Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpe afhentning...
  • #1   1. apr 2012 Altså loven siger 8 uger. men 2 dage før sker der nok ikke så meget ved. så længe hvalpen er klar i følge dyrlægen og tæven ikke viser interesse for sine hvalpe mere.

• #2   1. apr 2012 Det er ulovligt at hente hvalpen før den er 8 uger.

• #3   1. apr 2012 hvad med fredagen efter hvor den så er 8½ uge... det lyder bedre

• #4   1. apr 2012 Det bare fordi min kæreste arbejder på borplatform og han skal nemlig afsted tidlig mandag morgen igen. Bare så de ku nå at hilse på hinanden... Men hvis det ikk går, så må de vente med at si hej til hinanden når han kommer hjem igen... Vil det bedste for vores lille ønske hvalp:-D

• #5   1. apr 2012 Niksen, og jeg ville ikke købe hvalp hos en der ville give dig lov.

8 uger er minimum.

• #7   1. apr 2012 Det er et no go i min verden... min 8 uger...

• #8   1. apr 2012 Loven siger min. 8 ugen, så nej. Hent den evt skærtorsdag så du har nogle dage med den inden arbejde mm.

• #9   1. apr 2012 Han blir først 8 den 30 april så det passer ikk så godt med skærtorsdag:-D:-D:-D

• #10   1. apr 2012 Der er en grund til at loven er som den er. Jeg ville aldrig afhente en hvalp før den var min 8 uger gammel og aldrig nogensinde overveje at købe af en opdrætter der ville gå med til den slags.

• #11   1. apr 2012 I der har hentet hvalpen før tid ksulle skamme jer!!! FØJ!

• #12   1. apr 2012 Skulle*

• #14   1. apr 2012 hør nu her gider ikk den tone i det her forum.. Vi alle voksne mennesker og gider ihvertfald ikk skændes ud a fremmed... Lavede dette indlæg da jeg var i tvivl ikk for at få skæld ud!

• #15   1. apr 2012 Det var nu ikke dig jeg skrev til, nærmere alle de andre der reklamere med at have hentet hvalpen for tidligt!

• #16   1. apr 2012 Jeg syntes du Kristina skal vente med at hente din hvalp hvis du vil den det bedste. Der er en grund til den lov er der.

• #17   1. apr 2012 Før tid*

• #18   1. apr 2012 Det bare iorden:-D takker:-D

• #19   1. apr 2012 smiley

• #20   1. apr 2012 Brug i stedet fredag-søndag på at sige ordentlig farvel til din kæreste, han vil nemlig skulle dele din opmærksomhed med en lille firbenet vaps det næste lange, lange stykke tid.
    Og vent så med at hente hunden til den er min. 8 uger gl., så er du lovmæssigt på den rette side, og rent erfaringsmæssigt bør hunden absolut være MINIMUM 8 uger gl., jeg så gerne denne grænse sat et par uger op.
    Og i øvrigt, held og lykke med den lille ny. smiley

• #21   1. apr 2012 Jeg ville også selvom det er svært at vente, .-)) først hente efter den er 8 uger. Generelt til dem der henter før , måske betyder 2 dage ikke så meget med næste gang er det 3 dage og snart er det ligemeget, Loven siger 8 uger lavet på baggrund af den behøver din mor, jeg så også godt som Kirsten loven sat op et par uger, min var 11 uger og han havde aldrig hjemve eller var pivset, men faldt til den første dag.
    Held og lykke med vapsen og nyd kæresten.

• #22   1. apr 2012 Eller inviter ham med ud og besøg hvalpen om fredagen. Sig farvel og hent hunden mandag. Så glæder alle sig.

• #23   1. apr 2012 hvorlænge er han væk....

• #24   1. apr 2012 Det mest tankevækkende i den her sag er vel at din "drømme hvalp" ikke kommer fra en "drømme opdrætter" hvis vedkommende kan finde på at sige god for afhentning af hvalpen før de 8 uger.

Hvis jeg nogensinde fik nys om lignende ville vedkommende være meldt til Politi og evt. Kennel Klub på nul komma 5

• #25   1. apr 2012 Hør nu her har slet ikk snakket med opdrætter overhovedet! Jeg spurgte bare idet jeg troede at det var det hg var til for men hold op der blev jeg godt nok skuffet... Utroligt...

• #26   1. apr 2012 Hør her ven jeg skal ikk lære noget som helst hvis det skal snakkes eller rettere skrive på den måde.. Slet ikke..det eneste jeg blev skuffet over var tonen i denne forum og tydelig også din! Men glem det jeg har fået nogen gode svar fra nogen i dette forum og med gode mener jeg skrevet på en god tone..!

• #27   1. apr 2012 Jeg ville aldrig hente hunden en dag før den blev 8 uger.
    Blev faktisk tilbudt det med min første hund (det var to dage før den blev 8 uger) men nul, jeg ventede.

