{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.286 visninger | Oprettet:

tidligere "ejer".. Er i CHOK! :( {{forumTopicSubject}}

Jeg blir nødt til at dele det her med andre hundeejere, og høre Jeres mening.
Det blir nok lidt langt. Som jeg har skrevet herinde har vores hundehvalp på 5 mdr (vi har haft ham i to mdr) været i CT scanner og fået konstateret epilepsi. Ved undersøgelserne finder de en knæskade der kun kan være medfødt, som kræver en operation snarligt. Jeg ringer til hans "hundemor" og siger det som det er, dels fordi der var 5 andre hvalpe i det kuld, og dels så hun ikke avler på de samme to hunde igen...
Jeg siger til hende at vi ifølge købeloven har ret til at få noget af prisen tilbage og det vil hun så undersøge.
Jeg skriver til hende idag for at høre hvordan og hvorledes.Hun ringer så og siger hun har snakket med deres advokat, og de har følgende valg til os:
1) At aflevere viggo tilbage og få pengene tilbage for ham. De vil så aflive ham
2) Vi får ingenting
Jeg siger til hende at vi slet ikke vil have pengene tilbage, men blot lidt af dem tilbage til at dække en lille del af operationen. Men det vil hun ikke. Enten aflivning eller ingenting. Jeg måtte afbryde samtalen fordi jeg tudede sådan. Hvorfdan kan man som mennske gøre sådan??? Et er hvad loven og hendes advokat siger, men noget andet er da hvad man kan være bekendt som menneske! Hun spiller helt bevidst på vores følelser for Viggo fordi hun selvfølgelig godt ved, at vi ikke vil give ham tilbage, og det gør hun for at spare 3500 kr (plus aflivning oveni). Er det bare mig, eller er det en utrolig lav måde at være på???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tidligere "ejer".. Er i CHOK! :(
  • #1   7. mar 2012 Du har ret - det er bestemt dårlig opførsel smiley

  • #2   7. mar 2012 Ja...Jeg er grædefærdig. Vi vil selvfølgelig aldrig give ham tilbage, men bare tanken om at nogen mennesker kan finde på at lege sådan med et levende væsens liv, det er over min fatteevne...

  • #3   7. mar 2012 nøj, hvor er det stygt gjort af avleren.. og egentlig er det en ret grim mentalitet de har, at de hellere vil give fulde beløb tilbage og aflive, end de vil give lidt penge tilbage og derved give tilskud til operation :S

  • #4   7. mar 2012 Jeg tror at hendes advokat har ret juridisk, men moralsk og etisk 100% fejl,
    Desværre kan vi putte hende på lisen over dårlige opdrættere/avlere, desværre kan man ikke publicerer denne liste, synd det havde måske kunne lære dem noget om kundeservice og moral men man kan da håbe at hun læser denne tråd og at folk der skal købe FB lige tjekker med dig først Forøvrigt burde hun være lykkelig over at du ringede så hun ikke avler på samme forældre igen. Du burde få pengene igen for hunden.
    God bedring med ham-


  • #8   7. mar 2012
    * Mamma del Culo Maculato * - jeg tror du har ret.. men det kan hurtigt blive meget dyrt, at få hjælp fra en advokat, som spørgsmålet er, om det vil kunne betale sig pengemæssigt... men hvis man vil sikre sig at opdrætteren får en lærestreg, så bør man helt sikkert gøre det..


  • #9   7. mar 2012 Ja, lige nu ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har fanme lyst til at slæbe hende i retten eller noget! Han er ikke fra kennel og ikke i DKK... Men vi har ikke lige 2500 til en advokat, men vil helt sikkert tjekke alle links og følge dine råd Mamma del culo...
    Jeg tænker at hun da falder i kategorien hundehandler nærmest. Tænk hvis det er moren der har knæfejl og de bliver ved med at avle på hende smiley Hun sagde i telefonen at hendes dyrlæge havde snakket med min og at min dyrlæge havde sagt at hun ikke synes det var et værdigt liv for en hund....


  • #10   7. mar 2012
    isabelle M - det er vist imod loven, at hænge folk ud på den måde smiley desværre, ellers var jeg helt klart med på ideen!


  • #11   7. mar 2012 Ifølge købeloven så har I ret til at få dækket omkostningerne til operation eller i hvert fald noget af dem, da den er under ½ år. Det er påvist at det er en arvelig lidelse, og opdrætter skal kunne påvise at det IKKE er. Sådan er købeloven lavet, så I kan roligt tage kontakt til en advokat og så vil I få ret.

