{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.552 visninger | Oprettet:

Opfølgning Chappi hundemad {{forumTopicSubject}}

Jeg har for et par dage postet et indlæg her inde. ang jeg bare ikke kunne få min hund til at spise op, idag prøvede jeg så at få noget chappi med hjem fra en kolega... der blandede det så op med eukanuba.. nu skal jeg sku love for der blev spist op, skålen var slikket..

Nogen der fodre med "chappi" .. er det godt nok eller skal man holde sig fra det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfølgning Chappi hundemad
  • #1   23. mar 2012 kender heller ikke foderet, men skal der kun en meget lille del blandes med det gode foder for at hunden spiser, så er devisen her fred være med det, den får stadig langt mest af det gode....

  • #2   23. mar 2012 Hvad har du prøvet af foder, Kasper? Normalt er en golden jo ikke en småtspisende hund?

  • #3   23. mar 2012 har det bare sådan lidt... er der virkelig så meget forskel? Altså jeg spiser jo heller ikke ting jeg ikke kan li... så hvorfor fodre ens hund med dyrt godt foder som den alligevel ikke kan fordrage?

    Når alt kommer til alt tror jeg sku ikke der er den store forskel


  • #4   23. mar 2012 Mette>> Eukanuba Golden Retriver foder... men den skal kæmpe sig igennem det foder,..


    Med chappi stod kværnede den det hele inden for 5 min


  • #5   23. mar 2012 Der er forskel. Tro mig. Jeg er ikke foderfanatiker efter de er 2 år. Men indtil da er jeg. Jeg mener faktisk at man kan forværre en eventuel HD ved forkert fodring.

  • #6   23. mar 2012 Har du KUN prøvet Eukanuba?

  • #7   23. mar 2012 tænker også hvis du har fodret med det samme hvalpe foder hele tiden så er den måske ved at gå lidt død i det, da min trængte til et skift prøvede jeg Kingsmoor Puppy det er godt, bruger Kingsmoor Pure til den store.... dette om morgenen om aftenen rå fodrer jeg som oftest så der er lidt variation til dem...

  • #8   23. mar 2012 Mette: Ja og noget andet vi fik anbefalet af vores hundetræner, det var noget vi bestilte fra Tyskland. 70 eller 80 % kød... det kan den så bare slet ikke ha.. der rørte den slet ikke skålen...

    Vi brugte hvalpe foder fra eukanuba også før.. og det var den egentlig rimelig glad for.. men efter vi er skiftet til det her lort.. jaaa så


  • #9   23. mar 2012 Han får ikke hvalpefoder mere, vel?

    JEG ville nok prøve Olivers Selected Fish?


  • #10   23. mar 2012 nej vi er hoppet over på Voksen foder..



  • #11   23. mar 2012 Super smiley

  • #12   23. mar 2012 Hvor bor du henne?

  • #13   23. mar 2012 http://www.chappi.de/

    Godt nok på tysk, men denne side har indholdsfortegnelse =)


  • #14   23. mar 2012 så prøv evt Kingsmoor Pure, det er super foder, vores voksne her prøvet nok 5-6 forskellige foder typer, eukanuba, wolfsblut, arion o.a det er det eneste hun har gidet spise uden anden fristelse i....

  • #15   23. mar 2012 mine 2 labber har tit fået chappi... og de spiser det også med velbehag

  • #16   23. mar 2012 som regel vil du kunne opleve at et ringe foder giver vildt meget mere output i den anden ende... personligt er jeg ligeglad med hvad andre fodrer med... og har heller ikke ekstremt strenge krav til hvad jeg selv fodrer med... men jeg mixer og blander påkryds og tværs, så maden er ikke kun een slags foder...

    De billige supermarkedsfoder skal de som regel have meget mere af end de dyre produkter og der kommer dobbelt så meget ud i den anden ende er miin erfaring


  • #17   23. mar 2012 hov, det jeg nok ville konkludere var: køb lidt chappi og mix det med det andet foder du har.... hvis du synes pelsen bliver kedelig eller der kommer for meget lort ud / for blødt lort... så må du finde en anden løsning.... men hvis han vil spise sit "ordentlige" foder med lidt chappi, så er problemet vel løst...

