Så skete det der bare ikke må ske! {{forumTopicSubject}}
Hej alle kloge hoveder..
Jeg kunne virkelig godt bruge jeres hjælp.
Min svigermor har denne søde hunhund, som er i løbetid.
Hun har en som lufter hende, når hun selv kommer lidt sent hjem, og han var så ude med hende idag. På turen havde han hende selvfølgelig i snor, som han skal og alt det der. Og så pludselig kommmer der den her store hanhund stormende, og nærmest jumper hende, og han kan ikke få hanhunden til at hoppe ned, og ejer gør intet. Det lykkes denne her hanhund og få parret hende, og tilbage står denne forskrækkede og super kede hundelufter.
Nå men spørgsmålet er, hvad skal vi gøre? Tænkte, kan man tage hende til dyrelægen, og få noget abortpille eller noget? Burde ham med hanhunden ikke betale dyrelægetegningen?
Ja undskyld hvis det bliver lidt kludret, men jeg ved ikke hvad man gør i sådan en situation. Håber meget i kan hjælpe!
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.205
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Selvom de ikke gjorde kan han stadig have nået at befrugte tæven...
Jeg ville klart tage kontakt til dyrlægen og så få en abortsprøjte, herefter ville jeg (hvis jeg kendte manden med hunden) troppe op foran hans dør med regningen og påminde ham om at hunden skal være i snor medmindre man har 110% kontrol over den - hvilket det ikke lyder som om i denne situation! - Medmindre din svigermors hundelufter har taget tæven med ind i et område hvor der er tilladt hund uden snor, så er det selvforskydt.
I mine øre/øjne skal manden betale regningen, men det kan blive en laang proces hvis han nægter og så kan det sgu ikke betale sig...
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.462
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.348
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Men hensyn til ham, så har han abselut intet styr på sin hund, og heldigvis ved vi hvor han bor. Nej, det skete ude på en form for cykel/gå sti igennem et boligområde, så det er bestemt ham der burde have sin hund i snor.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.904
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
man betaler efter de kg hunden vejer...jeg mener at have betalt 2000 kr for en rottweiler tæve.
som kai siger
Så skete det der bare ikke må ske!