1.783 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Må man skyde katte?? Må man skyde katte??

Min veninde har været ved dyrelægen med sin unge kat... Hun troede den var blevet bidt i benet, men dyrelægen var overbevist om, at katten er blevet skudt!!.. Katten er øremærket, men hun har taget halsbåndet af den, for den ikke skal hænge fast på nogen måde..
Det er en ungkat (min ene kat`s bror :-), han er ca. 7 måneder og går ikke ret langt fra matriklen.. men vi har desværre hørt om det er sket tidligere i vores område (bor i nærheden)
så har vi snakket lidt omkring "vej og mark loven", men der står man selvfølig ikke må skyde i bebyggede områder og ejeren skal informeres evt. igennem medierne..
men hvordan er loven egentlig... Er klar over, at man skal holde katte på egen grund, men alligevel??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man skyde katte??
  • #1   28. nov 2009 Hvis man har jagtbevis må man desværre gerne skyde en kat hvis den er på ens grund. Man skal bare informere ejeren derom. Sygt.. ja det er det. har haft en nabo som truede med at skyde mine da de gravede i hans bed og satte poteaftryk på hans teressefliser!!!

• #2   28. nov 2009 Ja.
    Min kat har også 2 hagl i låret..
    Det er prisen for at ha' udekatte.

• #3   28. nov 2009 Min kat er også blevet skudt i venstre side af hovedet og ud fra hvad politiet sagde, så var det ulovligt og de tog det meget alvorligt.

Jeg bor ved Skibby (Nordsjælland) og der har været en del tilfælde her omkring ved jeg:(

• #4   28. nov 2009 Hundetossen.. Vi bor også ved skibby he he..

• #5   28. nov 2009 Det er mig med the fish...

• #6   28. nov 2009 Har i evt. noget på skrift??

• #7   28. nov 2009 Årh nu ved jeg hvem du er -GG-

Jeg har kun de papir fra politiet ang min anmeldelse og så et udklip, der var i lokalavisen om min kat.

• #8   28. nov 2009 Ifølge jagtloven må man ikke skyde indenfor 50 m af beboelse og arealet skal være min ½ hektar

• #9   28. nov 2009 Ja jeg går også ind for vandpistolen,en af mine katte kom for nogle år siden hjem og var skudt med fuglehagl i bryst og hals takket være en dygtig dyrlæge overlevede den men nej hvor var den skadet,ufatteligt at den overhovedet overlevede.

• #10   28. nov 2009 Og så husker i vel at kastrere,... ellers lever de altså livet farligt.

• #11   28. nov 2009 venindens kat er kastreret.. Mine er også he he.. Bortset fra den mindste der skal steriliseres når vi kommer hjem fra ferie..

• #12   28. nov 2009 Udekatte lever også livet farligt selv om de er neutraliseret......

• #13   28. nov 2009 Jeg har endnu ikke haft behov for at hive våbene frem. Jeg lukker bare hundene ud og siger "DER ER EN FORPULET KAT I JERES HAVE" så kommer de tilbage med lidt pels til far. Så kan jeg lave en ny hat eller en pung, hvis pelsen er rigtig fin.

DET ER GAS. Jeg laver selvfølgelig ikke en pung ud af en død kat. Men en ny hat...hmmm måske en hat med ører...

• #14   28. nov 2009 Heldigvis har vi kun 2 naboer, som synes vores katte er alletiders. og vores katte er kun i nabolaget.... De er også meget let genkendelige.. Så frygter ikke mine katte..
    Men synes da det er træls for veninden..

• #15   28. nov 2009 Mine hunkatte er på p-piller men nu bor jeg på en gård langt fra naboer i en plantage,det eneste problem her er krybskytter.

• #16   28. nov 2009 er egentlig ligeglad med katte i haven.... MEN MIN BIL!!!!!! hvem fanden har lært de katte at ligge på biler...... vi har lige solgt en forholdsvis ny bil, der stort set ingen ridser havde FØR naboens kat syns det var fedt at ligge, hoppe, kradse i lakken... GRRRRRRR......

lige et opstød nu der var om katte...
    men de kommer heller ikke i haven her ... he he

• #17   28. nov 2009 Jeg kan godt lide katte og vil gerne selv have kat igen en dag, dog bliver det ikke en kat der der kommer til at rende overalt. Så det er ikke det, men jeg den dag jeg flytter i hus med have vil jeg ikke have andre folk katte i min have, på mine havemøbler eller at de ridser min bil.

• #18   29. nov 2009 Ja, men det er åbenbart svært ( Selvom det sjovt nok godt kan lade sig gøre for folk med dyre racekatte...)