    Personligt brger jeg ikke eukanuba, da mine får kedelig pels af det... men det er jo meget forskelligt hvad hunde trives på


  • #18   24. mar 2012 Shido collie fik chappi med fra forh. ejer elskede det, blebv blandet med royal canin, levede han fint på i 3 år her.....bruger aldrig chappi nu.....

  • Annica P
    Annica P Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #19   24. mar 2012 Min erfaring er: brug det foder din hund vil spise, hold øje med pelsen og om hunden virker som om den trives. Så er det vist ikke så vigtigt hvad der lige står på posen og hvor meget det koster.
    Om foderet hedder det ene eller andet, er vist et holdningsspørgsmål og hvad man lige har haft god erfaring med.

    Jeg har haft hunde der trivedes på dyrt foder og hunde der absolut ikke kunne tåle det dyre (spørg mig ikke hvorfor,,,) og derfor fik det billige fra brugsen.

    Så jeg er hverken for eller imod, nogle af dem. Men vælger at kigge på min hund og se om den trives.





  • #20   24. mar 2012 Chappi ville jeg aldrig bruge end til en lille godbid smiley

    Min moster havde samme problem med sin 6 år gamle Cavalier. De havde prøvet alt siden den var hvalp, for at få hunden til at spise, men den nægtede alt der kom i skålen. Lige fra Royal Canin til Pedigree. Intet blev spist.

    Jeg gav dem så en pose Acana, som fåes mange steder efterhånden. Det er kornfrit. Hunden spiser nu sin mad op hver eneste dag og på under 10 min. Så det var en succes.
    Og så er det ikke voldsomt dyrt. Self dyre end Chappi, men vil heller ikke mene det er et godt foder. Det er Acana smiley


  • #22   24. mar 2012 Vores den gamle hund fik det i en uge en gang
    Det stoppede vi han blev aldrig mæt og hundelort poserne måtte vi skifte ud med skralde poser (jo der der kommer ud, jo mintrer optager hunden)
    og i det her tilfælde vil jeg sig der kom alt alt for meget ud
    ikke et foder jeg kunne finde på at bruge igen

    Det er heller ikke sikkert din hund gider æde det når den er blevet vand til det nyt er tit spændende :0) og det forstår man jo godt hvis hver dag er det samme


  • #23   24. mar 2012 Jeg tænker ikke så meget hvad der kommer ud i den anden ende. Jeg tænker at "din race" slås med HD og AD problemer ligesom min gør, så jeg ville være MEGET påpasselig med at få fodret korrekt af hensyn til knoglerne og vente med at "eksperimentere" med dette foder til hunden er omkring 2 år og fuldvoksen.

  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #25   3. maj 2014 jeg har 3 pudler. Fra de var ikke ret gamle købte jeg alverdens hundefoder både dyrt og billigt, meget af det rørte de ikke.
    Så endte jeg ved Chappi, det ville de gerne have, men havde svært ved det fordi stykker er for store...
    Meen så købte jeg en lille pose Royal Canin Puddel foder, specielt til pudler og i passende bidder og de spiser lystigt, og optager det helt fint...
    Jeg vil da hellere give lidt mere og have tilfredse vovser, så mit råd er, føl dig frem, og server det for din hund som den bedst vil have..


  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 4
    #26   3. maj 2014 Chappi er et så ganske udmærket foder og min søn fodrer udelukkende med Chappi, det havde jeg også gjort hvis ikke mine hunde blev trætte af at tygge inden de blev mætte, derfor må jeg ssdervere small bites for dem...dog har jeg altid en pose Chappi stående for det kan de godt lide engang imellem---

  • #27   3. maj 2014 Jeg bliver sku så nysgerrig smiley , hvad er det der gør at du syntes at chappi er et udmærket foder Pia j?? Har du nogensinde læst hvad det indeholder?

