20. jan 2008 Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.468
hvor blev tråden af med Volpino'en? {{forumTopicSubject}}
Hvor blev den tråd af hvor der var linket til en FB gruppe omhandlende en Volpino der var blevet kørt ned i Fredericia???
Jeg er godt klar over at der kom kommentarer omkring både flexliner og det at samle penge ind til en ny hund, men der var altså også andre kommentarer (bl.a. fra mig) der gerne ville have noget jeg kunnde dele og linke til på FB der IKKE omhandlede at samle penge ind, men en efterlysning på vidner.
Det er da frustrerende når man gerne vil hjælpe, men så sker der bare ingenting...
Det virker altså mærkeligt.
Nu har jeg ansøgt om medlemskab i den gruppe, og så spørger jeg også derinde hvad meningen er...
for det virker bare overhovedet ikke som om der bliver gjort en indsats for t finde vidner... mere for at samle penge ind.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.468
Men eftersom den nu er væk, så begynder jeg altså også at synes det er mærkeligt.
Som jeg skrev i den tidligere tråd, så arbejder jeg Vejlevej 14, så det ville være oplagt at lægge efterlysning omkring vidner ud der, da det kun er nogle hundrede meter fra hvor det skete.
Men jeg har bare intet hørt.
Og flere tilbød deres hjælp.
Og så begynder jeg da først at blive mistænkelig.
Selvom det kan være ubehageligt at læse nogle af de kommentarer der var i tråden, fordi det var direkte kommentarer og måske nogle meninger der ikke bare er at stryge med hårene, så ville jeg da som hundeejer bide i det sure æble, ignorere de kommentarer for at kunne få hjælp hos dem der vil hjælpe.
Men at slette tråden... hmmm...
Men som skrevet: jeg har nu ansøgt medlemskab i gruppen og vil bede om nogle svar der.
jan 2008
men alt andet ville jeg synes er mærkeligt.
jan 2008
Blod kan naturligvis blive skyllet ret hurtigt væk, og vi har jo haft regn efter i mandags, men jeg undrede mig over at der ikke var dækmærker i den smalle græsrabat fra vejbanen over til cykelstien.
Og så er det jo en bred cykelsti på lige over en meter, hvordan hunden kan gå så meget ud på cykelstien lige i det en lasbil kommer op over den lille rabat finder jeg meget, meget mærkeligt.
Men jeg vil jo gerne hjælpe med at finde vidner...
der er bare ikke meget hjælp at hente til dette synes jeg.
jan 2008
jan 2008
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Men selvfølgelig kan ulykke være sket, jeg forstår bare ikke dette hastværk med at få en ny hund når man ikke har pengene, at tigge om penge til en ny hund er for mig det samme som at tigge penge til en luksus vare, det er jo ikke livsnødvendigt , men her er vi nok forskellige
jan 2008
Jeg tror stadig ikke ulykken er sket som ejer har beskrevet det, men jeg er dog overbevist om at det er sket.
Hvem der har skylden og sådan, det skal der netop vidner til for at finde ud af.
Og er det i sidste ende lastbilchafføren det har skylden, så er det jo en forsikringssag på hunden.
Men jeg kan forstå at ejer er helt ude af den. Så meget at ejer er blevet helt handlingslammet.
Jeg har meldt ud, at vi er nogle i Fredericia der gerne vil gøre hvad vi kan for at finde vidner og dele budskabet omkring det der er sket, men ejer bliver nødt til enten at få skrabet overskud og klarhed sammen til at lave noget info med facts som vi kan dele ud, eller også bliver ejer nødt til at acceptere tingene som de er og ligge tanken om at finde chaføren fra sig.
Som sagt tror jeg ikke det er sket som det er beskrevet, men lige meget hvem der bærer skylden, så er det tragisk, og en sorg er en sorg.
jan 2008
Jeg vil opfordre administrator på fb-gruppen om at gøre det klart i skriften.
Men jeg synes det er ok venner, hunde-venner og familie kan give en skilling hvis man vil.
