3.414 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Lov om hundetegn Lov om hundetegn

Vi er nogen som er uenige om hvad loven er omkring hvad der skal stå på et hundetegn før det er lovligt

Jeg siger at navn adr og tlf skal stå på før disse er helt lovlige

En anden siger at bare navn eller adr står er det lovligt og at efter chippen er kommet er der ik regler om hunde tegn

Hvad siger i jeg fandt denne
§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

Men stadig holder den anden fast i at der ikke er nogen lov om dette kom med jeres mening og bud.. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lov om hundetegn
  • #3   24. maj 2012 Ja ejers navn og adresse =)
    Men ja tlf er nu en god ting =)

• #4   24. maj 2012 du har ret, selvom telefon numret ville være nok, så skal både navn og adresse være der, gammel unødvendig lov :-))

• #5   24. maj 2012 Hun skriver dette efter jeg sender pargraffen og at jeg skriver at hvis man finder en hund uden disse oplysninger får man en bøde for ikke at have det iorden

Hun skriver så Jeg arbejder i en dyrebutik som ligger overfor roskilde politistation og der har tit været politimænd over og der har jeg haft spurgt dem. Og de siger at siden chippen kom er det ligegyldigt. Og de ikk uddeler bøder så længe der er en kontak info i form af enden tlf eller adresse.

• #6   24. maj 2012 syntes det er helt fair vi skal have navn og adr på også i tilfælde af man har mistet sin tele eller man ikke lige får taget den ja så findes der jo nogen rare mennesker der viser sig på adr..:)

• #7   24. maj 2012 Hmm altså, kender en der har fået en bøde fordi der ikke var adresse på hundetegnet..

Og de er ikke lavet om efter chippen er kommet

• #8   24. maj 2012 Der SKAL stå navn og adresse!

• #9   24. maj 2012 Ja jeg har selv set en få bøde for det.. især når de hunde bliver inleveret på internat så får de bøde der fra plus at de skal betale 1500 for at hunden er blevet inleveret. sådan forlød det sig det sted jeg var i praktik en gang

• #10   24. maj 2012 Vores datter har lige fået et lavet i dag, og der SKAL stå både navn, adr. og Tlf. nr.

• #11   24. maj 2012 Men noget forstår jeg faktisk ikke helt....hvorfor er det egentlig lovpligtig med hundetegn, er det ikke derfor vi skal chippe vores hunde?
    Det er jo langt fra alle hunde, der hele tiden har halsbånd på.

• #13   24. maj 2012 Syntes tlf.nr er vigtigst for man er vel ude og lede det meste af døgnet hvis ens hund er løbet væk.
    Men jeg ved godt at loven kun siger navn og adresse.

• #14   24. maj 2012 de anbefaler at man sætter nummer på. ikke et must men en god ting..

• #15   24. maj 2012 Anita helt enig smiley

• #16   24. maj 2012 Jeg har flere gange, haft strejfende hunde, og det har været rigtig dejligt, at kunne ringe til ejeren med det samme, uden at skulle have fat i politi, Falck og div.

• #17   24. maj 2012 Ok....jeg mente at ha hørt det var et must.
    Men ved nogen her hvorfor det er lovpligtig, det er jo som sagt det vi har chippen for ikke?

• #18   24. maj 2012 Vi har faktisk kun telefonnummer på vores.. Skiltet skal jo være kæmpe, hvis alt det skal stå der! smiley

Men vi må vel bare få lavet et kæmpe et til den lille hund, haha smiley

• #19   24. maj 2012 ikke alle hunde er chippet jo. men heller ik alle der har tegn på deres hunde.. men chippen har man jo hørt om før kan blive væk inde i hunden. men nej ved det faktisk ikke mit er blot et gæt..:)

• #20   24. maj 2012 Må indrømme at jeg heller ikke har fået skiftet skiltene ud, så der står mit navn og tlf,nr +hundene alle har det grå tegn der viser at de er chippet= registreret i DHR.

• #21   24. maj 2012 jeg indrømmer også så jeg har slet ikke noget tegn til conrad smiley det sku også for dårligt.. har det gamle fra falcon men det er det forkerte nummer der står på.. fy skam mig. det laver vi lige om på

• #22   24. maj 2012 Katrine....dit bud kunne evt. godt være rigtig, når en chip ka blive væk i hunden.

• #23   24. maj 2012 For at politiet kan læse chippen skal de jo have den til dyrlæge for at denne kan fortælle chipnummeret (har jeg hørt)
    I øvrigt er det også hurtigere for politiet lige at læse på skiltet.
    Jeg arbejder i en dyrehandel hvor jeg hver gang SKAL påminde folk om at ejers navn, Adr og by skal være på og rigtig mange er ikk engang klar over det. Forstår så bare ikk dem der alligevel vælger kun at sætte hundens navn og telefonnummer på "for den løber jo aldrig væk"
    Synes i det hele taget hundens navn er fuldstændig unødvendigt at have på.

• #24   24. maj 2012 Min mening til at man sætter hunden navn på er så dumt som noget andet.. lille polle som løber væk en dag finder jeg og så kan jeg jo dens navn.. hov så fik jeg mig så en ny hund. den lystre jo navnet.. det min mening.. kunne ikke drømme om at sætte conrads navn på.. men ja jeg fik også afvide den gang med falcon at der skulle stå navn adr postnummer og by og tænkte hold da op hvor skal alt dette stå. for de ville jo nærmest have mit fulde navn så er da glad for jeg bare hedder katrine olsen..:)

• #25   24. maj 2012 Enig Henriette, mine hundes navne heller ikke på for skulle nogen ta dem på en eller anden måde så skal de ikke kunne kalde dem til sig., Derfor er kun mit navn og tlf.nr på, for jeg regner ikke med at skifte nogle af delene i dette liv. ;-))

• #26   24. maj 2012 Det er noget jeg har fået af tre betjente. Og de skal ikk ha dem til dyrlæge for ar tjekke chip. De har selv fået en chiplæse.

