{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.674 visninger | Oprettet:

Alt fra lopper, kirtel kræft - til madrester?????? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle...
Nu er jeg ved at have oprettet nogle indlæg herinde igennem den seneste tid... Her kommer et mere....
Men lige en opsumering...
Jeg er en stolt og heldig ejer af 3 smukke blandingstæver (Papillon og pomeranian)
Jeg har boet på skole i 6 mdr., men er nu færdig og flyttet hjem til kæresten igen. Mens jeg hat boet på skole har mine 3 tøser boet hos mine forældre i Jylland (Jeg bor på fyn)
Jeg startede med kun at tage 2 af mine piger hjem, de 2 ældste, da den yngste er ret nervøs for en anden hund der bor i ejendommen.
For ca. 1 mdr siden var vi hjemme ved mine forældre og vi opdagede hurtigt at min yngste tæve Asti var falsk drægtig, vi tog straks til dyrlæge og fik gallastop, lille Asti har også patella, men ikke noget der skal opereres, ifølge dyrlægen. Vi vil så have hende steriliseret. Mine forældre vil gerne beholde Asti, da de er blevet rigtig glade for hende og til at starte med var det i orden med os, da vi ikke synes det var fair at have hende ved os, når hun nu var nervøs for den anden hund. Vi kom hjem en uge efter hun havde fået gallastop og hun var sig selv igen, men jeg opdagede hurtigt at mine forældre ikke har passet hendes pels, som altså filtres ret hurtigt og jeg opdagede at alle de børster jeg har købt til dem, bare var gemt i kælderen. (De har selv 3 hunde, af samme blanding)
Og da jeg så fandt børsterne og begyndte at børste hende, så jeg at hun havde friske "gnave" sår på hendes inderlår og hun havde kradser mærker på begge sider af maven.. Loppe angreb...
Jeg konfronterede mine forældre med det, men de sagde at det måtte være os, der kom med lopperne. Jeg sagde at det var deres ansvar at behandle de hunde de ejede, men de gik bare.
Da jeg så børstede videre så jeg at hun havde mange indtørrede afføringsklatter bagpå, som næsten havde lukket hendes numse helt. Jeg blev helt vildt rasende og gik ind og viste dem hendes bagende og de undskyldte. Jeg sagde at jeg ville tage hende med hjem, for de kunne tydeligvis ikke finde ud af at tage hånd om hende... De blev rigtig kede af det og jeg gav dem en chance.. Så tog vi hjem til fyn igen, men nu var mine hunde dækket med lopper, så 14 dage igennem har vi støvsuget HVER dag og de kom i loppe bad og fik en pipette med advantage loppemiddel, så de ikke også ville blive angrebet og så ville mine forældre behandle hjemme. Da vi så kom hjem i forrige weekend så jeg at Asti IGEN havde afførings klatter i pelsen, der var tørret helt ind og jeg viste dem det igen og de sagde bare at de ikke kiggede hende i numsen og hun havde flere og større gnave og kradse sår fra lopper... Asti var også begyndt at fælde lidt, så hun avde store filtrede knuder bag hendes ører, så hun var stadig ikke blevet børstet. Nå MEN... Vi tog ind til dyrlægen og hentede loppeshampoo og en ordentlig omgang advantage pipetter... Vi tog hjem og børstede alle 6 hunde og havde dem alle i bad og alle fik pipetter.. Og så blev der støvsuget overalt i deres hus, kurvene smidt til vask og dyner og tæpper blev også vasket... vi havde ikke mulighed for at få Asti med hjem, så hun blev ved dem igen... Vi tog så hjem igen i fredags og der var alt som det plejer... igen, igen