Ville kastration hjælpe? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Vi har en Mellemschnauzer han på snart 4,5 år. Vi har siden han var hvalp haft nogle uheldige episoder med ham:
- Han har bidt to personer der kom ind i haven hvor han var løs
- Når vi går løs med ham i parken løber han efter løbere og cyklister og hopper op af dem med en truende adfærd
- Når vi har gæster minder han om en haj. Han cirkler rundt om folk, hvis de klapper ham stivner han helt. Hvis gæsterne rejser sig hurtigt eller åbner døre hurtigt begynder han med at gå af dem
osv.
Overfor os er han den sødeste og mest kærlige hund og selvom han er lydig i alle andre situationer kan man slet ikke komme i kontakt med ham når han kommer ud i ovenstående situationer. Han er ikke stabil i hovedet og jeg tror han er meget usikker på sig selv. Jeg tror faktisk ikke at hunden har det særlig godt.
Mit problem er at jeg ikke bor hjemme og ikke særlig tit er hjemme så det er min mor og far der har den daglige rutine. Min mor har ingen færdigheder når det kommer til at opdrage på hunden og hun forstår slet ikke logik omkring hvordan man opdrager ham. Min mor er meget ked af at vores hund er som han er. Min far synes ikke det er noget problem.
Er der nogen som har haft en hund af samme type hvor kastration har hjulpet?
Kh Rikke
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.759
Det korte af det lange er, at alle undersøgelser viser, at kastraktion som udgangspunkt ikke hjælper på problem-adfærd. Det eneste man kan være sikker på, at det hjælper på, er interessen for tæver....
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.135
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.135
jul 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
jul 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8