3.858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 156 Svar

Schæferhvalp står til aflivning, hvis han ikke får nyt hjem Schæferhvalp står til aflivning, hvis han ikke får nyt hjem

Nogen der er interesseret i en lille schæfer hvalp? 
Dem der har den ved ikke nogen om den, men tror den er 10-15 uger. Det er en lille han. Hvis han ikke får et nyt hjem bliver han aflivet.
Han kan ses her:  http://finddinhund.dk/tilsalg.php

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæferhvalp står til aflivning, hvis han ikke får nyt hjem
  • #1   8. jun 2012 Ved vi hvor i landet den befinder sig?

• #2   8. jun 2012 Har fået svar. Undre mig bare over de vil have 2000 kr for en hund der ellers skal aflives.

• #3   8. jun 2012 MEN, min far kommer strakt hjem, og vi kigger på sagen. Har snakket med internatet også :-). Håber meget at kunne give den et nyt hjem,

• #4   8. jun 2012 batdog: Det står i overskriften smiley

• #5   8. jun 2012 Det håber jeg virkelig også smiley Vi ville gerne have haft en shæfer på et tidspunkt, og at det så er en langhåret han er bare helt perfekt. Desværre står mine forældre i en skilsmisse, så min far skal lige se om det kan lade sig gøre. Men vi håber med alt vi har, at vi kan give den lille fætter et trygt og godt hjem smiley

• #7   8. jun 2012 Maj-britt: det tænkte jeg også, men har snakket med internatet, og den er god nok.

• #9   8. jun 2012 Alfisten og natasja: Vi har haft den race hund før, og min far har flere års erfaringer med racen. Den får alt hvad den kan drømme om her, men meget plads, gå ture, og aktivering i den grad racen kræver smiley Jeg selv gør meget i at træne hunde til divs. ting.

Maj-Britt: Da ikke hvis vi har mulighed og penge til at tage den smiley

• #11   8. jun 2012 Det ved jeg udemærket godt, men så må man tage den derfra. Det er virkelig sjældent man ved noget om dens sind, sundhed eller oplevelser når man får dem i så tidlig en alder. Helt galt har det endnu ikke gået med nogen af de hunde vi har haft. Men skulle den få nogle mén af f.eks. tidligere oplevelser, så er vi også klar til at tage konsekvensen. Vi har før taget en hund til os, der grundet mange ejerskift og tæv, var blevet psykisk ustabil, den valgte vi at give fred smiley

• #13   8. jun 2012 Det var da et underlig måde at sælge en hund på :o(

• #14   8. jun 2012 Stemmer I med Maj-Britt, den burde være gratis, så spare de da beløbet til aflivningen!

• #15   8. jun 2012 Jeg kan ikke se skal aflives hvis den ikke får et hjem, men selvfølgelig vil det nok ende med det hvis man ikke finder nogle. At betale 2000,- er helt op til jer men de skal ikke true med ellers bliver den aflivet, det er nemlig næsten pengeafpresning,:-)
    Hvis det lykkedes den at få et godt hjem hos jer, så husk at melde dig til træning ,læs alt du kan og spørg herinde, da her finder du mange kloge Schæfer ejere.
    Held og lykke

• #16   8. jun 2012 Mamma, kiggede jeg på den og de sagde sådanne, så kunne jeg godt finde på at sige "Jamen det skal I da ikke bruge penge på, så jeg kan da godt snuppe den med mig hjem gratis" ;o) altså hvis jeg var interesseret i at havde den race....

• #17   8. jun 2012 Natasja; Som jeg ser det, er det noget Camilla vil tage op med hendes far.
    Derved er det vel ikke en hund, hun skal stå alene med.

• #18   8. jun 2012 Selvfølgelig er det ikke en hund jeg skal stå alene med. Vi har i forvejen hunde, hest og fugl, og ved altså udemærket hvordan man har dyr, derunder passer og træner dem. Jeg er vokset op med hund, store som små. Skulle jeg pludselig flytte hjemme fra, vil den blive i sine vante, trygge, stabile omgivelser indtil jeg evt. kunne byde den det samme. Desuden, hvis vi vælger at købe hunden er det min far - ikke mig! der køber den, og har det overordnede ansvar. Af gode grunde kan jeg, som 17 årig ikke stå som ejer for hunden smiley

• #19   8. jun 2012 Hvis vi ender med at få den, vil vi ihvertfald gøre alt for at give den alt hvad den behøver. Desuden, til dem der er lidt skeptiske, så vil vi nok ikke køre landet tyndt for at hente en hund, hvis vi ikke ønskede at passe den optimalt smiley

• #20   8. jun 2012 Aino, ja smiley jeg ser dog intet forkert i at man betaler for nogle af de udgifter der har været med hunden, det gør man også hvis man henter fra internater eller udlandet, men jeg kan ikke lide trusler, de presser nemlig folk til at tænke med hjertet istedet for hjernen.
    TS den sidste sætning er ikke ment på dig.:-)

• #21   8. jun 2012 Mamma, tænker at det ikke kan være ret mange udgifter, men afliver de den kommer det jo oven i deres udgift ;o)
    Bryder mig heller ikke om sådan trusler. Heller ikke at man ikke kan se forældrene, synes det har meget at sige når man skal havde hvalp, at man ser forældrene og kan lide hvad man ser - fornemmer.... hvilken opvækst den har haft osv. Ved godt det er flere penge, men mere sikkert at gå på schæferklubbens side og finde stedet man vil købe fra :o)

• #22   8. jun 2012 Og.... jo den ser sød ud, men det gør ALLE hvalpe, også dem der bliver grimme når de er voksne hehe

• #23   8. jun 2012 Syntes det er fint hvis i vil hente den...

Men igen hader truslen om aflivning hvis den ikke bliver hentet den eller den dag... smiley

• #24   8. jun 2012 Kan overhovedet ikke finde noget på siden med at den skal aflives hvis den ikke finder et hjem? Har du/i snakket med dem om det? Eller er det bare for blikfang?