var der afføring bagpå og knuder ved ørene og Asti fældede bare så meget af jeg kunne fylde en hel pose, bare med underuld og hun nød virkelig bare at blive børstet og klippet og jeg valgte at børste alle hundene selv denne gang.. Da jeg så børster mine forældres ene hund Sussie opdager jeg en kæmpe knude på den ene kirtel... Det skal lige siges at mine forældre har en gammel tæve, som også har kirtel kræft, men som dyrlægen ikke synes vi skal operere pga. hendes alder. Og hende Sussie jeg fandt det på er 5 år gammel og er barnebarn til hende der har kirtelkræft... Jeg har forsøgt at forklare mine forældre at de er nødt til at tage til dyrlæge med det, men de siger at hende den gamle (Bella) lever fint med det og det gør Sussie også, hun har åbenbart haft den i flere måneder... Der er ikke blevet støvsuget i flere dage, så de er endnu hårdere ramt af lopper... Jeg har nu taget alle mine 3 piger med hjem, men aner ikke hvad jeg skal stille op med mine forældres hunde... Jeg har simpelthen ikke råd til at betale dyrlæge regninger for dem også, men de tager dem i hvert fald ikke til dyrlæge. Og alle deres hunde lider af pardentose og de lider meget af tandsten og har tabt flere af deres tænder... Mine de ældste tæver er hvalpe ovre fra mine forældre, men har ikke de samme tandproblemer, da de både for plaque-off og jeg børster tænder på dem og børster dem regelmæssigt... Min den ældste er 7 år og hun vejer nu 5 kilo og er lidt mindre end mine forældres Sussie, men Sussie vejer kun 3,5 og er rigtig tynd. Hendes knude er øm og hun knurrer når man rører ved den... Jeg ville virkelig gerne hjælpe hende, men har bare ikke råd... Min den ældste har i løbet af de sidste 5 år fået 2 kejsersnit, blevet steriliseret og så har hun nogle tarm problemer, så hun er en lille dyr frøken, jeg har hendes hvalp Scheena, som er 4½ år, som heldigvis ikke har kostet så meget endnu, men så er der lille Asti, som er købt her på fyn. Hun har fået en operation i det ene forben for 1½ år siden, fordi hun faldt og dislokerede poten og brækkede hendes små tæer, da vi havde haft hende i knap en uge. Hun skal nu steriliseres og de ældste skal have tjekket tænder og have klippet negle og har en kat der skal kastreres og ja... Vi har bare ikke råd til at klare mine forældres hunde... Jeg kan ikke finde opbakning ved mine søskende, da de siger at jeg skal være tilfreds. Hundene har jo både mad, vand og en dejlig varm seng, men jeg synes jo bare stadig ikke det er godt nok! Nå, men nu hvor jeg endelig er kommet hjem med lille Asti børster jeg jo også lidt tænder på hende og da jeg gjorde det den anden dag, så jeg at hun havde noget hængende i mundvigen. Det ligner faktisk mest noget hundemad hun ikke har fået slikket væk, men det gør ondt når jeg fjerner det og huden væsker når jeg fjerner det. Skal til dyrlæge med hende i morgen eftermiddag, men er der noget herinde, der har en idé til hvad det kan være?? Noget af det ligner faktisk lidt vorter... smiley Min far sagde det var herpes... ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt fra lopper, kirtel kræft - til madrester??????
  • #1   27. mar 2012 Der har ikke været avl i flere år. Jeg fik min steriliseret, fordi jeg ikke syntes det var ansvarligt og mine forældre kom af med hanhunden. Det er rigtig hårdt, ved ikke hvad jeg skal stille op... =(

