeg må heldigvis sige at jeg aldrig har prøvet at få en klage over nogen af mine dyr. men min nabo fik engang et brev hvorr der stod at 15 husstande var utilfreds med han nøns og hane.
    det er nemt at skrive sådanne breve. ja undskyld.
    min nabo gik til grundejerforeningen og han kom alt i forkøbet og ja som de sagde og kommunen at en klage med så mange husstande uden personlige underskrifter kan de ikke bruge til noget. han overholdte alle krav om hønse forhold med mm. han hørte aldrig mere

• #35   5. mar 2012 Hanne, næ men respekt for politiet havde de da, det var så godt nok når nu de ikke var til at snakke med ;o)

• #36   5. mar 2012 Jeg har prøvet det samme med min forrige hund (schæferhund). Jeg bor så til leje og fik et brev fra boligforeningen, at der var blevet klaget over min hund, der gøede. Jeg blev målløs, for min hund gøede aldrig i haven. Jeg ringede til boligforeningen og forklarede - herefter førte jeg logbog, som jeg sendte til boligforeningen - der var to vuf på en måned - og det var i dagtimerne.

Jeg spurge mine nærmeste naboer, om min hund generede dem med gøen. Svaret var: Nej da for pokker, vi hører hende aldrig - hun siger jo ikke engang en lyd, når vi går forbi hækken. Men de vidste, hvem der stod bag klagen, for hun havde været rundt for at samle underskrifter!!!! Min nabo nægtede da heldigvis at skrive under på noget, som var decideret usandt.

Men jeg gik så hen til hende, der stod bog klagen og spurgte pænt, om hun havde tid til at snakke. Det havde hun - jeg kunne sagtens se, at hun var meget ubehagelig til mode.

Det viste sig, at hun kunne høre en hund, når hun var kommet i seng - ja tak, det kunne jeg også, en psykisk syg, der boede længere henne og har en besynderlig døgnrytme luftede altid sine bassethunde i haven om natten. Og ja, de gøede som ind i bare fanden..

Jeg bad "damen" om en anden gang lige at lufte det med mig, inden hun igangsatte sådan noget, som ikke engang havde hold i virkeligheden, Meget flov lovede hun mig det, og jeg hørte aldrig en lyd mere. Jeg er i øvrigt på fin talefod med "damen" i dag smiley

• #37   5. mar 2012 Brevet var IKKE fra politiet. Det er skrevet privat, og kun underskrevet "Hilsen beboerne på " og så navnet åå de 3 veje. Mine hunde gør faktisk kun udenfor, hvis nogen går helt op af hegnet, eller hvis der kommer nogen hos mig, hvad jeg vil mene de også skal have lov til.
    Jeg har altid været meget over dem, med at tysse dem ned, hvis de gør, netop fordi jeg ikke gider klager over dem.
    Og normalt er min bagdør altid lukket, men en af hundene må have været oppe af håndtaget, så den er åbnet. Så nu må jeg så låse døren, så de ikke kan komme ud alene. Det har væreet åbent bagtil pga jeg altid har frygtet for brand, og så ingen kan komme ind til dyrene. Men fra nu af er den låst, hver gang jeg går.
    Jeg har ihvertfald besluttet jeg i morgen kontakter politiet, og fortæller at jeg har fået brev med klage, som jeg ikke forstår. Jo, lørdag der kan de som sagt have stået og gøet, men jeg mener altså ikke man straks farer i blækhuset over nogle timer en enkelt dag. Ellers gør de nogle få gange, hvis der kommer nogen her, når vi er udenfor. Hundene opholder sig aldrig derude, når jeg ikke er hjemme.
    Jeg vil faktisk håbe politiet, ville køre her forbi og lytte efter gøen, for så ville de kunne se, ar det ikke er herfra der er hundeglam. Og det vil jeg klart foreslå dem i morgen, når jeg taler med dem.

• #38   5. mar 2012 Chiko: Det lyder som en god idé. Jeg husker udmærket, hvor ked af det, jeg blev - især fordi det var så uretfærdigt. Man føler sig totalt magtesløs. Hvis hunden så virkelig havde galpet, så kunne man forbedre, men dælme svært at forbedre noget, som ikke er..

• #39   5. mar 2012 Ja, jeg har sørme følt alle på min vej har skulet mig i dag. Og det er selvfølgelig noget pjat, for det brev har ligget i postkassen siden lørdag, hvor det er dateret, så de har nok ikke skulet. Men føler bare lige nu, det måske er alle som har set sig sur på mig.

• #40   5. mar 2012 Jeg husker udmærket følelsen, men jeg vil vædde på, at det forholder sig som her - en enkelt emsig person, der har fået nogle til at skrive under - måske endda uden at ane, hvad de har sagt ja til.

• #41   5. mar 2012 Chiko, du kunne jo høre dine nærmest naboer ad om de kender til det, så får du det nok bedre :o)

• #42   5. mar 2012 Ja, jeg har nu ret god kontakt til mine nærmeste naboer, og jeg har altid sagt til dem, at er der noget ang mine dyr skal de endelig sige til. Så har jeg en emsig nabo på min ene side, som jeg ikke taler med, måske det er hende. Vil da se om jeg kan få hende i tale i morgen. Hun er en ret special dame. Men vil ihvertfald lige forhøre mig ved de nærmeste her ved mig.

