{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.794 visninger | Oprettet:

Forfærdeligt, ganske forfærdeligt! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har ikke brug for bagkloge bemærkninger eller andet, jeg er helt ude hvor jeg ikke kan bunde.

Er der nogen der ved hvor man kan søge tilskud til dyrlægeregninger? Har prøvet dem jeg lige kunne på nettet, men måske i kender flere?

Jeg sætter utrolig stor pris på hvis i kan hjælpe mig. Jeg elsker den hund som var den mit eget lille barn, de sidste par døgn har været et sandt mareridt med op og nedture konstant. Har spist 1/10 del af hvad jeg plejer, dette kun fordi jeg ved at jeg som højgravid med termin sat til den 4/6-2012 bliver nødt til at tænke på mit ufødte barn. Har ikke kunne sove, har ligget søvnløs med mobilen i mine arme, håbet på gode nyheder, frygtet dårlige.
Det hele startede lørdag, hvor vi havde familie på besøg. Da han er meget elsket af alle i familien, gav et familiemedlem ham et stykke svineben. Hvad jeg ikke vidste nu, var at det skulle blive starten på de værste dage i mit liv.
Lørdag nat fik han ondt i maven og begyndte at lave afføring indenfor. Søndag morgen fik han det ekstremt dårligt og begyndte at kaste op hele tiden, han kunne intet holde i sig. Hvis bare han drak en dråbe vand røg den op igen. Vi tog derfor akut til dyrlægen, som kiggede på ham og sagde at hun ville give ham lidt smertestillende og kvalmestillende, jeg kiggede på hende og spurgte om hun var sikker på der ikke var "andet" i vejen. Hun sagde nej og at vi ikke behøvede at være bekymrede, for som hun sagde ordret; Der er IKKE noget ben i hans tarme!.. Dette skulle vise sig senere hen at være fuldstændig forkert.
Jeg tog hjem, med en meget svag hund. Håbede på det bedste, stolede jo trods alt på hvad dyrlægen sagde.
Da vi kom hjem kunne han ikke finde hvile, han hylede af smerte og jeg ringede 3 gange til samme dyrlæge. Det eneste hun kunne sige var at vi skulle se tiden an, hun kunne da godt indlægge ham hvis vi ville, men der ville han ligge alene hele natten med drop og morfin.
Da mit hjerte gang på gang blev knust af hans hylende smerte og hans lille væsen der bare blev mere og mere svagt, tog jeg ind til dyrlægen igen, HUN SKULLE kigge på ham. Da vi var på vej derind lå han i mine arme, pludselig blev han meget stille, hans blik helt tomt, jeg kaldte TEDDY.. Han rørte sig ikke, hans blik var væk. Jeg fik rusket i ham i desperation, han blinkede igen.
Det var de længste sekunder i hele mit liv.
Vi kørte nu endnu hurtigere ind mod dyrlægen, da vi kom derind hang han slapt i mit arme.
Dyrlægen kiggede på ham og kunne nu se at den virkelig var gal. Han fik taget en blodprøve. Den viste han væske tal var 70 procent, det måtte ikke være lavere end 65. Jeg ude af den, stod og tudbrølede. HJÆLP HAM! RED HAM!.. Hun kiggede på mig og sagde det hun kunne tilbyde var en nat hos hende hvor der ingen overvågning var, kun med drop og morfin. Jeg spurgte om jeg kunne ligge hos ham, ved siden af ham i hans bur hele natten igennem. Det kunne jeg ikke. Hvis jeg ville have døgnovervågning var det Karlslunde Dyrehospital jeg skulle køre til. På det tidspunkt kan jeg huske jeg kiggede ned på ham, vuggede ham blidt i mine arme og sagde; Mor skal nok passe på dig lille skat..
Han var så svag på det tidspunkt at jeg selv spurgte om jeg måtte køre derind med drop. Det gjorde vi. Hele vejen ind til Karlslunde havde jeg drop hængende ned til min lille skat imens vi kørte så hurtigt vi kunne ind til Karlslunde.
Da vi kom derinde blev han undersøgt, hans tilstand var MEGET KRITISK. Hun tilbød at tage et røngten billede, 5000 kr.. Dette viste at der sad et stort stykke knogle splint inde i hans tarme.
Hun kiggede på mig og sagde hans chancer for at overleve ikke var høje. Måske højst 75%, HVIS de opererede ham nu akut, midt om natten. Maks omkring 55-60% hvis de ventede med operationen til i morgen. En prisforskel på 12.000 kroner for alene operationen.
Jeg har aldrig været så følelsesmæssigt presset, man står og kigger ned i de tomme lommer og samtidig kigger på ens elskede hund. Som er et barn for en, ville man selv aflive sit barn for sølle 25.000-50.000? Jeg kan huske den dag for 5½ år siden hvor jeg hentede Teddy, der LOVEDE jeg at ALTID ville passe på ham og elske ham, uanset hvad. Jeg tog ansvar for det liv. Mange ting har jeg fortrudt igennem mit liv, men intet ville jeg fortryde mere end ikke give ham chancen for at leve.
Jeg stod der, højgravid, ikke sovet eller spist i over et døgn, grædende med min lille skat i armene. Dyrlægen står og kigger på mig med at dokument i hånden hvor jeg skal underskrive på de 25.000, nu og her.. Pludselig klynker Teddy og noget vådt løber ned af min bluse.... Blod... Han bløder ud af anus og ænser det ikke. Beslutningen er taget! Han skal opereres og det er nu. Jeg tager desperat og hulkende kuglepennen og skriver under. Med det samme tager dyrlægen ham og bærer ham ind til operationsbordet.
Så står jeg der, skal bare køre hjem igen og afvente. Ude af mig selv og hulkende går jeg ud af døren..
De ringer til mig den følgende nat, omkring kl 3. Siger at knoglestykket har bevæget sig fra tynd til tyktarmen af sig selv, så de har ikke opereret den ud. Tarmene som skal være lyserøde, var lilla. Hvilket ikke tydede godt, de havde masseret dem for at få dem igang. Bugspytkirtlen var heller ikke i god stand, de tog en biopsi, hvis vi ville have det på et senere tidspunkt. Indtil da måtte vi se tiden an. Heldigvis var han vågnet op ad narkosen. Gudskelov.
I mellem tiden har de ringet med dårlige og gode nyheder. Jeg har virkelig været i en følelsesmæssig rutchebane.
De ringede idag og sagde han havde fået det måske 2% bedre, 2% lyder ikke af meget, men utroligt hvad man kan hænge sit håb op på.
Han havde virket mere frisk end de før havde set ham, han får mad igennem en sonde i næsen, 30 ml har han indtil nu holdt i sig. Han havde haft en lille blodig afførring, med en lille smule form på. Dette var måske et tegn på at hans tarme begynder at arbejde.
Men hver sek, minut og time er kritisk stadig.
Håber bare min lille engel overlever.