• #25   8. jun 2012 Den var ment til TS

• #26   8. jun 2012 Hvis det er fra et Internat så er det normal pris, jeg syntes bare ikke at de afliver så små schæferhvalpe selv om der er overbelægning, det plejer at være de hunde der ikke har det så godt som ryge først.
    Men på den anden side så har denne lille Schæfer det måske heller ikke særligt godt, det fortæller historien jo intet om, ingen ved om den har sygedomme som skal behandles el.lign.

Helt ENIG Natasja.

• #27   8. jun 2012 Jeg synes det er fint at Camilla og hendes far kan hente den. hun har forældre opbakning og ikke alle 17 årige er helt tabt.

• #28   8. jun 2012 finddinhund.dk www.finddinhund.dk/Cached - Lignende

Forside. Fremlysninger · Hunde til salg · Registrering · Kontakt. Herreløse hunde i Fyns politikreds. Her på siden, kan du se, om din hund er blevet indleveret ...
    Kontakt - finddinhund.dk www.finddinhund.dk/kontakt.phpCached - Lignende

Forside. Fremlysninger. Hunde til salg. Registrering. Kontakt ... E-mail: lykkegaarden@finddinhund.dk · Gå til Lykkegaardens Hunde- og Kattepensions ...

Hvad der lige dukkede op på Google via hundens link = "Find din hund" Det er åbenbart dem der har den.

• #29   8. jun 2012 Alfisten og Helena

Det er taget fra Facebook, en i familien linket den derinde og tænkte, at dens chancer var bedre, hvis man skrev det herinde også..
    Så har bare kopieret det der stod derinde.
    Men nu når jeg kigger kan jeg heller ikke se, at den står til aflivning, men min søster må kende til dens sag, for ringede til hende og forhørte mig inden jeg slog det oppe herinde så går stærkt udfra det er sandt det hun har fortalt mig eller ville hun ikke sige denne slags, men er selfølgelig ikke 100% sikker i min sag..

undre os også over hvorfor de forlanger penge, hvis den står til aflivning..

• #30   8. jun 2012 Noget nyt om hvalpen?

• #32   9. jun 2012 Hmm.. Jeg undrer mig lidt over at nogle herinde mener at de ved meeeget mere om denne race end Camilla og hendes far. Hun skriver at hendes far har godt kendskab til denne race og så skulle man da mene at han ved hvad han går ind til:-/ Det er lidt tarveligt at få det til at lyde som om at de ikke aner en skid om hvad de går ind til.
    Og så er det altså ikke kun schæferhvalpe der er et helvede at have. Det er mange andre racer også;-) I øvrigt er hunde jo også forskellige. Også selvom de er af samme race.

• #33   9. jun 2012 Hvor er du sød True smiley

• #35   9. jun 2012 Synes nu ikke Schæferhvalpe er værre end så mange andre racer, tværtimod smiley

• #37   9. jun 2012 Alfisten

Enig i det sidste.

Har dog haft Schæfer selv. 4 stk. og synes absolut ikke, de har været et helvede smiley Har haft en, der var lidt træls, men det blev hurtigt klaret med ekstra stimulering.

Det er ikke pga. deres sind, at jeg har Rottweiler nu, men udelukkende fordi, jeg udviklede allergi overfor dem.

• #38   9. jun 2012 Har haft tre - og hold nu op, det har trukket tænder.. Unghundeperioden har været et rent helvede.

Jeg vil IKKE anbefale nogen, der ikke har schæferen som race helt inde i hjertet, at give sig i kast med det projekt...

• #39   9. jun 2012 Christina, man kan sagtens gøre en schæfer passiv.

Det er der mange, der har gjort. Men det er edderbukme synd for den.

• #40   9. jun 2012 En passiv schæfer er IKKE en glad hund.

Men forstår ikke, hvorfor de skulle være et helvede som hvalp/unghund ift. så mange andre racer, så kunne da godt tænke mig at få det uddybet smiley

• #41   9. jun 2012 Jeg kan ikke hjælpe dig, Helle - jeg har kun haft schæfer....

For mig har det været afsindigt hårdt med alle tre i deres unghundeperiode. Især den første, da jeg ikke var forberedt på, at det var sådan. Og han var den mindst slemme, ovenikøbet...

Når unghundeperioden er overstået, så er det til gengæld noget ganske ganske andet... Her hos os.

Vi har haft en schæfer af udstillingslinjer, og to af brugslinjer.

• #42   9. jun 2012 Tænker, at alle hunde er nogle banditter som unghunde smiley

Har bare altid synes, at schæferen var nem, ihvertfald sammenlignet med Rottweilerens tykhovedethed gg

• #43   9. jun 2012 Ja, de fleste hunde er banditter.

Jeg vil blot ikke anbefale at man anskaffer sig en schæfer medmindre det er fordi man VIL racen. For er man ikke helt hooked på det, så sætter man sig selv op til fiasko - og det er hunden, der betaler prisen.

• #44   9. jun 2012 Enig smiley

Har set en del ødelagte schæferhunde pga. folks uvidenhed og de gamle myter om, at en Schæfer skal have en "hård hånd". Tværtimod, vil jeg mene.

• #45   9. jun 2012 Off topic, undskyld.

Hvis jeg nogensinde skal have en anden race, så glæder jeg mig til en dans på roser gennem unghundetiden, for ingen af de tre hunde jeg har haft som unghunde, har været slemme. Så hvis Schæferen er den værste, så må det være let med andre unghunde smiley

• #46   9. jun 2012 Christina - som sagt er schæfere tilpasningsdygtige. Og de ser glade ud, hvis de kan få lov til at være sammen med mennesker.

Men det er bare ikke et liv for den race.

• #47   9. jun 2012 Irene

Dream on smiley

• #48   9. jun 2012 Helle og Irene - der er jo mange, der ikke oplever de store udfordringer med unghundene, det er klart.
    Hunde er jo også forskellige, har forskellige gear, forskellig hårdhed - alene kønnene i mellem er der en stor forskel i forhold til de udfordringer, man som ejer får.

Men - man kan ikke vide på forhånd hvad man får medmindre man ved, hvad man går efter. Og nej, jeg vil ikke ønske for nogen schæfere a la dem jeg har fået mig, at de kommer ud til nogen, der ikke har overskuddet til det. Så går det helt galt.

