8.327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Nogen der v. hvor man kan få Blue merle gravhunde? Nogen der v. hvor man kan få Blue merle gravhunde?

Ja søger og søger på nettet, men lige lidt hjælper det.

Jeg kunne godt tænke mig en langhåret blue merle gravhund i nærmeste fremtid og derfor vil jeg vide om nogen af jer har kendskab til kenneler på sjælland hvor de opdrætter dem? smiley

Tak.

Mvh
Grith

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der v. hvor man kan få Blue merle gravhunde?
  • #2   16. apr 2012 Merle gravhunde er rigtig fine, men merle kan give store problemer for hunden. Derfor er det vigtig at det kun er den ene af forældrene der er merle.
    Og så avles der tit udelukkende efter farver uden at skele til sundheden. Dette er ikke kun gældende for gravhunde, men hunde med "smarte farver" generelt.

Min pointe er at du skal være kritisk med opdrætter.

• #3   16. apr 2012 Ja, der er det kuld der. Men jeg tror ikke de er testet for arvelige sygdomme. Ryggen skal man jo være obs. på hos gravhundene, og også patella luxation.

• #6   17. apr 2012 Hej smiley

Tusind tak for hjælpen alle sammen, dejligt med lidt input om merlen(kender gravhunden som mine egen bukselomme, men ikke farven) - jeg har fundet nogen stykker som sælger smiley og har skevet mig op til én hos den ene, uha det er spændende!

Maj-Britt: Tusind tak for indlæg, dejligt farven eller nuancen er FCI godkendt, betyder alligevel en del smiley

Kh Grith

• #8   17. apr 2012 Hej White Amr. C smiley

Tak og det skal jeg nok - der går nok bare lidt tid, da tæven først bliver parret om nogen dage haha smiley håber det lykkedes, der er jo aldrig nogen garantier på sådan noget.

Kh Grith

• #11   17. apr 2012 Jeg er sikkert dårligt opdraget, men jeg har lært hjemmefra, at man besvarer et spørgsmål med et svar og ikke med et nyt spørgsmål smiley

TS: Krydser fingre for, at du får din drømmehund ;o)

• #13   17. apr 2012 White
    Når du nu ikke gider interessere dig for "småting".
    Hvorfor så udtale dig med "nok ikke".

Hvorfor sende folk til USA, når der nu findes opdrættere her, hvor de kan besøge kennelen inden købet, og også undervejs i opvæksten.

• #14   17. apr 2012 Jeg ville aldrig nogensinde hente en gravhund i USA, de avler efter så ekstrem et udseende, at det ikke kan give andet en problemer.
    Alt for store brystkasser til alt for korte ben smiley
    Det har intet med den lille lækre brugshund, som en gravhund er.

Jeg har besøgt en amerikansk gravhundeopdrætter, der var næsten helt stille, alle hundene havde fået fikset stemmebåndet, så de kun kunne komme med nogle halvkvalte gjæf.
    Det er ganske normal praksis derovre.

Grith - Krydser fingre for at parringen lykkes, så du får din ønskehund om nogle måneder smiley

T

• #15   17. apr 2012 Desværre er der en del hunde i USA, der får klippet stemmebåndene.
    Det kan være de skal prøve at lave nye racer, der ikke har stemmebånd!!

Og så smutter man bare lige til USA nogle gange og ser på kenneler.
    Smart.

Der er jo ikke så meget at vælge imellem her i Europa. Slet ikke hvis man interesserer sig for ikke anerkendte ting.

• #16   17. apr 2012 White - Stemmebåndet bliver først klippet på unghunde.

Nej vi har ikke eneret i Danmark.

Jeg ser ingen grund til at rejse om på den anden side af jorden og hente hund, når man kan nøjes med en tur syd for grænsen, hvis der skal nyt blod til.

I både Tyskland og Italien er der mange meget seriøse gravhundekenneler, der både avler efter udseende, men også stadig har i baghovedet, at en gravhund er en lille jagthund, der også skal kunne arbejde.
    Min egen gravhund er af italienske linier.

I USA er de stort set kun selskabshunde, mit hjerte græder, når jeg ser hunde som disse:

http://www.westminsterkennelclub.org/videos/#/Breed%20Judging/2012/Hound/vid:17889377

Alle er amerikanske champions.
    Gad vide hvor mange af dem, der kan løbe 25 km på en drevjagt.

• #17   17. apr 2012 Det er der vel heller ikke nogen der påstår.

Men uden for USA er vi nok en hel del, der arbejder efter den "anerkendte" standard.
    Og det er så FCI's standard.

