2.220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

chiweenie chiweenie

er der nogen der har hørt om den nye race

chiweenie ?

sys den ser sød ud. det er en blanding af gravhund og chihuahua.

hvad er jeres mening om den ?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=chiweenie&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1317&bih=681&wrapid=tlif133171697089010&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=d2NgT6aMNsL18QOynfXDBw

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chiweenie
  • #4   14. mar 2012 jeg så animal planet forleden.
    og der sagde de bare det var en ny race.
    sys det er et godt match smiley

• #5   14. mar 2012 ja nogen af dem har lidt store øre. hahaha

• #8   14. mar 2012 Er ikke vild med den blanding. Men synes generelt gravhunden ødelægger alt hvis den er blandet ind i noget.

• #9   14. mar 2012 det er vel samme koncept som labradoodles, man parrer to race hunde og "laver" en ny race som man tager alt for mange penge for... I virkeligheden er det jo en blandingshund, de er ikke anerkendt som en race, heller ikke den der chiweenie...

Animal planet siger tit noget vrøvl om hunderacer, man skal ikke tro alt for meget på deres facts smiley

• #11   14. mar 2012 trine: dine hunde er da super søde at se på smiley

tinna: det var da en ærgerlig holdning at have. mange gravhunde er hysteriske. men mine to er nu meget velopdragne og kære. de går til alle mennesker og elsker opmærksomhed fra nye mennesker.

• #12   14. mar 2012 Mikker: Jeg taler udseende smiley Jeg synes gravhunden er fine som gravhund. Men blander du den med andre racer ødelægger den alt. Synes de er direkte grimme. De mister gravhundens udseende og får noget meget mystisk kortbenet, mindre kønne hunde.
    Jeg har endnu til gode at se en smuk gravhundeblanding. Men det er jo bare min smag.

Deres sind kan jeg jo ikke udtale mig om. Kan ikke se hundens sind på et billede.

• #13   14. mar 2012 Det må da være muligt at finde sig en ren race man kan lide, når der er over 400 godkendte racer!
    Hvorfor blande racerne, og fremavle diverse skavanker?
    Gravhunde og shi's er begge meget støjende racer, der ofte har problemer med store hunde, social omgang mv. Hvorfor fremdyrke og fordoble den adfærd? I don't get it!

• #15   14. mar 2012 Det er ikke en ny race - det er blot resultatet af en flok avleres forsøg på at mætte den uinteligente, amerikanske forbrugers behov for at have det "nye sorte".

Næste år avler de en ny blanding og booster dens popularitet med et fancy designerlabel og et klip i et tv-show... Næste år igen et nyt mix osv. osv.
    De har ingen interesse i at lave en race - for hvis først disse blandingsmiks bliver anerkendte - så ryger fidusen.

• #16   14. mar 2012 det er godt folk har så mange meninger smiley
    det ville jo være kedeligt hvis vi var ens og havde samme meninger smiley
    men sys nu stadig de ser søde ud.

• #17   14. mar 2012 Jeg synes også de ser søde ud.. Ingen tvivl der.
    Og jeg er heller ikke i tvivl om hvorfor man har blandet de to racer - det er netop for at lave noget der ser sødt ud - og som derfor sælger smiley

• #20   14. mar 2012 Nu er de fleste hunderacer startet med at 2 racer blev blandet, så det er der jo ikke noget nyt i.

Personligt har jeg aldrig været så vild med gravhundelooket, så gravhundeblandingerer ikke liiiige noget for mig.

Jeg kender søde gravhunde, men udseendet......

• #21   14. mar 2012 pia H, Fordi de 400 raser der allerede findes ikke er nok for nogle mennesker. Alle modehunde sælges dyrt også dem med tavler det er naturligt udbud og efterspørgelse .
    Nicolai og Marlene , nu ved hverken du eller jeg om de får flere eller færre skavanker end de renraset, ej heller hvilke forældre der er brugt og deres sundheds status.
    Ginne, jeg tror ikke at amerikanerne er mere uintieligente end andre mennsker, bare fordi de ikke vil have noget andet. Pas på med at sætte folk i bås , der er sikkert lige så mange grunde til deres beslutning som der er til din og min.
    Forøvrigt så syntes jeg at den er sød :-))

• #22   14. mar 2012 Væk med ikke i kommetaren til Ginne, sorry

• #24   14. mar 2012 Synes heller ikke om dem.... de 2 racer er meget bedre hver for sig :o)

• #25   14. mar 2012 Jeg foretrækker dem bestemt også hver for sig.

