{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

Hanhunde sammen. {{forumTopicSubject}}

Hej alle- situationen er den at jeg har en boxer på 3,5 år og min veninde har en labrador på 1år og 4mdr (ca). De har altid været meget sammen siden Nemo (labben) var ca 12 uger og har altid været rigtig gode sammen.

Men igår skete det, de kom op at toppes smiley

Vi ved ikke hvad der startede det men det skete.
Taiga (min boxer) fik en heftig blodtud og ellers bare nogle overfladiske skræmmer i ansigtet og umilbart gik Nemo fri.

Vi valgte efter at have tjekket dem, at lade dem være sammen igen for lige at se og så skille dem ad efter ca 10 min (har ingen ide om det var det rigtige! Derfor jeg skriver nu)
Det gik okay min vaskede Nemo lidt men da han lagde sig ned og Nemo kom hen og snuste til ham så blev Nemo stiv 2 gange i hans kropssprog hvor min vendte sig væk fra ham.

Men hvad gør vi nu er det slut med de 2 eller vil i prøve igen ?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhunde sammen.
  • #1   25. jun 2018 En genstand kan sagtens have udløst episoden, fx en pind, legetøj, mad.
    Jeg ville gøre som om intet var hændt, og så prøve igen en anden dag, fx på anonym grund, og så mingle med dem samt guide adfærden med mit kropssprog. Når de er så gamle, og der ikke har været problemer før, burde de kunne finde hinanden igen.


  • #2   25. jun 2018 Jeg har skrevet forkert Nemo er kun 1 år og 4 mdr for han er fra sidste år omkring feb...

  • #4   25. jun 2018 Jeg ved ikke, hvad I lavede, da det gik galt, men jeg ville i den kommende tid kun have dem sammen, mens I foretog jer noget med dem. At gå tur sammen synes jeg ofte fungerer godt, for så har hundene noget andet at gå op i end hinanden. Og så selv være afslappet, men opmærksomme på dem, så I kan bryde ind, hvis der viser sig problemer. Ja, jeg ved godt, det lyder lidt modstridende, men det kan godt lade sig gøre. Og så må I vurdere derfra, hvordan det udvikler sig.

    Det kan sagtens være, at det bare har været en diskussion, der ikke var så meget i, men den unge er jo i en alder, hvor der sker meget hormonelt, og han kan føle behov for at markere sig.


  • #5   25. jun 2018 Vi holdte fødselsdag for vores datter og hundene lå en 2-3 meter fra os over ved en hæk hvor min plejer at ligge sig for slappe af og køle ned. Jeg var henne efter for at se om der lå et ben, men jeg kunne ikke finde noget hans bide pølle var det men ved simpelthen ikke om det er den der har gjort det de plejer at lege fint med legetøj. Vi har aldrig givet dem ben eller noget sammen.

    Ja det virkede meget voldsomt i situationen også pga alt blodet men efterfølgende kan jeg jo kun konstatere at der ikke er rigtige bidhuller, på trods af vi var helt sikker for det lignede virkelig at de havde godt fat i hinanden. Det jeg kun glad for selvfølgelig ikke er tilfældet, det virker bare som om de har markeret overforhinanden. Så min tanke er også at prøve igen når vi har fokus på hundene, og ikke når børnene er der.
    Ikke nogen grund til de skal komme til skade eller blive bange nemlig.


  • #6   25. jun 2018 Jeg tænker også at forsøge igen, og som Malene siger, evt på noget neutral grund.

    selvom de ikke før har skændes over det, kan det godt have været Bide pøllen, måske han ikke lige i det øjeblik gad og dele den.
    Eller måske han synes Nemo var irreterende, fordi han lå og slappede af ?

    det svært at vurdere når man ikke har set hvad der er sket.
    men når de førhen fint har kunne sammen, ville jeg da forsøge om det ikke kunne lade sig gøre igen.


  • #7   25. jun 2018 Det altid godt lige at skrive herinde og høre andres mening for så kommer man til at reflektere mere over det!

    Jeg har slet ikke tænkt over at min hund måske var voldsomt træt, da han har været sammen med 2 andre hunde i 7 dage. (De var der ikke da det skete) men kan bedre forstille mig at han har været træt og har sagt fra og det har Nemo måske ikke vil finde sig i.!


  • #8   25. jun 2018 Jeg ville lade dem hænge lidt ud på nogle gode gåture og så se, om det ikke er glemt igen. Min erfaring er, at Hanhunde bærer ikke så meget nag, som hvis det havde været tæver smiley

  • #9   25. jun 2018 Julie P. Det er også ddt jeg har hørt men han er min første hanhund så har ikke så meget erfaring på det område så vil lige høre andres erfaringer/mening men i skriver det jeg selv tænkte:)

  • #12   25. jun 2018 I august sidste år kom taiga op at toppes med en anden hanhund og den bed så han havde bidemærker hele vejen rundt om halsen. Det taiga fik igår vil jeg kategoriseres som hudafskrabninger ikke andet og så har han nok fået en ordentlig en over næsen på en måde for det var der alt blodet kom fra men det stoppede faktisk ret hurtigt og så har han snorket lidt meget i nat xP men tror ikke de har ville skade men måske lige tage kampen fo at se hvem der bestemmer og det var så vidst nok Nemo ,:/

  • #13   25. jun 2018 Når den ene hund er så meget yngre end du skrev oprindeligt, så giver det perfekt mening, for hunden er nær den psykiske modning nu, og det giver bare nogle nye problemstillinger.
    Lad dem ses på tur, og fornem så stemningen. De skal ses jævnligt det næste halvår, for at der er større chance for at se kan fungere sammen når begge er voksne.


  • #14   25. jun 2018 Tusind tak for svar alle sammen smiley

Kommentér på:
Hanhunde sammen.

Annonce