Kommentarer på:  Forfærdeligt, ganske forfærdeligt!
  • #1   16. maj 2012 Puha for en skrækkelig situation dig og din lille hund er i smiley

    Skal det forståes som at de ikke opererede fori benet haved flyttet sig til tyktarmen ?

    håber på det bedste og sender varme tanker til jer.


  • #3   16. maj 2012 håper din hund klarer sig...

    hadde nok krevd penge fra dem som ga hunden ben jeg , det er jo deres skyld at hunden blev så syg...


  • #4   16. maj 2012 Nej nej nej stakkels hund, og stakkels dig..
    Kan ikke pt. hjælpe med tilskud til dyrlæge regning, men vil helt sikkert se om jeg kan finde ud af noget..

    Hvor er det altså en frygtelig historie, håber virkelig virkelig Teddy klarer sig

    Stort kram herfra smiley


  • #5   16. maj 2012 puha en tur:(

    jeg krydser alt jeg kan for at han nok skal klare den <33..

    god bedring til jer alle:)
    det med tilskud til dyrelæge regninger det ved jeg desværre ikke en dyt om..kan i måske lave en afdrags ordning med stedet?


  • #6   16. maj 2012 Åh nej! smiley

    Føj en forfærdelig historie! Krydser alt hvad der kan krydses for ham!


  • #7   16. maj 2012 Sikken en forfærdelig oplevelse for jer og jeres lille hund. Krydser fingre for at Teddy kommer sig helt efter denne omgang. Håber at andre kan lære noget at dette, og husker at få hunden sygeforsikret.
    Jeg sender gerne et lille tilskud, hvis du sender mig en PB


  • #8   16. maj 2012 Håber det bedste for jeres hund og at han snart bliver bedre. Sikke da en omgang.....

