6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
dag 1 world dog show {{forumTopicSubject}}
så er dag et ved at være overstået.
vi sidder nu på hotellet - måsen er vasket og fodret - og er lige nu ved at slå hans bamse ihjel
kasper er fodret men venter med vask til i morgen tidlig.
dagen begyndte kl 05.30 hvor jeg vågnede og måsen og jeg gik en morgentur.
herefter bad og vække kasper.
vi valgte at køre en time før vi egentlig havde aftalt. det var sku heldigt nok for det tog en time at køre de 3,2 km til udstillingen pga kaotisk trafik og parkering.
men da vi til sidst kom frem til udstillingen og ind på området gik det hurtigt og vi kom frem i god tid.
lidt forvirring med juniorhandling. primært fordi vi fik forkerte oplysninger om hvor vi skulle henvende os. men vi fik nummer osv og kom på plads.
måsen blev gjort klar og det samme gjorde kasper. og kl 10 startede de. vi kikkede lidt med en halv times tid og kasper øvede at vise tænder og stille an foran dommer. og det gik bare super godt. totalt styr på det. og måsen i hopla.
så ind i ringen også gik det galt.
dommeren var iklædt en østrisk folkedragt med en stor lang kjole og forklæde og hver gang hun gik hen til kasper og måsen ville måsen flygte. han var så bange for den kjole.
en kasper tog det med ro og gjorde den individuelle bedømmelse færdig.
iså tog vi en runde rundt på showet og fik kikket boder. og kl 12.30 var vi tilbage og klar til gruppe bedømmesen. de skulle ind 10 juniore ad gangen
imens vi stod og kikkede tavlen over hvornår kasper skulle ind kom dommeren over og hilste. hun sagde at måsen var en utrolig charmerende hund. og hun sjældent havde set en jappe så køn. vi sagde selvfølgelig tak og jeg fortalte han desværre var lidt bange for hendes kjole. så undskyldte hun mange gange og satte sig ned og hilste på måsen. også var den ged barberet og de blev gode venner.
til gruppe bedømmesen gik det skide godt. og måse var over hans kjoleskræk. og kasper blev taget ud i sin gruppe og gik videre.
i anden runde var de kun 16 tilbage og det gik endnu bedre. så min forbavselse var stor da kasper ikke blev taget ud. men fæltet var hårdt og syntes han gjorde det så godt. det er de bedste fra hle verden der er der. så vi er stolte over at han gik så langt.
så i morgen går det løs igen. måsen skal stille i mellemklasse og der er 56 jappere tilmeldt. nu håber jeg blot vi når at blive frdige så kasper kan komme i ringen i tide. men de har sagt at er der problemer med at nå at få hunden ud og over til handling. så siger vi bare til så rykker de os.
udstillinger er gigantisk. men det fungere godt. her er rent og pænt. ikke meter høje lorte bunker som i frankrig. og enorm god information og søde og hjælpsomme officiels. eneste kritik jeg har er morgen kaoset.
så nu vil vi snart kravle under dynen. skal op kl 05 og gøre klar. vi tager en taxi der ud i morgen tidlig. for er der samme kaos hopper vi bare ud og går det sidste stykke.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 282
Held og lykke med imorgen - regner med at vi kommer til at høre mere der
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.812
I gr. 10 gik det utroligt godt for salukierne :
Ziva's opdrætter blev BIS opdrætter for 4. år i træk og Ziva's halvbror blev JWW og søster blev også JWW.
Harley blev vinder af gr. 10 og skal jo med i BIS
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.717
Min venindes amerikanske cocker tæve blev JWW i dag, så det gik også godt emd hende...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.294
dag 1 world dog show