{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Omreg af stambog {{forumTopicSubject}}

Hej håber der nogle herinde der kan hjælpe mig.

Vi er ved at få vores Akita reg i DRU og han har en engelsk stamtavle. Jeg har så lige modtaget denne email fra DRU, er der nogen som kan oversætte den på godt gammeldags dansk? smiley

Vi har nu haft møde i hovedbestyrelsen i DRU hvor vi har lavet reglen for overførsler til DRU om. Det er nu sådan at du kan omreg. din stambog til en DRU stambog.
Hunden skal dog inden den kan overføres udstilles i DRU og hverve mindst 1 pr. i unghund eller åben klasse. Ønsker man at overflytte sin hund til DRU skal man blot indskanne sin stambog og sende den til mig med oplysning om hvor og hvornår man ønsker at udstille hunden, man har 2 forsøg til at hverve 1 pr. derefter har hunden avlsforbud i DRU!! Det koster 650 kr. at omregistrere en udenlandsk stambog og 550 kr. at omregistrere en dansk stambog. Man har fra hunden har fået sin avlsgodkendelse max. 1 mdr. til at få hunden omregistreret.

Hvad går en udstilling ud på? Vi har aldrig været til udstilling før, han er jo bare en familie hund? Skal vores hund kunne noget bestemt? :s bliver da helt nervøs hehe... hvad betyder 1 pr?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omreg af stambog
  • #1   7. jun 2012 der er nye regler ja, så for at han skal kunne registreres i dru skal han have en 1 pr. på udstilling hvilket du har 2 forsøg til, når/hvis den så får 1 pr. er han avlsgodkendt også har du en måned at sende stambogen ind med resultater.

  • #2   7. jun 2012 1 pr. må betyde 1 præmie tænker jeg ;o)

    Pas til resten, da jeg ikke er i DRU.


  • #3   7. jun 2012 Kan sådan en stambog ikke overføres til DKK? (spørger fordi jeg ikke ved det)....

  • #4   7. jun 2012 Lena var det mig der var TS ville jeg da undersøge det :o)

  • #5   7. jun 2012 Jow det kan den sikkert godt, men vil bare have en ganske almindelig stambog, vi vil ikke udstille vi vil bare have papir på ham som vi har nu.. Men nu er han jo købt i england og derfor fik vi også deres stambog.. Vi skal jo heller ikke bruge ham til avl osv smiley Tænkte bare vi ville få ham omreg nu når vi er flyttet til Danmark så han har en dansk stambog, men det er måske ikke så lige til uden at skulle udstille ham.. Altså som sagt så ved vi ikke engang hvad en udstilling går ud på :s

  • #7   7. jun 2012 Lena, samme tanke mht. DKK ;o) jo det kan selvfølgelig være rigtig nok mht. klub valget......

  • #8   7. jun 2012 Lena, Helt enig, så du fik lige en tommel ;o)

  • #9   7. jun 2012 Jeg ved ikke lige hvorfor vi valgte DRU, men vil helt sikkert læse op omkring DKK smiley Tak... Lige noget helt andet, har i mulighed for at fortælle mig hvad en udstilling går ud på? Er det så noget hvor man løber rundt i en ring også kommer der en dommer og vil tjekke ham? Det har jeg nemlig ikke noget imod at gøre, problemet er bare at han godt kan være lidt små sur på andre hunde og gider bestemt ikke snakke med hunde af samme køn, så hvis han skal gå rundt og hilse på andre hunde osv så kan vi lige så godt droppe det, for det kan han ikke hehe smiley

  • #10   7. jun 2012 Nej, han skal ikke hilse på andre hunde. Men han skal omvendt kunne være i ring med dem uden at lave ballade.

  • #12   7. jun 2012 Vores er reg i engelsk kennel klub.. Men ved faktisk ikke hvorfor vi vil have ham overført... Troede egentlig bare det var noget man gjorde nu når man flytter land. Alt skal jo være på sin plads.. Tror lige vi vil overveje det igen smiley Tak for hjælpen til alle smiley

  • #13   7. jun 2012 Hvis i ikke vil udstille overhovedet er det nok nemmest for jer at overføre til dkk fordi de ingen avlsrestrektioner har modsat dru hvor hunden skal have vundet 1 præmie for at må avle.

  • #14   7. jun 2012 Som Anne Julie skriver :o)
    Det er en god ide at gå til ringtræning, man finder ud af hvor det er i ens område også møder man bare op og betaler pr. gang, prisen svinger vist lidt, men det ligger på ca. 25-30,- pr gang, så det er ikke dyrt :o)


  • #15   7. jun 2012 Enig med Lena :o)

    Det er så spændende på en udstilling at se andre hunde af ens egen race :o)


  • #16   7. jun 2012 *Citronmåne - savner Bedste *
    Online

    0 sekunder siden


    Selvom der ikke er andre Akitaer i DRU er det da nogle skrappe krav som i forhold til DKK - som jeg kan forstå det skal man vise hunden før man i DRU vil godtage hundne og give den stambog - mon ikke kvaliteten i DRU er meget opadgående - dejligt -

    Til Kristina - der er slet ingen grund til at overflytte stambogen medmindre i går og tænker avl/udstilling - og her må jeg tilslutte mig DKK-tilhængerne herinde, du får mest ud af det i DKK - eftersom din race er forholdsvis sjælden herhjemme


  • #17   7. jun 2012 Hvis I vælger DKK har I også mulighed for at blive medlem af spidshundeklubben hvor begge typer akita hører til - den specialklub de hører under i DK.
    Så vil I have mulighed for at deltage i de træf og andre aktiviteter der laves for jeres race i danmark . Når I omregistrere til dkk er der 3 priser... ikke dkk medlem (dyrest), Specialklubmedlem (dvs. for akita er det medlem af SPK) og DKK medlem.(billigste pris)....Så vidt jeg husker kan det godt betale sig at melde ind sig i DKK bare for at opnå rabatten der gives til omregistrering.


  • #18   7. jun 2012 Ej tror altså ikke vi gider alt det udstilling og avl smiley Der er godt nok mange ting man skal sætte sig ind i før man begynder at avle, og det har vi slet ikke overskud til smiley Tror bare vi beholder den stambog vi har, det er vist noget nemmere... Troede bare man skulle overføre dem når man flytter land smiley

Kommentér på:
Omreg af stambog

Annonce