2.322 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Hår i maven :o0 Hvad gør I?? Hår i maven :o0 Hvad gør I??

Ja, min lille hund havde det rigtig, rigtig dårligt igår med voldsom opkast, ingen appetit, meget ondt i maven og ekstrem trang til vand... Og alt sammen pga en ca 10 cm lang og meget kompakt hårbolle (lort) der passerede systemet:o(

Denne hårbolle, har han jo så samlet op gennem leg med mine forældres 'geserhvalp over en periode på en måned, de ligger og "gnufler" i hinanden, og der ryger jo så åbenbart en del pels ned :o/

Men spørgsmålet lyder så : Hvad gør I, for at forebygge hårboller? Kan man overhovedet gøre andet end at forbyde hundene at lege, eller findes der et godt husråd mod hår i maven?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hår i maven :o0 Hvad gør I??
  • #1   1. jun 2012 hmm jeg gør ingenting, mine hunde har ingen problemer med at hårbollen sætter sig fast eller noget, det kommer bare ud igen sammen med alt det andet...

er du sikker på det var hårbollen der var skyld i maveondet?

• #2   1. jun 2012 connie.- Helt sikker... Ifølge Dyrlægen har den lavet ged i hele systemet og irriteret samtlige slimhinder på vej ud. At han så i forvejen har sart mave, har jo selvfølgelig ikke gjort sagen bedre. Men hun er 100 på, at det er derfor..

• #3   1. jun 2012 Hov! Hun sagde også, at jeg var "heldig" at den selv kom ud. De har før måtte operer på hunde/katte som har haft et fremmedlegeme siddende og blokere, hvor det så viste sig at være hår...

• #4   1. jun 2012 Vi lader bare hundene æde en masse græs.. så brækker de sig smiley

• #5   1. jun 2012 måske er det derfor mine hunde ikke har hårbolle-problemer, for nogle gange tror jeg de er køer, så meget græs æder de

• #6   1. jun 2012 Katte gør præcis det samme.. smiley
    Begge dyr slikker sig utrolig meget og får dermed samlet en masse hår i systemet, og den eneste måde de normalt kan få det op på, er ved at brække sig, og det mest effektive er at de æder græs..
    De er jo "kødædere" og derfor er deres system ikke bygget til planter smiley

• #7   1. jun 2012 Du skal lade din hund spise alt det græs den har lyst til smiley
    Man kan også købe malt på tube, som samler hårene sammen i maven og så kaster hunden vist op eller det kommer nemmere gennem systemet - ved man kan købe det til katte.

• #8   1. jun 2012 Undskyld jeg først svarer nu, men dyret ville ud...

Jamen græs tygger han skam en masse på, han bider det bare ikke af strået (hvis det giver mening)... Møghund :o)

Malt på tube, lyder som en god idé, hvis man kan bruge det til hunde..

• #9   1. jun 2012 Jeg ville nok hælde lidt olie over maden så det hele glider bedre gennem systemet.
    Al slags madolie virker Raps,Oliven, fiskeolie, nogle bruger det ene andre noget andet men det er olien i sig selv der er god for hundens tarmsystem.

• #10   1. jun 2012 Ja, hvis noget så simpelt som olie kan gøre det, er det da værd at prøve...
    Er det hver dag, de skal have det? - Og bliver han ikke fed så?

• #11   1. jun 2012 Jeg ved ikke om man kan bruge det til hunde - om man overhovedet har tænkt på det. Men man kan jo spørge dyrlægen - nogle dyrlæger sælger det til katte, så de kan måske svare smiley

• #12   1. jun 2012 når mine hunde får olie giver vi denne variant
    http://www.tholo.dk/index.php?product_id=1858
    den virker ligesom fiskeolie, men feder ikke så meget

• #13   1. jun 2012 nej han blir ikke fed, det skal bare være en lille tår 1 gang om dagen, jeg kan ikke helt se hvad race han er "rødmer" men er han en FB så vil det nok passe med en lille ½ dl om dagen.

• #14   1. jun 2012 Jeg vil helt sikkert ringe til dyrlægen på mandag og høre ad med de forskellige ting :o) Også om han overhovedet må få noget af det med hans sarte mave...

