{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.635 visninger | Oprettet:

Veterinærsygeplejerske {{forumTopicSubject}}

Hejsa hundmennesker.

Jeg har det største ønske om at komme til at arbejde med dyr. Og vil derfor gerne være veterinærsygeplejerske. Men ved jo desværre godt at det er rigtig svært at få praktikplads.

Derfor spørger jeg herinde, er der nogen som kender en Dyrelæge klinik som mangler en elev? Er åbent for bud i hele landet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veterinærsygeplejerske
  • #1   17. apr 2012 Jeg vil anbefale dig at holde modet oppe og gå amok med at ansøge faktisk ALLE steder i hele Danmark

Jeg sender dig lige et link, hvor du kan læse om en der hedder Maja Low. som havde samme drøm om dig og hun fandt først praktikplads efter 2 ½ år!

(link fjernet)

• #2   18. apr 2012 Som der allerede er sagt så søg alt du kan komme i nærheden af. Normalt søges der elever til start i aug. Som så starter grundforløb i kolding til jan.
    Sørg for en rigtig rigtig god ansøgning, lad være med at fortælle hvor meget du elsker dyr og hvilke dyr du har haft gennem dit liv (har set nogle virkelig mærkelige ans) Selvfølgelig må du gerne skrive hvis du har haft feks hest og hund hele livet.
    Mvh jannie

• #3   18. apr 2012 Jeg har mere skrevet hvad mine hobbyer er smiley Og hvad jeg holder meget af at gøre såsom at læse og tage på ferie. For at forklare mere om hvem jeg er som person smiley

• #4   18. apr 2012 Jeg fik i maj måned 2011 min læreplads efter at have ledt siden 2009 dvs. jeg nåede faktisk også at vente i 2,5 år før det lykkedes..
    Og det endda på trods af at jeg har arbejdet 6 ÅR, som ufaglært veterinærsygeplejerske.

En ansøgning skal være kortfattet og fangende. Dyrlægerne får 500-600 ansøgninger om året, så det er vigtigt at din ansøgning og du falder ud.
    Jeg ville personligt droppe at skrive at du elsker at tage på ferie - det kan få det til at lyde som om du er doven og helst vil være på ferie hele tiden smiley . i et fag som vores hvor der virkelig er rift om pladserne må man gøre sit til at være unik og engageret, også i ansøgningen.. smiley

• #5   18. apr 2012 Malene j: nemlig smiley lige nu er det desværre heller ikke nemt at få arbejde som uddannet vsp.

• #6   18. apr 2012 Så mere om at jeg elsker at arbejde som tjener, som jeg pt gør. Elsker at have travlt f.eks. Derfor jeg har valgt at være tjener i min fritid smiley

• #7   18. apr 2012 Jannie nej det tror jeg gerne... Der går gudskelov nogle år inden jeg er færdig - så håber jeg det er vendt i jobsituationen er vendt smiley

Sissel - i princippet ja smiley

• #8   18. apr 2012 smiley ansøgnings skrivning er ikke nemt. Men ja at du kan håndtere en travl hverdag er et plus og ay du er vllig til at flytte viser også at det er det du vil. Rigtig meget held og lykke.

• #9   18. apr 2012 Marlene. Det håber vi.

• #10   18. apr 2012 Jeg har været i samme båd som dig, og ville gerne være veterinærsygeplejerske, men opgav det igen efter 2 års forsøg på at søge, da jeg ønskede at komme videre i mit liv mht. uddannelse og gør nu et ihærdigt forsøg på at komme ind på dyrlægestudiet smiley

Gode råd til at få elevplads.
    Mange råder til at køre ud med ansøgningen.. LAD VÆR! Det er spild af tid. Jeg har brugt rigtig mange timer og krafter på at køre rundt på hele sjælland med ansøgninger. De smiler pænt og siger tak, og når du vender ryggen til smider de den i skraldespanden.

Det aller bedste du kan gøre er at få sparket en fod indenfor, og det er i sig selv smadder svært. Prøv at finde en praktikplads. Altså arbejd gratis på fuldtid på en dyreklinik. Dette kan gøres ved at søge kontanthjælp, så du på den måde får penge ind. Og herefter tage ud på en masse klinikker og forklare dem at du søger elevplads og du ønsker at få erfaring, og derfor gerne vil i praktik på klinikken. Spørg om bare en uge til at starte med og så kan den altid blive forlænget derefter.

Jeg var på en dyreklinik i 1 måned og kunne få det forlænget til 3 måneder hvis ikke jeg havde sagt stop og startet på kursus for at hæve mine gymnasieniveauer så jeg kan søge ind på dyrlægestudiet.

Når først du har foden indenfor, og giver et godt indtryk. Du skal knokle. Knokl for pokker! Der er ALTID noget der skal gøres rent, vaskes op, pakkes ud, fyldes på hylder både i konsultationer og i butikken, ryde op efter dyrlægen inde i konsultationen osv. osv. osv. Tag selv initiativ. Det er svært i starten da man ikke kender rutinerne på klinikken, men så snart du kender dem så er det bare med at suse rundt og få tingene gjort. Det kan være så super træls. Man skal gå der og finde på hele tiden. Man synes man har gjort hele klinikken ren incl. toiletter, tørret samtlige tremmer af inde på burene, ryttet alt op efter dyrlægerne, tømt alle hylderne i butikken og tørret dem af osv. Men det giver pote! De bliver enormt glade for dig på klinikken, og her har du så allerede fået "erfaring" og forhåbentlig en god udtalelse du kan bruge som anbefaling og vigtigst af alt så har du skabt kontakter. Det er sådan man får job i den branche. De kender måske nogen der kender nogen der arbejder på en anden dyreklinik og vupti så har du 3 måneders praktik igen osv. Så når en af disse klinikker står og mangler en elev så står du højt på listen! Husk at udtrykke at du søger elevplads, og når du forlader stedet at de endelig må sige til hvis de kommer til at mangle en elev, og så selvfølgelig selv hold øje smiley

Det er absolut det bedste råd jeg kan give og tror jeg havde fået elevpladsen næste næste gang (de havde lovet den første væk), hvis jeg var blevet der i de 3 måneder smiley

Har pt lige fået tilbudt en elevplads som dyrepasser fordi jeg brugte min sommerferie på at være i praktik flere steder og vise mit engagement. Takkede jo så nej da den ide også er droppet igen. Der er ikke nok udfordring i det for mig, men det beviser bare at det er måden man gør det på smiley

• #11   18. apr 2012 Malene

500-600 ansøgninger om året er en underdrivelse. Da jeg søgte på KBH's dyrehospital fik de 500 ansøgninger alene på deres det ene jobopslag.

Jeg søgte et andet sted som også havde slået et jobopslag op, hvor de fik alene 200.

Og så er der alle de uopfordrede de får ind dagligt

• #12   18. apr 2012 Tak for rådet tinna smiley

Kommentér på:
Veterinærsygeplejerske

Annonce