Men det er bare slet ikke fomidlet ordentligt videre at det er sådan det er tænkt.
Og jeg ville også selv som administrator havde skrevet at man ikke skal dele gruppen til fremmede, for det giver et helt forkert billede! Og fremmede skal ikke sættes i en situation hvor de bliver opfordret til at give penge.
jan 2012
Tragisk absolut men tror desværre ikke der er stor chance for at finde lastbilen med de informationer der findes men jeg krydser da fingre både for det og får at hendes familie og venner får samlet penge ind til en ny hund.
jan 2012
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.692
især med at lastbilen kørte direkte op på cykelstien efter hunden.
Jeg håber der er en herinde fra der e rmedlem af gruppen der sætter den rigtige historie ind og indsamleren afleverer samtlige donationer tilbage
jan 2008
Og de krydsede vejen, ja så giver det hele meget mere mening. Og så er ejerne kommet først over vejen og da hunden er i fleks er den ikke kommet med over da den bliver kørt over.
Puha hvor er det tragisk.
Men hvis man kan finde frem til lastbilen er der stadig en chance for at hans forsikring dækker hunden.
Men tror det bliver svært.
jan 2008
Hej alle.
Jeg har hørt om gruppen gennem hundegalleri.dk
Jeg bor selv i Fredericia og vil meget gerne give et budskab videre om at finde vidner til ulykken. Men jeg vil ikke dele denne gruppe, da jeg ikke går ind for den indsamling af penge der er så meget fokus på.
Men for at kunne dele et opslag, har jeg brug for der bliver lavet et med relevante informationer jeg kn give videre.
Jeg vil også gerne sætte opslag op her i Fredericia (hovedsageligt indenfor voldene, da det er her jeg bor). Derudover arbejder jeg Vejlevej 14, så jeg kn sætte et op der så kollegaer og brugere af huset kan læse det.
Jeg vil også opfordre STÆRKT til at administrator af denne gruppe gør det tydeligt, at penge-indsamlingen er hendvendt til familie og venner, for det giver et meget forkert billede og meget modstand fra fremmede med denne indsamling.
Der har ikke været noget i Fredericia Dagblad og ulykken, men dette er fra netavisen:
16. maj 08:42, Lagt på nettet af Fredericia Avisen
Mandag eftermiddag mellem kl. 13.30- 13.40 blev en 7½ måneder gammel hundehvalp dræbt af en lastbil på Vejlevej. Hundeejeren kommer gående med sin hund i snor, da de krydser Vejlevej ved Korskærvej. Men manden når ikke at få hunden med ind på cykelstien, og den bliver kørt over af en lastbil. Hunden er dræbt på stedet.
- Lastbilen, der kørte hunden over, stopper ikke, da chaufføren ikke opdager, at han har kørt over hunden. Den eneste vi kan sige om lastbilen er, at den har et blå lad, oplyser politikommissær Henrik Petersen fra lokalpolitiet i Fredericia til Fredericia Avisen.
(Arkivfoto)
Jeg håber der vil blive lavet et ordentligt opslag hurtigst muligt hvor der efterlyses vidner til ulykken, for jeg vil gerne hjælpe, men uden alt det med indsamling af penge.
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.755
Det er IKKE ulovligt at oprette en privat indsamling så længe man ikke henvender sig dicideret til enkeltpersoner .
Man skal have tilladelse hvis man skal kunne sætte indsamlingsbøsser opi butikker , lave sms indsamling mm .
Ved det pga jeg undersøgte det den gang min veninde stod på gaden pga deres bolig var ubolig pga slem skimmelsvamp og kommune ik ville hjælpe hende til ny bolig .
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.638
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.638
jan 2008
Det kan jo være de har set netop noget andet end det der står.
I hvert fald er der ikke så meget mere jeg kan gøre nu.
Den er delt og jeg har hængt op i nogle indkøbssteder og butikker indenfor voldene.
Så må vi se.
Tror bare det er næsten umuligt da der er gået så mange dage allerede.
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.755
hvor blev tråden af med Volpino'en?