• #49   9. jun 2012 Jeg har haft 1 tæve og 3 hanhunde og der var helt klart forskel på kønnene.
    Tæven var så absolut den nemmeste.

Og selvfølgelig skal man ikke anskaffe sig en schæfer, hvis det er en sofahund, man vil have smiley

• #50   9. jun 2012 Æv, stakkels lille vaps .. håber det ender godt for den ..

• #51   9. jun 2012 Jeg har ikke haft problemer med mine 3 Schæfere"alle hanner", de har alle været eksemplariske ligesom Rotterne osv., men jeg har også altid selv været meget aktiv så hundene har aldrig haft tid til at kede sig eller føle sig forsømte på nogen måde så måske er det grunden til at de har opført sig venligt overfor alle "fra babier og voksne til andre hanhunde". Jeg syntes dog at dem jeg kender især dem som har haft tæver har haft problemer med aggresivitet, jeg ved ikke om det ligger til tæverne at være mere på "dupperne" end hannerne eller om det har været ejerne "som det nok har været" jeg har aldrig været vild med deres opdragelses-metoder =Kæft trit og retning, og hen i kurven når jeg ikke gider dig mere. da alle mine hunde er en del af familien , self.skal de lystre ligesom mine børn skulle da de var små, men man får ikke gode voksne ud af dårligt/forkert opdragede hunde og børn.
    Jeg syntes ikke selv at Schæferen og rotten for den sags skyld er svære hunde at opdrage, men når jeg ser andre med deres hunde, så kan jeg godt se hvorfor det så tit går galt, og desv.er de ejere ikke til at komme igennem til ang.opdragelse, selv om man prøver at nævne det "i al almindelighed" og på en måde så det ikke støder ejeren/e, men de føler sig straks ramte og går i forsvarsposition.

Hov, må hellere stoppe, jeg tror jeg har fået skrevet en roman nu. smiley

• #52   9. jun 2012 Når jeg skriver om, at de er en udfordring, så handler det hverken om aktivitetsniveau eller i forbindelse med at opføre sig ordenligt overfor andre overhovedet.

• #53   9. jun 2012 CH. Nu har jeg prøvet at læse alle dine svar igennem, "og jeg ved godt at jeg er langsomt opfattende" men jeg forstår ikke lige hvad du mener med at de er en udfordring hvis det ikke handler om at "styre" aktivitetsniveauet og deres generelle opførsel.
    Du ved at jeg nærmest altid er enig med dig, så please prøv at få mig til at forstå dit svar. smiley

• #54   9. jun 2012 Her hos os søger vi hunde med et højt aktivitetesniveau, så lige præcis det holder vi af - og dyrker.

Der, hvor udfordringerne kommer er på det personlige plan. Der, hvor de personlige grænser bliver udfordret igen og igen - for det er det, vi oplever. Bevares - vi går meget lidt op i opdragelse og hos os er der meget få regler. Men tilpasningsprocessen er hård - der hvor man skal finde hinanden og få livet med hinanden til at passe sammen.

Det er svært at være konkret - det handler om de områder, som nogle ville mene var fyldt med provokationer fra unghunden, hvor jeg allermest tænker at den udforsker sit liv.
    Og afhængigt af hvilket temperament hvalpen/unghunden har, så er der mere eller mindre af den slags.
    Vores hunde har over en kam haft mere - specielt den sidste, hvor vi faktisk først nu, hvor han er næsten to år, har nået en rigtig fint tilpasning.

Han var lang tid om at knytte sig til os. Og tilknytningen er faktisk vores projekt nr. 1, det allervigtigste. Det er klart, at det ikke er alle, der prioriterer det lige højt og derfor giver den opgave jo forskellige grader af udfordring afhængigt af, hvad man vil med sin hund.
    Det har været et knokleri. Men resultatet er til gengæld også blevet rigtig godt.

• #55   9. jun 2012 1000 tak, smiley Se det kan jeg sætte mig ind i og forstå.. Jeg er ogå helt enig i at tilknytningen har 1ste priortet, for uden den kan man aldrig stole 100% på hunden, og det er det jeg har kunne med alle mine forrige hunde, -2 men OK det var min 1ste mands hunde, og det ikke var mig der trænede/oplærte dem.

• #56   9. jun 2012 Alfisten> Har jeg skrevet at det var ment, som noget som helst???? Dét jeg undrede mig over var faktisk at du, uden at kende Camilla og hendes far, næsten virker bedrevidende om schæferen. Det kunne jo tænkes at hendes far havde mere erfaring med schæfere end dig.

Nu bliver det her indlæg sikkert misforstået. Men håber at du/I forstår hvad jeg mener... Ingen kender jo Camilla og hendes far. De kan måske være den bedste familie for denne lille hvalp, eller også er de ikke.... Det kan vi andre herinde umuligt bedømme...

• #57   9. jun 2012 Enig Anja. Det kan vi herinde af naturlige årsager ikke vide en pind om. smiley

• #58   9. jun 2012 minion. den er også bare utrolig kær at se på, jeg blev også helt besat fordi den ligner min allerførste Schæfer utroligt meget. smiley

• #59   9. jun 2012 Tjekker man annoncen så er den der endnu,men måske har de bare ikke opdateret siden pga.det er weekend.

Jeg har heller ikke plads til endnu en stor vaps, men gud hvor ville jeg ønske at jeg havde pladsen. smiley

• Nina  E
    Nina E Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 9
    #60   9. jun 2012 Hold da op, hvor er der mange der tager NEJ-hatten på her....!

Fantastisk at der er nogen, som vil påtage sig opgaven at give denne hvalp en ny chance. Uanset race, så er det altså altid en opgave at have en unghund, men det skal vi jo alle igennem, så mon ikke Camilla og hendes far klarer det også:-)

Vores hund Lùka er også en "redningshund", som vi hentede, da hun var 7½ måned. Det var da et sats, men med masser af kærlighed og tydelige grænser, så har vi fået en fantastisk hund med et super sind ud af det. Man skal da aldrig give op på forhånd......:-)

• #62   9. jun 2012 Hvad med de andre hunde på siden? Skal de også aflives?

