3.424 visninger
|
Oprettet:
Har du en Fransk Bulldog? Fortæl mig ALT! {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger, så er jeg ret nysgerrig omkring den franske bulldog.
Bla. er der nogle kendte sygdomme omkring dem?
Temperament?
Hvad bruger du din til?
og hvad i ellers mener omkring denne skønne hund
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
apr 2012
Følger: 11 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 394
Det er vist det bedste råd jeg kan komme med....
Racen passer rigtig godt ind her hos os, og lige Balder passer helt perfekt
Han vil gerne selv bestemme, men han skal lære helt fra starten, at det altså ikke er ham der bestemmer...
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 470
Den franske er dog lidt utrygge ved børn og knytter sig mest til en person i familien
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 938
De har simpelthen den største personlighed - de er stædige som bare pokker, men min Vega kan lokkes til det meste med lidt lækkert, hun er nemlig virkelig madglad
Mht. stædigheden kan det da godt være irriterende når man har kaldt for tyvende gang og hun bare står og glor fjoget på mig som om hun prøver at udstråle "jeg aaaaaaner ikke hvad du mener"
Men det er simpelthen den gladeste, mest kærlige hund ever. Alle hun møder, store som små, får en hilsen der er en konge værdig. Ørerne helt tilbage af glæde, vild og voldsom vrikken med numsen (når nu man ingen hale har) og kys over det hele
Hun kan både være en rigtig lud doven sofakartoffel, men kan også sagtens løbe og gå lidt længere ture, og er helt vild med at lege fangeleg med andre hunde, at hente bolde og pinde osv
Hun har indtil videre ikke fejlet noget "alvorligt", så jeg håber vi er heldige. Ellers tager vi den derfra
Der er flere grupper herinde for folk med (elller med et ønske om) franske bulldogs, der vil du nok også kunne finde en del
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Kan være disponeret for mange sygdomme og skavanker
VILDT energiske... Men kan godt slappe af i sofaen bagefter
Lærenemme, når det behager.
Prutter sindsygt meget, og fælt !!
Kanon glade for mennesker, især børn.
Kan med alle andre hunde ( kender dog kun tæver, og tror ikke at alle i racen kan )
Den er super sjov, og man får masser af grin i løbet af dagen.
Det var lige hvad jeg kunne komme på
okt 2011
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
Af Franske Bulldogs sygdomme og problematikker kan bla. nævnes:
•AD
•HD
•Ryg poblematikker: Hermivertebrae, spondylose, diskusprolaps/degeneret disks
•Åndedrætrelateret lidelser: Snævre næsebor, for lang blød gane, deformeret strubehoved, larynx poser, forsnævret luftrør
•Patella
•Entropion
•Ektropion
•Allergi
•Generaliseret/lokal demodex
•Svamp
•Eksem
•Furunkulose
•Fødsel med kejsersnit
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 262
Når det så er sagt, er det en lille, herlig hund, der elsker alle og elsker at være centrum/ med sin ejer. Har mødt et par stykker med egetkønsaggression, men det er langt fra alle. Og så kan man godt træne en fransk med rigelig belønning og en god portion tålmodighed.
okt 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 58
Jeg har mødt to indenfor de sidste par ord og pga de to, er min interesse for dem vokset. Skønne hunde, som ja, er stædige
Det er dog slet slet ikke endnu, men som i ved, kære hundeejer, skal man jo tænke tingene heeeelt igennem det der med at anskaffe sig noget, som man "hænger" på de næste 10 år +/-.
Jeg har pt en omplacering hund, som nu snart har været min i 4 år, Rottweiler tæve, så jeg kender til alt det med træning osv.
Planen er, når og hvis, at jeg lige får nogle anbefalninger omkring nogle opdrættere her i DK og så ser dem udfra der.
men man har jo os ønske om farve.. Måske i ved..
Kan må få en broget i sådan en lysbrun/creme eller er det slet ikke anerkendt i den verden?
Endnu engang tak
okt 2011
Ellers er er der broget, hvid med lysebrun, men ikke omvendt, så vidt jeg ved
Vær opmærksom på at der ikke er avlsrestriktioner på racen, så selvom hunden er avlsgodkendt, er den ikke nødvendigvis sygdomsfri
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
Andre der kan anbefale gode opdrættere?
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 314
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 23
Men ja mange har skavanker. Blade er uden tavle og jeg ved at dem med tavle selvfølgelig også kan rende ind i sygdomme, men Blade har fejlet mange ting. Hårsækkemider, knopper, kløe i pelsen, han blir rød på brystet om sommeren, så der skal han smøres, nedsat tårekanaler, så ja mange ting, men alle ting har fået styr på og har styr på, så han trives. Men det har kostet mange penge hos dyrlægen.
Og så har vi Armani med tavle, han har aldrig fejlet noget og han blir to år til sommer.
Men det er en dejlig race, og jeg tror at vi altid vil blive ved denne race.
De elsker at gå lange ture i skoven, vi går en time dagligt uden snor, og de drøner af sted og snuser og leger. Møder vi andre hunde, vil de rigtig gerne lege med dem, de elsker børn og de andre dyr vi har i huset, pt. har vi killinger, og killingerne får lov til at hoppe rundt på hundene
Jeg har gået til træning med Blade og han er meget lærenem, og kan en del ting efterhånden.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.371
okt 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 58
Jeg er en ansvarlig hundeejer og som der står i dette forum, er det ikke nu jeg søger hund, da jeg har en skøn Rotte.. Men derfor må jeg vel gerne søge viden herinde, ikke?
Citat: " Det er dog slet slet ikke endnu, men som i ved, kære hundeejer, skal man jo tænke tingene heeeelt igennem det der med at anskaffe sig noget, som man "hænger" på de næste 10 år +/-."
Det er min veninde der skal af med hendes hund, hun har ikke hundegalleri og derfor har jeg valgt at sætte hendes annonce herind, hvis det da er OK med dig?
Har du en Fransk Bulldog? Fortæl mig ALT!