• #18   17. apr 2012 De har godkendt zobel-merle collier, det er bevis nok for mig.....

• #19   17. apr 2012 White -Min gravhund er ubrugelig på jagt, hun er udstillingsliniegravhund, men hun ville stadig kunne løbe 25 km og gå et spor.

Den eneste forskel der er på AKC-standarden og FCI er at AKC tillader, at en gravhund må veje 14 kilo, hvor FCI har en øvre vægtgrænse omkring de 9.

Jeg er ikke uenig med dig i, at der er brodne kar i alle lejre, men mener til gengæld kun man skal hente nyt blod, når det er sundere, eller på anden vis kan være med til at forbedre racen.

Begge mine whipper er indeholder forøvrigt en hel del AKC blod og jeg vil ikke afvise, at jeg en dag henter en amerikansk whippet....

• #20   17. apr 2012 White - Det er mere end 40 år siden de første amerikanske og australske whippets kom til Danmark, seriøse FCI-opdrættere har nemlig altid haft øjnene åbne for, hvad der sker rundt i verden og ikke været bange for at hente nyt blod, hvis det kunne forbedre racen, seriøse AKC opdrættere gør det samme smiley

• #21   17. apr 2012 Jeg mente det bestemt ikke som noget positivt.

• #22   17. apr 2012 Nææ, det er ikke min race. Men derfor kan jeg vel godt have en mening om at det er noget useriøst at godkende Z/M-collier.

• #23   17. apr 2012 Under FCi er der 86 medlemslande - under AKC er der tilmeldt 5000 klubber - hvad er det for en sammeligning?

• #24   17. apr 2012 White - den sammenligning mellem FCI og AKC - jeg spørger lige igen, hvad mener du den siger?

Der er jo specialklubber under FCi der også er med - og er det antallet af klubber der afgør størrelsen, antallet af kenneler eller antallet af hunde?

Og er det det at den er størst der gør den bedst?

• #28   18. apr 2012 White - åbenbart vil du ikek svare mig på mit spørgsmål - godt så!!!

Og ang merlegenet, så har du igen misforstået det hele.
    De der her på HG har diskuteret merlegenet med dig, de har ikke generelt noget imod merl genet, hvis altså man ved hvordan man bruger det i avlen - lad nu være med at fordreje det vi skriver.

• #30   18. apr 2012 Nej for du kan ikke svare - og det er jo en ærlig sag ;-))

Men altså, du har misforstået det med merlegen - ingen har noget imod merlegenet, hvis man ved , hvordan man bruger det i avlen - det er der desværre nogle der ikke gør - det er meget sørgeligt.

• #31   18. apr 2012 Jeg venter på et svar fra dig - det kan vel heller ikke være så svært t forstå?

• #32   18. apr 2012 Det undrer mig at man har deltaget i 1000 tråde herinde hvor man har fået så meget viden om problematikkerne omkring merle-genet. Man leger med merle-genet i egen avl - og alligevel kommer man ikke videre mht. forståelse for hvad det betyder.

• #33   18. apr 2012 *C*

Det burde det nok ikke, men alligevel - så går det over min forstand at man leger med merle hvis man ikke gider sætte sig mere ind i det eller ikke KAN forstå det.

;o)

• #34   18. apr 2012 White, nu har du i samtlige tråde du har deltaget i her på HG besvaret et spørgsmål med et spørgsmål - du er mesteren over alle mestre i at undvige at besvare stillede spørgsmål - så jeg forstår ikke, hvordan du kan undre dig - det er jo din egen medicin dette her ;-))

• #36   18. apr 2012
    White Amr. C
    Man behøver vel ikke være opdrætter for og sige at db merle ikke er en god ting. Og jeg er glad for den ikke godkendes i DK.

• #37   26. jun 2012 Så har jeg reserveret min Blue Merle gravhunde tæve (Alba) og hun skal hentes
    17/8 smiley hun er sååå fin smiley

kh Grith

• #39   26. jun 2012 Tillykke! :o)

• #40   26. jun 2012 Tak smiley

• Berit A
    Berit A Tilmeldt:
    sep 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #41   16. sep 2021 Ja det var så hos mig du købte en merle for nogle år siden, det har jeg så fortrudt, eftersom du blokere mig på Facebook, når man stiller et lille spørgsmål om det ikke er sidste kuld du skal have, på en gammel tæve, og bare avler uden at springe løbetid over.. ??.

• #42   17. sep 2021 #41 - Tror ikke du får meget ud af at skrive her i tråden. Det er 6 år siden TS sidst loggede på HG.

Kommentér på:
Nogen der v. hvor man kan få Blue merle gravhunde?

Annonce