  • #2   27. mar 2012 Det var ellers en ordentlig mundfuld at gå i gang med.

    Men for at starte med lopperne, så giv hundene en Capstar hver anden dag 4-5 gange. Det er en tablet, som inden for ca. 3 kvarter dræber alle de levende lopper, som er på hunden. De fås i håndkøb og kan gives samtidig med anden loppebehandling.
    Hundene klør sig nok ekstra meget, mens lopperne dør,

    Når der er en kat i hjemmet, vil jeg holde mig langt væk fra Bayvantic og Expot, men som I allerede gør bruge Advantage pour-on.

    Kom en bid loppehalsbånd i støvsugerposen, da den ellers vil være "kuvøse" for opsugede æg og larver, eller smid den ud.

    For at undgå, at hundene lider af kløe, til lopperne er væk, kan I på apoteket købe noget "Tavegyl", som er et antihistamin, som dæmper kløe. Det fås i håndkøb og tåles af selv børn.
    Jeg har selv brugt det til mine gamle hunde uden problemer.

    Jeg forstår godt, I til sidst tog jeres treje hund med hjem. Jeg havde gjort det på et tidligere tidspunkt.

    I skal nok selv få styr på jeres egne hunde, men det gør mig meget ondt for dine forældres hunde, især Sussie, som har smerter, for de kan i det mindste sørge for, at hun får medicin (Metacam), så hun er smertefri.

    Desuden er der ved mælkekirtelkræft stor risiko for spredning til de indre organer, f.eks. lunger og nyre.

    Spørg også dine forældre, hvordan de selv ville have det, hvis de skulle spise med ubehandlet paradentose. Dyr prøver instinktivt altid så vidt muligt ikke at vise tegn på smerte.

    Jeg synes helt ærligt, at de skulle skamme sig godt og grundigt smiley




  • #3   27. mar 2012 *Natravnen* :
    TUSINDE TAK!
    Det er et svar jeg VIRKELIG kan bruge til noget, er jeg virkelig glad for! Vil prøve det Capstar, og har allerede loppehalsbånd i støvsugeren =)
    Det Capstar, når du siger håndkøb, hvor er det så?? =) Apoteket, ligesom Tavegyl??
    Det med at tage Asti hjem tidligere, ville vi også, men samtidig kæmpede jeg bare med mig selv, da her bor en tysk ruhåret, som jagter Asti og vil "banke" hende, den dumme hund har åbnet døren herind flere gange og har endda aflivet en af mine katte for noget tid siden. Vi bor til leje ved min svigerfar, og lejer 1. salen på hans gård, men vi er igang med at finde lejehus ovre i jylland, for at komme væk, men kæmpede med mig selv om det nu også VAR bedst at tage Asti herover, for så at flytte med hende igen, men nu gjorde jeg det.
    Det med mine forældres hunde, det er rigtig svært, for min far har den indstilling, at de bare skal aflive lortet og min mor elsker virkelig de hunde, men de har bare ikke råd og så synes jeg jo ikke de burde have dem, da det ikke er hunden der har valgt ejerne, men det vil mor og far ikke forstå...
    Begge mine forældre har haft pardentose og min mor er kun 52, men har haft gebis i flere år og min far er 55 og skal have det, når de får råd.
    De siger det ikke gør ondt, de tabte bare tænderne.
    Specielt min far er bare rigtig stædig... smiley
    Det er tydeligt at hundene har ondt, mine forældre har altid bare fodret hundene med det billige fra rema, men i den periode de har passet mine hunde har jeg bragt foder til dem, da jeg går meget op i at mine får det rigtig og da vi var hjemme i weekenden, havde vi igen 15 kg med og man kan se at hundene har taget på, men de er stadig tynde. De piller vi kommer med er mindre og hundene kan bedre spise dem, tror jeg, og jeg tror det er derfor de har taget på, men de er ikke særlig pæne =(

    Suzy & Plette:
    Jeg har også rigtig mange diskussioner med mine forældre om det og min ældste søster støtter mig i mine holdninger, da hun selv har hund, som også er en hvalp fra mine forældre, men hun har også steriliseret hende, da hun deler min holdning med at det er uansvarligt at avle på den slags hunde, med de genetiske fejl de har.
    Det hele er bare så uoverskueligt og svært... =(