• #28   1. apr 2012 Takker:-D det os det jeg gør helt sikkert min forum var bar en forespørgsel... Så venter min kæreste bar med at se ham til han kommer hjem efter 3 uger... :-D:-D

• #29   1. apr 2012 Han kan jo tage ud og se den inden han rejser som en foreslog men god beslutning af vente med at tage den hjem :-)' Glæder mig til at se billeder af vapsen

• #30   2. apr 2012 vi har allerede været ude at se ham en gang og skal igen på lørdag... Ja da vi var ude og se ham for fjorten dage siden tog vi billeder med min kærestes mobil dagen efter gik den i stykker og alt er slettet!! Så har kun de billeder fra opdrættere hjemmeside desværre dog ikke så mange som ønsket....:-D Men tro ham lørdag kommer der masser a billeder a ham smiley

• #31   2. apr 2012 Der er over 100 km til opdrætter fra os men hvad gør man ikk for lille cito:-D

• #32   2. apr 2012 Ja ven sku ikk stå der og det undskylder jeg men jeg er på hg fra min mobil og den sætter selv de ord ind som den tror jeg vil skrive og det havde jeg ikk set.. Så sorry men alt andet jeg har skrevet står jeg ved!! Det der med at se indad ved jeg ikk hvor kommer fra for jeg skrev pænt og havde bare et spørgsmål og hold da op nogen er svarene er sku ikk fair..!

• #33   2. apr 2012 Nogle af svarene er jo så ikke møntet til dig, men til dem som bevidst har hentet en hvalp før tid.
    - Dét forstår jeg ikke at man gør? Hvorfor ha' så travlt?

Der er en grund til at loven er sat til 8 uger, det kan godt være hvalpen ikke ligefrem falder død om af at blive hentet lidt før tid men det kan jo have konsekvenser for den.

Vi har ligefrem valgt at sætte tiden op, så hvalpene først kommer herfra som tidligst 9 ugers, da vi synes det giver dem lidt ekstra tid med minimum en uge mere - vi synes at det giver dem mulighed for at lære deres selvstændighed lidt bedre at kende og giver dem mulighed for at føle sig lidt tryggere ved verden "udenfor mors skørter".

At nogle har hentet en hvalp før den fyldte 8 uger, - well mange går dagligt overfor rødt uden at blive kørt ned, - det betyder vel ikke at det er smart at gøre? smiley
    - Loven blev ikke lavet for at genere nogle, mere for at hjælpe folk på vej.

Så kan godt forstå man er spændt og bare glæder sig (Jeg har det jo så modsat og synes hvalpene skal blive her til de er 50 år, mindst!) - men alt godt kommer til den der venter smiley

• #35   2. apr 2012 Der er ting man ikke skal skrive herinde .. det her er en af dem .... Held og lykke med din nye hvalp uanset hvornår du vælger at hente den ..

• #36   2. apr 2012 Sofia j, nej det vil nok ikke gøre den store forskel, men vi har en lov og den er lavet af en grund, hvis man altid bøjer loven så den passer ens egen situation så ender det helt galt.

• #38   2. apr 2012 Fie blev hentet 2 dage før, da det passede bedre og opdrætter selv foreslog det....

• #39   2. apr 2012 Rasmus, nej folk må da gøre hvad de vil så længe de også tager konsekvenserne :-)) nu ville jeg aldrig anmelde at man henter sin hvalp 2 dage før tid, og konsekvenserne er nok ikke store men alligevel man kan ikke bøje vores love så de passer i vores planlægning, at man så nogle gange gør det alligevel er en anden sag. :-))

• #41   2. apr 2012 Loven er lavet af en grund og den skal overholdes. Kan godt være nogle tænker, ja ja to dage, men som skrevet så er det pludselig 3 dage og 4 dage og så er hvalpene pludselig kun 7,5 uge. Det hedder MINDST 8 uger og gerne længere.

Det er fandme noget svineri at hente hvalpen før tid!

• #42   2. apr 2012 Rasmus, det var dog en underlig sammenligning, og det er ikke en spørgsmål om loven om mark skal overholdes men laves om. Sorry TS for sidespringet. :-))
    og med 8 uger så menes der 8 uger ikke 7, 5 og næste gang 7 o.s.v

• #45   2. apr 2012 Stinne, pinen og plagens slave: En uge ku jeg heller ikk finde på det var max fredag eller lørdag.... Men nu må vi se det kommer meget an på hvordan Cito reagere og udvikler sig om det blir fredag lørdag eller mandag....

• #46   2. apr 2012 nej nej slet ikk noget med mig aat gøre for jeg har taget ferie i de første 2 uger når vi får Cito hjem så jeg sikre mig han får den bedste og rolige start som overhovedet er muligt..! så ja det er "kun" pga kæresten...