• #19   29. nov 2009 Jeg har også en SPLINTER NY BIL, og min evig store og fede Maine Coon synes det er dejlig at ligge på den. jeg ved ikke hvor mange tusind gange vi har jagtet hende ned. Jeg opdager det HVER gang fordi der er poter hen over forruden :b

Et surt opstød fra en frustreret katte ejer :b, Buhu

• #20   29. nov 2009 Det er nok fordi de ikke kommer ud eller holdes i lukket inde i kattegård men på en landejendom er det altså ikke særligt praktisk da katten faktisk er en nødvendighed for at holde mus og rotter væk,medmindre man hellere vil have gift alle vegne og det vil jeg ikke.Alle herude hvor jeg bor har katte så her er der ingen der har noget imod andres dyr.
    Det kan være det er et problem i byerne men næppe på landet.
    Den kat jeg havde der var ramt af skud var ikke her hvor vi bor nu men uanset skal man klage til ejer eller i avis man må ikke bare skyde katten uden at varsle det.

• #21   29. nov 2009 Jeg har en rigtig fin Mco, hendes far er kendt i hele europa.

Og hun var os indenførs kat da jeg fik hende. Men både hende og jeg var ved at få fnat af hinanden, og hun stak altid af når døren var åben, så nu render hun udenfor sammen med de andre katte og hun ELSKER det (: , Dog er hun ikke udenfor om natten og når vi ikke er hjemme smiley

Skal lige siges at vi bor på bøh landet :), hvis jeg boede i en storby havde jeg aldrig nogensinde gjort det. ene alene af angst for folk der stjæler race katte og sælger dem videre, eller fordi jeg ville være bange for at hun blev kørt over smiley

• #22   29. nov 2009 Hvis min nabo skød vores kat så ville jeg skyde alle hans duer når de flyver ind over min grund og skider... men tror nu godt han kender til begrebet noget for noget for han har ikke sagt noget til det.

• #23   29. nov 2009 sådan har jeg det nemlig også. Det os derfor Nadena må være udenfor :). Hun er sterreliseret så hun render kun ude i haven eller i gårdspladsen smiley hun tør ikke andet smiley

• #24   29. nov 2009 Hvorfor er det dyreplageri at holde katte inde? Så længe den får den aktivering sådan en skal have, så kan jeg ikke se problemet. Jeg synes faktisk det er langt mere synd at lade den rende alle steder, den kan blive ædt af en hund, møde en eller anden psykopat der pelser den levende/binder et kanonslag fast til den osv.osv. Iøvrigt bliver 190 katte kørt ned hver dag i DK.

Desuden er der jo hensynet til omgivelserne og det er ikke alle der har mulighed for at bo langt ude på landet hvor katten ikke genere andre og hvor ricokoen for at den støder på en psykopat er mindre.

• #25   29. nov 2009 Jeg ved ikke hvorfor jeg synes det er synd.. men ved bare at det er imod dens natur, da Nadena og jeg boede i en lejlighed nede i byen sad hun i flere timer og kiggede på en due, hun lavede aldrig andet end at kigge ud. Og jeg ved godt at " Hvis de ikke har prøvet andet, så ved de heller ikke bedre. " , Men det skar mig i hjertet at se hende sådan (: ,

Sagde os længere oppe at hvis jeg ikke boede på lars tyndskids mark så ville hun heller aldrig komme ud. smiley

• #26   29. nov 2009 Vi bor også på landet og jeg er af den mening det er syndt, at kattene ikke er ude... Vores den ene er en Norsk skovkat, super flot, men indenfor skal han ikke holdes.. men som sagt har vi heldigvis ingen naboer der ikke bryder sig om dem smiley
    Han er kastreret og hunkatten steriliseret, og vores killing ryger samme vej.. De er øremærket/chippet og har elastik halsbånd på med telefon nr.. Så ingen er i tvivl.

• #27   29. nov 2009 Jaa jeg synes os det er synd. og MCO & Norske skovkatte er virkelig også nogen utrolig livlige store katte. Og de ELSKER at være udenfor. (:

og enlig så er der ikke noget bedre end at se sine dyr være glade og løbe efter en fulg, sidde i et træ. tumle med hunden. osv smiley

• #28   29. nov 2009 Det er klart at indekatte kræver mere aktivering, samt at man indretter hjemmet efter deres behov.
    Det er iøvrigt også mange hundes natur at stejfe rundt, men de kan godt holdes på ens egen grund. Det er også muligt at hegne haven ind så det stadig kan komme ud.

Nå men, det korte af det lange er at jeg ikke gider folks katte og så må de selv om hvordan de holder dem væk fra min grund. (Når den dag kommer)

• #29   29. nov 2009 jeg er ligeglad med om folks katte render i vores have. Det er sku det samme med fulge. eller folks duer, skal vi så os skyde dem? smiley

• #30   29. nov 2009 Hvem snakker om at skyde kræene? Jeg ville først få fat i ejerne, hvis det er muligt og hjalpe det ikke ville jeg indfange kattene og aflevere dem på internat. Altså præcist det samme som jeg ville gøre hvis det var en hund.

Iøvrigt kan jeg ikke have den der ansvarsløse holdning mange katteejere har. Jeg kan simpelhen ikke se hvorfor det er ok at det er iorden at katte er til gene for andre mennesker.

• #31   29. nov 2009 det sidste er jeg enig med dig i smiley er os lykkelig for at bo å æ land:D, her er der ingen der brokker sig, fordi her ikke er nogen til at brokke sig smiley

Kommentér på:
Må man skyde katte??

Annonce