• #26   14. mar 2012 Mamma> Der er ingen tvivl om der også er kloge, søde og dejlige amerikanere - men der er også rigtig mange uinteligente af dem... Det er de heldigvis selv enige med mig i smiley Og ja de vil have noget andet - de vil have hunde i butiksvinduer som sidder med store søde øjne og kigger på dem og beder dem om at blive købt og elsket. De køber så deres lille yndlings designer hund, tager den med hjem og forstår ikke hvorfor hunden ½ år senere er uregerlig. De har ikke set på den siden den sad i vinduet... Men så smider man den jo enten i en kæde i gården, eller sætter den af på gaden.. Går ned og køber en ny...

Og jeg vil til en hver tid sætte de folk i bås, som sælger/køber hunde fra bure på størrelse med et A4-ark.

I 2005 da jeg var der over var det chihuahua og malteser eller husky og pitbull man blandede og solgte stygt mange af. Jeg så flere dyrehandler hvor de to blandinger var det nye "skriget". Men moden vender jo hele tiden.. Og du kan tro ophavsmændene er med til at vende den til deres fordel smiley

• #27   14. mar 2012 Den er hele tiden på Animal Planet.. syntes det er noget underligt noget hele tiden at blande racerne ...

• #28   14. mar 2012 Ginne, ja de sælges hunde i dyreforretninger, det gør de også i mange andre lande og jeg tager meget afstand for denne måde at formidle dyr hunde og katte på.
    Men det er altså ikke altid sådan at man sælger de så kaldte designer hunde, der findes mange seriøse kenneler der sælges disse hunde, meget dyrt enda mange gange fra 2000 dollar og op, og ja de tjener penge det er for det gør man med stolthed derovre hvor janteloven ikke findes. Jeg er dog enig med dig i at alt for mange køber hund uden at tænke sig om, og da der er 300 mill amerikanere og kun knapt 6 mill danskere så sker det sikkert 50 gange så ofte. Min pointe er at blandinger hvis de er blandet med omtanke og sundhedstjek ikke behøver være dårligere end ren raset hunde og at rakke ned på designer hunde (som forøvrigt er meget smart fundet på - det sælger) jeg bruger dog ikke selv designerhund om min da det er lidt overfladisk i mine øre og misbrugt, er lige så usagligt som jeg skulle rakke med på DKK hunde.

• #29   14. mar 2012 Neeej ... min lille Nelly er ikke længere end blanding/bastard - men en cheweenie ...

Kan jeg mon få stamtavle på hende nu??? smiley

• #31   14. mar 2012 pia H, standpunktet at de alle er dårligere kræver dokumentation for jeg ændre min holdning til det :-)) specielt da flere kennelkluber ( se andet link herinde) er godt igang med at avle nogle raser i stykker.
    og jo der er nogle der tænker på andet end penge også i blandingsavl, det er forkert at uden dokumentation skære alle over en kam, det gør man jo heller ikke fordi nogle få avlere i DKK ikke er seriøse.

• #33   14. mar 2012 pia , Ja det har vi og vi bliver aldrig enige fordi du generalisere, jeg mener ikke at man skal blande hvad som helst og hvem som helst men at blandinger kan være lige så gode som tavle hunde hvis man har sundheds tjekket hundene det holder jeg fast i til det modsatte er bevist :-))

• #35   14. mar 2012 pia, men forklar mig forskellen på disse 2 eks
    en gravhund m tavle og fine sundhedsforældre bagud parrer en shi også med tavle og sundheds tjekkede forældre i generationer kontra 2 gravhunde med gode helbred tilbage i generationer, her er den ene jo ikke bedre stillet end den anden kombination eller ??

• #36   14. mar 2012 Mamma, der er en hund x og en hund y, de har hver deres racerelaterede sydomme, laver man hvalpe på dem risikere man hvalpe der både har det fra x og fra y... ting kan godt springe led over og pludselig forkomne så vidt jeg har forstået, lidt ala en morfar der har dårlig hjerte, men det behøver ikke betyde hans børn får det eller børnebørn, måske der først er en med dårlig hjerte i et oldebarn......
    Skulle man lave blanding af 2 ren racet, så må det da være at fortrække de ligner hinanden meget på sind, størrelse og sydomme, så det ikke bliver en tikkende bombe i flere retninger ;o) tænker jeg....

Kommentér på:
chiweenie

Annonce