5.096 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

''Lydløse hunde'' ''Lydløse hunde''

Hej.
Jeg er på udkig efter en ny lille hund, og vil høre til jeres mening omkring ''lydløse hunde''

Min kommende hund skal ikke være specielt stor, den skal ikke være af den art der skal have 4 timers motion bare for at kunne ligge stille. Vi bor i en lejlighed med stor terrasse. Hunden vil skulle være alene max 5-6 timer om dagen. Vi elsker at gå en tur i skolen. Men som sagt da vi bor i lejlighed, ønsker vi ikke en hund der gøer, ved den mindste lyd. Pels pleje er intet problem, og jeg vil meget gerne gå til hundetræning osv. Hvad er er jeres forslag ud over en cavalier, fransk bulldog & mops?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ''Lydløse hunde''
  • #2   13. apr 2012 En lille hund der ikke gøer? Det er nærmest umuligt. De små hunde er jo de mest gøende.
    Vores race gøer ikke, men kan sige mange andre lyde smiley

• #3   13. apr 2012 Shiba og basenji er mine bud

Men ellers kan den jo opdrages til ikke at gø

Min papillon gør stort set aldrig udover når hun leger og er glad og et simpelt "Thi stille" får hende til at slutte

• #4   13. apr 2012 nu skriver du selv cavalier, og her til kan jeg da lige fortælle at min lille hund ALDRIG gøer smiley

selvfølgelig er der nogen små racer som gøer mere end andre, men jeg vil alligevel vove den påstand at man faktisk kan træne dem til at lade være smiley

• #5   13. apr 2012 jeg må nok sige jeg ikke bryder mig så meget om det der med lydløse hunde... hunde gøer og det er deres natur og det skal de have lov til... hvis en hund ikke må være hund der hvor du bor var det måske bedre at anskaffe sig et andet dyr??

det er bestemt ikke ment som kritik håber jeg du forstår for hvis du gerne vil have en hund skal du selvfølgelig have lov til det..

• #6   13. apr 2012 jeg har oplevet flere temmelig larmende cavalier og mops. Men man kan sige om mopsen, at jeg ikke tror nogen i opgangen vil høre dens "gøen". Lydniveauet er jo ikke rigtig højere end når den snorker!

som nævnt kunne shibaen måske være et bud, flere har ihvertfald glæde af at have den som ikke larmende lejlighedshund. Men det er jo en spidshund, så det skal du sætte dig ind i hvad indebærer.

En whippet skulle også være god byhund og ikke særlig larmende.

• #8   13. apr 2012 Der er ingen, der har fortalt mine franske, at den race ikke gøer meget...eller også har de bare ikke hørt efter;D

De GØER og de LARMER...og jeg elsker dem:))

• #9   13. apr 2012 Min PP gør stort set ikke, hun laver nærmere nogle små host eller fnys. Til gengæld kan hun finde på at hyle som en (meget lille) ulv og det larmer jo også. Jeg tror så måske, det ville være synd at have en PP helt alene, og spørgsmålet er jo, om den så vil stå og hyle hele dagen, men det kan du måske tale med nogle opdrættere om. Ellers synes jeg, den lever ok op til resten af dine krav og en skøn, kvik og fornøjelig lille hund er det

• #10   13. apr 2012 Chinese crested er ikke kendt for at gø, men skal self opdrages som alle andre hunde. Min egen gør kun hvis jeg ber ham om det og hvis han bliver lidt bange.

• #11   13. apr 2012 Majbrit: jeg er da ikke i tvivl om at de kan være larmende, ligesom alle andre hunde kan være det. Men mange udtaler bare at de som regel ikke er larmende - men man kan jo altid være uheldig.

- jeg har da også mødt huskyer og malamutter, der gøer - selvom de ikke burde gøre meget i det..

• #12   13. apr 2012 og nu vi er ved cc og pp, så har en på min vej en meget gøende en af slagsen eksempelvis smiley

• #14   13. apr 2012 Jep, men opdragelse betyder også meget. Jeg kender også en der gør meget, men kender endnu flere der ikke gør det vilde.