    Mht til dyrlægeregningen ved jeg desværre ikke om der er mulighed for noget støtte nogen steder fra. Håber I finder en løsning!


  • #9   16. maj 2012 Nej hvor er det forfærdeligt...

    Har du ikke noget familie du kan låne nogle penge af?


  • #10   16. maj 2012 Nada - sikke et fantastisk menneske du er.

    Jeg ville gerne hjælpe, men vi er simpelthen broke efter vores eget forløb med vores Mika smiley


  • #11   16. maj 2012 Hvor er der altså mange fantastiske og uselviske mennesker her på hg.. Havde jeg aldrig drømt om, da jeg oprettede profil herinde.

  • #12   16. maj 2012 Lyder forfærdeligt og håber alt godt for Teddy !!!!

    Læste engang, tror det var herinde om en side ang hjælp til dyrlæge regning, prøv St søg i emner.

    MEN hvad med første dyrlæge !!!!!! Jo ligesom hendes skyld, da hun ikke undersøgte ham ordentligt !!!! og jeg ville klage til dyrlægeforeningen over hende.


  • #13   16. maj 2012 jeg ser nu ingen steder at TS mangler penge til dyrelægen -

    ganske forfærdligt med din lille hund. krydser finger, tæer og alt der ellers bringer ham alverdens held og lykke


  • #15   16. maj 2012 Hvor er det dog ærgeligt at stå i din situation.. øv siger jeg bare... Men men..

    Et forslag, har du adspurgt den person som har givet hunden det svine ben om de har indbo/ansvars forsikring fordi så vil den i de fleste tilfælde dække DIN hunds skader som er forvoldt af en anden... og nej det er ikke fis, det gør de faktisk, ikke alle men mange gør.... den indbosforsikring vi har dækker f.eks hvis jeg kommer til at forvolde skade på en persons hund som jeg besøger... Så det er helt bestemt noget der er værd at undersøge.....

    som alternativ så prøv at spørg dyrlægen om i ikke kan finde en afdrags ordning, det er de fleste villige til at indgå....

    dette er desværre den eneste hjælp jeg kan give...


  • #16   16. maj 2012 *citronmåne* >>> TS starter ud med at spørge om hvor der kan søges efter tilskud til dyrlæge regninger, så må man jo formode at det er fordi at det bliver et problem med pengene fordi regningen vokser og vokser...

  • #17   16. maj 2012 Christina
    Ja det har du ret i, håber virkelig hun finder en god løsning .


  • #18   16. maj 2012 Fandt dette hvis det er en hjælp

    http://www.centerdyreklinik.dk/betaling/


  • #20   16. maj 2012 Jeg har lidt erfaring med akutindlæggelse på Karlslunde og der måtte man betale hele beløbet ved udskrivning ( vores regning var på 25000) ellers fik amn ikke hunden MEN indboforsikringen til den der gav benet burde som en anden nævner faktisk være en realistisk mulighed og i fremtiden en sygeforsikring.
    God bedring


  • #22   16. maj 2012 Åh for pokker da smiley ALT er krydset for Teddy. xxx

  • #23   16. maj 2012 tænker om der kan være noget at hente hos første dyrlæge som jo helt klart fejl fortolker og ved det at I sendes hjem spilder væsentlig tid.... har dyrlæger ikke en forsikring mod fejlbehandling...

  • #24   16. maj 2012 Christina * og kong savl * Ville heller ikke mene hun skal betale det beløb når hunden ikke er blevet opereret, men det kommer jo nok til at løbe noget op når den er indlagt ikk? og er lommerne tomme tænker jeg at det er derfor hun spørger hvor man kan søge tilskud henne...

    TS frygtelig historie, håber han kommer sig *Krammer*


  • #25   16. maj 2012 Håber, du kan finde hjælp et af disse steder:

    Dyrenes Dag Kommite
    Hovedvejen 46 5750 Ringe
    tlf. 65 99 28 45 email. ddk@mail.dk
    ----------------------

    Jytte & Knud Vagn Thoustrup Nielsen Fond
    v/ Dyrlæge Vibeke Korup
    Uhresøvej 23 7500 Holstebro
    ------------------

    Fr. Sophie Johansens legat
    Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole
    Studieforvaltningen
    Bülowsvej 17
    1870 Frederiksberg C
    -----------------------

    Bamses Venner
    Yder tilskud til pensionister og andre mindre bemidledes dyrlægebehandling af hunde, katte og andre mindre husdyr.
    Kriteriet for ydelse af tilskud er økonomisk trang.
    Ansøgning om tilskud rettes normalt inden behandling iværksættes og efter samråd med den behandlende dyrlæge.
    Ansøgningsskema: nej.

    Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000
    Aalborg.

    Georg Hirms Legat
    Søg støtte til dyrlægebehandling. Ubemidlede kan søge tilskud til dyrlægebehandling af syge hunde, katte og andre stuedyr. Dog ikke til sterilisation eller forhold, der må anses som almindelig pasning. Ansøgninger skal vedlægges dyrlægeregning eller tilbud, hvoraf sygdommen fremgår, samt seneste årsopgørelse for ansøgeren.
    Ansøgninger sendes til Georg Hirms Legat, c/o Advokat Bertil Jacobi, Københavnsvej 69, 4000 Roskilde.

    Boet efter tømrermester Knud Vagn Thoustrup Nielsen og dennes hustru har i år 2000 stiftet et fond, som yder økonomisk støtte til behandling af dyr.
    Fondens formål er efter afdødes ønsker, bl.a. at yde økonomisk støtte til behandling af dyr.
    Private personer kan søge hjælp til dyrlægebehandling, medicinsk eller kirurgisk behandling af kæledyr, udført enten ambulant eller ved indlæggelse på dyrehospital.
    Der ydes ikke støtte til forebyggende behandlinger, herunder periodevise sundhedsmæssige undersøgelser.


  • #26   17. maj 2012 Tak alle sammen. Tak for de søde kommentarer. Det var præcis bare kærlige tanker fra andre til min lille engel Teddy jeg havde brug for at høre!

    Og tak fordi i har givet jer tid til at finde de forskellige fonder og legater

    Jeg har den mest utrolige nyhed!!!!
    Teddy kommer hjem idag!!! Min lille engel!!!
    Hans infektionstal er faldet fra 170 til 63, så endelig kan han komme hjem. Han kan spise det der svarer til en teske mad og han har en lille smule afføring.
    Glæder mig SÅ meget til at hente ham!
    Tænk man har været ved at miste ham med sikkerhed 2 gange!
    Og nu fordi man valgte den rette løsning! Kommer jeg til at ligge med min lille skat i mine arme igen!

    ER så lykkelig lige nu!

    Kommer med en opdatering når jeg får ham hjem! Lægger også et billede ind på min side af ham..

    Tak alle sammen.. Tak


  • #27   17. maj 2012 Dejligt!!! :oD Håber han kommer helt i bedring så I finder hverdagen igen inden din fødsel :o)

  • #28   17. maj 2012 Uh hvor godt!! smiley

  • #30   19. maj 2012 Hej alle sammen smiley
    Teddy er træt, øm og skal helt klart lige komme sig ovenpå sine oplevelser.
    MEN han har det godt smiley
    Regningen blev 25.000 kroner! Puha.. Men derskal skal det siges at jeg kun kan anbefale Karlslunde dyrehospital! De har været så proffesionelle og søde. De har det nyeste udstyr indenfor alt og de mest kompetente dyrelæger. Man kan ringe alle timer i døgnet, hvilket jeg også har gjort, på ALLE tidspunkter er jeg kun blevet mødt med forståelse, venlighed og en følelse af at de faktisk gerne ville hjælpe min hund.
    Alle gange hvor jeg ringede blev jeg mødt med: Teddy? Ååååååh teddy ja, det lille pus smiley
    Efter hans operation ringede jeg derind igen og der stod dyrlægen med 3 sygeplejersker, som alle stod og nussede ham smiley Lige i Teddys ånd.
    Alle kendte ham på dyrehospitalet når jeg ringede. Hvilket bare var super dejligt. Det er det bedste sted jeg nogensinde har sendt en hund hen.
    Jeg kan klart anbefale dem!

    Jeg er næsten sikker på at Teddy ikke havde klaret den hvis han havde været der, for kærlighed kan ikke købes for penge. 3 dage efter en hasteoperation hvor han var døden nær og med infektionstal på 175, blev han sendt hjem. Nu ligger han i mine arme på benene igen!!! :D..


  • #31   19. maj 2012 Syntes godt om smiley

  • #32   19. maj 2012 Dobbelt "like"!! smiley

Kommentér på:
Forfærdeligt, ganske forfærdeligt!

Annonce