    Jeg tror kun det er en trussel og tomme ord, for at skræmme jer. Jo, de kan godt bede jer om at aflevere ham tilbage og få pengene tilbage. Men som alternativ skal opdrætter kompensere jer i henhold til købelovens regler.

    Selvom det ikke er en hund med stamtavle, så gælder købelovens regler trods alt. Er det DKK stamtavle, så henvend jer til DKK og få råd og vejledning.


  • #13   7. mar 2012 Hvor er det bare forfærdeligt!! smiley

    Desværre vinder de jo oftest på det, da de færreste har lyst til at få aflivet deres bedste ven..

    Da vi købte vores lød kontrakten på at hvis der var noget galt med hunden fik vi enten hele beløbet retur, mod at de fik hunden tilbage, eller at vi fik halvdelen af købsprisen retur, og beholdte hunden, og sådan MENER jeg det er for alle... Held og lykke!


  • #14   7. mar 2012 TS Undskyld jeg ved hvor jeg fik det fra.
    jeg tror at din sag er lidt anderledes end de link herinde, fordi hun har tilbud dig pengene retur, hvilket jeg godt ved ikke er det du vil og jeg forstår dig, man vil jo have sin hund, derfor kører hun på dine følelser.
    Mht advokat der er i de fleste byer gratis advokat bistand ( råd ) prøv dem og tjek ogaå med din inbo forsikring den kan også dække en evt retssag.


  • #16   7. mar 2012 Gitte:Du skriver hun jo godt kan kræve hunden tilbage, men det er jo også det hun har gjort smiley Jeg tror desværre ikke at der er så meget at køre, jeg har læst et indlæg fra kennelklubben mht købeloven og de siger at opdrætter skal tilbagebetale en del af købsprisen ELLER tage hunden tilbage og give pengene retur, og det er jo det hun har gjort
    Jeg har skrevet en besked til hende hvor jeg skriver at jeg synes det er usselt og umenneskeligt, og at det er virkelig lavt i forhold til den måde hun spiller på vores følelser for ham, samt at jeg fra start af har været 100% ærlig.
    Og det værste er at vi slet ikke ønsker det skal vær emedfødt, vi er slet ikke ude efter penge, for hvis bare det ikke havde været medfødt, så ville vores forsikring dække 80%!!! Det er næsten det værste synes jeg. Det fortalte jeg hende også da jeg snakkede med hende første gang og fortalte det. At jeg vikrelig ville ønske dyrlægerne OG forsirkingsselvskabet havde sagt det ikke var 100% medfødt, for så ville vi få det dækket smiley


  • #17   7. mar 2012 C: Jeg tror bare hun har loven på sin side smiley Hun har jo tilbudt at tage ham tilbage som loven foreskriver smiley Men jeg vil prøve at ringe til forbrugerrådet imorgen og høre. Puha, jeg havde ALDRIG troet et menneske vil aflive et dyr på den måde. MAn har jo virkelig lyst til at hun skal bøde, men vi kan bare ikke få Viggo aflivet. Det er så lavt altså.

  • #18   7. mar 2012 @ TS . . . ja der står at hun skal betale en del af beløbet, ELLER tage hunden tilbage.... der står ikke at det er hende der kan afgøre om det er den ene eller anden løsning...

    Jeg ville skrive/ringe til hende, og sige at du har kontaktet forbrugerrådet, som har oplyst dig at du iflg købeloven har ret til at få dækket en del af operationen da lidelsen er medfødt og hunden under ½ år, er hun ikke indforstået med dette vil du gå til advokat...

    Så kan du jo se hvad hun siger... jeg tror hendes er bluf, og bluffer su lige så godt så tror jeg ikke hun går længere....


  • TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #19   7. mar 2012 Puha siger jeg bare. Hvor er det frygteligt!!! Håber at i finder ud af det smiley

  • #20   7. mar 2012 Hanne: Men hvem bedømmer om det er det ene eller det andet? smiley

    Og selvom vi tror det er bluff, hvad så hvis det ikke er? Men uanset hvad vilæ jeg kontakte forbrugeretellerandet imorgen og høre om jeg kan gøre noget...


  • #21   7. mar 2012 Nete: Jeg forstår ikke hvad du mener?
    Altså hans operation koster 6000 kr, vi ville bare gerne have et lille beløb, fordi den jo er medfødt så vores forsikring dækker ikke...

    Og jeg vil jo ikke lade købet tilbage, vi elsker ham jo...


  • #22   7. mar 2012 @ Mor til V . . . du skal jo bare prøve at skrive det, så må du jo tage det derfra alt efter hvorledes hun reagerer... hvis hun bluffer og bare har taget chancen så vil hun nok ikke bare sige, så tag en advokat.... siger hun det er det kan du så beslutte dig derefter.... jeg tror at det at du skriver at forbrugerrådet siger at du har en god sag i forhold til at bede om hjælp til operation, er nok til at hun så indser at det er sådan..

