{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Hente hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal hente min nye lille franske bulldog hvalp om 3 uger. Sælger ville desværre gerne at hvalpen skulle hentes på en bestemt dag, og der har jeg ikke mulighed for at få nogen til at hjælpe. Men er lidt i tvivl om det ikke bliver FOR voldsomt at skal hente sådan en lille hvalp med tog, regner med at tage en taxa fra banegården og hjem så vi ikke også skal med bus efterfølgende... Tror i godt sådan en lille buller kan klare en 50 min. rejsetid med tog og taxa uden at blive helt ødelagt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hente hvalp
  • #1   22. apr 2012 Ja da det kan den sagtens =)

  • #2   22. apr 2012 Hvis sælger siger til mig at hvalpen SKAL hentes på onsdag ( eks ) så vil jeg som køber sige han bare kan finde en anden at sælge til så...

  • #3   22. apr 2012 Tak for svar.. smiley det er jeg glad for at høre..

    Har betalt dep. og hunden og ejer er rigtig søde så det er ikke fordi det får mig til at genoverveje hunden, bare lidt uheldigt. Det er fordi hun har mange planer ugen efter og derfor helst ser hundene hentet den dag...


  • #4   22. apr 2012 Ja da.... så længe den kan sidde hos dig, så skal det da nok gå

  • #5   22. apr 2012 Jeg hentede Basco i Grenå (bor i Brøndby), vi kørte i bil til Ebeltoft og tog færgen, og så i bil fra Sjællands Odde til Kbh. Det tog nok samlet to timer, Basco sov stortset hele vejen, med undtagelse af to tissestop. Men opdrætter havde også været så sød at hun havde leget med dem inden vi kom, så han var godt træt smiley

    På færgen havde jeg ham på armen/skødet i det tæppe vi havde fået med fra opdrætter.

    Så tror sagtens din lille nye kan klare det smiley


  • #6   22. apr 2012 Og jeg har hentet hund i Tyskland. 7½ times køretur og færgeoverfart. Alle overlevede, selv hundehvalpen. Hun er nu 5 år og fuldstændigt normal og velfungerende:-D

  • #7   22. apr 2012 Ja jeg har også hentet hvalp i Tyskland. ca. 10 timers køretur som han tog i stiv arm.

  • #8   22. apr 2012 Har engang hentet 2 hvalpe, hvor køreturen hjem to ca. 12 timer. Det var ikke noget problem:-)
    Tillykke med din nye vaps.


  • #9   22. apr 2012 Min Uno tog færgen sin første dag, og han lever i bedste velgående.. jeg viil måske enda opstå at det kan have været med til at han er så nem at have med over alt.. Man skal ikke pakke en hvalp ind i plastik!

  • #10   22. apr 2012 Min blev hentet i Jylland ca 4 timers bilkørsel fra hvor jeg bor.
    Ugen efter kørte vi 3 timer i tog, ingen problemer

    Men jeg ville være betænkelig hvis opdrætter forlangte en bestemt dag jeg kunne hente en hvalp, som opdrætter må det da være i egen interresse at hvalpen kommer ud i det nye hjem stille og roligt


  • #14   22. apr 2012 Mange tak for alle svarene... smiley Nej selvfølgelig skal de ikke pakkes ind i plastik, men tænkte bare at en tog tur pluds turen op til toget med meget støj og mennekser måske var voldsomt når den lige var taget fra moderen.. smiley

    Tak igen, nu er jeg mere rolig..:)


  • #15   22. apr 2012 Line S

    Altså lige præcis sådanne situationer skal du udsætte din hvalp for rigtig mange gange i løbet af de første uger! Tag den med over alt! Min var med på udstilling da han var 13 uger smiley


  • #16   22. apr 2012 cecilie

    Helt sikkert, har også flere aftaler med familie og venner der skal komme på besøg og vi på besøg for at møde fremmede hunde og mennesker. Dog mener jeg at hvalpen også skal have tillid og være tryk ved dens ejer før man kaster den ud i de store "oplevelser" så mest på baggrund af det jeg er lidt nervøs, 1-2 dage hjemme og så skal den skam også ud og opleve byen, busser, og andre hunde.. smiley


  • #17   22. apr 2012 Ja de første dage er det en god idé at holde den hjemme... Men transporten fra opdrætter skal du ikke være nervøs for.
    Det er også vigtigt at hvis man giver dem sådan en oplevelse som jeg gjorde da jeg slæbte ham med til Herning udstillingen, da de får nogle dage i rolige omgivelser efterfølgende... De skal lige have et par dage til at døje oplevelserne smiley At køre bus, tog og se byen er en rigtig god idé! Og hvis det er muligt så bare ta' den med ned og hent en hvis du skal det, så bare snup den med!


  • #18   22. apr 2012 He he, plastik. Tror da at man plejer at sige vat. *GG*

  • #19   23. apr 2012 Men plastik er mere holdbart smiley

  • #20   23. apr 2012 Ha ha, ja. Men måske også en kende farligt:-/


Kommentér på:
Hente hvalp

Annonce