{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Hund venter udenfor Fakta. {{forumTopicSubject}}

Når folk går ind og handler, så er det tit at hunden lige bliver sat på en krog udenfor, imens. Men nu hvor der er så mange der stjæler hunde, er det så overhovedet sikkert?
Jeg har idag hilst på ikke mindre end 7 hunde, og de ville alle gerne snuse til min hånd, og få et par nus, de stod nærmest og hoppede efter en, og jeg ville nok mene at hvis en fremmed kan det der, så er det jo ikke helt sikkert at din hund bliver stående udenfor?
Personligt så adskiller jeg indkøbsture fra gåture med hunden, fordi jeg altid var så paranoid overfor at nogen tog min elskede Molly mens jeg var inde og købe ind.
- Hvad gør i? Hvordan føler i jer sikker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund venter udenfor Fakta.
  • #1   8. apr 2012 Jeg lader min sidde udenfor butikker, fordi jeg synes det er praktisk at han vænnes til separation på den måde.

    Men der er da steder hvor jeg ikke ville gøre det.


  • #2   8. apr 2012 Jeg har det som dig, jeg turde aldrig stille Sofus nogen steder:) desværre at det skal være sådan

  • #3   8. apr 2012 Ligesom dig, adskiller jeg gåture fra indkøbsture. Jeg stoler ikke nok på folk til at have min hund stående ude foran butikken, Ikke nok med det, så føler han sig heller ikke godt tilpas ved at stå derude alene og vente på mig. Så Lasse bliver pænt hjemme når jeg handler ind smiley vil hellere ud og gå 2 gange end at risikere noget

  • #4   8. apr 2012 Nej det er overhovedet ikke sikkert! Føler mig heller ikke sikker, selvom jeg kan se hunden - folk kan hurtigt nå at stikke af med den, inden man når at komme ud af butikken.

  • #5   8. apr 2012 Før turde jeg godt.
    Men nu hvor vores fakta er blevet større og folk kommer fra hele byen for at handle her, så tør jeg ikke mere.


  • #6   8. apr 2012 Jeg tør ikke. Jeg ville have det rigtig dårligt hvis min hund forsvandt, og ikke viste hvor den var.


  • #7   8. apr 2012 Jeg kan godt lade hundene sidde udenfor fx tanken. Det tager et minut ca. Jeg vælger at stole på mine medmennesker. Jeg gider simpelthen ikke leve med frygten for at nogen stjæler hunden. Mit barn sover også udenfor i sin barnevogn. Gys gys... Eller ikke.

  • #8   8. apr 2012 Vi kan godt finde på at tage Fenris med hvis vi lige skaæ ned efter en liter mælk eller noget i den stil.. MEN så går vi begge to og så bliver den ene udenfor sammen med Fenris.. Så bruger vi ventetiden på at træne lidt eller bare sidder og hygge-sludre lidt..

    Det eneste tidspunkt han har siddet udenfor alene var de få sekunder det tog mig at løbe, ja jeg løb, ind i blockbuster og smed film på disken der skulle afleveres.. Jeg havde taget Fenris med fordi jeg troede jeg bare kunne smide filmene i en boks/sprække ved døren, men da vi nåede frem opdagede jeg der ikke længere var sådan en.. Og jeg kunne ikke nå hjem og der ned igen inden de lukkede.

    Jeg er ikke så bange for at der er nogen der vil stjæle ham, for så skal de bære ham væk og 36-37 sprællende kg er lidt besværligt.. ;)Selv for os han kender går han kun meget modvilligt uden for synsvinkel af døren når der er en inde og handle..
    Til gengæld ville jeg ikke bryde mig om at fremmede lod deres hunde gå hen til ham, da det ikke er alle hunde han bryder sig om, og det har jeg observeret at nogle mennesker gør..


