{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Problem ang. voldsomme træk i snor under tur. {{forumTopicSubject}}

Hej Hundeejer.
Vi har taget en dejlig boxer (Snart 2år) til os og han er super skøn,
men når vi går tur trækker han rigtig meget i snoren, er dog blevet bedre efter vi er begyndt at stoppe op når han trækker meget og vente på at linen bliver lidt slap.
Men når han har lavet puha løber han med det sammen hurtigt afsted og det giver et ordenligt ryk i snoren, og det er ikke særlig behageligt, nogen der har et godt råd til at få ham til at stoppe med dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem ang. voldsomme træk i snor under tur.
  • #2   20. apr 2012 Jeg er enig med Karin. En snudegrime/halti kan ødelægge hundens nakke/ryg, især i dette tilfælde hvis hunde laver et kraftigt ryg.

• #3   20. apr 2012 Mickel&Sabrina smiley !

grime må du endelig ikke benytte når han laver sådanne træk, som anne siger, det er nemlig rigtig dårligt for nakken.

den bedsste måde som jeg synes, er træning, gå plads og fri ved fod og masser af det til det er blevet vane, det er ben hårdt arbejde, men giver pote, husk nogle ekstra lækker godbidder han ikke kan stå for. så læg en plan evnt kunne se sådan ud:

turen starter:

plads og gå med hunden ved din side, den må ikke vige. i 2-5 min.

Giv fri, så han kan snuse og undersøge, hvis han trækker, stopper du op og kalder ham i plads og starter forfra. Hurtigt vil han finde ud af at det ikke betaler sig at trække. husk godbidderne.

håber du kan bruge det, hvis ikke findes der mange andre metoder, prøv evnt at tilmelde jer hundetræning.. go tæning

• #4   20. apr 2012 Min Berner-dreng går egentlig pænt i snor det meste af tiden, men får han pludselig øje på en anden hund, et menneske eller noget andet helt enormt spændende, som skal undersøges nærmere, kan han pludselig også fare fremad og rykke voldsomt = jeg enten må "hænge bagpå", give slip... eller vælte. Ikke nogen særlig holdbar løsning. smiley

Så jeg spurgte om råd hos vores hundetræner, og hun anbefalede, at jeg øvede mig i at holde øje og forudse de ting, han ville løbe frem efter og i god tid gik ind foran ham og afledte ham med kontaktøvelse/godbidder samt roste ham, når han så blev hos mig uden at trække.

Lige nu går vi ikke tur som sådan, da han lider af vokseværk, men jeg synes alligevel, metoden lyder fornuftig, og jeg vil helt sikkert prøve den af. Vi trænede det lidt på træningspladsen sidst, og da virkede den perfekt. smiley

• #5   20. apr 2012 Mange tak for jeres råd.
    Ville aldrig kunne få mig selv til at bruge en grime, syntes det er synd for hunden. Han kan jo ikke gøre for han ikke har fået den rette træning smiley

Vil helt sikkert afprøve det smiley

Vi bliver nødt til at gå med ham 3-4gange om dagen da vi ikke har fået indhegnet vores have endnu, får vi forhåbenlig snart så han kan få lov at rende lidt frit unden sele smiley

• #6   20. apr 2012 Det lyder godt. Men husk nu at haven ikke kan erstatte gåture. ;0)

• #7   20. apr 2012 Det er jeg skam godt klar over, men bare det at han kan komme ud UDEN snor må være helt fantastisk for ham , og han bare kan rendt frit og lege når han altid har snor på. Det må da være hygge for ham når det sker smiley

Kommentér på:
Problem ang. voldsomme træk i snor under tur.

Annonce