  • #23   7. mar 2012 Nete: Ville du så ha handlet som hende??? Og taget en 5 mdr gammel hundehvalp tilbage, betalt ejerne købsummen og så køre direkte til dyrlægen og få den aflivet???
    Det viulle jeg godt nok ikke! Hvis det var mig der havde haft hvalpe og den ene skulle opereres, pga en fejl den havde haft fra fødsel, så havde jeg helt sikkert tilbydet dem et beløb som plaster på såret! Det havde jeg gjort 100%, synes alt andet ville være fejt, utisk og umenneskeligt!!!!


  • #24   7. mar 2012 mor til Viggo - du skrev længere oppe i tråden at sælgers dyrlæge havde talt med din dyrlæge og at hun havde udtalt, at det ikke var et værdigt liv for en hund. Har du spurgt din dyrlæge om hun har udtalt sig sådan - for er det tilfældet, så er der måske en gyldig grund til at sælger har givet dig et tilbud om at tage hunden tilbage.

  • #25   7. mar 2012 Jeg ville også mene du lige skal tage en snak med din dyrlæge, og høre om hun har udtalt sig på den måde til sælgers dyrlæge...

    Deernæst vil jeg ringe til ret og råd eller et andet advokat firma med gratis mulighed for rådgivning...
    eller skrive en mail til NGR - nettets gratis retshjælp
    http://www.vinaa.dk/advokat/06-retshjaelp/ngr.html

    Købeloven gælder uanset hvilken vare man køber i dk, men jeg ved ikke helt hvordan det står til med hunde der er købt som har fejl...
    jeg har ikke haft en hund uden DKK tavle, netop fordi jeg ved at jeg der vil kunne få den fornødne hjælp i sager som denne...

    Jeg håber for dig at det hele går op i den sidste ende, i en højere enhed... Men lov mig at tænke på din hund, og på hvordan hans liv vil være med epilepsi og dårligt knæ og operation..


  • #26   7. mar 2012 Jeg er ikke sikker på at hun bluffer, når hun ikke engang vil betale eks halvdelen af hundens pris tilbage så tror jeg hun er kold og kynisk, menn der er jo irrelevant da du meget forståeligt ikke vil af med din hvalp.
    Bluf tilbage , gør som flere her har forslået skriv et brev til hende sig at du har kontaktet en advokat og at du på baggrund af hans vuderinger overvejer sagsanlæg, selvom du måske ikke gør det, Du kan jo også bluffe.
    Nete G, jeg købte en hest med en skjult fejl og da min forsikring dækkede aftalte jeg med sælger at hun betalte selvrisiko og genop træning hvis det blev nødvendigt, samt stal leje under sygsdom. men med heste handler det ofte om mange flere penge så det kan ikke helt sammenllignes. Sidst jo det er fair at hun skal tage ansvaret for hendes opdræt, på samme måde som du skal tage ansvar for de ting du gør.


  • #27   7. mar 2012 Dette var altså også til Nete Sidst jo det er fair at hun skal tage ansvaret for hendes opdræt, på samme måde som du skal tage ansvar for de ting du gør.


  • #28   7. mar 2012 angående det dyrlægen har sagt, så er jeg total uforstående over det smiley Jeg har snakket med tre forskellige dyrehospitaler. To af dem angående pris på operationen, hvor de overhovedet ikke nævnte at de ikke ville ku lave den. Det andet hospital er der hvor han blev scannet, og han fortalte rigtig meget og viste på en model, hvordan hans knæskal gør, men at det 100% kan rettes op ved en operation, og at de havde en ekspert på området, det laver den operation mange gange om ugen! Min egen dyrlæge har aldrig nævnt at det ikke skulle være værdigt smiley Jeg skal ringe til dem imorgen og høre om hun virkelig har sagt det, for hvis hun har vil jeg kraftigt overveje at skifte dyrlæge, for det burde hun have sagt fra start af, inden hun sendte os videre til røngten! smiley

    Set i bakspejlet burde jeg jo ha bedt om navnet på deres advokat, og med det samme sagt at jeg ville kontakte vores advokat, så jeg "truede" hende tilbage, men det tænker man jo ikke over i sådan en situation smiley Jeg har fri imorgen, så der vil jeg ringe rundt og undrsøge mine muligheder. Jeg synes hun er styg og skal straffes!


  • mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #29   7. mar 2012 sike en møg so. ja undskyld men jeg bliver sku tosset. kan næsten regne ud at lille ven ikke er med tavle er det korrekt...
    jeg håber du på en måde kan finde de andre hvalpe købere og advare dem


  • #30   7. mar 2012 Nej, han er ikke med tavle smiley Ja, gid jeg kunne finde de andre hundehvalpeejere smiley

  • #31   7. mar 2012 @ TS . . . jeg tror hun har sagt det med din dyrlæge for at tage modet fra dig, for at du skal tro at alt som hun siger, og så satser hun på du ikke orker at gå videre med det.... så ja, spørg din dyrlæge, spørg evt ved forbrugerråd, og så skriv til hende at du følger op på sagen, som tidligere beskrevet... speielt hvis din dyrlæge siger at sådan har hun aldrig udtrykt sig..

  • #32   7. mar 2012 Nemlig! Det vil jeg helt klart gøre!

  • #33   7. mar 2012 @ Nete.... jeg er ikke sikker på at opdrætter har reten helt på hendes side når man læser de sider der linkes til... så jeg ville prøve at høre ad... og at sige man mener at man har ret og overvejer at tage en advokat, er ikke det samme som at true.... det kan gøres helt diplomatisk

  • #35   7. mar 2012 Det er jo slet ikke sikkert hun har talt med en advokat - det kan også bare være noget hun siger..

  • #36   7. mar 2012 Teknisk set opfylder opdrætter de lovmæssige krav ved at tilbyde at tage hvalpen retur... MEN der kan vist ikke herske nogen tvivl om,at hun spiller på dine følelser for at slippe udenom sit ansvar ved at tilbyde netop den løsning, hun gør.

    Jeg ville - i dit sted - prøve at få noget gratis advokatrådgivning. Det kan simpelthen ikke passe, at opdrætter kan slippe af sted med det der... I hvert fald er det fuldkommen moralsk forkasteligt.


  • #37   8. mar 2012 Problemet som jeg ser det, er at avler/sælger kan være totalt ligeglad - for der kan ikke laves de store sanktioner imod hende...

    Hun får intet ud af at få hunden tilbage, altså udover den udgift hun har ved aflivningen, hvis hun virkelig vil gøre som hun siger...
    Hun får heller ikke noget ud af at give penge tilbage, andet end en udgift...
    Hvilken er for hende den billigste???
    Hun virker jo ikke ligefrem interesseret i at forhandle om noget, så jeg tror den bliver rigtig svær... MEN... jeg tror tilgengæld også hun forsøger at fuppe...
    Det finder du allerbedst ud af ved at få talt med din dyrlæge, for at høre om der har været kontakt med hendes dyrlæge...
    Har der ikke det, så er hun fuld af løgn.... Og så ville jeg køre hårdt på..
    Har der været kontakt, og er der blevet sagt som hun påstår, ja, så er der jo en årsag til at hun ikke vil lade hunden gennemgå den operation!!!

    Så lige nu syntes jeg, at alt står og falder med denne viden.. Har eller har der ikke været den samtale!!??


  • #38   8. mar 2012 Jeg har snakket med vores dyrlægesekretær der vil få dyrlægen der ha sagt han ikke får et værdigt liv til at ringe. Et eller andet sted kan jeg godty forestille mig, der slet ikke har været en sådan samtale, dyrlægerne imellem? Jeg er lige nu igang med at skrive til den hjemmeside der var en derskrev herinde, hvor man kan få en advokat til at se på "sagen" og se om man har en sag eller ej. Hvis jeg får et positivt svar tilbage vil jeg snakke med et advokatfirma, og så kan de måske tage kontakt til hende. Måske det er meget at gå igennem, men hvis der er en mulgihed for at hun kan komme til at bøde, så er jeg villig til at tage den!

  • #39   8. mar 2012 -og de holder så ferielukket smiley Men sender mit spørgsmål, og ser om de svarer i løbet af næste uge...

  • #41   8. mar 2012 Dem har jeg skrevet til Geser smiley Tusind tak

  • #42   11. mar 2012 Må jeg spørge hvor han er fra? er det fra karup?

  • #43   11. mar 2012 er der noget nyt i sagen???

    Har du fået svar fra dyrlægen??


