{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Hvad er det der sker? {{forumTopicSubject}}

Seriøst hvad sker der med min hund? Han er pludselig begyndt at tisse indenfor? Han har gjort det i en uges tid nu ca, hvor han tisser inde, så skælder jeg ham ud, så tager jeg ham med ud på en okay lang tur for at tisse færdig, men der tisser han ikke... Så f*ndme om han ikke tisser ca. 5 - 10 minutter efter vi er kommet ind igen!? Er der nogle af jer der ved hvad dette skyldes? Han var helt renlig før... Jeg forstår det ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Issue with shower water heating- not very hot in one bathroom 500 kr.
  • Rengøring af badeværelse 600 kr.
  • Deep Clean Empty Apartment 500 kr.
  • Cleaning moving out apartment 1.130 kr.
  • Tilstoppet køkkenvask 1.000 kr.
  • Algebehandling af træterrasse, let rengøring af havemøbler 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er det der sker?
  • #1   20. maj 2012 Øhh Måske har han fået blærebetændelse?

• #2   20. maj 2012 Tror jeg ikke.. Han tisser meget når det er.

• #3   20. maj 2012 Hvorfor skælde ham ud for at tisse inde, det er da bare at tage ham ud og så vente med at gå ind til han er helt færdig og så skamrose ham...

Er der sket noget der har gjort han usikker udenfor, de tisser og bæer helst hvor de er trygge...

• #4   20. maj 2012 For det første. Du må ALDRIG skælde din hund ud fordi den tisser inden døre. Du må aller højest sige nej hvis den kender kommandoen og så skal du stoppe den og sætte den ud.
    Der kan være mange ting der gør det, har i ændret noget i hans hverdag.
    Jeg ville desuden helt klart tage min hund med til dyrlæge hvis den ændrede adfærd så drastisk. De skal nok bruge en urinprøve...

• #5   20. maj 2012 Fordi jeg ikke gider at han tisser inde, derfor skælder jeg ham ud? smiley - med et 'føj' .. Nej det skulle jeg ikke mene. Ikke noget jeg har bemærket hvertfald, og mon ikke jeg ville det, hvis det var smiley

• #6   20. maj 2012 Nu er det jo stadig kun en hvalp så du skal vist ha lidt mere tålmodighed for det kan altså glippe selvom den har haft en god periode. Og så stop med at skælde den ud. Hvis jeg lige havde fået skæld ud for at tisse så gjorde jeg det sgu helelr ikke om du så gik til månen med mig.

• #7   20. maj 2012 Jamen han er stadig en bebs i mine øjne og de skal ikke skældes ud ej heller med et føj, bare ud med ham til du er 100% sikker på han er færdig, det vil sige når du ser han tisse så frem med godbid og så skamros ham.

Hvis han tisser når du opdager ham så halen mellem benene på ham det stopper som regel tissen, og så ud men sig ikke noget andet end tis eller tisse når du så har ham udenfor... smiley

• #8   20. maj 2012 Ignorer det, hvis han har tisset inde og bare tør op. Skælder du ud, risikerer du blot, at han begynder at tisse på steder, hvor du ikke ser det, f.eks. bag møblerne.

Når han skal ud og tisse, så skal du ikke bare lukke ham ud, men <b>gå med ham og blive sammen med ham</b>, til han har tisset. Ros ham og gå så ind med det samme.

Måske skyldes han urenlighed alm. tilbagefald - måske har han oplevet noget udenfor, som har gjort ham utryg.

Min gamle hund kunne faktisk tisse på komando.
    Mens hun tissede, sagde jeg *dyygtig, tisse, tisse* og det resulterede efter nogen tid i, at hun tissede, når jeg sagde det smiley

• #9   20. maj 2012 hvor ofte tisser han...

• #10   20. maj 2012 Jamen han tisser også udenfor.... Det er det jeg synes der er underligt. Indenfor tisser han ca. to gange om dagen, men det er kun nogle dage, andre dage gør han det ikke. Men det startede for en uge siden ca., hvor han efterfølgende har gjort det i fire eller fem dage eller der omkring.