• #15   13. apr 2012 Jeg bor i lejlighed og har en Griffon, den fælder ikke og er ikke verdens smukkeste hund men sikke en kærlighed og hengivenhed man får...
    Hun gør når det ringer på døren eller jeg beder hende om det... smiley

• #16   13. apr 2012 Kender en shiba der gøer HELE tiden, så den vil jeg da ikke anbefale.

Måske shitzsu eller sådan noget i den stil

• #17   13. apr 2012 De shibaer vi kender er også larmende

• #18   13. apr 2012 Der er altid undtagelser smiley

Jeg har 4 shibaer og 3 af dem siger aldrig et kvæk smiley
    Den sidste gøer, når der bliver ringet på døren og nogengange når der går en hund forbi på vejen uden for haven.

Generelt er shibaer meget stille hunde smiley

• #19   13. apr 2012 TS: jeg tror vi kan konkludere at du ikke kan gardere dig bare fordi du vælger en race, der som regel ikke er gøende smiley

Men ja, træning træning træning. Få din hund til at forbinde lyde fra opgangen med noget godt lige fra hvalp af, så den ikke er utryg ved lydene og så gør et stort arbejde ud af alene-hjemme-træning, så du ikke får en seperationsangst hund.

• #20   13. apr 2012 Hunden er vel hvad man gør den til smiley det kommer vel an på den enkelte hund, tror ikke som sådanne at man kan skære en race over er fra resten og sige den gør ikke, der er nok nogle uheldige ekspempler inden for alle racer .. men jeg mindes noget om at have læst engang om en race der simpelthen ikke kunne gø/give lyd fra sig, om det er noget jeg har drømt eller ej vil jeg ikke give garanti for smiley

• #22   13. apr 2012 Det ligge bare til nogen racer at gø meget. Lilly og Silas har fået samme opdragelse. Det første Lilly gjorde da hun kom ind i mit hjem var at gå ud i haven og gø. Hun elsker at høre sig selv. Hun kan sagtens stoppes i at gø, men forskellen på hende og Silas er at han slet ikke starter med det smiley

Men ja, enhver hund kan lære at hold mund. Synes ikke man skal vælge race ud fra det, men ud fra en der passer til en og så tage den derfra smiley

• #23   13. apr 2012 Maj-britt - naturligvis har gener meget at sige og nogle hunde har anlæg til at gø mere end andre, det jeg mener med hunden er vel hvad man gør den til er man så vidt muligt kan"lære" den ikke at gø hvergang et blad f.eks flyver forbi smiley

• #25   13. apr 2012 Ja det kan du have ret, de hunde jeg selv har haft gennem tiden har haft samme forhold til at gø når jeg var som når jeg ikke var der, de vidste godt at i nogle situationer var det "okay og i andre ikke" og dette har de indgroet i hovedet, jeg havde ikke behov for at gå og "Shh" på dem da de havde fanget fidussen smiley kato ved godt det ikke er vel set t skave sig tosset uden grund, leger vi "Vildt" er det med lyd på og det syntes jeg også er helt fint, udover det gør han faktisk kun når han bliver bedt om at halse smiley

• #26   13. apr 2012 Mette : jeg skulle lige til at spørger om du havde slugt søm da du skrev basset hound, af en eller anden oversag fik jeg læst det som blodhund og det er ihvertfald da ikke en hund der kan betegnes som lille, Griner .. Dumme flad til mig *Klask*Klask* smiley

• #29   13. apr 2012 Hvad med sådan noget som shi tzu eller lhasa apso? Er de ikke relativt stille (med forbehold for at jeg har en larmende sheltie, så ALT er relativt stille for mig *GG*)

• #32   13. apr 2012 Altså min boston terrier gøer nærmest aldrig, men jeg tror ikke at det ligger specielt til racen, forældrene gøede fx. da vi ringede på, hos opdrætter smiley

• #33   13. apr 2012 Jeg har en shiba og en whippet og der blir ikk sagt meget.. Nu er Bailey ikk så gammel men har kun hørt hende sige noget når hin leger.. Bambam siger kun noget hvis der er nogen der banker på eller hvis han blir forskrækket over nogen der går forbi..