• #63   9. jun 2012 Hvis hunden stadig er der næste weekend, regner vi med at hente den smiley

• #64   9. jun 2012 Seriøst, hvor ved folk fra at den skal aflives? Mega synd hvis han skal... Men jeg kan bare ikke finde noget om det derinde :S

Jeg har ingen erfaringer med schæfere (altså, har mødt nogen, men aldrig selv trænet dem) og jeg tør sgu slet ikke få sådan en efter denne tråd nogensinde :b Virkelig skræmmetråd så det vil noget :b Meeen, tror heller ikke det nogensinde bliver min drømmehund =) Jeg holder mig til malamuten. De er gode og rare :b

Jeg håber den går et godt hjem ;o)

• #65   9. jun 2012 en schæfer er sq ikke nem.... jo som helt bette og som voksen (med den rette opdragelse)
    Men "teenage-tiden" ??? Åh gud da....
    De to vi har nu har været stygge.... (Nala er næsten helt ovre det nu) Men i min verden er det besværet værd, når man står med den voksne hund....
    Jesse (border collie) var mere destruktiv, og havde et helt sæt havemøbler i ørerne da han var teenager... Men han var VAND i forhold til Athos og Nala smiley

kender ingen anden race, der kan afprøve ens tålmodighed på samme måde... køre en helt derud, hvor man sidder med hænderne i skødet og sukker.....(og når man så når til det punkt - ja så kommer teenageren logrende hen og stirrer dig ind i øjnene med sine store brune intelligente øjne)

• #66   9. jun 2012 Alfisten er ikke helt forkert på den..... der er sørgeligt mange schæfere i ballade-alderen til omplacering af samme årsag.....

• #67   9. jun 2012 T - godt beskrevet... Og jeg må sige, at jeg er røget NOGET længere ud end blot til at sidde med hænderne i skødet og sukket.. smiley
    Der bliver trykket på knapperne...

• #68   9. jun 2012 Helt med på vognen, en schæfer er ikke en nem hund i hvalpe og unghundetiden. Zenta gjorde ihvertfald sit til at give mig grå hår!!
    Og jeg har ikke haft en hvalp siden smiley Hehe

• #69   9. jun 2012 CH - må nok tilstå, at her i huset har vi brugt time-out..... altså til mor ikke hunden *GG*

Jeg har nok lidt samme temperament som en schæfertæve *GG*

• #70   9. jun 2012 Nogen har nok været uheldige med schæferen. Vores var nok den nemmeste hvalp og unghund vi har haft. Den var på minimalt tid stueren og har
    Aldrig ødelagt noget eller været svært at opdrage på kontra den cocker og gravhund vi har nu smiley vores schæfer kunne jeg i en alder af 3 år selv gå med, da han var 2 smiley

• #71   9. jun 2012 Synes heller ikke jeg kan genkende det skræmmebillede af schæferen, og er da trods alt vokset op med en del... Men det er selvfølgelig en hund som skal bruges og opdrages, men det skal alle hunde jo;) Og lur om der er ikke findes et skræmmeeksemplar eller to inden for alle racer:)
    Ingen hund bør være et impulskøb, og håber det bedste for denne lille vaps, for alle dens cellekammerater rundt på internaterne - og håber at folk vil stoppe med det hovedløse meningsløse avl....

• #72   9. jun 2012 Uheldige? ej det tror jeg ikke....
    Athos har haft to uheld inde i hans tid.... været utrolig lærenem og god mod voksne som børn.....
    Nala fik vi før ballade alderen, men ikke som helt bette... så selvsagt ingen uheld.... har aldrig ødelagt noget....
    de har charme selvtillid og lækker pels, og alle har altid synes de var de mest nuttede og søde hunde....

tror ikke helt pointen blir fanget.... men det er også ligemeget....

Det er velment, at vi deler ud af vores erfaringer... (taler lige på de andres vegne også)

trækker mig bare og afslutter med: "en hund er hvad man gør den til.. bare masser af de 3 K'er" *host!*

• #73   9. jun 2012 T - det er der jo ingen der skriver, men min oplevelse af schæferen har vel os lov at komme til udtryk? Eftersom jeg er vokset op racen, og de både har været brugt til tjenestehunde og udstillingshunde... Og hele min barndom/ungdom er brugt på diverse træningspladser...
    Hvorfor afslutte med så nedladende en kommentar?

• #74   9. jun 2012 Ja en hund er hvad man gør den til, vi må så åbenbart have formået at gøre vores til hvalpe eller unge hunde uden behov for at trodse, splitte ting af og lignende. Vores har altid været nemme, uanset race. Dog har vores schæfer været den nemmeste, derfor min undren over den generelt negative omtale smiley

• #75   9. jun 2012 Nej, vi har sørme ikke været uheldige med vores schæfere. Tværtimod.

• #76   9. jun 2012 Camilla - tror du skal læse ironien i T's indlæg.

Og forveksl endelig ikke det her med en negativ indstilling til racen - det handler om det stik modsatte, nemlig stor kærlighed til racen. Og derfor et behov for at gøre det fuldstændig tydeligt, at det ikke behøver at være a walk in the park at have en schæfer-unghund og at man skal være indstillet på, at man får sit temperament godt testet af.

Hvorfor? Jo, hvor JEG ser helst ikke de der schæfere på internaterne eller listerne af aflivninger fordi folk har troet at en hund er hvad man gør den til...

• #78   9. jun 2012 Simba - den var nu ikke ment direkte mod dig....

det var bare ... sådan ud i luften du ved....

jeg mener bare... der blev skrevet, at nogle nok havde været uheldige med deres schæfere.... og dette mener jeg absolut ikke er tilfældet.... flertallet af schæfer ejere i denne tråd er enige, og mener at schæferen er "styg" som teenager....
    Og sjovt nok er der også bred enighed omkring dette i de klubber jeg har trænet i....
    de to vi har nu, er så heller ikke mine første af racen...

Men måske det kommer an på, hvad man forventer af hunden... og af det forhold man ender op med at have til sin hund....

det er på det mentale plan at det er en udfordring.....

• #79   9. jun 2012 Schæferen ER styg som teenager. Helt enig!

Men hvor er det dog skønt når man kommer ud på den anden side med en perfekt hund, så er det det hele værd.

