Frisk på en hund med adfærdsproblemer? Frisk på en hund med adfærdsproblemer?
Hej alle sammen.
Jeg har en dejlig dværgpincher på nogle punkter self - men på mange punkter også har aggressiv adfærd..
Jeg kopirer det ind jeg har skrevet i en hundegruppe:
Jeg søger lidt rådgivning og jeg ønsker på ingen måde at få kommentare som 'dårlig hundeejer' osv. Hvis du har en negativ holdning til det jeg kommer til at skrive: så hold den for dig selv - for det er hårdt i forvejen.
Min kæreste og jeg har en dværgpincher på 2 ½ år, og vi er kørt trætte. Han har siden han voksede op og blev stor haft en utrolig agressiv adfærd overfor fremmede mennesker, børn og hunde. Han gør utrolig meget og voldsomt af folk og han er slet ikke til at stoppe. Skælder man ham ud, tier han stille og så roser man og så begynder han at gø igen. Han snapper ud efter folks bukseben og knurre af små børn. Vi er blevet meget afskærmet fra omverdenen, fordi vi er bange for at han en dag bider. Vi kan nemlig heller ikke bare lade ham alene hjemme, for han hyler og hyler når han er alene hjemme. Og vi bor i lejlighed, og folk er lidt generet af det.. (Vi har trænet med at være alene hjemme i lang tid, og det virker heller ikke) Vi kan ikke tage ham med nogen steder hen fordi han slet ikke er til at have med at gøre og det er så død pinligt når man prøver og prøver - og folk ender med at blive bange for ham. Vi ville sætte en stopper for dette og tog kontakt til en adfærdsbehandler.. Han var selvfølgelig et pragteksemplar da hun var her og hverken gøede af hende eller noget.. De råd hun har givet os over to møder hjælper slet ikke.. Det er kun blevet værre. Når vi hilste på andre hunde ville han kun parre sig med dem - derfor ville vi prøve at kemisk kasterere ham - også fordi han døjede med forhudsbetændelse.
I søndags gik vores grænse og vi kan simpelthen ikke forstå ham mere - han har bidt ud efter mine forældres ben når de har gået stille og roligt forbi ham - og det er blevet rigtig bange nu..
Hvad synes I at vi kan gøre? Hvad er bedst for Rex?
Jeg fik en kommentar på hvor jeg kunne søge hjælp hos folk som måske kunne få Rex på rette køl igen, fordi vi er kørt så meget død i det hele og ønsker ham kun et langt lykkeligt hundeliv.
Er der nogle der har mod på et par uger, med Rex? Jeg er studerende så jeg ønsker også det ikke skal koste så meget at jeg skal gå fra hus og hjem.. Jeg betaler self alle omkostninger for at have Rex hos dig/jer i nogle uger.. Håber nogen vil hjælpe!
Knus Ida
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.615
http://hunde-kurven.dk/
Hvis I vil prøve Bat, så er Bettina superdygtig på det område. Hun holder faktisk foredrag om det i aften:
http://www.dogwise.dk/
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
mar 2016
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 1
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.615
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Jeg har aldrig prøvet hunde problemer, som jeg ikke selv kunne løse og har derfor ingen anelse om hvilke hunde terapeuter der findes.
Der står ikke hvad og hvor længe man har prøvet af at gøre noget, så indsatsen ved jeg intet om. Jeg læser det somom at det altid har været sådan, men det bare er blevet uholdbart nu, så derfor gør i noget nu?
(jeg ville forvente at det tager mindst lige så længe at løse et problem, som at lade et problem bygge sig op. Så jeg vil forvente bedring over måneder til år, hvis i gør det rigtige, og han altid har været sådan.)
Men hvis I kontakter kompetente rådgivere, og de ikke kan hjælpe, og der ikke er holdepunkter for sygdom som årsag, så ville jeg selv aflive.
Omplacering ville jeg anvende, hvis jeg mente, at det ikke var hunden men ejere og omgivelser.
Hvis omgivelser og ejere er egnede til hund, ville jeg overveje aflivning i stedet for at sende hunden videre.
Hvis andre kan passe hunden og det går godt, har i dog bevis for at det ikke var hunden, bare dens mennesker?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
Nu er det altid svært at rådgive når man aldrig har mødt hunden. Men jeg er enig i at den lyder til at være enormt usikker/angst. Det er ikke noget der burde ligge til racen, men det gør det desværre ofte og årsagen er i reglen dårlig avl. Skyldes angsten dårlige gener, så er der desværre ikke meget man kan gøre ved det.
maj 2007
Men altså prøvnuligeathøreher! Det er din hund, ergo er det dit ansvar at løse problemet, og det gør du ikke ved at sende ham væk i et par uger.
Jeg er fristet til at tilbyde at tage ham, men så er det altså resten af hans liv. Hvor kort eller langt det så bliver.
maj 2007
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Hvis du befinder dig i nærheden af Haderslev vil jeg meget gerne hjælpe
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.515
kan vi gå ud fra, at det måske skyldes, at han mest ser hunde med problemer, for tanken om at størsteparten af danske hunde, går rundt med smerter på grund af fødslen, er både grim og svær at tro på.
maj 2008
Jeg har svært ved at forestille mig, at der er normen for hunde at gå gennem livet med smerter fra fødslen, men jeg har ingen undersøgelser til at bakke mine fornemmelser op.
Hvis jeg ser på mine egne hunde, så har jeg haft 14 hunde inklusiv de nuværende, så rent statistisk burde 8 af dem have gået rundt med smerter, for ingen af dem har været ved kiropraktor. Jeg har svært ved at tro det, men jeg må jo bare glæde mig over, at de fleste har været velfungerende - smerter eller ej.
maj 2007
maj 2008
Men hvis du vil spørge mere ind til det, vil det da være interessant - og nok mere relevant - at høre hvor mange, han mener får blivende problemer, der kan skyldes selve fødslen.
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.475
Det er en hund du har, et levende væsen.
Det er altså ikke en computer du kan sende til reparation, når den ikke gør som du vil
en utrolig agressiv adfærd overfor fremmede mennesker, børn og hunde.
han lyder hamrende usikker på sig selv
Skælder man ham ud,
man skælder IKKE en bange, usikker angst hund ud det vil forstærke hundens følelser af ubehag, ved mødet med det den er usikker og bange for.
Der er brug en adfærdskyndig person, til at kunne guide jer begge, så i igen kan nyde samværet med jeres smukke hund.
Ps at han vil parre de andre, der hjælper kastration næppe, for det er pga stress. Og please, ikke kastrer ham!! Så usikker en hund og kastration er lige med katastrofe!
Har oplevet en total usikker hund, som blev kastreret, den stakkels hund var en stor undskyldning for overhovedet at være i live. Så utryg ved alt. Det var den allerede før, men efter indgrebet der var det helt vildt slemt
Frisk på en hund med adfærdsproblemer?