• #11   20. maj 2012 Helt renlig før...han er en lille hvalp og hans blære er slet ikke færdigudviklet, du burde ha læst noget mere om Chihuahuas før du anskaffede dig en..
    Hvis du ikke vil ha at han tisser inde, så lufter du ham hver 3die time døgnet rundt, sæt uret om natten så alarmen vækker dig og så ud med vapsen.for især nu hvor det er varmt vil han ha brug for at drikke rigtigt meget vand og det skal jo ud igen.

• #12   20. maj 2012 ok, nej 2 gange om dagen tyder ikke på blærebetændelse... måske et lille teenage tilbagefald.... hvis det er det tilslutter jeg mig de andre, en gang renligheds træning om igen, men enorm megen ros og godbidder ude, og ignorering inde....

• #13   21. maj 2012 Læst mere om dem? Du ved da slet ikke hvor meget jeg har læst og hvor meget jeg ikke har læst, så det behøver du slet ikke blande dig i smiley

Ja det må nok være tilbagefald så. Så må vi om igen med træningen, så må vi håbe det hjælper smiley Jeg var bare lidt bekymret, men mange tak for hjælpen!

• #15   21. maj 2012 Mon ikke Anita tænker på, at chierne ofte er meget lang tid om at blive helt renlige? Og hvis trådstarter vidste det, så havde hun ikke undret sig over sin hunds urenlighed?

• #16   21. maj 2012 Det er ikke sket noget som jeg har bemærket hvertfald. Og han har slet ikke tisset indenfor i flere måender, så det var derfor jeg undrede mig.. Men hvis de kan få tilbagefald efter flere måneder, så må det jo være det smiley

- Jeg ved godt de er lang tid om at blive renlige, men nu er han ikke ren chihuahua, så man ved aldrig hvad de har fået fra hvem, så jeg synes denne kommentar var helt upassende i denne sammenheng.

• #17   21. maj 2012 Hmm flere måneder du fik ham hjem i marts. Men ja tålmodighed og så om igen med renligheden. smiley held og lykke, og tro på det nok skal lykkes igen...

• #18   21. maj 2012 Vibe. Du har ret det var det jeg mente, smiley

TS du er vist lidt "oppe og køre" og så går jeg selv i forsvarsposition for man er åbenbart ikke "velkommen" til at kommentere hvis man ikke lige svarer som du ønsker.
    Hvis man ser hvor gammel hvalpen er så er ordet tilbagefald lidt langt ude i min verden, jeg kunne forstå det hvis den var "teenager", jeg vil nærmere sige at den ikke har været færdig "udlært" i renlighed hvilket gerne sker pga.den enten ikke luftes på de rigtige tider eller ikke luftes nok.

Vil da gerne tilføje at ingen af mine Chièr har haft problemer med renligheden, de har været "renlige" nærmest fra de kom ind i hjemmet, men jeg har self også 2 ældre piger som viser hvor man tisser og hvornår hvilket har gjort dem trygge udendørs + at de er kommet ud efter spisning,leg og søvn og lige så snart de er begyndt at gå søgende rundt, for igen så har hvalpene jo ikke lige så stor en blære som de voksne hunde.

LOL. Anika ;-)))

• #20   21. maj 2012 Præcis 7 måneder i dag.. Er i gang med træningen igen - han har ikke haft uheld i dag ind til videre smiley

• #21   21. maj 2012 Se Henriette nu kan du så klappe dig selv på skulderen for et godt arb idag... Alt har en løsning... Alt kan klares for den der har viljen osv... smiley

• #23   21. maj 2012 Vil gi Pia ret, og samtidigt undskylde, for jeg troede at hunden kun var 5mdr.

• #24   21. maj 2012 Min tæve var altså først renlig som 9 måneders smiley

• #25   21. maj 2012 Det er helt iorden Anita. Det var også åndssvagt af mig at fare sådan op. Undskyld smiley

- Så er der kun en ting at gøre, nemlig vente på det går over, imens vi arbejder på renlighedstræningen smiley

Kommentér på:
Hvad er det der sker?

Annonce