  • #9   8. apr 2012 Jeg har gjort det, men der er nu også meget stille her på landet =)
    Og så tør ingen alligevel gå over til Tazz =)


  • #10   8. apr 2012 Jeg tør ikke på nogen måde, min veninde synes det er mærkeligt, jeg har det sådan. Hendes står bare udenfor alle vegne. Men det er så heller ikke lige, potientale for en tyv, at nappe den. Den er gammel og kæmpe tyk.

  • #11   8. apr 2012 Jeg gør det ikke, men ser tit nogen, der efterlader deres hunde. Mange er faktisk ikke klar over, der bliver stjålet hunde og tror at det kan de sagtens. I gamle dage gjorde jeg det altid, men de tider er desværre ikke mere.

  • #12   8. apr 2012 jeg kunne aldrig finde på det.



  • #13   8. apr 2012 Jeg gør det ikke, ikke fordi jeg tror at nogen ville stjæle mine to bastarder, men fordi jeg er bange for at folk er onde ved dem... Nogle menneker fatter hat og har åbenbart aldrig lært at man ikke skal gå til en afbundet hund....

  • #14   8. apr 2012 fie stod tit udenfor, havde ikke den store frygt for at hun skulle blive stjålet...

    Er mere bange for indbrud eller brand , når hunden er alene hjemme


  • #16   8. apr 2012 Jeg udførte det som et eksperiment. Jeg gør aldrig sådan noget normalt. smiley

  • #18   8. apr 2012 Og så skal man passe på ikke at male fanden på væggen!

    Jep, min Rex står udenfor butikken når jeg er inde og handle. Selvfølgelig går jeg ikke og oser, men alting er nemmere når hunden kan komme med de fleste steder og er vant til at blive sat af. Jeg har oplevet folk stod og snakkede til ham når jeg kom ud og fortalt at han stod pænt men ikke ville hilse på dem. Så tager vi selvfølgelig lige en snak om at hilse på hunde der står bundet, for de fleste gør det jo af godt hjerte...


  • #19   8. apr 2012 nå ja - glemte lige at sige at min malinois er trænet i bevogtning, så hvis du stikker en hånd ned til ham kan det godt være der mangler lidt af den når du trækker den til dig igen.

    Jeg har aldrig set nogen kæle med ham men jeg har handlet smiley


  • #20   8. apr 2012 Linda, den ville måske ende på forsiden af en avis og hunden måske blive aflivet, trist at man skal ekspermiterer på denne måde

  • #21   8. apr 2012 Ja det er jo så bare desværre ikke alle hunde der opføre sig så eksemplarisk. Jeg fik et bid i foden den anden dag da jeg gik forbi en hund der sad ude foran en forretning og havde Ice gående på plads så jeg var imellem de to hunde da alt andet ville være unfair. Men ak, hundens flexline var ikke låst så jeg endte faktisk med at få den sparket væk og der kom så heldigvis en og tog fat i snoret og trak hunden væk. Jeg kan love jer for at jeg gik amok og fik en snak med hundeejeren! Hvem helvede placere en hund udenfor en forretning, hvis den ikke kan tåle synet af andre hunde?!
    Undskyld, bare lige et surt opstød herfra!


  • #22   8. apr 2012 Nej
    ene og alene af den årsag, at de er små og nemme at tage med sig. Havde det nu været store hunde, så ville jeg "være ligeglad", da Daisy skaber sig som en sinddyg, hvis der kommer fremmede for tæt på hende.
    Hun kan ikke lide fremmede mennesker og lader ingen røre ved sig, så havde hun været f.eks en Dobermann eller Schæfer, så havde jeg ikke tænkt et sekund mere over det, men nu er det små hunde.
    Så igen, Nej


  • #23   8. apr 2012 Hvis hunden bed mig, er det ved gud mit eget ansvar. Jeg lod hunden snuse til min hånd først, og slikkede den mig på hånden, så lagde jeg hånden fladt, for at se om hunden ville nusses. Hvis den ikke ville, så gik jeg, hvis den ville, så fik den lige et kort nus, og så gik jeg væk igen.
    - Jeg rører aldrig ved fremmedes hunde ud af ingenting, da hunde kan se det som en trussel. Men det her, var simpelthen fordi jeg havde en tanke i hovedet ang hundetyverier, hvordan det kunne gå til, at folk bare kunne snuppe en hund fra en hundekrog, og så dase af med den, uden at nogen sagde noget til det.


