{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

2 hanhunde sammen? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har Tjalfe Jack russell terrier på 13 mdr. Og nu er det sådan at hans bror er kommet tilbage til opdrætter og ham ville jeg gerne købe fordi at Tjalfe er så en god hund. Men ville det kunne lykkes at tilføje ham i flokken og men hensyn til alder på begge to? Jeg har aldrig haft hanhund før Tjalfe så ved ikke så meget om det. Jeg kunne forstille mig at det ville være bedst at de mødes et neutralt sted inden jeg slæber ham med hjem! Men kan man have 2 han terrier sammen uden problemer og i samme alder og hvad kan være godt at tage stilling til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hanhunde sammen?
  • #1   13. sep 2012 Hvad siger opdrætter?

    Jeg selv ville betænke mig med to terrier kuldbrødre må jeg indrømme..men kan godt se den gode tanke i det..


  • #2   13. sep 2012 alm folkemunde kendt kan 2 hanhunde sagtens gå sammen (sagtens og sagtens) der kommer nok nogle kampe, men de holder ikke 'døds' kampe ligesom hun hunde gør.. Det kommer også meget an på opdragelsen af hundene, samt deres psyke.. Hvis begge hunde har en super stærk psyke vil de udfordre hinanden, men hvis den ene har en dårlig/eller noget dårligere psyke vil den automatisk ligge under i heirakiet og der vil sandsynligvis ikke være grund til at den ene prøver at lave et skifte

  • #3   13. sep 2012 Så langt er jeg ikke nået endnu for jeg ville lige overveje det meget inden jeg ville tale med hende om det. Også fordi jeg er i tvivl om det er en god ide. Selvom jeg virkelig gerne ville have ham herhjem og bo.

  • #4   13. sep 2012 mange folk har nemt flere hunde gående sammen.. nemt 2,3,4 eller 5 stykker .. ikke uden lidt slåssen og sådan lidt, men det kan godt lade sig gøre smiley

  • #5   13. sep 2012 Jeg tænker som King Of Heaven - præcis på grund af racen. Min bror har en JR, den kan ikke sammen med de andre hanhunde han har (ruhårede hønsehunde og en enkelt gravhund). Den farer lige i flæsket på de andre hunde. De er nødt til at holde ham adskilt fra de andre smiley Og så to på samme alder og samme race.. Jeg ville tale med en JR-ekspert om det.

  • #6   13. sep 2012 Ja det er jagt jo hunde smiley

    Men spørgsmålet var om det kunne lade sig gøre og det kan det godt, men det bliver nok en sej kamp


  • #7   13. sep 2012 Jack R er en pisse lækker lille hund- men ved de kan være noget af en mundfuld- og jeg ville rådføre mig med nogle kloge hoveder inden smiley

  • #8   13. sep 2012 Problemet med bare at prøve der er så at de kun er 13 måneder så meget kan ændres når de bliver voksne. Personligt tror jeg jeg ville takke nej. To terrier hanhunde som er lige gamle er mere end jeg ville risikere.
    Ved nogen racer ville jeg ikke være det.mindste bekymret, men de jt'er jeg har mødt har været nogen skrappe hunde, og to jævnaldrende hanhunde kunne give problemer.

    At hanhunde ikke slås sådan rigtigt for alvor er i øvrigt en sandhed med modifikationer. Og selv hvis ikke de slår hinanden ihjel kan de jo gøre alvorligt skade på hinanden


  • #10   13. sep 2012 Ja jeg prøver at tale med hende:)

  • #11   13. sep 2012 Tak for alle råd:)

  • #13   13. sep 2012 To hanhunde kan sagtens gå sammen så længe der ingen tæve med løbetid er indblandet.

    Vi har Laban og Kenei sammen og det fungerer så godt som det nu kan


  • #14   13. sep 2012 Ja det med alderen tænker jeg også meget på, og at alt ting kommer til at foregår samtilig for begge hunde. Nugganæse: Nu har jeg lige læst din tråd og hvis det er sådan det foregår med 2 hanner så skal jeg ikke have det lige nu:)
    Ej herhjemme er der mulighed for 2 hundegårde og de vil ikke være sammen når de er alene. osv...


  • #15   13. sep 2012 Christina, det er ikke sådan det foregår altid, jeg har bare været uheldig smiley hehe.. har siden jeg var helt lille levet med To hanhunde sammen og der har aldrig være disse problemer som jeg har denne dag i dag og grunden til at jeg har det er simpelthen fordi de har for meget krudt og for lidt plads

  • #16   13. sep 2012 Det er han fordi hun valgte en forkert køber der ikke kunne stimulere ham, hun var ung boede alene og havde haft hund før men hun kunne ikke styre det og især ikke med en JRT af brugslinier. Der vil desværre ikke blive lavet flere hvalpe fra hende også derfor jeg overvejer det:)

  • #17   13. sep 2012 Kan man aktivere sig ud af evt problemer mellem 2 hanhunde?
    For herhjemme har vi stor indhegnet have med agillitybane og mulighed for 2 hundegårde, jeg løber flere gange om ugen mellem 3-6 km. Cykler med hunden til og fra datterens børnehave. Går på jagt. Og min mor er træner aspirant hos DKK, Går spor og træner. Vi skal til at starte op med gravtræning nu her og den anden hund ville jo også blive en del af alt det her.
    Ændre det lidt på sagen at de vil blive brugt meget?


Kommentér på:
2 hanhunde sammen?

Annonce