• #80   9. jun 2012 Synes nu stadig at en schæfer er nem, ihvertfald sammenlignet med en Rottweiler smiley

Udfordringen med schæferen er deres intelligens, hvilket jo godt kan teste ens egne evner, så HVIS det er på den måde, i mener, de er en udfordring, kan jeg godt være enig smiley

• #81   9. jun 2012 Jeg synes nu også schæferen er nem i forhold til den cocker og gravhund vi har nu . Især vores cocker kræver en del mere.

• #82   9. jun 2012 Camilla, nu skriver du "vi" smiley

Jeg er også opvokset med schæfer og havde ikke den mindste smule fornemmelse af, hvad det krævede at have en schæferhund selv. Jeg blev grundigt overrasket.

Helle, det er i forhold til intelligens og temperament, jeg synes de er rasende udfordrende. Om de ligefrem tester evner, det er jeg usikker på, men jeg har ikke så få gange oplevet at komme ud at hænge rent temperamentsmæssigt. De får trykket på nogle knapper, de udfordrer ens svage sider, de forstyrrer overblikket.

Evnen handler vel egentlig mere om at gå igennem det på trods - og komme ud på den anden side med en harmonisk og glad hund ved sin side smiley

• #83   9. jun 2012 Altså det har klart styrket mit temperant, ment på den måde at jeg meget bedre kan styre det nu. Man bliver testet, men synes nu ikke det er så slemt, som nogen får det til at lyde. Intelligens mæssigt er det svært, men det er også det, synes jeg. smiley

• #84   9. jun 2012 Jeg får det ikke til at lyde hverken mere eller mindre svært end det har været for mig.

Jeg taler lige ud af posen her - og selvom andre har andre oplevelser, så har jeg stadig haft mine smiley

Hunde er forskellige og det er ejere også - og mit ønske er, at ingen, der ikke for alvor brænder for racen får udfordringer som jeg har fået det - for så går det altså galt.

• #85   9. jun 2012 Ch: det er også irrelevant i den her sag, da det jo hvis vi købte omtalte hund, vil være både min far og jeg der skulle have den. Dertil kan så tilføjes at nok ved min far meget om hunde, men det er mig der primært står for aktivering af hundene, og også opdragelse.

• #86   9. jun 2012 CH

Okay, så snakker vi samme sprog, tror jeg. Det er jo så en af de ting, jeg elsker ved schæferen smiley
    Kan huske min første schæfer, hvor jeg stod 1 ½ time, fordi hun ikke ville slippe pinden, men hun slap til sidst og senere var det ikke noget problem, for mig altså.

• #87   9. jun 2012 Helle - og også det jeg elsker ved den - derfor går vi også bevidst efter hvalpe, der har det der med sig.... Men for fanden - nogle gange får jeg lyst til at kyle krabaten ud af vinduet...

Når de så bliver voksne - SÅ er det fantastisk at de har den der personlighed og også en skøn mental stamina. Helt samtidig med, at man har knyttet sig så tæt, at man næsten ikke fatter det...

Bliver helt varm om hjertet smiley

• #88   9. jun 2012 Præcis smiley

kunne så godt tænke mig en schæfer igen, men det går jo ikke at have en hund, man ikke kan tåle at kæle med smiley

• #89   9. jun 2012 Helle N - kan du tåle en rotweiler, men ikke en schæferhund ?

• #90   9. jun 2012 Martine

Faktisk kan jeg hverken tåle hund eller kat, ihvertfald ifølge blodprøveresultater, men tror, det er schæferens kraftige underpels, jeg reagerer så kraftigt på.

• #91   9. jun 2012 Eller uld, skulle man måske skrive..

• #92   9. jun 2012 Okay - det er da uheldigt så det vil noget ... men godt at du kan leve med Rotten ihvertfald smiley

• #93   9. jun 2012 Ja, lever fint med Rotten og allergi/astma medicin, når det er nødvendigt smiley
    Har prøvet at leve uden hund/kat, men fik det ikke mærkbart bedre.

• #94   9. jun 2012 Man skal så heller ikke glemme, at man kan have en vis tendens til at glemme nogle af de trælse ting - specielt hvis det ligger nogle år tilbage.
    Jeg har været hvalpeturen igennem nogle gange efterhånden - alligevel blev jeg ramt af forbløffelse, da Alba kom i huset smiley

• #95   9. jun 2012 LOOOL. Bente, det er ligesom at føde, man glemmer hvor forbandet ondt det gør, eller havde man kun fået 1 barn pr Q. smiley

• #96   9. jun 2012 Alfisten

De ting oplever man da med alle racer smiley

• #97   9. jun 2012 Enig Helle. Jeg vil hellere ha 10 Schæfer/Rotter blandinger What ever hvalpe end 1 Basenji, for er der nogne der ka gi en grå hår så er det den race. smiley
    Ikke fordi jeg ikke elsker vores=mandens basenji, men kors den var slem som teenager, så slem så alle andre virker som de rene englehvalpe i forhold til ham.Hihihi.. Og han er 13år idag, men husker gans frækheder som var det igår.;-)

• #98   9. jun 2012 Hans , ikke gans smiley

• #99   9. jun 2012 Præcis Anita smiley

• #100   10. jun 2012 Jamen hermed - lad os da åbenbare overfor alle, at det ikke er noget problem at anskaffe sig en schæferhund i det, man med kys kram og kærlighed og så en smule tålmodighed, kun vil opleve præcis de samme frustationer, som man vil hvis man køber sig en labrador.

Schæferen er hermed en hund for alle - man skal forvente lidt besværligheder, men ikke mere end med alle andre racer.

• #102   10. jun 2012 Høre ikke nogen sige, at schæferen er for alle, men de ting Alfisten nævner, har jeg oplevet med alle mine hvalpe, både schæfer og Rottweiler, som så også er, de eneste racer, jeg har haft fra hvalp af. Hvordan andre racer er som hvalp/unghund, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om smiley

Min første hund var en schæfer og trods jeg sandsynligvis lavede de samme fejl, som mange andre førstegangs hundeejere også gør, kom der en rigtig fornuftig hund ud på den anden side. Selvfølgelig investerede jeg rigtig meget tid i den hund, hvilket man SKAL være villig til, hvis man skal have denne race.