  • #28   3. maj 2014 I chappi med oksekød og ris er der fx hele 4% oksekød og lige så meget ris;) resten er korn og animalske biprodukter, det vil sige fjer, oksehud, svinebørster m.m;)
    Jeg ser det ikke på nogen måde som et udmærket foder, snarere som affald i en pose hvor der står hundemad på;)


  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #29   7. jan 2018 Jeg har købt Aldi foder længe og er godt tilfreds med det men nu har jeg prøvet og købe en pose Chappi hunde mad for at prøve noget andet til min hund . Han spiser hvad han får Rop og stop men han er også en labrador blandning . Men vi mennesker spiser vel helller ikke altid kvalitet mad

  • #31   8. jan 2018 Hvis man kigger på indholdfortegnelsen af de der supermarkeds foderposer, så burde man slet ikke være i tvivl...

  • #32   8. jan 2018 Frolic er også et fuldfoder, ifølge posen, og til min gru, så har jeg faktisk oodaget at de 10 kg leversnitter vi sælger ifølge posen, også er et fuldfoder smiley

    Var på et tidspunkt på besøg hos nogle der har en dsg/jrt. De brugte normalt pedigree- hvilket jeg ikke er fan af. Nå men, var inviteret til nytår, og som dyreven klapper man jo gerne hunden. Mine fingre var sådan fedtede bagefter, man følte trang til at vaske hænder hele tiden.
    På vej op på toilettet, så jeg at de var gået fra det foder til 'butiknavns' hundemad smiley


  • #33   8. jan 2018 Tråden er 6 år gammel...... smiley

  • #34   8. jan 2018 Det så jeg godt, før jeg svarede smiley

  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #35   28. jan 2018 Men Aldi foder er testet og det skulle være lige så godt som det dyre foder og hans pels er også flot

    profilbillede
  • Pia J
    Pia J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #36   28. jan 2018 Jeg synes ikke Chappie foder er ude mærket . Jeg skrev at Aldi foder er ude mærket

  • #38   28. jan 2018 Jeg må heller lægge ud med, at mine får Royal Canin om morgene og hjemmelavet om aftenen.
    Når det er sagt, så var jeg for ikke så lang tid siden til en middag, hvor jeg sad ved siden af en dame, hvis datter boede i en 8 værelses lejlighed på en af de dyreste adresser i København.
    Hvad laver hun så, spurgte jeg, og forventede "advokat, tandlæge" eller noget i den dur.
    De importerer hundemand fra Canada!!!
    Så hvor stor er avancen på hundefoder?
    Er supermarkedets "billige" foder nu også så dårligt, blot fordi de kalkulerer med en meget lavere avance?


  • #40   28. jan 2018 Jeg vil såmænd gerne betale de menneskers 8 værelses lejlighed i Kbh, hvis bare jeg samtidig ved at min hund får et foder af højeste kvalitet. Der er avance på alt. Og tro mig, der er også rigtig stor avance på supermarkedshundemad. Så kan du tænke over hvad råvarerne koster, når det kan sælges SÅ billigt, og der stadig tjenes styrtende på det smiley

  • #41   28. jan 2018 Jeg erkender blankt, at jeg orker simpelthen ikke, at sætte mig ind i varedeklarationerne på de forskellige produkter.
    Jeg prøvede for år tilbage, men gav op smiley
    jeg husker dog, at ingredienser skulle stå i "faldende" rækkefølge".
    Dvs. det der var mest af først og så fremdeles.
    Tørre ingredienser så som kødmel (hvad det så er for en størrelse) kunne producenten selv bestemme, om det skulle opføres som "tør vægt" eller "vægten" opblandet med vand.
    Og så kommer man i problemer, hvis der står kød, kødmel osv. for skal det "se godt ud" så er det selvfølgelig den tørre vægt, der er angivet.
    For er det den opblandede, skal der stå kødmel, kød osv.
    Jeg gav i hvert fald op smiley
    Jeg vil ikke sige, at det kræver en udvidet magistergrad, men nææææsten smiley


Kommentér på:
Opfølgning Chappi hundemad

Annonce