3.557 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

HJÆLP! hund til Bornholm gennem Sverige???? HJÆLP! hund til Bornholm gennem Sverige????

vi har da aldrig før skulle have rabies vaccineret for en gennemrejse og så sejle Ystad-rønne??

det står der nu inde på
http://www.tullverket.se/innehallao/d/djur/djur/hundochkatt/hundellerkattmellandanmarktillbornholm.4.3238c5bc116a42faffb8000476.html

hjælp, er det virkelig rigtigt?!?!?!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP! hund til Bornholm gennem Sverige????
  • #2   31. maj 2012 Det er korrekt du skal nu have et hundepas og en 21 dage "gammel" rabbies vaccination

• #3   31. maj 2012 Før skulle din hund ikke have noget som helst, udover almindelige vacciner, hvis den kun var på terminalgrunden. Jeg har virkelig gået meget ind i dette, da jeg rejser ofte til bornholm.. Man kunne tage tog og så lade sin hund betræde svensk grund, så længe det kun var dér! Men nu skal der en masse nyt til, også selvom det kun er over til bornholm.. desværre..

• #4   31. maj 2012 Mener nu altså du skal have en rabis vaccine som er mindste 21 dage og højest 3 år gammel også selvom du sejler direkte til Bornholm.
    Er rat så sikker på Bornholm kræver det af dig også.

• #5   31. maj 2012 næh ser ud til jeg tog fejl. Jeg kan i hvert tilfælde ikke finde noget om at man skal have rabis i orden tll bornholm

• #7   31. maj 2012 Nu sætter jeg lige reglerne ind, så der ikke er noget at rafle om (HUSK ligeledes at man skal anmelde hundens ankomst også når man bare er i transit. Når man kun skal i transit i Sverige, kan man anmelde det på nettet.).:

Rejse til Sverige

REJSE MED HUND OG KAT

Nye regler pr. 1. januar 2012

INDFØRSEL I SVERIGE:

1. Dyret skal være ID-mærket.
    • Hvis mærkningen er foretaget efter 3. juli 2011 skal mærkningen være med chip.
    • Hvis mærkningen er foretaget før 3. juli 2011 kan det være chip eller
    øre-/lysketatoveret
    2. Dyret skal have et pas.
    3. Dyret skal være rabiesvaccineret.
    • Rabiesvaccination kan tidligst gives når dyret er 3 måneder gammelt.
    • Rabiesvaccination skal være fortaget mindst 3 uger før indrejse.
    • Hvis dyret var under 1 år ved seneste rabiesvaccination, gælder vaccinen i 1 år.
    • Hvis dyret var over 1 år ved seneste rabiesvaccination, gælder vaccinen i 3 år.

Der er ikke længere krav om ormekur og rabiesblodprøve.

TRANSIT:

1. Der er ikke længere specielle regler for at rejse i transit gennem Sverige.
    Det betyder at hunde og katte som skal rejse til/fra Bornholm gennem Sverige skal opfylde betingelserne for indrejse i Sverige.

HVALPE UNDER 3 MÅNEDER:

1. Der kan søges dispensation hos Jordbruksverket til at rejse igennem Sverige.

Hvalpe i alderen 3 måneder til 3 måneder og 3 uger:
    Kan ikke rejse igennem Sverige!

• #8   31. maj 2012 calle's moar : Jo jeg mener at de nye regler også gælder selvom det bare er til bornholm.. Det er derfor jeg ikke længere har hunden med derover når jeg er på besøg hos familien..

• #9   31. maj 2012 tak smiley

er du gal det blir dyrt at melde til bornholmer udstillingen!

smiley

pas, vaccine, bro, benzin, færge, udstillingsgebyr!

godt vi i det mindste ligger i telt!

• #10   31. maj 2012 Du kan anmelde indførslen på tullverkets hjemmeside - det er nemt nok smiley

Og ja de skal have en gyldig rabiesvaccine og selskabsdyrspas. Ormekur behøver de ikke længere.

• #11   31. maj 2012 ja det er dyrt efterhånden smiley

• #13   1. jun 2012 færgeturem koster ca 1000 kr HVER vej...

så 40 kr oven i er da bestemt også penge (lidt ud i luften i virkeligheden)

• #14   1. jun 2012 Altså alle de andre ting er jo ikke blevet anderledes, de kostede jo stadig det samme selvom der ikke var pas og vacc krav...

Har lige fået det til min Ipsen, og vores dyrlæge er ikke billig... lidt generel eftersyn, pas, rabbies vaccination og en pakke advocate (skal bruges mod hjerte/lungeorm da vi skal til sydeuropa) samlet pris 900 kr

• #15   1. jun 2012 Kan man ikke bare tage færgen fra københavn til bornholm hvis man finder det SÅ besværligt? Eller er den færge nedlagt?

• #16   1. jun 2012 jeg er nok bare naiv over hvor dyrt en bornholmerweekend er smiley

• #17   2. jun 2012 De sejler stadig fra køge,men det er en laaaang tur.Det kan det betale sig at booke i god tid , da der ind imellem er billige billetter.Hvis man rejser mange gange er en pendler aftale en god ide.Efter 2 rejser(tur-retur) koster de efterfølgende rejser,under det halve.Hvis man knytter aftalen til sit brobizz,koster det cirka 1000 retur incl.bro.

• #18   2. jun 2012 Hvis man har en "taskehund" som vejer UNDER 8 kg. Kan man tage den med som hånbagage og flyve derover. Det koster ca. 500 kr.

Kommentér på:
HJÆLP! hund til Bornholm gennem Sverige????

Annonce