{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Tjinca
Tjinca
Tilmeldt:
13. apr 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

2 hanhunde sammen {{forumTopicSubject}}

Jeg har i alle årene som hundeejer kun haft tæver. Nu har den ene så fået hvalpe og jeg vil med sikkerhed beholde den ene af hendes drenge, men samtidig går jeg med tanken om at beholde 2 af dem.

Jeg er derfor nysgerrig efter at høre hvad jeres erfaringer er med 2 hanhunde. Jeg har før haft 2 tæver jævnalderende tæver fra hvalp som har forløbet uproblematisk og relativ harmonisk livet igennem (14 og 15 år), men hvordan forholder det sig med hanhunde og evt. magtkampe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hanhunde sammen
  • #1   11. maj 2012 2 kuldbrødre ville jeg nok ikke beholde sammen.

  • #2   11. maj 2012 Jeg ville aldrig beholde 2 kuldbrødre. De vil let være for tæt på hinanden i rangordnen.
    Det er måske nemmere i nogle racer end i andre, og der er helt sikkert nogen, der har haft succes med det, men efter min mening er det den værst tænkelige kombination og en opskrift på problemer.


  • #3   11. maj 2012 Nu skal jeg ikke kunne udtale mig om kuldbrødre.
    Men jeg har to hanner sammen. Den ene fra feb. 2008 den anden fra okt. 2008.
    Den ene har vi haft fra valp, den anden tog vi til os, da den var knap to år.
    Vi har aldrig haft ptoblemer.


  • #5   11. maj 2012 Wicki her drejer det sig om 2 kuld brødre, det er ikke helt det samme, som at have forskellige hanhunde i forskellige aldre sammen. Jeg har pt 3 hanhunde sammen, men de har forskellige aldre og er forskellige racer.

  • Tjinca
    Tjinca Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   11. maj 2012 Jeg er opmærksom på at det kan skabe problemer, (det fik jeg også at vide med mine tæver), men er der nogen der har reelle rfaringer med at have kuldbødre?

  • #8   11. maj 2012 I C - En af min gode veninder har haft to kuldbødre og tro mig det gik ikke stille for sig når de først så sig sure på hinanden. Hun havde faktisk svært ved at få dem fra hinanden og de var begge neutralisert. Så det vil jeg ikke anbefale.

  • #9   12. maj 2012 Kathrine N - Må dog sige at så slemt var det ikke for min veninde, den ene hanhund gik bort for snart 3år siden og den anden er i dag i en aldre af 12-13år så de har levet sammen.

    Det gik fint det meste af tiden men deres vilde ture var ikke noget at gøre sjov med.


Kommentér på:
2 hanhunde sammen

Annonce