1.407 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Parvo virus Parvo virus

Hej alle sammen nu når jeg har en hund der har haft parvo og idag så animel planet hvor der var noget om parvo virus har jeg nu nogen spørgsmål

fra animel planet sage de at denne virus ikke kunne helbredes og derfor valgte de at aflive hundene med parvo virus =/

Nu har jeg selv været denne grime virus igennem og mistet en stor hvalp og redet en anden og ved godt der ikke er nogen direkte behandling mod det men det kan da lade sig gøre så syns da det nået vrøvl de kommer med

når til spørgsmålet

når hun har haft parvo vil det så betyde at hun sådan set har virusen i kroppen for evigt eller?

Gør det hunden steril så den ikke kan få hvalpe?
Hun blev nemlig ved et uheld parret sidste år men hun blev dog ikke gravid selv om hun var på sit højte pungt så kan det skyldes parvo virusen!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parvo virus
  • #1   25. maj 2012 om den bærer virus i kroppen resten af livet vil jeg ikke svare på, da jeg ikke har alt for meget forstand på parvo, men hvis du med det mener om den får udbrud igen og igen, vil jeg svare nej, den bliver smittet udefra. Men den kan godt have smitten i kroppen uden selv at blive syg, og så smitte andre hunde, men hvor længe det ved jeg ikke.

Nej fertiliteten har intet med parvo virus at gøre, parvo er jo i tarmene, og det er jo adskilt fra livmoder osv, så det må være et tilfælde at hun ikke blev drægtig da hun blev parret ved et uheld(og heldigt nok for det:-) )

• #2   25. maj 2012 Jeg tror at grunden til at hvalpene i programmet på Animal Planet bliver aflivet dels har noget at gøre med at hvalpen måske i forvejen var svag ,og dels tror jeg det har noget med ressourcer at gøre, dvs. hvis der ikke er mange penge at rutte med, så satser man ikke på hvalpe der sandsynligvis ikke overlever.

• #3   25. maj 2012 Nu var det ikk så meget at de aflivet hundene nu var det mere at de ikke mente det kunne helbredes

lykke
    fik afvide da hun havde det at nu når hun har haft det var hun imun og kunne ikke få det igen så formoder ikke at det går i udbrod igen og hun har levet fint de sidste par år og har ikke smittet nogen så tror ikke selv det bliver i kroppen syns bare det firvirene når man læser på nettet om den

Men ja var godt der ikke kom nogen hvalpe men undre mig bare hvorfor

• #4   26. maj 2012 Jeg har ikke set den udsendelse, men enten har du misforstået den, ellers er den fuldt med vrøvl.
    Parvo behandles ved at behandle symptomerne (væske og antibiotika mod sekundære infektioner), Taler man om voksne eller næsten voksne hunde er chancen for at overleve meget høj, med korrekt behandling(+90%). Hvalpe har desvære en meget højre risiko.
    Hvis en hund har haft parvo og kommet sig over det, har immunsystemet nedkæmpet det og har antistoffer der bør forhindre fremtidige angreb. Parvo virus nedsætter ikke fertiliteten i sig selv, så når først hunden har nedkæmpet viruset, bør den kunne få hvalpe som normalt. Og som en lille benefit vil hun give imunstoffer videre til hvalpene de første uger.
    Parvo virus er sejlivet.Og alt der har været i kontatkt med afføring fra søge hunde, bør koges eller brændes.

• #6   26. maj 2012 Ved godt hvordan det behandles og hvor fryglig det er har haft store hvalpe med parvo i udbrod og kun den ene fik vi redet samt små hvalpe med en snært af det der nået vi heldigvis at rede alle og de alle lever fint idag uden nogen men

Jespar
    du kan ikke fjerne parvo i tingene med en koge vask det beste er bare og brande tingene dog kan du være heldig at dræbe den med rodalon men der gives ingen garanti for at det forsvinder så det beste er bare og brande det

• #7   26. maj 2012 Diana kogning dræber stort set alle bakterier og vira inkl. parvo. Hvis du har oplevet andet, er det nok fordi din "kogevask" faktisk ikke koger.

• #8   26. maj 2012 Molly var igennem 3 ugers behandling før hun var så meget på toppen uden dyrlæge hjælp

den første uge var hun hos dyrlægen 3 gange i døgnet hvor hun fik drop og antibijotika 1 gang om dagen

Anden uge fik hun drop 2 gange om dagen kan så ikke husk hvor tit hun fik antibijotika + hun fik kvalme stillende piller

tredje uge fik hun drop 1 gang om dagen og antibjjotika kan jeg ikke huske hvor tit og fik stadi kvalme stillen

Fjere uge kunne vi nøjes med kvalme stillende og skåne kost ind til hun var rask

det kostet ca 10.000 kr for at rede hende

idag er hun 4 1/2 år og har ingen men

• #9   26. maj 2012 Vis du ikke tror mig så gå ind på spørgdyrlægen.dk
    der skriver de at parvo virusen godt kan overleve en koge vask

• #11   26. maj 2012 Jeg har ikke set nogen videnskabelig undersøgelse der ikke underbygger min udtagelse om at parvo bliver bekæmpet ved kogning. Faktisk peger nogle på 70C som dræbende.
    Igen problemet kan være at din vaskemaskine faktisk ikke koger

• #12   26. maj 2012 Nu valgte jeg så ikke at koge mine ting da jeg ikke ville løbe risikoen og brandte derfor alle hendes hunde ting og vasket alt i rodalon

Kommentér på:
Parvo virus

Annonce