{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.599 visninger | Oprettet:

Foder til Finsk lapphund {{forumTopicSubject}}

Hej alle i glade HG'er

Min kæreste og jeg står i den glædelige situation at vi snart får en lille finsk lapphund ind af døren. Till ham skal der jo findes noget fodrer.

Derfor vil jeg gerne høres jeres anbefalinger og erfaringer med div. fodermærker på marked.

- Hvad virker for jer og jeres hund?
- Hvad skal vi holde os fra?
- måske er der endda nogen af jer derude der har erfaringer med fodring af den finske lapphund?

På forhånd mange tak, og god fredag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til Finsk lapphund
  • #1   18. maj 2012 Vores "flaphund" får kun BARF. Han er super glad for det, og har lækker pels og helt kridhvide tænder. Vi giver ekstra lakseolie i maden for at undgå tør hud. Nu er finske lapphunde ofte ikke sådan ligesom fx. labrador at de kaster sig over maden - de er lidt fisefornemme hvad det angår. Så maden indtages ofte stille og roligt, og de kan sagtens finde på at levne. Hvad angår BARF så lader jeg det kun stå 5 minutter. Har han ikke spist det bliver det sat i køleskabet.

  • #2   18. maj 2012 Vores Finske Lapper bliver også BARF'et smiley Sådan en naturlig hunderace, skal da også have det mest naturlige hundefoder der er smiley

  • #3   18. maj 2012 Har selv tænkt på BARF, det virker til en god løsning, men ville lige hører om der var andre forslag også smiley

    Men hvis jeg nu vælger BARF, hvordan vil i så anbefale overgangen, ved han får noget Royal Canin nu, og han er jo kun 8 uger når han kommer hjem.


  • #4   18. maj 2012 Sigyn V og Melanie H
    Når jeg nu her jer.
    Har hørt noget om at finske lapphunde er en nøjsom race, og man skal passe på fedt indholdet i f.eks. tørkost. Er i enige med dette eller er det noget sludder? smiley


  • #5   18. maj 2012 Ollie startede først med BARF da hun var 5-6 måneder; Qira da hun var 8-9 uger, hvilket ikke var meningen.. Men tøsen ville ikke have sit opblødte RC da hun først havde set hvad Ollie spiste!

    Det bedste vi kan anbefale er at gå ind på dogspirit.dk og skrive en mail til Marianne.. Jeg kan godt se at du bor på Nordsjælland, men om ikke andet kan Marianne guide dig til opstart, eller hjælpe dig med at finde nogle der ovre på Øen smiley Hun har selv haft virksomhed i nordsjælland, og kender en del til de forskellige forhandlere smiley


  • #6   18. maj 2012 Skal man passe på fedt indholdet? Ja, det skal man vel.. Men det skal man som regel ved de fleste racer.. :o))

    Vores Qira har måske lidt en tendens til at have noget ekstra på sidebenene, hvor Ollie holder vægten og er en slank og muskelstærk hund.. Men Ollie er også mere aktiv en Qira - selv om de får deres daglige ture og motion sammen; de har bare forskellige måder at løbe rundt på smiley Ollie vil gerne svømme, og der brænder hun faktisk en del energi af, og har deraf nogle gode muskler.. Qira løber som regel bare rundt, men brænder slet ikke så meget af som Ollie.. Det er meget forskelligt fra hund til hund smiley


  • #8   18. maj 2012 Vi fik at vide at vi IKKE skulle lave en overgang. Det skyldes at fordøjelsestiden er forskellig for råt kød og tørfoder, og kan give hunden mavekneb. Der er dog visse ting man skal passe på med. Indmad skal kun gives i små mængder...det kan give frygtelig tyndskid, og en lapp med lang pels eer bestemt ikke sjov med tyndskid :-S Kallun skal man også være forsigtig med i starten. Vi blander bare små mængder kallun i Magnis mad. I starten valgte vi kun kylling og lam, og ventede med fx. okse da det er lidt mere hårdt for en hvalpemave. Nu som 5 måneders får han det hele. Han er især rigtigt begejstret for lammekød, hest og kæbekød (sådan en blanding med en masse brusk i). Vi har endnu ikke oplevet problemer med fedtindholdet - Magni er en slank hund, men han er så også en utroligt aktiv hund. Så der tror jeg man skal vurdere ens hund, og se på hvor aktiv den er. Men det er jo ikke en "sportshund" med et meget stort kaloriebehov, men de plejer så også at være ret gode til at regulere det selv. Det bliver spændende at se billeder af vapsen smiley

  • #10   24. maj 2012 Rigtig mange tak for jeres svar begge to, det har været rigtig lærerigt. Er glad for at i vil dele jeres viden med mig ;D

  • #11   24. maj 2012 Det var skam så lidt smiley Du er altid velkommen til at spørge... smiley Vi glæder os til at følge den lille fyr her inde :o))

Kommentér på:
Foder til Finsk lapphund

Annonce