• #103   10. jun 2012 CH. Det var nu ikke på den måde jeg mente det smiley
    Vi kan vel hurtigt blive enig om at der oftest er problemer med alle hunde når de når teenageralderen, og lige der syntes jeg det er hip som hap hvilken race man taler om, de skal alle prøve ejeren af og se hvor langt de kan gå før "hammeren falder"
    Men jeg vil ikke stole på en hund som kun er "opdraget" med kys,kram og kærlighed, bl.a.fordi man ikke aner hvordan den vil reagere i tilfælde hvor den møder/støder på ting den ikke har oplevet før.
    Og der er der visse racer som er være end andre som f.eks de store brugshunde som Schæferen og Rotten, de er bestemt ikke egnede til førstegangs ejere, lige så lidt som Basenjien er det, men af forskellige grunde.
    Hvor Schæferen og Rotten bliver "eller ofte kan blive" farlige for deres omgivelser hvis de ikke opdrages korrekt, så får Basenjien bare een til at begå selvmord hvis man ikke ved hvordan den skal trænes/ oplæres.

PS. Man behøver vel ikke at ta hvert et ord der bliver sagt/skrevet herinde som om der dermed menes at sådan er "tingene" bare.
    Man burde vel kunne se/læse når visse ting bliver sagt med et glimt i øjet.
    Nogle gage er det bare som om at visse svar kun bliver skrevet for at kører en diskution op, hvilket jeg personligt syntes er synd.

Men det er self.bare min forvirrede mening.

• #104   10. jun 2012 Hvilken hund er "for alle" ???

Spekulerer bare lidt ....

• #105   10. jun 2012 Natasja. Hvad pokker skal man sige når man har været så heldig at ens Schæfere har været utrolig kloge,nemme og ikke mindst meget lærevillige.
    Vil lige sige at de 2 af mine har været genbrugshunde som jeg fandt på Internatet, kun den første havde jeg fra den var omk.6uger, fra en dengang i 70erne meget omtalt BYB kennel, men hunden skulle jo "reddes" klogere var jeg ikke lige på det tidspunkt. smiley

• #106   10. jun 2012 Alfisten

Født lydige, er de ihvertfald ikke, kun intelligente smiley

Enig i, at man skal være villig til at lægge mange timer i dem. Det er jo en hund, der trives med at blive brugt. En schæfer er ikke for dem, der ikke gider træning.

• #107   10. jun 2012 Martine, ingen ;o) heller ikke engang en tøjhund hehe for der sidder garanteret nogen der ikke kan lide bamser ;oP

• #108   10. jun 2012 Der er en enorm forskel racerne i mellem hvad angår de personlige udfordringer man får i den tid, de skal tilpasses et liv hos en og ved mennesker generelt.

Jeg ville virkelig være ked af det, hvis nogen konkluderede ud fra denne tråd, at schæferen - som det jo handler om her - er let at have med at gøre og at udfordringerne den giver er fuldstændig ligesom alle andre racer.

Det ville være en fejl. Alle racer er forskellige. Og inden for racerne er der også typer, der er forskellige...

For mig handler det ikke det mindste om hvad det kan ende ud med af forfærdelige historier eller at schæferen potentielt kan bliver aggressiv. Jeg taler om helt normale, sunde og raske schæferhunde, der kommer ud på den anden side som harmoniske individer.

• #109   10. jun 2012 Martine. godt spørgsmål, smiley
    jeg sad selv og tænkte længe over det, da jeg prøvede at skrive mit forrige indlæg.

• #110   10. jun 2012 Af gode grunde kan jeg ikke tale med om, hvordan schæferen var at have med at gøre i 70'erne.
    Men jeg ved, at de har forandret sig markant. Så måske sammenligningsgrundlaget ikke er det bedste.

• #111   10. jun 2012 Ingen hund er for alle...

• #112   10. jun 2012 CH. Det var den første af mine hunde som jeg købte for mine egne penge, men han var fantastikk og opdragded mine børn og mine katte og den næste generation af hunde i min dengang nydannede flok. smiley

• #113   10. jun 2012 CH, og det fordi vi har forskellige syn på hvordan og hvorledes vi vil med hunden og lige netop af den grund bør man læse om en racen man har i "kikkerten" og besøge opdrættere, så man får øjnene op for om det er Netop den race man bør gå efter eller ikke, så ville der nok heller ikke være så mange omplacerings hunde.

• #114   10. jun 2012 Når nogen spørger om hvilken hund der vil være bedst for dem plejer svarene da altid at være : En King Charles smiley

• #115   10. jun 2012 En af de store fejl folk kan lave er at gå efter udseende og tro de kan få en arbejdshund til at ligge i kurven 24/7 :o/

• #116   10. jun 2012 AMEN. Aino, kunne ikke være mere enig.

• #118   10. jun 2012 Natasja. Jeg må have været utrolig heldig med de 3 schæferhvalpe jeg har haft .Kan slet ikke genkende alt det du skriver om schæferen. Måske kunne det være dig som ikke har særlig meget forstand på at have en schæfer. Camilla du lyder som en fornuftig pige. I har også haft schæferhund før,så mon ikke det kommer til at gå godt . Nogle er helt klart bedre til at stimulere schæferhvalp/unghund end andre ,med alle de problemer de har haft . Jeg har ingen problemer haft . Kun kortvarrig høresvigt ved ca. 7mdr. alderen. Måske har jeg bare været heldig . Eller også er jeg en god schæferhunde ejer !!!

• #119   11. jun 2012 Ja, jeg kan godt se, at det står skidt til... Det kunne være, vi skulle vælge en Cavalier næste gang.. Hunden for alle.

For vi er da helt hundrede dårlige schæfereejere...

• #120   11. jun 2012 jeg er overbevist om at i ikke er dårlige ejere. Men man kan da ikke lade være med at undre sig lidt over, at der er så forskellige oplevelser med schæferen? Nok er ingen hund ens, men nu bliver schæferen som race omtalt som værende megetbesværlig i de unge år, og så er det jo bare mærkeligt at der er andre, inklusiv mig selv, der bare slet ikke kan se det billede af schæferen.

