{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Mops røde pletter {{forumTopicSubject}}

Jeg opdagede i morges at min Hugo havde nogle røde pletter på maven øverst mellem hårerne, derudover har han nogle steder én form for knopper, de er ikke røde, men kan mærke dem.
De røde pletter ser lidt ud som når mennesker får loppebid. Kan det også se sådan ud på hunde? Umiddelbart kan jeg ingen lopper se. Han har haft lopper engang før, før dyrlægen kontaterede at han havde loppeallergi. Men kan ikke rigtig huske hvordan det så ud dengang. Han klør sig ikke synderligt nu, tror i det er lopper/loppeallergi?
Derudover mener dyrlægen at han har foderallergi, fordi han har slikket meget på sine poter, så vi er begyndt på noget Hills foder d/d, for at finde ud af om det bliver bedre. Kan det evt. have noget med de røde pletter at gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mops røde pletter
  • #1   24. apr 2012 Tja det kan være mange ting...

    Men når du skriver på maven øverst ved lårbasserne kan det jo osse være varme knopper...

    Er du i tvivl om det er noget mere seriøst end varmeknopper så tag ham en tur til Dok Dyr


  • #3   24. apr 2012 Okay, tak for svar. Han kommer helt sikkert til dyrlæge hvis de ikke forsvinder, men nu venter jeg lige et par dage og ser hvad der sker. Han virker ikke generet af det overhovedet.

    Cathrine Ø: Har du selv erfaring med hårsækmider siden du skriver det?


  • #4   24. apr 2012 Mopsen er ret disponeret for hårsækmider, derfor er tanken nærliggende. Tænker jeg.

  • #7   24. apr 2012 Ja, det ved jeg godt, men når jeg googler det, står der at symptomerne oftest er hårtab. Men det skal da selvfølgelig undersøges.

    Christina: Ja det gør det faktisk, bare knap så røde, og så sidder de længere oppe, mellem forbenene. Hvad er det?? Blir nervøs:/


  • #8   24. apr 2012 Cathrine Ø: Det er jeg virkelig ked af at høre smiley

  • #10   24. apr 2012 Cathrine Ø: Hvordan opdagede du det ved din hund?:/

    Christina: Okay, det lyder jo meget sandsynligt, når min mops netop er i behandling for foderallergi. Han slikkede meget på sine poter og kløede i ørerne, og jeg tog ham derfor til dyrlægen. Der var ingenting med poterne og ingenting med ørerne, så han mente det var foderallergi, og han må derfor ikke få andet end hans nye foder i 10 uger, for at se om det bliver bedre med slikkeriet.
    Bliver der gjort noget ved din Gilbert når han får det udslæt? Og er han generet af det?


  • #11   24. apr 2012 Okay, puha, det godt nok synd smiley Min mops klør sig bare overhovedet ikke.. Men jeg vil lige give det et par dage og så hvis det ikke forsvinder tager jeg til dyrlæge.

  • #12   24. apr 2012 Det lyder ikke godt, håber han får det bedre med tiden, og at han ikke skal slås med det så ofte.. Tak for dine svar ihvertfald smiley

  • #13   25. apr 2012 min svogers mops har også foderallergi og han får knopper når han har spist nogle godbidder fx han ikke kan tåle.

    der er sgu meget med de små mopsekræ.. ærgeligt din også skal døjes.


  • #14   25. apr 2012 Jeg har faktisk selv tænkt tanken om det var det. Fordi det foder han er blevet fodret med var der kylling i, og det har han ikke fået i nogle uger nu. Så er vi ude på et grønt område og så ligger der nogle rester af en grillkylling, som han selvfølgelig når at guffe i sig inden vi kommer derhen. Så måske er det kylling han ikke kan tåle, men ja aner det ikke, nu må vi lige se smiley

Kommentér på:
Mops røde pletter

Annonce