• #15   1. jun 2012 Anita - Han er ganske rigtigt en fransk :o) Troede man kunne se det på mit profil billede :o)

• #16   1. jun 2012 Mine får bare den billige rapsolie som sælges i alle supermarkeder og de elsker deres lille tår olie, når de ikke er sultne slikke de olien af fuldkosten og spytter bidderne ud igen. Skøre kræ ;-)))

• #17   1. jun 2012 Bortset fra det. Så vil jeg lige sige 1000 tak for jeres råd :o) Sg ikke altid lige nemt, når man er 1. gangs hundeejer...

• #18   1. jun 2012 Ja jeg var lige inde og lure på din profil..
    Jeg ser ikke så godt mere, det er nogle af de ting der følger med når man er kommet over 40+ eller var det 50+ ;-)))

• #19   1. jun 2012 LOL ja :o)) De sg skøre de dyr! Hér bliver der pænt sorteret i skånekosten... Hvorfor dog spise ris, når man kan få kylling.

• #20   1. jun 2012 Haha :o) Har du overvejet.... Hmmmm..... Briller ;o)

• #21   1. jun 2012 Hehehe..tja der ligger et par på bordet, men jeg kan ikke holde ud og ha noget siddende på min næse. smiley Såe de blir kun brugt i yderste nødstilfælde. ;-))

• #22   1. jun 2012 Du kan også fodre med græs. Hvis vi ser Louie gå og græsse, så plukker vi gerne en tot til ham og fodrer ham, som om han er en hest... Han elsker det

• #23   1. jun 2012 Okey ja, så kan jeg godt se, at det ikke er helt ligetil med briller :o/

Har heldigvis ikke selv de problemer.... Endnu! :o)

• #24   1. jun 2012 Julie P- Det var selvfølgelig også en mulighed :o)

Må indrømme, at jeg helst vil finde noget, der bare får det til at glide igennem systemet.... Bryder mig ikke om, at han skal gå og kaste op. Men det er selvfølgelig bedre, end den omgang, han lige har været igennem...

• #25   1. jun 2012 når de kaster op af græs, så er det ikke rigtig opkast, men bare sådan noget grønt slimet noget og de gør det som regel på gåturen ikke længe efter at de har spist græsset - jeg har aldrig set hår i det, men mine får det snildt ud den anden vej

• #26   1. jun 2012 "Al slags madolie virker Raps,Oliven, fiskeolie, nogle bruger det ene andre noget andet men det er olien i sig selv der er god for hundens tarmsystem."

NIXEN - De olier optages i tarmsystemet som næring og kan i større mængder også virke fremmende på peristaltikken.

Skal man give olie, der virker "smørende" på tarmindholdet, skal det være hvid parafinolie, som for øvrigt også findes i "kattemalt".

• #27   2. jun 2012 Kan se, at det er en rigtig god idé, at jeg vender det med min dyrlæge...

Natravnen - Måske et dumt spørgsmål. men hvad er 'peristaltiken'?

• #28   2. jun 2012 Peristaltikken = tarmens bevægelser, når den presser tarmindholdet gennem tarmen.

Sker dette for kraftigt, og der sidder et fremmedlegeme fast, kan det give skade på tarmen.

• #29   2. jun 2012 Okey.... Tak for forklaringen. Det er jeg jo ikke interesseret i sker :o/

• #30   2. jun 2012 Gosh.. Godt du så er kvik *Natteravn* :-))

Jeg havde ikke tænkt på det et eneste øjeblik.. "Pinligt"

Mine egene har som sagt ikke haft problemer med den slags som Ts`s hund har, og det jeg lærte for snart en halt liv siden glemmer jeg tiere og tiere.

• #31   2. jun 2012 Anita - Så vent, til du engang kommer op i min alder, hvor langtidshukommelsen er super god, men korttidshukommelsen bestemt ikke smiley
    Men hvad jeg har erfaret og lært om dyr, glemmer jeg heldigvis ikke så let. Desuden gemmer jeg det på min PC, hvis jeg støder på noget nyt og interessant.

Kommentér på:
Hår i maven :o0 Hvad gør I??

Annonce