    For et års tid siden anskaffede mine forældre sig en hvalp ude fra min onkel, det var en hvalp, som var afkom af en hvalp ude fra mine forældre også... (Det skal lige siges at mine forældre har avlet rigtig mange hvalpe, inden jeg solgte deres hanhund)
    Hun var bare en noget større hund, da der var andre racer i hende og hun blev stor og voldsom, hun bankede de andre hunde og mine forældre havde en lille tæve på 2½, som hed Diva og var hvalp af Sussie.
    Den nye hvalp (Bonnie) ville lege med Diva, men på en eller anden måde fik hun brækket hendes kæbe.
    Det vidste mine forældre ikke.
    Det skete en lørdag eller søndag og næste fredag da jeg kom hjem, kunne jeg se at Diva var helt hævet i hovedet og de fortalte mig om det der var sket og jeg blev så sur og vi skændtes så meget at jeg blev smidt ud og skulle køre min vej, men heldigvis tog min mor så til dyrlæge med hende, fordi min far kørte på druk i hans frustration og det viste sig så at Diva havde brækket kæben 2 steder og de kunne ikke operere hende, fordi pardentosen ville gøre, så kæben bare ville revne eller splintre, når de skruede kæben sammen.. Og Diva var kun 2½, tænk på de andres tænder... Jeg vil lige tilføje at Diva var min fars lille øjesten, så han ville aflive Bonnie for at have brækket kæben på Diva, men hun var kun 1 år, så jeg tog hende med til Fyn og fandt så en familie oppe på den anden side af Århus, hvor jeg var oppe og aflevere hende... Det her er rigtig svært for mig og jeg sidder også med våde øjne, for jeg ved jo godt hvad folk tænker om mine forældre og i de andre indlæg jeg har skrevet er der blevet svaret meget negativt til mig, hvilket er rigtig hårdt, for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... Mine forældre elsker virkelig deres dyr, men de kan eller vil ikke indse dyrenes problemer og de siger at jeg behandler mine hunde, som var det mine biologiske børn... Men ja... Jeg har jo selv valgt at tage ansvar for de her dyr, det er ikke dem der har valgt mig... Jeg er bare ved at være så frustreret... Jeg børster altid hundene hjemme ved mine forældre, jeg børster hundenes tænder, jeg kommer med pipetter i håb om at det hjælper hundene bare lidt og jeg kommer med foder, for at de får det rigtige og ja.. Jeg kan bare ikke blive ved... Jeg er arbejdsløs lige nu og min kæreste har lige fået besked om at han bliver opsagt, fordi der ikke er råd ude på hans arbejde, der er fyrings runde og ja... Det hele er bare lige lidt svært, så jeg bruger lige hundegalleri, som min egen lille flugtvej, inden kampene tager fat igen imorgen... Ked af det hele lige bliver lukket af her...


  • #4   27. mar 2012 Capstar fås enten på apoteket, hos dyrlægen ell. større butikker.
    Prøv ellers at google det.

    Sarah - dine <b>forældre</b> elsker ikke deres dyr. Din far gør i hvert fald ikke og din mor gør det på en meget <b>egoistisk</b> måde.
    At Diva gik i flere dage med ubehandlet kæbebrud var faktisk lige til en anmeldelse for vanrøgt.

    Jeg synes, du skulle prøve på at overtale din mor til at få de syge hunde aflivet - for hundenes skyld og også for din ejen sjælefreds skyld.
    Måske du kan tage en god snak med hende og få det gjort, næste gang din far er på druktur.

    Du behandler ikke dine hunde som børn, men som enhver ansvarlig ejer behandler sine hunde.

    Hvad angår Asti og hønsehunden må I gøre jer for vane ikke kun at lukke, men låse døren (evt. sætte krog på højt oppe), når I ikke er hjemme.

    Jeg er ked af, at jeg ikke kan hjælpe dig på anden måde, men måske kan du søge hjælp til det økonomiske her:

    Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsen Fond
    v/ Dyrlæge Vibeke Korup
    Uhresøvej 23 7500 Holstebro
    ------------------

    Dyrenes Dag Kommite
    Hovedvejen 46 5750 Ringe
    tlf. 65 99 28 45 email. ddk@mail.dk
    ----------------------

    Fr. Sophie Johansens legat
    Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole
    Studieforvaltningen
    Bülowsvej 17
    1870 Frederiksberg C
    -----------------------

    Bamses Venner
    Yder tilskud til pensionister og andre mindre bemidledes dyrlægebehandling af hunde, katte og andre mindre husdyr. Kriteriet for ydelse af tilskud er økonomisk trang.
    Ansøgning om tilskud rettes normalt inden behandling iværksættes og efter samråd med den behandlende dyrlæge.
    Ansøgningsskema: nej.

    Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000
    Aalborg.






