{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Verdens dårligste hundeejer {{forumTopicSubject}}

Ja, der er da ingen tvivl om vi lige nu og de sidste mange timer har følt os som verdens dårligste hundeejer.

Vi havde efter nøje overvejelser valgt at få Gia steriliseret af flere grunde - også to dage inden taget den op til genovervejelse med hjælp af nogle af HG's brugere og kom frem til at det skulle hun altså.

Dagen igår startede så ud med vi tog afsted med bussen hen til vores dyrlæge hvor vi havde en tid 9.20 - vi fik afvide vi kunne komme igen og hente hende igen omkring 1 tiden. Vi kom igen 12.45 og operationen var gået godt og hun lå nu og var ved at vågne. Men så gik det ellers bare galt. Hun savlede HELT extremt, ville ikke rejse sig, kunne ikke hverken stå eller gå, registrede slet ingen ting. Vi havde bestilt en taxa som skulle komme og hente os men blev nød til at afbestille da sygeplejerskerne synes det var lige voldomt nok og ville gerne lige se hende an en halv times tid og se om det var fordi hun bare lige skulle have lidt længere tid at vågne på. En halv time blev til en time og hun havde det bestemt ikke bedre og med alt der savleri havde hun tabt rigtig meget væske og var t.t på at dehydrere og fik derfor drop. Det fik hun så i to timer og hvis ikke det hjalp ville de ha hende overnattende så de ku holde øje med hende. De var selv meget chokeret over hendes reaktion og at det blev ved SÅ længe. Men efter to timer med drop blev hun lidt mere frisk og vi fik hende op at stå og hun gik lidt rundt, og da kl var 16.45 bestilte vi en ny taxa hjem og hjem kom vi, med hende. Vi havde fået dyrlægens privatnr og skulle ringe til ham hvis vi havde nogle spørgsmål eller mente hun fik det dårligt igen eller slet ikke havde tisset hen på aftenen.
Da kl. så blev 18 blev hun lidt skidt igen. Men vi så lige tiden an. Omkring kl 19, ville vi tage hende ud for at se om hun ville tisse - hun gik selv med ud, kastede så op to gange og lagde sig så på græsset og ville bare ikke rejse sig... Vi måtte bære hende hvilket hun slet ingen modstand gjorde til, hendes snude var varm, tandkødet blegt, hun havde det slet ikke godt. Vi fik ringet til dyrlægen som sagde det lød slet ikke godt og slet ikke når han vidste hvordan hun havde været tidligere på dagen efter operationen, og vi skulle komme ind med hende. Så igen med taxa og da vi kom frem kastede hun op igen, de kiggede på hende, fik tjekket hende og de synes også det var utroligt hun reagerede så voldsomt og så længe på det - men hun fik noget mere smertestillende og de ville så gerne ha hende overnattende og holde øje med om tingene blev værre i løbet af natten. Os hjem igen, uden vores lille hund. Næste morgen havde der heldigvis ikke været noget de var blevet nervøse over i løbet af natten og vi kunne nu få hende hjem. Så igen tidligt afsted med bus og da vi kom og hentede hende var det vores glade nysgerrige hund vi igen så. Sikke en lettelse! Hun fik noget smertestillende ude ved dem lige inden vi hentede hende og hun er stadig lidt udmattet, så nu ligger hun her ved siden af mig og hviler. Men PUHA en oplevelse og en forskrækkelse vi nåede at få os! Den følelse af at føle sig som verdens dårligste hundejer er en følelse som slet ikke er sjov at få, og især når man ved at det er os som har udsat hende for det her... Men dyrlægerne er ikke længere nervøse for hende og har været en STOR hjælp. Inden sterilition havde vi fået en pris men det viste sig at være en forkert pris der var blevet oplyst og for at undskylde gav de os en sæk hundefoder samt betalte taxaen hjem. Taxaerne om aften betalte de også begge veje (ikke noget vi havde bedt om eller ikke kunne betale selv) og da vi så kom for at hente hende idag og skulle til at betale regningen lød det også at det skulle vi ikke tænke på. Så nu synes vi godt nok der er nogle der har fortjent en KÆMPE kage m.m til hele holdet. De har taget sig så godt af hende - og ikke mindst os ! Nu er vi bare glade for det er overstået og vi har vores glade hund hjem igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Verdens dårligste hundeejer
  • #1   10. maj 2012 Puha... SIkke en skræmmende oplevelse...

    Hvor er jeg glad for at det er gået i orden, og hvor er det FEDT at høre at dyrlægen har behandlet jer så godt.

    Rigtig god bedring til vapsen, og jeg håber at samvittigheden heler - husk på at i ikke kunne have foudset den reaktion. Egentligt hellere nu hvor det ikke er noget slemt og hunden er helt rask, end at hun reagerede sådan i en mere alvorlig situation. Nu er i klar over det til en anden gang.