• #122   11. jun 2012 For fanden da.. Så skal det igen være personligt.... Det er sgu snart umuligt at have en ganske almindelig fredelig debat på det sted her, uden det skal have personlige undertoner...

I couldn't care less, hvad Camilla og hendes familie gør... Så få det dog til at fise ind, at det her er DEBATFORUM.

Jeeeeeez!

• #123   11. jun 2012 Det er vel egentlig også et spørgsmål om hvordan man opfatter tingene, ikke ?

Jeg mener, jeg har altid hørt at en aussie !!!!! Jamen herredumildegudaltså .. sådan en skal man dælme være på forkant med, for ellers tager den r... på dig. Den skal altså <i>bare</i> aktiveres for ellers så kan jeg lige fortælle dig !!!!

Jeg har ALDRIG oplevet en <i>så</i> kedelig og uinspirerende hund smiley :D

Mine schæferhunde - 3 stks - har jeg aldrig haft problemer med .. De stjal ting, de hoppede op af mig, de lå i sofa og senge, de trak som vilde dyr i snoren når jeg gik tur med dem, de tiggede, de gjorde ved ...
    Mere end én gang har venner da sagt at "puha, jeg magtede ikke en hund, der var så aktiv og "irriterende" " .. men jeg har da elsket mine schæfere og nydt, at de gav den gas på de steder jeg syntes de skulle have lov til at give den gas på.

I forhold til et par af mine venner med andre hunderacer kunne jeg (kan jeg) da se, at der er en verden til forskel - ved så ikke om det er ejerne eller hundene, der gør at det i de tilfælde foregår rooooligt .. jeg mener, det er jo fantastisk at opleve en aften til middag hos venner, hvor deres 8 mdr hvalp (lab-blanding) i max 10 minutter løber rundt og leger med en bamse, bliver omtalt som "hold op, hvor er det belastende at den er så vild ... " smiley :D smiley :D smiley

Jeg tror det er <i>opfattelsen</i> der gør en forskel - det, og så det faktum at nogen mennesker holder deres hunde nede, andre (som mig) holder dem "oppe" og lader dem give den gas .. når de har fri fra træningspladsen gider jeg ikke være den, der sidder og siger "læg dig nu ned" "slap nu af" osv osv .. hvis jeg er ved at blive vanvittig, står der 5 hundegårde og 7 hundebure i to forskellige biler.

Så jo, jeg kan da et eller andet sted godt <i>forestille</i> mig, at der er folk, der har haft det nemmere med deres schæferhvalpe / unghunde end andre .. men det kan der jo så være flere årsager til.

<i>..... og ikke ét ord om hvordan det så er, at have en malinois, for det er jo slet-slet ikke det, tråden handler om .....</i> smiley

• #124   11. jun 2012 Tak for det indlæg Martine!

Ingen kunst at holde en hund nede. Men en kunst at beholde en hunds initativ, høje aktivitet og frejdighed oppe og samtidig få en harmonisk hund ud af det....

• #125   11. jun 2012 Kloge, kloge ord i de sidste indlæg CH og Martine!!!

• #126   11. jun 2012 Enig Martine smiley

Tror især, du har fat i noget, når du skriver, at det er opfattelsen, der gør en forskel.

En schæferhund, der bliver holdt nede, er et sørgeligt syn.

• #127   11. jun 2012 Handler det ikke også lidt om, hvad vi hver især opfatter som "umulig hund"? Den måde en schæfer er på i teenageperioden er jo en del af det jeg holder af og derfor synes jeg ikke det er noget problem, tværtimod. Jeg synes kun det er dejligt, at der er så meget opfindsomhed - også selvom det koster lidt her og der. Det hører med og giver (som <i>jeg</i> ser det) hunden personlighed.

• #128   11. jun 2012 I mine øjne er en schæferhvalp hverken umulig eller andet. Jeg kan kun tale ud for at jeg har haft 1 hvalp og det var ikke altid en dans på roser da hun var hvalp og unghund! Og nej det er det måske aldrig i hvalpe og unghundetiden uanset race, men derfor skal man stadig vide hvad man har med at gøre med en race som schæferen.

Og nej jeg taler ikk om at Camilla og hendes far ikke skal give hvalpen et hjem smiley

• #129   11. jun 2012 M, når først man kommer ud på den anden side, altså over hvalpe og unghundestadiet får man ikke en bedre hund smiley

• #130   11. jun 2012 Det kræver helt sikkert en del arbejde, uden tvivl! Helt enig i det.

Men det er nu fantastisk når man kommer ud på den anden side smiley

Jeg indrømmer sku gerne at Zenta var på grænsen til at drive mig til vanvid som unghund. smiley Hehe!
    Men hvor er det dog skønt nu her 5 år senere at have så dejlig en hund.

(Altså ikke at det tog 5 år at få hende til en dejlig hund! :D)

Og ja jeg er meget enig i CH´s og Martine´s indlæg her til sidst.

• #131   11. jun 2012 Nu var jeg lige inde på schæferhundeklubbens hjemmeside og undrer mig da over, at schæferen her bliver fremstillet som familiehund, især set i lyset af denne tråd.

"Men samtidig er schæferhunden en af verdens populæreste familiehunde, og ikke uden grund. Den er både børnevenlig, rar og omgængelig - og den værner om sin familie. Hunden tilpasser sig hurtig familiens dagligdag, den er intelligent, lærevillig og let at pleje - kort sagt den ideelle familiehund! "

• #132   11. jun 2012 Helle, det er en skøn, skøn familiehund. SÅ det er der intet forkert i at der står.

• #133   11. jun 2012 Det beskriver hunden perfekt, Helle. Men det er den voksne hund, der beskrives, ikke unghunden.

• #134   11. jun 2012 Zenta pillede et vinylgulv/laminatgulv af i gangen........... Forbandede hund! smiley
    Og så bed hun i en stikkontakt og kortsluttede strømmen i hele lejligheden og opgangen! Lige DER var jeg bare glad for hun ikke fik stød.

• #135   11. jun 2012 Enig med CH omkring at det er den voksne hund der beskrives.

