{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.198 visninger | Oprettet:

lopper/flåter - bayvantic/biocide/frontline??! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg vil lige høre om I har et godt råd. Nu hvor det er blevet sommer og der kommer dejligt mange tæger, og vi er begyndt at træne og gå hvor der er højt græs o.l. synes jeg min poms skal have noget forebyggende mod tæger/flåter/lopper smiley Min mor forlanger det også - da han sommetider bliver passet der, og hun har to katte, og dem vil hun ikke have bliver smittet, hvilket er helt fair!

Jeg har bare lidt et anstrengt forhold til bayvantic og frontline, da det er nogle meget stærke sager. jeg har kigget lidt efter alternative ting herunder Biocide ((link fjernet) Cur1 ((link fjernet) Exner ((link fjernet) og Anibio ((link fjernet)

Er der nogle som har erfaringer med nogle af produkterne? eller skal jeg måske bare ikke være så hys med Fronline osv.? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lopper/flåter - bayvantic/biocide/frontline??!
  • #1   23. maj 2012 Jeg bruger frontline uden problemer. Min dyrlæge sagde at Bayvantic er skrapt og det kun skal bruges hvis frontline ikke virker. men indtil videre virker det fint uden problemer smiley

  • #2   23. maj 2012 Bayvantic er ikke en god kombi med katte - de kan ganske enkelt ikke tåle det.

    Katte og Frontline er intet problem og Frontline er da heller ikke SÅ skrap en sag. Til gengæld virker det ikke alle steder, der er udviklet resistens her og der.

    Advantage både virker og er ikke meget skrapt.

    Personligt ville jeg ikke vælge et produkt, der ikke var en beviselig virkning på - ingen grund til at udsætte nogle for noget, der måske viser sig ikke er effektivt.


  • #3   23. maj 2012 Jeg snakkede med min dyrlæge, og hun sagde at jeg godt kunne bruge bayvantic, så længe vuffen ikke kom hjem til kattene efter de første 24 timer - så var der ikke noget farligt der.
    hmm, måske skulle jeg prøve frontline så, og se om han kan tåle det smiley


  • #4   23. maj 2012 Bayvantic slår ganske enkelt kattene ihjel men en krampeagtig død.. Ja jeg har selv prøvet det, dyrlægen brugte ekstra bedøvelse fordi kramperne blev ved.. så det middel er bandlyst her i hjemmet. Jeg bruger capster og program vet piller.. så jeg os fri for gang på gang at komme til at ae dyrene der hvor de våde af loppemidlerne. pillerne er løsningen her i hytten, især hvis man har dyr med meget pels.

  • #6   23. maj 2012 Anne, det er jo et valg om man tør det eller ej.

    På vores matrikel er det bandlyst - også selvom kattene og hunden ikke har direkte kontakt.


  • #8   23. maj 2012 Vi bruger Advantix købt i Frankrig. det er det samme som Bayvantic. Det er det eneste der tager flåterne.

  • #9   23. maj 2012 Nicolai & Malene - Virker Frontline Combo Vet ikke på flåter ?
    Det står nemlig på pakken, at det gør.


  • #11   23. maj 2012 Frontline er ikke særlig effektiv mod flåter.

    og jeg kender flere hunde der ikke kan tåle de pipetter, især Frontline

    herhjemme får hundene hvidløg.
    det er det middel, der her er mest effektiv mod flåter og det virker også forebyggende mod lopper.

    jeg ved der nu kommer en masse, der siger det ikke er bevist og giftigt.'

    derfor skriver jeg...her virker det...og man skal bare ikke overdosere


  • #13   23. maj 2012 Rikke: det tager vel ikke flåter ???

    jeg bruger frontline, har ikke haft en flåt endnu, så der ser ud til at virke smiley


  • #14   23. maj 2012 Jeg bruger Frontline Combo til mine hunde og har ingen problemer med flåter på trods af, at jeg bor i en skov.

  • #15   23. maj 2012 Jeg har for nylelig hørt om et produkt der hedder "TACTIC" (ved ikke om det staves sådan) men kan ikke finde det på nettet nogen steder. Er der nogen herinde som kender til det?

    Unskyld jeg barser ind i denne tråd med mit spørgsmål :0)


  • #16   23. maj 2012 Det er vel ikke Prac-tic?

  • #17   23. maj 2012 Jo det er squ da CH...-GRINER.... Jeg må da have hørt forkert. Kender du til det?

  • #18   23. maj 2012 Ja - det bruger vi, når det er aktuelt. Det plejer at være 1-2 behandlinger om året.

    Vi finder en udtærret flåt på hunden en gang i mellem, det er også det.

    'Vi bor i Flåt-land.


  • #19   24. maj 2012 Jeg slutter mig også til 'den lille' fra Bayvantic. Og husk lige at du ikke må bruge Bayvantic til katte: http://www.mod-lopper.dk/skovflaat Mener at Frontline er det der bruges hos katte.

  • #20   24. maj 2012 Vi startede med Frontline, da vi havde Perser-katte inden vi fik hund, og derfor fik hundene det samme som kattene.. Men det var ikke nok til de to store pelsdyr vi har, og derfor skiftede vi til Bayvantic - dog ikke på kattene!

    Men Ollie kunne ikke tåle Bayvantic - hun kløede og kløede sig, nærmest panisk!, selvom vi spredte det godt ud, som vi blev anbefalet.. Og Ollie er en hund der elsker at svømme, men virkningen blev ikke mindre desværre ;( Det hjalp da jeg vaskede hende i nakken med Minkolieshampoo, men hun kløede stadig....
    Så nu skifter vi hende over på sådan nogle dråber(tror det var det, er i skole så skal nok lige vende tilbage med et navn når jeg kommer hjem) hun skal have over maden.. Det håber vi virker, da det ikke er acceptabelt for Ollie, at hun skal gå og klø sig på den måde...
    Det skal så lige siges at både Qira og min mormor's labrador ikke er overfølsomme over for Bayvantic, men nogle gange er det godt at høre forskellige historier!

    - Men derudover har vi altid været tilfreds med Bayvantic! Vi finder en enkelt flåt engang imellem, men som regel altid helt udtørret/død smiley


  • #21   26. maj 2012 tak for alle svar ! : ) men er der ikke nogle som har prøvet biocide? er godt nok stadig lidt imod giften, og hvidløg har vi prøvet - der ville han slet ikke røre sin mad smiley

  • #22   27. maj 2012 Da jeg har katte der gerne vasker hundene og ligger i ske med dem er Bayvantic bandlyst herhjemme, men noget måtte jeg finde på da jeg havde fjernet 23 flåter på Bazil på 1 uge så jeg købte Frontline Pour on vet da jeg ikke synes combo virker og 7-9-13 har han ikke haft en flåt siden jeg dryppede ham sidste fredag og vi har været i skoven hver dag. så det holder jeg mig til lige pt.

    Men min dyrlæge snakkede om der var kommet et nyt produkt lavet af de samme som laver frontline som skulle virke meget bedre på flåter uden at være giftigt for katte som Bayvantic er det, jeg har bestilt det hjem på apoteket men ikke hentet det endnu så ved ikke hvad det hedder


  • #23   27. maj 2012 Nadja: Det lyder super, kan du ikke skrive til mig hvad det hedder når du har fået det hjem smiley ?

Kommentér på:
lopper/flåter - bayvantic/biocide/frontline??!

Annonce