  • #24   8. apr 2012 Mette > Føj en grim oplevelse! Flexliner burde forbydes i byen! Jeg synes såmænd det er ligegyldigt om hunden ikke kan lide andre, men det er absolut vigtigt at den ikke kan komme til andre!

  • #25   8. apr 2012 Jeg er altid i bil når jeg handler, så hundene bliver i bilen.
    Men ellers har jeg ingen problem med at sætte dem udenfor.


  • #26   8. apr 2012 jeg sætte aldrig Silas selv der ude men hvis samson også er med tør jeg godt at lade dem være ude foran smiley

  • #27   8. apr 2012 Det kommer jo nok også an på hvor man bor henne - bor man inde midt på Nørrebro eller bor man i en landsby på Lolland

  • #28   8. apr 2012 Har sjældent Peanut med ud og handle og hvis jeg har sidder han i bilen. Kunne aldrig finde på at sætte ham udenfor en butik, ej heller kiosken den tid er forbi da man gjorde det.

  • #29   8. apr 2012 Jeg stiller gerne Harley udenfor, men han piller snoren af og går hjem, så derfor tør jeg ikke smiley ellers havde jeg godt turde, men nu skal man også ha lidt nosser, før man tager bæstet. Hvis hans far tager ham, så gør han og prøver at bide ham indtil jeg er ude smiley så tror nok folk sku få ham tilbage på plads i en fart smiley
    Men som sagt, han går hjem, så han er IKKE med smiley


  • #33   8. apr 2012 Jeg kunne aldrig finde på at lade hundene sidde uden for en butik.
    For det første er der rigtig mange hundetyverier
    For det andet ved man ikke hvad folk kan finde på at udsætte dem for når de sidder der, der er så mange mærkelig mennesker


  • #34   8. apr 2012 Nix mine får ikke lov. Er de med når jeg skal handle er de i bilen, det sker ikke tit, kun hvis det passer med de er med og jeg lige mangler et par ting.

    Jeg skal ikke risikere at komme ud til en stjålet hund, en hund folk ikke har været søde ved eller at en anden hund har overfaldet min.


  • #35   8. apr 2012 Men ens bil kan jo også stjæles med hunden i ?

    Det er jo set før


  • #36   8. apr 2012 Ja Rene, men nok ikke lige ved Netto med 50 andre biler mens jeg henter 3 ting i butikken. Det tvivler jeg på.

  • #37   8. apr 2012 Tjaaa....det tager ikke mange sekunder at nappe en bil....

  • #38   8. apr 2012 De sidder IKKE i bilen mens jeg er i Bilka i 2 timer, der er de hjemme. Mest fordi det da ikke er i deres interesse at sidde og glo i bilen i så lang tid mens jeg bare handler.

  • #39   8. apr 2012 Nej men så skal de da smadre sideruden blandt mange mennesker og held og lykke med at få gang i den gamle Ford uden nøgle smiley Hehe. Desuden sidder der mininum en hund på bagsædet, som altså kan nå forsædet, så held og lykke sidder jeg bare, det får de brug for.

    Lige det frygter jeg ikke smiley

    Men de får aldrig lov at side udenfor en butik.


  • #41   8. apr 2012 Smadre en siderude, for at hugge en bil ?



  • #42   8. apr 2012 Ja eller hvad de nu vil smiley

  • #43   8. apr 2012 Rene i begge sager ser det ud til bilen ikke var låst. Det er min bil altså altid når hundene er med.

  • #44   8. apr 2012 Det tager som sagt ikke mange sekunder at få adgang til en bil, selvom den er låst

  • #45   8. apr 2012 Nej men jeg nægter at tro på det smiley Som skrevet sidder de os kun i bilen hvis jeg lige mangler et par ting, det tager ikke lang tid. Normalt er de hjemme.

