Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man skyde hunde?
  • #1   31. mar 2012 Nej, det tror jeg ikke.

Der er forskel på hunde og katte.
    Hvis du f.eks. kommer kørende på en vej og en kat springer ud foran bilen og du bremser op for at undgå at køre den ned, og bilen bag dig så køre ind i dig - er det din skyld. Du må ikke bremse for en kat.

Men er det en hund som springer ud foran bilen og du bremser op så bilen bagved dig køre ind i dig, så er det bilen bagved der får hænger på problemet for ikke at holde afstand.

Det er i hvert fald det jeg har hørt tidligere. Om det stadig gælder, ved jeg ikke.

• #2   31. mar 2012 Ved godt det ikke er det samme som hvis hund eller kat bliver ved at rende ind i ens have. Men for at forklare et andet eksempel hvor der er stor forskel på hund og kat.

• #3   31. mar 2012 Kathrine N har ret.

Anne R: Det er jo ikke det hun spørger om. smiley

• #4   31. mar 2012 Hmmmmm du overvejer vel ikke at skyde en hund vel?

• #7   31. mar 2012 Hvad hvis man ikke kender dyres ejer? Så det er okay at skyde hunde ligesom man må skyde katte? smiley

• #8   31. mar 2012 Og jeg er kun 12 år gammel så vil ikke skyde en hund eller kat!! smiley Det er det sidste jeg ville gøre i mit liv! smiley

• #10   31. mar 2012 M *
    Jeg ville også til enhver tid bremse hvis en kat eller et hvilket som helst andet dyr løb ud foran bilen. Jeg siger på ingen måde at man ikke skal bremse.
    Men jeg skriver at jeg har hørt, at det kan være et problem - tror det var forsikringsmæssigt, hvis det var en kat i forhold til en hund.

• #11   31. mar 2012 Det er godt og høre Nanna smiley det ville jeg heller ikke gøre!

• #12   31. mar 2012 Simone F
    Ved godt det ikke er det TS spørger om, det skriver jeg også i et indlæg, men det var for at fortælle at der kan være forskel på hund og kat i hvad man må og ikke må.

• #13   31. mar 2012 Nanna R> Hvis du ikke kender dyrets ejer skal du sætte en annonce i avisen, der beskriver hvilken specifik hund der er tale om, og at du har til hensigt at skyde den hvis den igen kommer på din grund.

Du må dog ikke skyde noget som helst, hvis du ikke er uddannet jæger og har jagttegn.

• #14   31. mar 2012 Selvfølgelig er det ikke ok at "gå rundt og plaffe løs" på alt hvad der krydser ens vej. Men hvis man har advaret ejeren må man faktisk gerne hvis hunden srejfer ind på ens grund. Desuden må man faktisk godt slå en hund ihjel hvis denne kommer på ens grund og udøver skade (angriber) dig, din familie, hund og andre kæledyr.
    Der er ingen tvivl om at hvis der kom en løs hund ind i haven til os og krummede et hår på floras hovede ville denne blive aflivet af min kæreste, han er jæger.

• #15   31. mar 2012 roadrunner S
    Det er ikke nødvendigt med en advarsel hvis hunden går ind på privat grund og forvolder skade på dig, din gamilie eller kæledyr.

• #16   31. mar 2012 Roadrunner - Man skal kunne annoncere medierne (det vil sige lokal-bladet) hvis ikke man ved hvem ejer er.. Ved man hvem ejer er, skal de have skriftelig advarsel ind ad døren/ i hånden..

• #17   31. mar 2012 kunne = kun

• #18   31. mar 2012 Så man har kun mulighed hvis man har jagttegn/våbentilladelse?

• #19   31. mar 2012 Tak for svarerne smiley

• #20   31. mar 2012 (link fjernet)

• #21   31. mar 2012 Jeg talte med Dyrenes beskyttelse idag på Vild med dyr messen og b.la om Balder sagen, da de havde en underskrift indsamling for ændring af loven ( diskussion om dette i anden tråd) men da sagde de at nedskydning af katte var meget mere almindeligt og at det var næste store sag at tage fat på, så måske får vi snart mere at høre om dette.

• #22   1. apr 2012 Der er så også visse regler med hensyn til afstande til bebyggelse og grund størrelser

§ 18. Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er mindre end 1 ha. Et areal anses for sammenhængende, uanset at det gennemskæres af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til fods.
    Stk. 2. Kun ejendommens ejer og dennes husstand må drive jagt på eller fra et sammenhængende areal, jf. stk. 1, 2. pkt., der er mindre end 5 ha. Hvis jagtretten er overdraget sammen med brugsretten til ejendommen, må jagten kun drives af den, der har brugsretten, og dennes husstand.

§ 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.
    Stk. 2. På fiskeriterritoriet må der ikke drives jagt inden for en afstand af 100 m fra arealer, der har status som sommerhusområde, og 500 m fra arealer, der har status som byzone.

• #23   1. apr 2012 teknisk set er det vel mere regulering end jagt vil jeg tro, så er der lidt andre regler. det er sjovt eller underligt hvad menneskers følelser har at sige om et emne som "baldersagen" her er der tale om en labrador det vil sige indbegrebet af hele danmarks familiehund som bliver skudt på grund af den løber gentagne gange frit rundt på en anden mands grund efter advarsler og så videre. så synes folk det er helt vildt langt ude og manden må være skydegal. havde det været en amstaff eller rottwelier eller lignende som blev skudt, ville 75% af danmark synes at det var helt okay at skyde den. havde det været en kat havde vi aldrig hørt om det. hvis folk ikke går mere op i at have hund end at de efter gentagne advarsler stadig ikke bygger et ordenligt hegn, så er de selv ude om det. så loven er som fin nok synes jeg. men stakkels hund.....

Kommentér på:
Må man skyde hunde?

Annonce