• #47   2. apr 2012 3 uger...

• #48   2. apr 2012 Hvorfor "gerne længere" end 8 uger ?

Har du link til den undersøgelse, der kan dokumentere at det er bedre at vente til hvalpen er ældre end 8 uger inden den bliver hentet ?

Og så tænker jeg sådan lidt .. skal det så være 8 uger og 2 dage .. 4 dage måske .. 6 ?? Og så lige pludselig er hvalpen 6½ måned gammel .. måske ..

Men det er nok ikke noget svineri ..

• #51   2. apr 2012 tak marie, det skal jeg nok sørge for alle naboer og svigerforældre ved jeg kommer og ser viunderet når han er faldet til:) men takker:)

• #52   2. apr 2012 Er den til mig Martine ?

• #53   2. apr 2012 Nu som medløber -

Ja.

• #54   2. apr 2012 Når jeg skriver gerne længere mener jeg altså ikk 10-12 uger smiley

Mener sådan set bare MINDST 8 uger og så nogle dage i den ende, end at tage hvalpen fra når den mangler nogle dage.

• #55   2. apr 2012 Jeg hentede Laika før, men der er situationer hvor jeg ville mene at det ville være ligegyldigt om hvalpen er hos opdrætter eller nye ejere. Laika har overhovedet ikke haft en mor, hun er opflasket! Hun havde en søster som hun var sammen med hele tiden, og hendes far noget at tiden. Men om opdrætter skal passe hende eller om jeg har hende dét før, i den vigtige indlæringstid kan for mig at se ikke gøre den store forskel.

• #57   3. apr 2012 Nu som medløber -

Så når jeg skriver

<i>Har du link til den undersøgelse, der kan dokumentere at det er bedre at vente til hvalpen er ældre end 8 uger inden den bliver hentet ?</i>

- så har du det ikke ?

Det du skriver er udelukkende et udtryk for hvad du <i>synes</i> ikke hvad der nødvendigvis er rigtigt ?

• #58   3. apr 2012 Det jeg vil frem til Palle er egentlig at henter man IKKE hvalpen på den dag den fylder 8 uger (Hvilket jeg selv gjorde) så hellere et par dage ekstra i den anden ende, end for tidligt.

For som skrevet lige pludselig er hvalpen så kun 7,5 uger.

Martine havde ikke set du spurgte efter link, ved ikke om der findes sådan et smiley
    Men som skrevet, kan godt se det kan misforståes, jeg mener hverken 9 eller 10 uger, jeg hentede jo selv min som 8 ugers, men hellere nogle dage senere end før de 8 uger.

• #59   3. apr 2012 Nu som -

Okay. Jeg var bare nysgerrig, for jeg har 7-9-13 aldrig haft alene-hjemme eller seperations problemer med nogle af mine hunde. Og de er ikke alle hentet når de var over 8 uger. To af dem blev hentet i forbindelse med en weekend, altså fredag, og de blev først 8 uger om henh mandagen og tirdsdagen.

• #60   3. apr 2012 Okay, Zenta blev hentet samme dag hun blev 8 uger, det var lige til weekenden, så det passede jo fint alligevel.

Ville egentlig bare frem til, hellere to dage længere, end to dage før de 8 uger. smiley For er "modstander" af at hvalpene bliver hos opdrætter i 10, 12 uger, DET syntes jeg er for længe.

• #62   3. apr 2012 Marie, JEG syntes 10 uger er for længe, DU syntes ikke, helt fair smiley

• #64   3. apr 2012 Marie enig og også hvordan det passer med ens private situation, det er ikke altid man kan få ferie 8 uger efter tæven har født. :-))
    Rasmus, har ikke hørt nogen sige at det ødelægger hunden, men mange har fortalt om loven og årsagen til den. Igen som i mange andre tråde hvor det handler om noget der er en lov imod, så kan man ikke gradbøje loven så den passer en selv. Dette er dog kun 2 dage og det betyder sikkert intet og der er sikkert ingen der anmelder det heller og politiet gør sikkert heller ikke noget, men loven er der af en årsag.

• #65   3. apr 2012 Jeg vil så personlig selv være den, der introducerer min hvalp til livet - så nej, ingen hvalp på 10 uger til mig.

Det er supervigtigt for mig at læse min hvalp hele tiden til brug ved senere træning .. der er mange ting man ser på den i den alder så jeg foretrækker at få den så tidligt som muligt.

• #67   4. apr 2012 Rasmus igen, endnu en gang bare så alle er med.

Der er en lov der hedder 8 uger, derfor henter man ikke sin hvalp før. Der er jo en grund til loven er som den er.

Og ja jeg syntes 10 uger er for meget, men hver sin mening, det er der jo ingen lov om, så det er jo op til en selv.

Kommentér på:
hvalpe afhentning...

Annonce