{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

tynd hund {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har brug for et godt råd .. jeg har en cocker spaniel på 1 år. som godt må veje 2-3 kg mere end hun gør nu .
problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg får hende til at tage på . har prøvet alt !!!!!

Hun har et højt stofskifte, det er jeg ikke i tvivl om. og kører i et meget højt gear det meste af dagen. hun mangler ikke sin appetit eller noget.

Dyrlægens ord er at hun er en smuk, sund og rask hund, med en "naturlig" vægt, i den forstand at sådan ville hun se ud i naturen, men at hun ikke ville tage skade af at veje et par kilo ekstra smiley

Er der nogle der kan komme med et sidste råd til hvad jeg kan prøve smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tynd hund
  • #2   13. mar 2012 Jeg har samme problem og kan desværre ikke hjælpe dig med en løsning, da jeg ikke selv har fundet en - altså andet end accept af at han er slank smiley

    Jeg har prøvet at komme fiskeolie ovenpå hans mad. Det gav intet resultat - hverken pænere pels eller vægt smiley

    Jeg har prøvet at råfodre ham, men han er ikke begejstret og der er for mange ting, han ikke vil spise.

    Og så prøver jeg mig stadig frem mht tørfoder.

    Men følger lige med smiley kan være der kommer nogle andre bud smiley


  • #3   13. mar 2012 jeg har samme problem med min ene tæve, men det er så mest fordi hun ikke rigtig vil spise noget

    kan godt få "lækre" ting i hende, men aldrig nok til en hel potion
    jeg ville gerne ha et enkelt eller 2 kg mere på hende...


  • #4   13. mar 2012 Min er også lidt tynd, men dyrlægen siger han er fin, så jeg har har accepteret at han er slank, han skal nok tage på når han bliver gammel smiley
    Hellere lidt for tynd end lidt for tyk, det belaster nemlig deres krop. Så mit råd er som pia H hør på Dr dyr.


  • #7   13. mar 2012 Susanne

    Mariannes Brittney har taget flot på i vægt, så det er ikke umuligt smiley

    Du kan se nogle billeder af fremskridtet på hendes hjemmeside.


  • #8   13. mar 2012 Kennel Diamond - Hvis det er en pharaoerne, så prøv at køre hunden op i drift inden du fodrer, 10 minutters leg eller lignende inden fodring.

    Jeg har kæmpet en brav kamp med en af mine whipper, der knapt gad spise lækkerier.
    Den sidste måned har jeg kun fodret hende, når hun er kørt godt og grundigt op og hun æder som et tærskeværk nu uanset, hvad jeg præsenterer hende for.

    Fodrer jeg bare på vanlig vis, spiser hun næsten intet.


  • #9   13. mar 2012 Susanne/Mamma

    Buddy mangler 2-3 kg, vil jeg skyde på.

    Han har masser af energi og dyrlægen er ikke bekymret, men man kan se ribbenene i solen, når han løber omkring. Og alle muskler, taljen etc. Men man kan ikke se hoftebenene, kun mærke dem gennem pelsen.


  • #10   13. mar 2012 Buddy vejer 19-20 kg. Det er så også lige en bid mere end Max...

  • #12   13. mar 2012 Black Beauty

    Kan det ikke være skadeligt at supplere med ren fedt? jeg tænker på bugspytkirtlen - der er problemer hver jul fordi nogle hunde får for fedtrig mad og ender med betændelse i bugspytkirtlen?

    Fra netdyredoktor

    Hvad kan jeg selv gøre for at nedbringe risikoen for betændelse i bugspytkirtlen?

    Det er vigtigt, at du i samarbejde med din dyrlæge fodrer din hund optimalt gennem hele dens liv. Hos dyrlægen kan du i dag få foder, der er sammensat således, at det altid indeholder lige præcis de næringsstoffer, din hund har behov for.
    Du må ikke fodre med meget fedtholdigt foder. Der kan være sjældne situationer i hundens liv, hvor det er nødvendigt at gøre det, f.eks. ved ekstreme fysiske belastninger. Her taler vi fortrinsvis om hunde, der bruges til slædekonkurrencer eller arbejde i meget kolde eller varme situationer, som kræver ekstreme energitilførsler. En sådan ekstra energitilførsel vil være usandsynlig i forbindelse med en normal familiehund.
    Du skal holde din hund slank og i god form. Hvis din hund er overvægtig, bør du kontakte din dyrlæge for at aftale et slankeprogram. Din hund vil blive vejet, og der vil blive vurderet, over hvor lang en periode, og hvor hurtigt, din hund skal tabe sig. Husk, at et pludseligt vægttab, eller stort vægttab over en meget kort periode, også kan medføre pankreatitis.


  • #14   13. mar 2012 Det skal jo bruges til opfodring af afmagrede hunde - ikke til hr og fru jensens i forvejen småfede lab - som får den brune sovs og andegumpen til jul...

    Jeg giver jer bare et forslag.


  • #15   13. mar 2012 Kirsten H

    de får faktisk altid deres mad lige efter de har været ude, men må prøve det lidt mere så
    tak for rådet smiley


  • TST hund L
    TST hund L Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 40
    #16   13. mar 2012 Du kan evt. foder med et hundefoder til aktive hunde. Jeg bruger det i forbindelse med jagtsæsonen til mine hunde. Der findes forskellige slags alt efter hvilket foder du fodre med.

  • #19   13. mar 2012 problemet er med nora at hun synes tørkost er kedeligt ... ikke at hun ikke spiser det men det er tydeligt at se at hun synes det er død sygt . og hun bliver træt af det efter noget tid

Kommentér på:
tynd hund

Annonce