Hund med adfærdsproblemer (nervøsitet/usikkerhed) {{forumTopicSubject}}
Vi har en fantastisk Dansk-svensk gårdhunde pige som vi (hvis jeg selv skal sige det) har gjort et rigtig godt stykke "arbejde" med.
Vi overtog hende fra et sted hvor hun rent ud sagt har fået tæsk (vidste vi ikke i starten). Så hun var en utrolig nervøs og usikker hund da vi fik hende da hun var 1 år gammel. Bange for alting osv. Hun kunne heller ikke de mest simple kommandoer. Vi har trænet utrolig meget med hende hvad angår lydighed, kommandoer og tillid.
MEN uanset hvad vi gør skaber hun sig (gør og knurer) overfor fremmede mennesker, fremmede hunde og fremmede lyde. Det er frygteligt irriterende både for os, dem hun skaber sig overfor og sikkert også for hende selv. Det skal lige siges at jeg er ret sikker på hun aldrig kunne finde på at bide eller snappe.
Synes efterhånden vi har prøvet alt. Godbidder og ros, skæld ud, at ignorere hende når hun skaber sig, at fremmede gir hende godbidder osv osv.
Så jeg søger en/nogen som virkelig har forstand på hunde med sådanne problemer og forhåbentligt kan hjælpe os.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 249
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 23
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Håber I finde en løsning :o)
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 23
Hund med adfærdsproblemer (nervøsitet/usikkerhed)