Hmmm... så kunne limen ikke holde hunden længere.. {{forumTopicSubject}}
Var i Haderslev i dag og trænede lidt lydighed nede ved dammen. Det var en oplagt mulighed for at testet hundens koncentration under store forstyrrelser. Børn, motionister, andre hunde, ænder m.m.
Trænede frit søg på en legeplads, hvor jeg havde gemt to termosåler. Til trods for at der pludselig kom nogle drenge ind og begyndte at lege og løbe rundt, var Laika fuldstændigt kold i røven. Hun var 100 % på at finde det jeg havde gemt. Det synes jeg var flot.
Senere dækkede jeg hende af en god meter fra stien, gik 25 skridt væk. Hun ignorede pænt de mennesker der gik forbi. Der kom så en dame gående med hendes amr. bulldog. Hunden så rolig og fredelig ud, så jeg besluttede mig for at blive stående. Damen ser mig og min hund, og går så hen til mig. Der holdte "limen" ikke længere. Laika mente ikke jeg kunne stå og snakke med fremmede damer og hunde uden hende. Så vupti i fuld firspring på bedste labmanér hen til os og den arme bulldog, der nok blev lidt overrumblet af min lille hyper glade blacknose killerdog.
Damen sagde så hun var da ikke ret gammel min hund og om det ikke var en formel 1, den var så slank. Måtte fortælle til damens forbløffelse at det hun ikke og hun var 6 år
Hun fortalte at hendes tæve var 5 år. Synes det var hyggeligt at hilse på hende og hendes fredelige bulldog, så jeg gad ikke pointere at hun manglede mundkurven.
Men bortset fra den ene gang hvor Laika ikke lige blev liggende som hun skulle, så gik træningen rigtigt fint
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
jeg er født og opvokset i Haderslev, brugt mange timer på damen både sommer hygge og skjøteture, sidste skole dag på højen,
Jeg vil hjem....hyyyyyl
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
*Team Talkative* .
Hehe nej det virker så dumt.
Desuden var hendes hund sød og rar. Og jeg er ikke tilhænger af at putte mudkurv på en fredelig hund.
Hvis jeg giver hende en sid, stå eller dæk kommando og går lidt væk fra hende. Kan du gå hen ved siden af hende og skyde en hundeproppistol af uden hun flytter sig. Så vil mene at jeg rimeligt styr på hende. Hvis hun undtagelsesvis ikke bliver på sin plet, så løber hun hen til mig.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
Hmmm... så kunne limen ikke holde hunden længere..