  • #2   10. maj 2012 Sikke en omgang. Jeg tror hunden viste en allergisk reaktion overfor bedøvelsen. Nu ved I til en anden gang, at der skal forsøges med alternativ type bedøvelsesmiddel. Godt hun klarede den, trods alt.

    Jeg krydser fingre for at alting nu går efter planen smiley


  • #3   10. maj 2012 Ja, de har været intet mindre end fantastiske!
    Tusind tak - ja, det håber jeg også! Men man får godt nok lige et sug i maven da og utrolig dårlig samvittighed. Det er vi nemlig - det er forhåbentlig første og sidste gang hun skal i narkose men man kan jo aldrig vide men det er blevet skrevet i hendes journal at hun reagerede SÅ voldsomt på det så alle er klar over det til en anden gang hvis det bliver.


  • #4   10. maj 2012 Ja det har de også nævnt - at det måske kunne være det.
    Men det kan måske også være det smertestillende så hvis hun kaster op igen idag mener de at det måske kan være det... Så nu må vi se!


  • #5   10. maj 2012 Hader den sætning......." jeg føler mig som verdens dårligste hundeejer "

    Det har ikke en disse at gøre med at være ....." verdens dårligste hundeejer " ..........det er ikke noget man selv er herre over.

    Godt det går godt med din hund... efter den forskrækkelse ... :o)


  • #6   10. maj 2012 Puuuhhha sikke en oplevelse !

    jeg synes nærmere i lyder som nogle rigtig ansvarlige og gode hundeejere ! Uden tanke på pris eller tidspunkt gør i hvad der er bedst for jeres hund - Så bare klap jerselv på skulderen - i kunne ikke vide at dette ville ske, det kunne ingen ! Det er ikke jeres skyld på nogen måde ! :))

    Er glad for at høre at det endte godt - sikke et dejligt sted i har der smiley


  • #7   10. maj 2012 Zena reagere også rigtig dårligt på bedøvelse. Jeg fik et råd fra en anden hundeejer her inde at man kunne give dem vandet fra en dåse tun fortyndet op med lidt ekstra vand. Der er åbenbaret noget i der hjælper, for det virker som om de kommer sig hurtigere over det når de får det. Måske din hund også kan bruge det? smiley Zena har været under kniven en 6-7 gange, så vi har efterhånden afprøvet det et par gange, og jeg ved det virker tosset, men det virker smiley

  • #8   10. maj 2012 puh, jeg får det helt dårligt af at læse det!
    Godt det er endt godt og at i fik sådan en super behandling af jeres dyrlæge! smiley


  • #9   10. maj 2012 I skal overhovedet ikke føle jer som verdens dårligste hundeejere. I kunne aldrig have forudset det der skete. Hunden har formentlig fået en allergisk reaktion på noget i bedøvelsen og den slags ved man ikke før at det er prøvet. Men det er ekstremt vigtigt, at skal hun bedøves igen en anden gang, at I gør opmærksom på det.
    Men dejligt at den er kommet sig igen og hun skal nok komme sig helt igen.

    Også en stor ros til Jeres dyrlæge, for at de har været så large. Det er sikkert også kommet bag på dem at hun reagerede sådan. De fortjener noget godt til kaffen snart.


  • #11   10. maj 2012 Velkommen i klubben, det nåede jeg også at gøre da Nova blev steriliseret for en lille måned siden, hun havde meget ondt den første uge og fór sammen hver gang noget rørte hendes mave, eller hun gjorde bestemte bevægelser.... Men nu er det som om det er det bedste i verden vi har gjort for hende, hun har det så godt, så glæd jer fra nu af går det helt sikkert kun fremad....



  • #12   10. maj 2012 Tak for jeres løftende ord. Det varmer utrolig meget når man ellers har følt sig som vi har på det sidste.
    Og ja, det kom meget bag på os alle at hun reagerede så voldsomt.

    Vi har netop bestilt en stor brunsviger til dem, som bliver formet til en hund og med masser af slik og marcipan på og en lille hilsen, så den håber vi de vil synes om og nyde - det har de fortjent smiley Og Anja F - tak for tippet smiley


  • #13   10. maj 2012 Nej vi har betalt for sterilisation men alt andet betalte de. Ja de er utrolig rare alle sammen og super dygtige og har virkelig taget sig godt af vores hund (og os) smiley

  • #14   10. maj 2012 Det er så vigtigt med sådan nogle dyrlæger...

  • #15   11. maj 2012 Det er det bare. Det ikke nogen vi har været ved så meget udover når hun har skulle ha hendes vacciner og sådan selvfølgelig, men efter den her omgang hvor de virkelig har hjulpet os og taget sig rigtig godt af os er tilliden vokset markant. Vi er rigtig glade for alt det her skete hos dem - den behandling vi har fået (både hunden og os) kunne vi ikke have fået bedre noget andet sted smiley

Kommentér på:
Verdens dårligste hundeejer

Annonce