• #136   11. jun 2012 Min hund spiste hama perler. Det var festligt da det kom ud smiley
    Så bed hun en ledning over i vores splinter nye bil (den var så ny, vi endnu ikke havde fået bur i). Men det er vidst også det. Kan ikke komme på mere...
    Den anden lavede ingen ulykker.

Men Janni, synes nu ikke altid man kan gøre det op i ulykker. En hund der ingen ulykker laver, kan sagtens være den største pestilens som unghund og omvendt smiley

• #138   11. jun 2012 Jeg gør det bestemt ikk op i ulykke Irene? Hvor ser du det? smiley Det var skam ikk med med ulykker Zenta var at drive mig til vanvid! smiley smiley

• #139   11. jun 2012 *Det var skam ikke KUN med ulykker Zenta var ved at drive mig til vanvid!* Rettelse smiley

• #140   11. jun 2012 Ja, det er jeg da godt klar over!

Hvor mange familier/førstegangshundeejere, tror i så. går ud og køber en voksen schæferhund?

Og hvor mange kommer til at stå med en problemhund, fordi de ikke er forberedt på unghundeperioden?

• #141   11. jun 2012 Vi nærmer os også stille og roligt. Men det har ikke været uden blod, sved og tårer. Helt bogstaveligt. Har ønsket mig en hundegård mange gange de sidste par år smiley

• #142   11. jun 2012 Janni - Det siger jeg såmænd ikke du gør, nævner bare - som kommentar til dig og mig - at det ikke kan gøres op i ulykker smiley

• #143   11. jun 2012 MH, det jeg hører fra folk der har haft begge køn, er netop det - at tæverne er langt lettere at have med at gøre.

• #144   11. jun 2012 Hold da op smiley

Af de 4 schæfere, jeg har haft, har jeg kun haft en, der ødelagde en sofa og nogle andre småting. Det blev klaret ved mere aktivering.

• #145   11. jun 2012 Har heldigvis ikke haft så destruktive hunde. Der har begrænset sig til lidt sko og tøj... Det meste er gået til i leg

• #146   11. jun 2012 Minion - Hahaha. Jeg læste det som kondomer, dørtrin, paneler smiley Godmorgen til mig!

• #147   11. jun 2012 Gys er tæverne lettere?!?! Tror ikk jeg skal have en hanschæferhvalp så! smiley

• #148   11. jun 2012 Det væreste Zenta har lavet er som skrevet vinylgulvet og den stikkontakt. Men det var sku os nok! Lille bavian smiley

• #149   11. jun 2012 Nu som - ja jeg synes klart at tæverne er nemmest smiley
    og dette til trods for, at min første schæfer-tæve gik grassat på en kasse dåseøl da hun var alene...... (behøver jeg sige at hele lejligheden STANK?? inkl hunden) og havde en sær forkærlighed for læder smiley

• #150   11. jun 2012 Men jeg synes faktisk det er trist at se den del af denne tråd, hvor der åbenbart opstår et behov for, at nedgøre enkelte hundeejere, og ophøje sig selv som værende bedre.... smiley

og til Martine..... ÅH gud! tør slet ikke forestille mig en teenage-malle ;o)

• #151   11. jun 2012 Jamen Tine, så har jeg jo intet at brokke mig over, trods manglende gulv og ødelagt stikkontakt smiley (Og undrende naboer der spørger om jeg ved hvorfor der ingen strøm er.......)

GODT det er ovre og man kun har voksne fornuftige hunde nu smiley Ham Athos var vidst os en bavian som ung!

• #152   11. jun 2012 Ork ja det var han smiley
    men herreste gud... som skrevet tidligere, var det sq ikke hans ulykker, der gjorde ham til en stor mundfuld.... ;o)

• #153   11. jun 2012 Her var det heller ikk kun Zentas ulykker der gav mig grå hår, selvom det ikke var fedt at komme hjem til et ødelagt gulv, eller en total mørklagt bygning.

• #154   12. jun 2012 Vil bare lige fortælle at vi idag har overført penge til internatet, og kan hente vores nye hun på fredag. Hunden er fra feb måned, og er altså ikke 10-15 uger som der står på siden smiley

• #155   12. jun 2012 Camilla det er da næsten det samme ? Med alderen tænker jeg ? smiley

men tillykke med ham, det var en hanhund ikk?

• #156   12. jun 2012 10-15 uger er 3 mdr ca. Hvis den er fra feb så er den mindst 4 afhængigt af hvornår på måneden den er født smiley

Men tak. Glæder mig så meget til at få ham hjem jo (-; han skal hedde Kato smiley

• #158   12. jun 2012 Held og lykke med ham smiley

• #159   12. jun 2012 Stort tillykke med Kato...

• #160   12. jun 2012 Lækkert navn smiley

• #161   12. jun 2012 Tillykke med ham.

• #162   12. jun 2012 Tillykke. God fornøjelse og held og lykke med ham smiley

• #163   13. jun 2012 Tillykke håber du vil oprette ham eller komme med en Update:)

• #164   13. jun 2012 Han skal nok blive oprettet herinde, kan godt smide en besked i det her emne når det sker, hvis nogen skulle være interesseret. Og tak for alle lykønskningerne smiley

• #165   13. jun 2012 Helle kan ikke forstå du kan tåle en rottweiler for de har da også mega mejet underuld går selv på ægte tæpper når de er i fæld ,

• #166   13. jun 2012 Laika

Det er INTET ift en schæfer smiley
    Synes faktisk ikke rotten fælder, sammenlignet med en schæfer. Når jeg har haft børstet de schæfere, jeg har haft, har det lignet, at man havde pelset et dyr.

• #167   13. jun 2012 Tillykke med vapsen og held og lykke med ham smiley

• #168   13. jun 2012 så har du aldrig set når de fælder rigtig rotterne og de bliver strilet ,

• #169   13. jun 2012 Jo, det tror jeg nu nok, jeg har smiley
    Har da haft nogle stykker af dem.

• #170   23. okt 2012 http://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/527851-solstraale_historie_o_

Så er det hele endt som en solstråle hostorie (:

Kommentér på:
Schæferhvalp står til aflivning, hvis han ikke får nyt hjem

Annonce