• #34   13. apr 2012 det drejer sig om opdragelse.

jeg har lige fået en voksen chihuahua,og da vi besøgte hende,var der 4 chier og 2 cavalier,og ingen sagde noget da vi stod i indkørselen,og de stod i vinduet og kiggede på os,og heller ingen lyd da vi ringede på og kom ind,slet ikke nogen lyd.
    da faren i huset kom hjem og kom ind til os,helt stille hunde og derefter 2 gæster,og stadig ingen lyd.

hun har nu boet her i snart 2 uger og hun siger så godt som ingenting,,,hun er mega nem, og virkelig opdraget.

selv små hunde skal opdrages.....og ordenligt....

• #35   13. apr 2012 Selvfølgelig skal små hunde også opdrages...men der er altså nogle racer som er "lavet" til at alarmere...de er sgu svært for dem, at tie helt stille:D Mimi og Lulu æææælsker også deres egen stemme og kan gejle hinanden op. Mimi skal altid ha' det sidste ord, hun siger hhmmmpppfff, når jeg be'r hende være stille, Lulu HADER isbilen. Jeg er så af den mening at en hund gerne må sige vuf, ingen forbyder vel en kat i at miaue eller en hest i at vrinske. Det skal bare kunne stoppes og ikke tage overhånd.

• #36   13. apr 2012 chihuahuaer er lavet til at alarmere,men det var der ingen af de 4 hunde der gjorde,og tror det må være ualmindeligt heldigt hvis de havde det fra fødselen ,alle 4.tror bestemt at det er rigtig god opdragelse,der gør det.

• #37   13. apr 2012 Godt så;))

• #38   13. apr 2012 Joan L: helt sikkert man kan træne sig til meget - hvis man ved hvordan. Men i dagens danmark er det snarere reglen end undtagelsen, at folk ikke ved hvad de skal stille op, hvis de har en hund der som Rie skrive "elsker sin egen stemme" eller gør pga usikkerhed/frustration...

• #39   13. apr 2012 Hov Vibe, blev det så lige til at mine Sylfider er usikre og frustrerede og at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med deres vuffen;D

Nej, jeg mener, jeg har HUNDE, de gøer, det er en del af deres kommunikation og det er for mig okay. Så længe jeg kan lægge en dæmper på hvis det bliver for meget, og det har jeg sådan set ikke noget problem med, så er det fint med mig;)) Men der er helt sikkert racer, der larmer mindre end andre og imo er den franske ikke en af dem...magen til stædigt og selvstændigt asen skal man lede længe efter...og det er jo det der tiltaler mig:))

• #40   13. apr 2012 har selv skotter, der er cairns på vejen og har en ven der har westier, synes ikke nogen af dem gør meget... der kan komme et vov, ja men de gør ikke meget.... men selvfølgelig er der både arv og opdragelse indblandet i hvorledes alle hunde arter sig med tiden....

• #41   13. apr 2012 Der kan gå måneder imellem jeg hører min gø. Han gøer ikke engang når der kommer nogen eller det banker på døren.

Der imod kræver en dalmatiner rigeligt med motion og vil nok ikke trives i en lejlighed..... De fælder HELE året!!
    De går nok heller ikke under små racer *ggg*

• #42   13. apr 2012 Min nabo har en Cairn terrier og den gøer konstant ude i haven.... Er til tider ved at blive sindsyg og de har virkelig prøvet ALT for at få den til at lade være - Desværre uden held smiley

• #43   13. apr 2012 Rie: nej hov, det var faktisk slet ikke ment sådan, men kan da godt se nu at det lyder sårn smiley Mine hunde er bestemt heller ikke lydløse, for i min verden må en hund gerne kunne lide at høre sin egen stemme. Og ligesom dig så tolererer jeg noget snakken men beder noget andet om at slutte. Det er jo kun én selv, der kan vide hvor meget gøen man synes er ok.
    MEN det er min oplevelse at mange er frustrerede over, hvor meget deres hund gør enten fordi de kan lide at høre deres egen stemme eller gør pga usikkerhed osv, det var bare det jeg mente:) og mange ved ikke hvordan de skal takle det.

• #44   14. apr 2012 Lige præcis Vibe, jeg er fuldkommen enig:))

Kommentér på:
''Lydløse hunde''

Annonce