    Og om sommeren sidder de ikke i bilen.


  • #48   9. apr 2012 Min Emma er da med i super best. Vel har jeg da hørt om hundetyverier og selvfølgelig skal man tage det alvorligt, men hende får de ikke med...hun ligger fladt og puster ud efter turen hjemmefra til super best på små 5-600 meter....fedt med en pause tænker hun.....Ingen ved deres fulde 5 går hen til hende da hun i den grad signalere, at hun ikke er interesseret i kontakt. Hun venter på mor og det foregår liggende og hun rejser sig først når jeg løsner snoren.

  • #49   9. apr 2012 jeg kunne aldrig finde på det (bor langt ude på landet)

    har gjort det en enkelt gang for mange år siden da jeg kom ud sad en lille dreng og krammede min hund Boddy (kamphund)
    der stod en kvinde i nærheden og jeg spurgte om det var hendes dreng, det var det ikke men hun stod og holdt øje da hun godt kunne se at Boddy ikke syns det var skide fantastisk

    jeg tog drengen i armen og sagde han ikke måtte hilse på min hund, gik ind i butikken sammen med drengen (hylende) og fandt hans far

    fik forklaret faren med ret store ord at det da på ingen måde var i orden at han bare lod sin søn stå og kramme en fremmede hund, og hvad han egentlig havde gjort hvis min hund havde bidt hans søn

    folk stoppede i hele butikken, da jeg ærligtalt var stike tosset, for min hund ville måske have ladet med livet såfremt han havde gjort drengen noget

    siden den oplevelse ku jeg aldrig finde på at sætte min hund uden for en butik uden opsyn


  • #50   9. apr 2012 Kunne aldrig finde på at sætte min hund uden foran en butik, da jeg har oplevet 2 hunde blive sparket at en idiot uden foran Irma hvor jeg bor.. Kunne ikke finde på at sætte mit dyrbareste eje uden opsyn, han er så dejlig alle vil stjæle ham det jeg sikker på;) ej mere i sjov, mener bare der går nogen utilregnelige mennesker rundt i blandt os, som man ikke kan stole på

  • #51   9. apr 2012 Tyven charlie, passende navn til denne tråd :-)) ja desværre skal "pæne" ærlige og ordentlige mennesker lide fordi der går mennesker "løs " der ikke har lært at kende forskel på dit og mit og syge mennesker vi ikke kan / vil hjælpe, det kan virkelig gøre mig gal.

  • #52   9. apr 2012 Folk der "bare" går hen til mine hunde finder ud af at jeg kan tale meget "højt"

    Lavede en hjemmeflikket tyverisikring, men fandt ud at det er nemmere med to enkelte.
    Den slags kan købes færdiglavet.

    http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=67654



  • #53   9. apr 2012 Ja det er vildt ærgeligt, nu bor jeg i sydhavnen og folk tør slet ikke sætte deres hund hverken foran Brugsen eller Irma, fordi her bor der desværre nogen der ikke er særlige søde ved dyr, men der går rigtig mange løse muskelhunde rundt der ejes af alkoholikere. Hvor jeg ved at en hund blev bidt af en af dem oppe ved fakta ved Mozarts plads for en månedstid siden:(

  • #54   10. apr 2012 Sofie er kun blevet "parkeret" ude foran tanken, hvor det tager 2 sec. at gå ind og købe det man skal have. Men jeg har aldrig sat hende af udenfor, når jeg skulle ind og handle og jeg kunne heller aldrig finde på det. Hverken med Sofie eller Katla.

  • #55   10. apr 2012 nu bor jeg over i det mørke jylland, og jeg tør altså godt lade min hund stå uden for netto, fakta og rema1000 smiley



  • #56   10. apr 2012 Nej, jeg stiller ikke mine hunde foran indkøbsbutikker her i Fredericia.

