{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Voldsom gøen, når gæster går {{forumTopicSubject}}

Jeg er den heldige ejer af en skøn Pomeranian på 3 år. Hun er perfekt på næsten alle tænkelige måder – dog har jeg et enkelt problem med hende, som ingen har kunne hjælpe mig med, og vil derfor høre, om der er andre, der sidder i samme situation.
Mille gør helt ekstremt, når folk de går, og det er slet ikke til at trænge igennem til hende. Og det er vel og mærke selvom, at jeg eller andre stadig bliver tilbage ved hende. Lige så snart en gæst begynder at tage sko eller jakke på begynder gøen, og hun farer rundt og hopper op af den/dem, der er på vej ud.
Hvis der er nogle, der har et tip til, hvad jeg kan gøre, vil jeg blive rigtig glad. Synes næsten, jeg har prøvet alt, hvad jeg kunne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voldsom gøen, når gæster går
  • #1   18. mar 2012 Reagerer hun på samme måde når de kommer ind?

• #2   18. mar 2012 Nej overhovedet ikke. Hun er meget glad og ligger sig typisk på ryggen i håb om at blive kælet for. Men ingen gøen.

• #3   18. mar 2012 Så tror jeg at jeg ville afprøve den omvendte "der kommer gæster"-træning..

Når gæsterne skal til at gå, så sæt line på hunden inden de rejser sig og hunden begynder at gø..
    - Gå med ud og sig farvel, hunden ignoreres..

• #4   18. mar 2012 Det gør jeg også ofte, men hun er en kvik hund, så det hænder, at hun på trods af at have sele og snor på, stadig begynder at gø, da hun godt ved, hvad der skal til at foregå. Det er ikke hver gang, jeg gør det fordi, jeg var i tvivl om, om det gav hende ''falske forhåbninger''. Men tror du, det vil hjælpe, hvis jeg gav hende sele og snor på hver gang? Og at det vil forårsage, at det på længere sigt vil betyde, at hun ikke reagerer på, at folk går?

• #5   18. mar 2012 Det hjælper på "når folk skal ind" situationen, men det vigtigste er, at du ved hvornår du skal regere, hvornår du skal ignorere og hvordan hunden læses og hjælpes igennem situationen..

Det kan ikke skrives på skrift, for det kræver at se hunden i øjeblikket - ingen hund er ens, og hunde reagerer ikke ens på metoder..

Kan du ikke selv overskue det, så ville jeg søge hjælp i den lokale DCH (eller hvad i mon har), de har ofte en træner der kører ud =)

• #6   18. mar 2012 Jeg føler nemlig, jeg har overskuddet til at få trænet det med hende - problemet var bare hvordan. smiley Men jeg vil prøve at give hende line på hver gang, og så ignorerer hende, når hun begynder at te sig. Men hvis intet hjælper, vil jeg søge hjælp.
    Jeg siger mange tak for hjælpen, og fordi du gad at bruge tid på at svare smiley

• Sine S
    Sine S Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 25
    #7   19. mar 2012 Har du prøvet at distrahere hende når de skal til at gå? "Min" (mine forældres) lille chihuahua har det nemlig også med at gø helt vildt, også når der går folk forbi udenfor (som ikke engang kommer helt tæt på døren), og der synes vi, det hjælper at distrahere hunden de første mange gange. Molly (som hun hedder) er vist også 3 eller 4 nu, og det hjælper. Men så skal man også være konsekvent. Men jeg ved ikke om andre metoder er mere effektive.. smiley

• #8   19. mar 2012 Hej Sine. Tak for svaret. smiley Jeg har prøvet at distrahere hende med mad eller legetøj. Desværre er det som skrevet slet ikke til at trænge igennem til hende, når først hun har fundet ud af, at nogle er på vej ud. Med konsekvens, mener du så, at jeg skal skælde hende ud, hvis hun begynder på den trælse opførsel, og evt. mere eller mindre tvinge hende til at sidde med et ben el. lign. et sted væk fra døren?

• #9   19. mar 2012 At VÆRE konsekvent = at udføre samme metode HVER gang hunden har "den adfærd"

EN konsekvens = En given adfærd udløser denne straf/denne adfærd harc denne konsekvens... som jeg udfører konsekvent ; )

• #10   19. mar 2012 Hehe, tak tak - der er en bette forskel. smiley

• Sine S
    Sine S Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 25
    #11   20. mar 2012 Cecilie: heheh, nej nej slet ikke smiley Det er som Nina skrev smiley Bare gøre det igen og igen og igen smiley Hmm.. Men hvis det ikke virker så ved jeg det ikke smiley
    Jeg ved ikke om du bor for dig selv? Eller om der bor nogen sammen med dig? For hvis der gør, så er det tit en god idé at have alle med inde over træningen smiley Også forældre hvis man bor hjemme ;D
    Men ellers KAN du måske prøve at få hende til at blive et eller andet sted længere væk fra døren? Og stå foran hende så hun ikke kan se den? Ej, jeg ved det ikke.. Det plejer ellers at virke på vores chi.. smiley

• #12   21. mar 2012 Jeg vil helt sikkert prøve alle jeres gode råd - mange tak. smiley
    Så må vi håbe, det hjælper. smiley

Kommentér på:
Voldsom gøen, når gæster går

Annonce