2.752 visninger
|
Oprettet:
Cairn terrier - plus/minus? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der nogle der har erfaring med en cairn terrier og kan i dele lidt ud af jeres erfaringer med dem?
Både positive som negative.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.889
Er der noget specifikt du vil vide?
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 787
jul 2006
apr 2010
"Han er en kærlig hund med massere selvtillid. Han er stille og rolig indendøre, men elsker at give den gas indenfor. Han er selvstændig og stædig, men med den rette moivation, tålmodighed og indstilling, er han en dejlig træningspartner. Han er dog ikke motiveret for at komme ved indkald, så det eneste sted han er fri er på indhegnede steder.
Jeg vil sige at hans motionsbehov er middelt, han skal brænde noget krudt af men det er ikke noget der behøver at stå på i timevis. Det gør vi ved leg i haven eller jeg tager ham med ud på en løbetur. Han nyder at være med på lange ture.
Han skal også bruges mentalt.
Når han så er brugt er han stille og rolig indendøre.
Han skal trimmes 3-4 gange om året. Vi vælger enten at trimme selv eller sende ham ud til opdrætteren. Ellers er der en ugentlig børstedag.
Hvis der er andet at sige så er det vel at vi har en cairn som bestemt ikke gider andre hanner, så man skal være forberedt på at hunden måske ikke bare kan slæbes med i en hundeskov som voksen."
Her til sidst kan jeg sige at cairner gøer, men jeg oplever det ikke som voldsomt og hele tiden. Thomsen gør kun hvis han ser nogen udenfor eller hører noget.
Jeg tror godt en cairn kan fungere i en lejlighed, så længe den er aktiveret nok og får brændt noget krudt af.
Thomsen er glad for andre mennesker, han er ikke vant til børn men er stille og rolig omkring dem og hvis han ikke gider dem går han.
jul 2006
Vil du mene de er gode som førstegangs hund??
apr 2010
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.298
Ellers tror jeg det er en ok førstegangshund, men man køber en terrier, og terrier er stædige og skal opdrages kærligt med bestemt, ellers bestemmer de gerne alt selv....
Den cairn der bor tæt på os gør ikke meget....
apr 2010
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.298
TS har de overvejet en voksen hund... evt fra internat...
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.890
Han elsker alt og alle , gør aldrig , meget børnevenlig , lærenem - alt i alt den perfekte første hund til mig
jul 2006
Hanne: Det tror jeg ikke nej, tror gerne de to tøser især vil have den fra hvalp. Men man kan da prøve at nævne det for dem
Okay, tror gerne de vil have en hund som kan gå løs nogle steder uden at stikke af.
Cairn terrier - plus/minus?