  • #5   27. mar 2012 jeg vil så bare lige siger: super godt gået!!!
    det er ikke det nemmeste i verden at kæmpe med sine forældre, ændre holdninger de har haft hele livet og mener er rigtigt..
    jeg synes det er godt du prøver at nå igennem til dem, men du er deres datter.. ergo tror jeg det praler lidt af..

    kan du ikke alliere dig med deres dyrelæge? gribe det an fra en helt anden vinkel hvor du evt inviterer dyrelægen med hjem til kaffe og hunde snak?

    et stort skridt, men måske tingene fes ind hvis en autoritets person fortalte lidt ( på en god måde )

    hvis det ikke lykkes for dig, skal du stadig huske du har prøvet.. det er bedre end bare lade stå til..

    held og lykke


  • #6   27. mar 2012 Det var nogle rigtig dejlige svar at få =) Kan mærke at det bare har hjulpet mig helt psykisk at komme af med det og så det at folk ikke bare sviner mine forældre til og ikke sviner mig til, for ikke at gøre mere ved det, for det føler jeg ikke jeg kan...

    *Natravnen*
    Har lige sat og læst det hele op for min kæreste og vi vil tage på apoteket og købe capstar og tavegyl til tøserne =)
    For min den gamle, hun kradser sig rigtig meget.
    Det med Diva var også helt vildt, men det skal lige siges at lige kort forinden havde Sussie været på dyrehospitalet i nogle dage, fordi hun havde ædt rottegift. Hvor hun havde fået fat i det, vides ikke, men hun lå indlagt i flere dage og det var en dyr omgang. Og min far håbede virkelig at det med Diva ville gå over, hun drak vand og sådan, så de vidste ikke det var så slemt og ja... Jeg burde ikke forsvare mine forældre, men kan ikke lade være, da jeg selvfølgelig kun ar fortalt om de negative ting herinde, da det er dem der går mig på. Mine forældre går meget op i at hundene så vidt muligt har det godt og de har også været ved dyrlæge, hvor dyrlægen så på tænderne, men dyrlægen sagde at det ikke økonomisk kunne betale sig at få ordnet tænderne, da de virkelig var dårlige. Så de har bare købt plaque-off og tandbørster. hvis der sker hundene noget, som man kan se fysisk er mine forældre straks ved dyrlægen. men det med den kræftknude, den vil de ikke til dyrlæge med og dyrlægen har jo sagt at tænderne var som de var. Hundene har meget legetøj og får strømper at lege med for at få trådene op mellem tænderne. Der er generelt mange gode og mange dårlige ting. Aflivning synes jeg jo også bare er rigtig synd da det er nogle rigtig livlige og lege syge hunde og de er altid glade. Vi låser døren hver nat og den er låst når vi begge er inde, da den ruhåret ellers åbner døren. Og hun er kun efter Asti, når vi ikke er der, f.eks lige nu render alle hundene rundt udenfor sammen nu og der er ikke noget, men vi kan ikke lade dem alene.
    Økonomisk, hmm... Jeg er ikke specielt interesseret i at søge hjælp på det område, da jeg tænker at andre har mere brug for hjælp, så hellere dem. Mine hunde lider ikke på nogen som helst måde og vi finder altid en måde at få det klaret på.
    Altså finde pengene. Min kæreste laver meget biler og tjener lidt ekstra på det en gang i mellem og ja, vi klarer det altid og mine forældre får jeg aldrig overtalt til at gøre noget for hundene, når dyrlægen har sagt at det er som det er .

    Elin B:
    Tusinde tak =) Det er også hårdt en gang i mellem, men heldigvis kan vi trække os tilbage til Fyn og så komme hjem, når fars temperament har lagt sig =)
    Det med at tage dyrlægen med hjem, går mine forældre aldrig med til, deres hus er meget gammelt og trænger virkelig til en kærlig hånd, så min far ville aldrig tillade at der kom folk hjem og slet ikke dyrlægen.
    Deres dyrlæge har set tænderne og siger at det ikke kan betale sig at gøre noget, da hundene har tabt flere tænder og pga deres alder.


    Tusinde tak for jeres svar, det er så rart at få nogle andre øjne på sagen og høre at det ikke er mig der er overbeskyttende overfor hundene, men mine forældres mangel på samme.


Kommentér på:
Alt fra lopper, kirtel kræft - til madrester??????

Annonce