9.095 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hund kan ikke lide at blive børstet- gode råd?? hund kan ikke lide at blive børstet- gode råd??

Ja, viggo hader at ´blive børstet. Han knurrer og bider mig (jeg siger nej, og holder ½ minuts pause) Jeg har lige fra han var hvalp prøvet at vænne ham til at blive børstet, så det undrer mig han reagerer sådan. Jeg ved ikke om han synes det er ubehageligt, eller måske synes det er alt for dejligt... Han har bare laaang pels ned af benene, som blir så nemt filtret, så han skal altså børstes, men det resulterer I at jeg blir sur og frustreret på ham fordi han bider, og så blir han også "sur". jeg har idag prøvet med en furminator, men det var nøjagtig det samme! Hvad skal jeg gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund kan ikke lide at blive børstet- gode råd??
  • #2   8. maj 2012 Får han nogen former for ros eller godbidder, mens du gør det her?
    - Hvis du bliver sur over at han bider, så forbinder han børsten med surhed, og bliver ved med at bide.
    Det hjælper i hvert fald aldrig, at blive sur.

Og så noget andet: Får han lov til at snuse til børsten, uanset hvilken en den er? Eller går du bare i gang med at børste?

• #3   8. maj 2012 Det virker jo altså også, at han bider dig- du stopper jo.

Du skal starte helt fra bunden og bruge Finkaninus' råd. Det virker smiley Men skal bare helst være to til det.

• #5   8. maj 2012 Hov ja, og så brug en børste med svinehår og nylonhår- det er simpelthen en gave til pelspleje

• #6   8. maj 2012 Åh, det er lidt svært at forkkare hvilken en jeg bruger, men den er til hunde smiley den ligner en menneske børste smiley
    Åhh jeg kan godt se han forbinder det med noget træls når jeg skælder ham ud, men jeg vil abre ikke have han bider mig...
    Jeg roser ham hele tiden når han ikke bider...

Men han fgår altid lov at snuse til dem først smiley Så bider han lidt i dem, som om de var legetøj.

Finkaninus: Okay.. Altså han er ikke bange for børsten, men det er kun når jeg så går i gang. Jeg kan godt holde børsten på ham, der er han bare ligeglad. Men jeg vil helt klart prøve det med godbidderne, hvis jeg kan styre det...

• #7   8. maj 2012 Ja, jeg tænkte nu nok man skal være to, men det er bare i starten, ikke? Indtil han lærer det.

• #8   8. maj 2012 Finkaninus, he he ja godbidder i den ene hånd, børsten i den anden, holde igen i pelsen med den tredje hånd og sørge for hunden ikke sætter sig med den fjerde- det er et kunststykke at børste hund smiley

• #9   8. maj 2012 Jo det er bare i starten. Efterfølgende kan du holde pauser og give godbidder. Det gør jeg stadig, når jeg børster pelsklumpen her hjemme.

• #10   8. maj 2012 Det kunne lyde som om hunden ikke er blevet introduceret korrekt til børsten helt fra hvalpestadiet.
    Start forfra.
    Læg børsten på gulvet, ignorér den totalt. Ros og beløn hunden for at ignorere også.
    Ryk tættere på, træn nogle øvelser, ignorer børsten, ros hunden.
    Og sådan fortsætter du. Til sidst skal børsten røre hunden, uden at hunden viser negativ adfærd. Ros og beløn.

• #11   8. maj 2012 Han er ikke bange for børsten! Han er ligeglad med den, lige indtil jeg begynder at børste ham. Jeg tror han synes det er ubehageligt, så jeg tror det med godbidderne skal afprøves...

• #12   8. maj 2012 Åh okay. Prøv en blødere børste så.
    Det skal jo ikke gøre ondt. Måske hunden har sart hud eller filter i pelsen?

• #14   8. maj 2012 Vores vaps blev som lille totalt stopfodret med mad da han blev børstet og vi gjorde det i meget korte sessioner, men en børste der minder om sådan nogle man bruger til heste. Altså en børste med hår. Efterhånden skar vi ned på godbidderne og børstede i længere tid imens vi stille og roligt gik over til en børste "der tager fat".
    Nu bliver han børstet ca to gange om ugen i en time. Og selvom han godt kan brokke sig lidt(primært når man børster hale fordi den bliver så let filtret), ligger han nu pænt og stille i alle mulige mærkelige stillinger. For eksempel på ryggen så man kan børste mave og inderlår osv.

• #15   8. maj 2012 Christa: Sådan har jeg det også smiley Jeg vil bare ikke ah han bider mig! Ellers ender det jo med jeg er bange for ham, og det skal bare ikke ske! Men en masse godbidder og en hjælper håber jeg vil gøre det bedre smiley Skal jeg træne det hver dag? Eller hvad anden? Eller??

• #16   8. maj 2012 Hvis du er utryg, sender du signaler og duft til din hund. Det reagerer han på. I må vende situationen på hovedet og lære tingene forfra sammen.

• #17   8. maj 2012 Bobby var præcis ligedan da jeg overtog ham. Han markerer bare også. (Bider ikke, men markerer.)
    Jeg købte en gummistrigle til en start. Den er mere aende... aer ham med den, godbid, aer lidt mere, godbid - siger aldrig nej eller skælder ud. Det blev hurtigt meget bedre. Så begyndte jeg (efter nogle dage) at prøve med en blød børste - stadig samme princip. Derefter en rigtig børste. Til sidst furminatoren - den er han dog stadig ikke helt glad for. Men han er blevet meget bedre.
    Til at starte med trænede vi hver dag.

• #18   8. maj 2012 Det er et stort børste arbejde med cocker, jeg har gjort lige som Finkaninus.... hele tiden lækre godbidder imens jeg børster, og ros.. Min ene cocker filter også helt utroligt, den anden Henry, behøver jeg næsten ikke børste..Mere end en gang om ugen.

• #19   8. maj 2012 Måske skal du være mere forsigtig når du børster ham. Du skriver jo at de lange hår nemt filtre. Og så er jeg da ikke i tvivl om at det kan gøre ret ondt på hunden HVIS der bare bliver børstet til. Så forsigtig forsigtig og hold igen i pelsen inde ved huden så du ikke hiver i hårene. Hvis du forstår hvad jeg mener.

Kommentér på:
hund kan ikke lide at blive børstet- gode råd??

Annonce