    Af flere årsager:
    risikoen for tyveri af hundene
    At fremmede folk ofte mener de skal over og snakke med hundene, og det brydder jeg mig bestemt ikke om når jeg ikke er der, for folk ved ikke altid hvad hun brydder sig om eller ej
    At børn også tit vil over og røre
    At folk lader deres egne hunde hilse på mine mens de står der, Ikke ok!!
    At nogle giver godbidder eller andet mad, og mine hunde skal ikke have alt muligt.
    At der kan opstå en situation hvor jeg så slet ikke er til stede til at hjælpe hundene, især ved sådanne dagligvarebutikker, så er der en del larm. Der kan opstå høje lyde, og andet der forskrækker dem, og så er jeg der ikke.



    Ja, der er mange grunde.

    Jeg tog dem med til bageren eller tanken dengang jeg boede i Jelling, da der var der så stille og ingen mennesker i de 2 minutter jeg var væk.
    Plus at der var store glasvinduer så jeg kunne se dem hele tiden.

    Men ikke her i Fredericia.

    Jeg kan absolut ikke se nogen grund til at de skal med og stå ude foran!!


  • #57   10. apr 2012 Er jeg ude og gå med Joy, så har jeg ingen problemer med at binde ham uden for. Cassi får ikke lov, ikke fordi jeg er bange for at nogen skulle tage hende, men fordi der er en risiko for at hun kan gå helt i panik når jeg går fra hende, og det er synd...

  • #58   10. apr 2012 en anden ting er, at ja, der kan ligge god seperationstræning i det (jeg holder så fast i at der er så mange andre bedre og mere sikre situationer at træne det i) praksis viser bare, at ofte er de hunde der står foran butikkerne ikke trænet korrekte.

    De står og ryster, piber, gøer, hyler m.m.

    Jeg ser ofte tegn på stres, angst, nervøsitet m.m. Det er da ikke i orden.

    Og så i alt slags vejr. Om det så er bagende sol og 30 graders varme, styrtende regnvejr eller sne og frost de skal sidde på med deres hundemås i et kvarters tid, give or take.

    Det er altså ikke i orden!


  • #59   10. apr 2012 Det handler jo ikke kun om tyveri, men os om at andre hunde kan angribe min der sidder bundet, børn kan drille den osv.


  • #60   10. apr 2012 Herude hvor jeg bor har jeg ikke et problem med at sætte Kia foran en butik.

    Hun er ikke interesseret i hverken mennesker eller andre hunde så hun sidder bare og venter.

    Racen gør at der ikke er mange der så meget som overvejer at komme i nærheden af hende men sætter hende selvf. et sted hvor ingen uforvarende behøver komme i kontakt med hende.

    Udenfor denne by ville jeg aldrig sætte hende foran en butik. Vi boede før i en mindre pæn del af Vejle og hun var ALDRIG uden opsyn der.


  • #61   10. apr 2012 Der tages selvf. hensyn til naturens elementer etc. Men udover varme er der ikke meget Kia ikke er ligeglad med når det kommer dertil.

    En hund der ikke er trænet til at være tryg ved at sidde udenfor en butik bør man selvf. aldrig tage med.


  • #62   10. apr 2012 Jeg sætter ikke min vuf udenfor nogle butikker. Hun er med sine 5 kg et nemt offer, både for tyveri og onde mennesker..
    Da vi havde rottweiler for lææænge siden, altså før folk var hysterisk bange for dem, kunne han godt side og vente mens jeg købte brød og mælk (og en lun delle). Han var så heller ikke oplagt som hverken tyvegods eller moppeoffer ;-D


  • #63   10. apr 2012 Jeg gir stavefejl kan jeg se smiley

  • #64   2. apr 2013 Jeg tør godt stille min hund ude foran Fakta den fakta jeg bor nærmest på er kåret til danmarks mest sælgene Fakta så der kommet mange mennesker men der er bestemt ikke hunde tyveri ! Så min hund har intet problem med det.

Kommentér på:
Hund venter udenfor Fakta.

Annonce