1.041 visninger
|
Oprettet:
Problem ang. voldsomme træk i snor under tur. {{forumTopicSubject}}
Hej Hundeejer.
Vi har taget en dejlig boxer (Snart 2år) til os og han er super skøn,
men når vi går tur trækker han rigtig meget i snoren, er dog blevet bedre efter vi er begyndt at stoppe op når han trækker meget og vente på at linen bliver lidt slap.
Men når han har lavet puha løber han med det sammen hurtigt afsted og det giver et ordenligt ryk i snoren, og det er ikke særlig behageligt, nogen der har et godt råd til at få ham til at stoppe med dette?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
grime må du endelig ikke benytte når han laver sådanne træk, som anne siger, det er nemlig rigtig dårligt for nakken.
den bedsste måde som jeg synes, er træning, gå plads og fri ved fod og masser af det til det er blevet vane, det er ben hårdt arbejde, men giver pote, husk nogle ekstra lækker godbidder han ikke kan stå for. så læg en plan evnt kunne se sådan ud:
turen starter:
plads og gå med hunden ved din side, den må ikke vige. i 2-5 min.
Giv fri, så han kan snuse og undersøge, hvis han trækker, stopper du op og kalder ham i plads og starter forfra. Hurtigt vil han finde ud af at det ikke betaler sig at trække. husk godbidderne.
håber du kan bruge det, hvis ikke findes der mange andre metoder, prøv evnt at tilmelde jer hundetræning.. go tæning
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Så jeg spurgte om råd hos vores hundetræner, og hun anbefalede, at jeg øvede mig i at holde øje og forudse de ting, han ville løbe frem efter og i god tid gik ind foran ham og afledte ham med kontaktøvelse/godbidder samt roste ham, når han så blev hos mig uden at trække.
Lige nu går vi ikke tur som sådan, da han lider af vokseværk, men jeg synes alligevel, metoden lyder fornuftig, og jeg vil helt sikkert prøve den af. Vi trænede det lidt på træningspladsen sidst, og da virkede den perfekt.
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 14 Svar: 41
Ville aldrig kunne få mig selv til at bruge en grime, syntes det er synd for hunden. Han kan jo ikke gøre for han ikke har fået den rette træning
Vil helt sikkert afprøve det
Vi bliver nødt til at gå med ham 3-4gange om dagen da vi ikke har fået indhegnet vores have endnu, får vi forhåbenlig snart så han kan få lov at rende lidt frit unden sele
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 14 Svar: 41
Problem ang. voldsomme træk i snor under tur.