3.490 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

? til mere end 4 hunde ? til mere end 4 hunde

hejsa

sider lige og tænker lidt...

jeg har lige nu 4 hunde og bor inden for byzone

såfremt jeg en dag gerne ville ha en mere i huset, hvad præcis skal jeg så for at dette bliver helt lovligt?

ved det er noget med at man skal ansøge om det et sted med ved ikke lige hvor
kan heller ikke huske om der er regler når der er inde i byzonene

håber nogen kan hjælpe med dette

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ? til mere end 4 hunde
  • #1   27. mar 2012 politi tilladelse og indover kredsdyrlægens bord, helt hvordan ved jeg ikke, da vi bor på landet, en gård.

• #2   27. mar 2012 bor også selv på landet i en meget lilel by, men inden for byskiltet

derfor indenfor byzonen (går jeg da ud fra???)

• #3   27. mar 2012 Så vidt jeg ved, må man kun have mere en 4 hunde, hvis man har erhversmæssig tilladelse til det - og det gives ikke i byzone. Så jeg tror desværre ikke, der er nogen mulighed for dispensation.

• #5   27. mar 2012 Vi bor på landet og vi skulle søge kommunen om tilladelse til at have mere end 4 hunde,,,mht politiet så det hvis man avler de skal godkende ihvertfald her i vores område

• #6   27. mar 2012 du kan jo lade være med at søge og så håbe på ingen klager.
    de kommer ikke af sig selv ud og undersøger hvor mange hunde du har, men hvis du ikke har mere end 100 m over til nærmeste nabo, så kan du ikke få tilladelse til at få hund nr 5

men det er jo noget af en risiko, her holder vi os til 4 hunde

• #7   27. mar 2012 Fordi du bor indenfor byskiltet er ikke ensbetydende med at dy bor i byzone smiley
    Jeg bor indenfor, men i landzone.
    Så tjek lige med din kommune...

• #8   27. mar 2012 uanset om man er i land eller byzone, må man ikke have mere end 4 hunde hvis der er kortere end 100 m til nærmeste nabo

• #9   27. mar 2012 Det er sjovt, hvordan folk ikke kan blive helt enige om, om grænsen går ved 3 eller 4 hunde.
    Jeg har selv fire, tre er mine og en fjerde er min papmors, og det er ifølge nogen altså ulovligt...

• #10   27. mar 2012 conni edte helt forkert er man på hg kan du være sikker på nogen får ondt i røven og melder dig!!!

• #11   27. mar 2012 måske Jeanette, men nu er der jo et liv udenfor HG og man kan jo bare lade være med at have en af hundene oprettet

men nu skriver jeg jo også at det ikke er en chance jeg vil tage

• JRKT
    JRKT Online Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 928
    #12   27. mar 2012 Jeg mailede kommunen og spurgte dem direkte hvad der ville ske hvis man havde mere end de tilladte 4 hunde, indenfor byzonen;

"Over 4 hunde i byzone er ikke tilladt, så kontant siger loven. Men har du nu 6 hunde og der aldrig bliver klaget så er der jo ikke sket noget ved det. Problemet opstår først hvis der indkommer klage over lugt og f.eks. støj. Så vil kommunen kræve hundeholdet nedsat til max. 4 hunde.

Hvis du vil etablere en hundekennel skal du være i landzone og du skal ansøge kommunen om tilladelse. Der er en lang række krav, hvor de vigtigste er afstandskravene. Der skal være mindst 100 m til nabo og mindst 200 m til byzone. Er der tale om hundepension er afstandskravene endnu strammere, idet der skal være 200 m til nabo og 300 m til byzone."

• #13   27. mar 2012 Hvad nu hvis jeg boede på Rådhuspladen og fik 7 ups hvalpe ???

• JRKT
    JRKT Online Tilmeldt:
    maj 2011

#14   27. mar 2012 Hvis man har f.eks. 4 hunde og et kuld hvalpe, så tæller hvalpene ikke med - må du så ikke få et kuld på mere end 3 hvalpe hvis du bor i byzonen? smiley

Mener det er op til de er, 16 uger? De ikke tæller med.

• #15   27. mar 2012 ok jeg bor nu ikke på Rådhuspladsen og har en en han hund, men var nysgerrig og smågriner lidt af alle de love som findes men som er umulige at tjekke medmindre naboen er en stikker :-)))

• JRKT
    JRKT Online Tilmeldt:
    maj 2011

#16   27. mar 2012 Jeg har været på besøg hos en ""KENNEL"" - vi kan også bare kalde det en hundehandler, der havde 20+ hunde som larmede og lugtede en del.
    - De boede i et tæt bebygget område i noget villakvarter-agtig og 'pralede' af at naboerne klagede den ene gang efter den anden, og at der dybest set ikke skete en dyt ved det.

Så hvad der reelt set sker ved at en nabo klager over for mange hunde, det ved jeg ikke.

Jeg må indrømme at personligt, der kunne det altså ikke hidse mig op om naboen havde 5 søde hunde der ikke generede mig, - 5 søde og ikke-generende hunde er da bedre end 1 belastende og larmende nabohund smiley
    - Det er nok en af de lovovertrædelser jeg vil være RET ligeglad med, trodsalt.

• #17   28. mar 2012 hunde under 16 uger tælles ikke med......

• #18   28. mar 2012 jeanette, ok tak, jeg havde ingen anelse om denne lov. Gælder den også katte og andre dyr ???

• #19   1. apr 2012 nej det mener jeg ebstemt ikke

Kommentér på:
? til mere end 4 hunde

Annonce