• #27   24. maj 2012 Forstår bare ikke de siger de ting til dig. hele min familie er betjente og alle siger som loven siger.. så det handler nok bare om at de ikke gider bruge deres tid på hunde..

• #28   24. maj 2012 Nathia. Det er kun nogle få stationer der har en chip aflæser desv. derfor blir hunden kørt til et Internat og først der bliver de tjekkede i de fleste tilfælde.
    De kører dem ikke til dyrlger el.lign. da det Også ER spild af tid.

• #29   25. maj 2012 Pernille - overhovedet ikke smiley Vores Balder på 9uger nu, han har et lille et smiley Og der er plads til mit navn, adresse, Tlf, og Balder's navn... Og vi har en ret lang adresse! Vi fik det lavet i Pet World smiley

• #30   25. maj 2012 Det er helt korrekt, at der skal stå navn og adresse på hundetegnet.
    Men loven er fra "18 hundrede og rådkål" og man har "glemt" at få den opdateret.
    Mine har et telefonnummer, og det er det.
    Får jeg en bøde, ja så må jeg betale.

• #31   25. maj 2012 Jeg kan slet ikke forstå, at nogen ikke vil give deres hund, hundetegn på, når de er i offentlig rum, tænk hvis hunde stikker af, bliver kørt ned eller andet grumt. Vi går vel selv allesammen, rundt med noget id på os, tænk hvis vi selv blev kørt ned, og hele apparatet blive sat i sving for at finde ud af hvem vi var, at man ikke kan gøre den lille ting, for sine egne dyr, kan jeg ikke forstå.
    Jeg fik besøg af en hund på et tidspunkt, en lille schæferhvalp, uden hverken det ene eller det andet id, jeg blev sgu lidt småsur over alle de mennesker der skulle sættes i sving, både politi og Falck, og bruge vores dyrbare tid, på en eller anden hunde ejer, der ikke synes at de gad bruge de 30,- for et skilt.

• #32   25. maj 2012 På mit arbejde kom der en dag en kunde ind og skulle have lavet et hundetegn. Han havde fået en regning på 4000 pga manglende skilt, så jo min hund har skam det stående på som der skal stå.

I øvrigt kan der sagtens stå alt det der skal stå på et lille skilt. Der kan stå 3 linjer på hver side.
    Efternavnet er også nok. De behøver ikk fulde navn. Man kan også skrive sit forbogstav og så et punktum. F.eks på min står der H. Bertelsen.

• #33   25. maj 2012 Er ligesom Inge R - mine har telefonnummer på... tror ikke på at nogen ville køre byen tynd for at finde min adresse... de ville ringe til mig og sige "kom og hent dit kræ"...

• #34   25. maj 2012 Bumble Bee: Er så enig!

• #35   25. maj 2012 På vores er der tlf numre og så står der ER CHIPPET

Politiet er mødt, og intet sagt....

Og vores har hundetegn på for vores/deres skyld ikke for politiet, er mine hunde væk, er jeg ikke på min adresse, men ude at lede, så vores tlf numre er hvad folk har brug for...

Så ja, møder jeg den emsige, så må der betales :o)

• #37   25. maj 2012 Nu er det jo også sjældent politiet, som finder ens hund, så det sparer en del ressourcer, at findemand kan ringe til ejermand i stedet for til politiet, som så skal chipaflæse eller køre til dyrlægen.

• #38   25. maj 2012 Henriette, 4000,- ? bøden er 1000,- mener jeg.
    Jeg har som inge, kun telefon nummer og må vel betale bøden hvis jeg får en.

Anita, hvad er det for et gråt tegn du har ??????

• #39   25. maj 2012 mamma: Ja men så kom der internatregning oveni + taxa fra hvor politiet fandt den til nærmeste internat

• #40   25. maj 2012 Jeg er blevet stoppet med hunden af 2 betjente, der ville tjekke hans hundetegn lige efter loven trådte i kraft. Gudskelov havde jeg lavet mit forarbejde godt og havde sørget for et lovligt hundetegn smiley

Der skal stå besidderens navn + adresse på det.

Jeg har så både mit fulde navn + adresse + mobil nr + Rico på hundetegnet smiley

• #43   25. maj 2012 Da jeg var i maxi zoo her for 2 ugers tid siden og få lavet hundetegn, sagde de ikke at der også skulle stå adresse. Vi fik kun skrevet hundens navn plus mit mobil nummer.
    Får vi en bøde for det, syns jeg faktisk det er lidt for dårligt, at vi ik blev oplyst om andet, da vi fik lavet tegnet smiley

• #46   25. maj 2012 *Mamma* Bare et alm. grå plastiktegn man får fra DHR sammen det papir der viser at man er ejer af hunden hunden, der også sidder den lap på seddelen som man skal underskrive sammen med køber hvis man sælger hunden igen. :-)) Jeg kan ikke forklare det bedre, jeg har bare ringet til DRH de gange hvor mine har tabt deres når de har rnedt rundt i buskadser og så har jeg fået tilsendt nogle nye.
    Det er ikke vedtaget ved lov eller noget, at hundene skal ha dem på, jeg syntes bare at det viser at ens hund er chippet så HVIS den skulle blive væk og den bliver fundet så ved de med det samme at den har en chip og de dermed kan finde mig lynhurtigt.

• #47   25. maj 2012 Anita, tak, sådant et vil jeg bestille på tirsdag.

Kommentér på:
Lov om hundetegn

Annonce