• #43   5. mar 2012 Gør det - jeg blev så glad, da jeg talte med mine nærmeste naboer, og det nærmest fløj ud af munden på dem, at de ALDRIG hørte min hund, trods vi bor rimelig tæt.

Så jeg håber, det kan give dig lidt ro i sindet smiley

• #44   5. mar 2012 Ja, jeg syntes det er så surt der ingen navn er. For jeg kan sagtens tale ordenligt til folk, og ville meget hellere man kunne sætte ansigt på, fremfor at gå her og tro alle er imod en. Har næsten gået på listefødder hele dagen i dag

• #45   5. mar 2012 Jeg kunne heller ikke få oplyst navne fra Boligforeningen, men det kunne min nabo så heldigvis - så jeg ved faktisk ikke, hvor mange der skrev under. Det var en rigtig ubehagelig følelse ikke at vide, om det halve af nabolaget hadede én smiley

• #46   5. mar 2012 Ham der klagede over min hund, var min direkte nabo.. Kæft hvor han stod og løj mig op i ansigtet.. Vi var 6 lejligheder i blokken, og de 4 andre sagde at de ikke kunne hører min hund, og gårdmændene kunne heller ikke..
    Da jeg konfronterede ham fra nr 1 i at lyve, blev han direkte truende og klagede yderlige over hunden.. Nøøøj en nabokrig der opstod.. Jeg blev tvunget til at flytte til sidst da han stod helt op i ansigtet på mig og truede med tæv.

Boligselvskabet hjalp mig med ny bolig, og ville også gerne have hjulpet med at få smidt spaden ud, men jeg turde sgu ikke..

• #48   6. mar 2012 Hehe vi har også prøvet at der hvor vi boede før - rækkehus - troede dem inde ved siden af, at vores hunde sov på terrassen om natten!?

• #49   6. mar 2012 Jeg har så prøvet at være den nabo der klagede ...men direkte til ejerne :o)
    Den ene gang var hvor vi boede i andelshus og naboen...en ældre dame.. havde en gravhund, som gøede uafbrudt når vi blot bevægede os udenfor.
    Sad vi på terassen, så galpede den konstant af os uden nogen som helst reaktion fra ejerne. åbnede vi en dør eller et vindue så gik den også amok. Det gad jeg altså ikke stå model til, så vi gik pænt over og spurgte om hun ikke ville være sød, at gøre noget ved den gøen...det var ikke særlig sjovt at sidde og hygge i haven når den stod der i hækken og gøede uafbrudt. Hun blev stik tosset og smækkede døren i hovedet på min mand og det fortsatte....vi gik så derind igen efter et stykke tid...eller jeg gjorde og det var samme reaktion.

Efterfølgende kimede hun vores unger ned når de var alene. De larmede og nu skulle de være stille og hun gad fanme ikke høre på deres musik o.s.v. Så jeg gik endnu engang ind til hende og bad hende komme til MIG, hvis hun havde nogle problemer med mine unger og ikke vente til de var alene. Det gad hun så heller ikke svare på.
    Og jeg ved mine unger ikke har spillet højt for de har lært, at man skal tage hensyn til naboerne og ikke bare fyre op for anlægget...at de har siddet og snakket i haven skal de da have lov til...jøsses. Så nogle mennesker kan man bare ikke nå uanset hvor pænt man kommer til dem.

• #50   6. mar 2012 Hold da op, Susie, hun var skisme da belastende - og rigtig barnligt forurettet...

• #51   6. mar 2012 Bente...ja hun var vist ikke vant til, at nogen sagde noget til hende .....og hun var kold i røven over, at hunden generede. Den røv kedede sig så den aktiverede sig selv ....men en bette tur omkring vejen er skisme ikke nok for sådan en bette fyr på 1 år...fatter ikke hvad ældre damer skal med en gravhund når de ikke orker at lufte og aktivere den.....men den er jo lille...total misforstået race, som ofte befinder sig hos ikke aktive mennesker :o/

• #52   6. mar 2012 Susie: Det var da også frækt, at du sådan sagde noget til hende... Ja, gravhunden er nok én af de allermest misforståede racer (sammen med labben), stakkels lille fyr smiley

• #53   6. mar 2012 Jeg ville have givet guld, for folk havde henvendt mig her. Jeg er bestemt ikke en som farer i hoved på folk, og bliver vred.
    Jeg har her i formiddag høre hunde på den anden vej, som også står og gør. Vågnede faktisk af det og kom i tanke om at i sommers stod de og gøede mange timer hver dag. Så nu ved jeg der er to steder med hunde, som gør.
    Mine har været ude i haven 2 gange i dag, hvor jeg har stået og lyttet, de 10 min de var ude, for at se om jeg har overhørt de skulle være gøende. Ingen af dem sagde så meget som et vov.

• #54   6. mar 2012 politiet kan jo ikke gøre noget, når ikke der er en anmeldelse. og herregud, det drejer sig om hunde der gør. det er ikke en politiopgave.
    glem det og nyd dine hunde.

• #55   6. mar 2012 Nej jeg har også valgt at lade det ligge. Når jeg så ser mine nærmeste naboer, vil jeg spørge ind til det. Jeg ved mine hunde ikke er ude og står og gør så jeg har ren samvittighed hvad det angår ( undtagen lige lørdag, hvor døren var gået op)

• #57   7. mar 2012 I princippet kan det være en og samme person der har skrevet den "klage".
    Tag du den snak med dine naboer og så spring op og fald ned på det.

Kommentér på:
Uretfærdig klage

Annonce