  • #44   11. mar 2012 Nej de er ikke fra karup smiley
    Ja der er lidt nyt, i fredags snakkede jeg med ´min dyrlæge, og hun blev meget chokeret over det, hundemoren påstod hun havde sagt- Dyrlægen sagde at de overhovedet ikke har snakket om et værdigt liv, eller aflivning! SLet slet ikke. Hun sagde at Viggos operation er simpel og at han nok skal få et godt liv. Så nu håber jeg endnu mere advokaten siger vi har en sag!!!! Hun er simpelthen en løgner! smiley


  • #45   12. mar 2012 Mor til Viggo... jeg krydser fingre for at det går lille Viggo godt... om du får avler til at erkende eller ejer...

    og om du får hjælp til at betale operationen eller ej... det vigtigste er Viggo og hans helbred... og jeg tænker at sådan en sag der, kan trække i langdrag...håber at du gør hvad der kan gøres for Viggo indtil den sag er afsluttet, altså også får ham opereret på egen regning, og så må du slås for at få en del af beløbet ud af avler..

    Avler er sådan et underligt ord.. men jeg har meget svært ved at bruge ordet opdrætter her....


  • #46   12. mar 2012 Jeg har lige været på jurakursus hos DKK i sidste uge..;o)

    DU og kun DU, kan vælge om:

    - Prisnedslag
    - Ombytning til anden hvalp
    - Udbedring af manglen
    - Ophævelse af købet
    Dette er ifølge Købelovens § 78


  • #47   12. mar 2012 Cocio . udbedring af manglen må jo betyde at opdrætter betaler operation eller ??

  • #48   12. mar 2012 @ hvor godt Cocio, netop hvad jeg mente da TS skrev at opdrætter havde sagt at hun ville tage hunden tilbage til aflivning.... at hvem er det lige der bestemmer hvilken løsning der skal være... det er så køber og det må siges at være rimeligt...

    er hun en ordentlig opdrætter så ved hun udemærket dette, men vil bare skræmme dig TS . . . så brug du Cocio´s viden mod hende og sig at hun er forpligtiget til at være med til at betale for denoperation.... kan ikke tro du er nødt til at køre advokat på så... er sikker på det er rigeligt at "true" med det samt den viden fra § 78


  • #49   12. mar 2012 Super, tusind tak Cocio!!! Jeg har lige fået svar fra advokaten som Geser henviste til, og de skirver at de vil mene jeg sagtens ville kunne få nogle af pengene tilbage, men at det ikke kan betale sig at "hyre" dem, for det vil blive for dyrt. istedet skriver de jeg kan anlægge et småsagssagsmål, der får man hjælp af retten. Jeg har læst lidt om det, og umiddelbart lyder det rimelig nemt, så det skal jeg ha snakket med kæresten om! smiley Tror I man kan få en advokatstuderende til at hjælpe sig?

  • #50   12. mar 2012 mor til Viggo H ja man kan jo altid spørge, ellers er der gratis advokat rådgivning i de fleste byer. prøv også lige at tjekke din indo forsikring om du har retshjælp og hvad den dækker.

  • #51   12. mar 2012 Uhhh god ide!!! smiley Nu må vi se om vi gør det. Vi kan ihvertfald ringe til hende og siger at ud fra at hun har løjet om hvad dyrlægen sagde, og udfra den paragraf i købeloven, så har vi tænkt os at køre sådan en sag, så kan det være hun får noget at tænke over!!!

  • #52   12. mar 2012 Cocio: Har lige læst det med købeloven, men jeg prøv lige og læs der her:
    Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.



    Skal det ikke forståes på den måde at når de har tilbudt det som de har, så kan vi ikke kræve afslag??


  • #53   12. mar 2012 Har du købskontrakt eller kvittering fra sælger? Har haft en hund med eplisi og den blev desværre aflivet.

  • #54   12. mar 2012 Christina: Ja det har jeg smiley Ja, hvis hans anflad bliver værre (nu kommer der kun ca 1 om ugen, af en varighed på 3-10 sekunder hvor hans hoved sådan kramper, og han kan få sig selv ud af dem), så vil vi heller ikke udsætte ham for lidelser, så blir vi nok nødt til at få ham aflivet, men indtil videre ser vi tiden an.

  • #55   12. mar 2012 Mor til Viggo, hmm, det ville jeg tjekke med advokaten, for de skal jo tilbyde den samme varer og der findes jo ikke 2 af din hund, det er lettere når det handler om bukser m.m , som jo er den samme lov. Forstår du hvad jeg mener??


  • #56   12. mar 2012 Ja, helt sikkert, men derfor mener jeg jo at de så istedet må give noget i kompensation.... De vil de jo også spare penge på...

  • #57   12. mar 2012 Mor til Viggo, ja det mener jeg også men jeg ville tjekke det med en advokat alligevel.

  • #58   13. mar 2012 Vi har fået svar fra advokaten jo smiley Han skriver han mener vi har gode chancer for at få nogle af pengene tilbage...

Kommentér på:
tidligere "ejer".. Er i CHOK! :(

Annonce