{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Hvad kan man gøre ? {{forumTopicSubject}}


Min mor bor i noget boligkompleks.. Der har de fået lov at have hunde, så min mor og hendes underbo fik en hver.. En anden nabo ville efterfølgende også have, og de anskaffede sig så en liiiiille sød chi hvalp..
Min mor havde sine bekymringer, da de har haft marsvin og katte de ikke gad i længden, men ja, det skal man jo ikke blande sig i.. Men nu har de så den lille vaps .. Jeg har ikke tænkt over jeg ikke rigtig så den når jeg var hos min mor, trods vi altid er i haven med hundene.. Men i går kom datteren ud med den.. Jeg undrede mig over hun ikke satte den ned, men ja .. Hva ved jeg .. Efter20 min tid, satte hun den ned, men tog den op hvis bare de andre hunde kiggede på den .. (min mor og nabos hunde er også hvalpe, dog større racer, men små) Hun havde nok været ude med den i 45 min, hvor af hunden, over flere gange, var nede sammenlagt 10 min tid, da hun så gik ind.. Hunden havde ikke tisset eller noget.. Jeg spurgte min mor om hvorfor den ikke var mere nede, hvorfor den ikke fik lov at tisse osv .. Mor siger så hun havde snakket med dem om hunden, og de stolt havde fortalt den nu havde lært kun at tisse på aviserne.. Den kommer nok kun ud en gang om ugen, og det foregår så som overnævnte ..
Jeg ved min mor og hendes nabo har prøvet at snakke med dem om hvordan man holder hund, men det som om de ikke hører ..
Hva søren kan man gøre i sådan situation!? - Jeg snakker ikke med dem, men tænker at gå videre til min mor med råd/ting der kunne komme frem..
Har sågar overvejet at snakke med udlejer, da vi har samme udlejer, men i hver vores hus og by..
Men ja .. Det også bare så drastisk at starte ud med .. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man gøre ?
  • #1   19. jun 2012 hvorfor blande sig i noget , der ikke kommer en ved ?
    Umiddelbart er det jo ikke forbudt at hunden tisser på aviser... og bliver båret.
    Og hvad kommer det udlejeren ved ?.......... Bare din mor og hendes nabo passer deres egne hunde , som de synes de bør passes..... ... så lad den anden nabo passe sin hund , som hun synes den bør passes... smiley


  • #2   19. jun 2012 Altså i skal ikke gøre noget... pas jeres hunde som i gerne vil ha dem passet også lad naboen gøre hvad de mener er rigtigt! og I kan ikke se igennem væggene og i ved heller ikke om den kommer ud at gå eller noget for i kan ikke se ud af jeres vinduer 24/7.....



  • #3   19. jun 2012 Mind your own buisness smiley

  • Anne-Sofie M
    Anne-Sofie M Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 13
    #4   19. jun 2012 Jeg ser ingen grund til at gøre noget som helst. Lad naboen passe sin hund som de mener det skal gøres smiley

  • #6   19. jun 2012 Jeg synes ikke du skal kontakter nogle, fordi hun ikke lod den lille hund gå rundt på jorden i så lang tid.
    Måske var hun meget utryg ved Jeres hunde, og passede bare godt på sin lille hvalp. Hvis to store hunde leger, kan de hurtigt komme til at trampe på en lille chi hvalp, så den kommer til skade.

    Det er svært at vide, hvor, hvornår, hvordan og om folk aktiverer deres hund.
    Min Dina kommer feks ud på 2 timers skovtur hver formiddag, mens andre er på arbejde, går spor om eftermiddagen, og tur igen om aftenen, mens de fleste andre ser tv.


  • #7   19. jun 2012 Hmm.. I har selvfølgelig ret i man ikke kan se hvad de foretager sig 24/7, men de er meget åbne om det.
    Grunden til jeg spørg er, at jeg sys det må være et sørgeligt liv for det lille pjevs. smiley
    Men godt nok, jeg ser den anden vej og lader staklen leve det liv..

    Men jeg trøster mig så med at den ikke ved bedre.. smiley


  • #8   19. jun 2012 Jeg kan ikke se hvorfor den skulle have et sørgeligt liv.....og hvorfor den er en stakkel.

    Fordi hun tager sin hvalp op.... når de andre hunde kommer fræsende.?..... Det ville jeg også have gjort , hvis jeg havde en lille chihuahua-hvalp....

    Fordi hvalpen tisser på aviser ?............ Det er der 1 million andre hvalpe der gør ..... ( hvalpen er da ligeglad med , om den tisser på græs... eller aviser.

    Hvis jeg havde sådan nogen naboer ... som ikke havde andet at lave hele dagen, end at holde øje med , hvornår mine hunde tissede .. og hvor mange gange om dagen.......så ville jeg nok anbefale dem en hobby..... for så de dælme kede sig..... ha ha ha


  • #9   19. jun 2012 Haha, det var en pæn måde at svine min mor, uden at gøre det direkte .. smiley

    Men jeg sys sgu det er synd at man SLET ikke lufter sin hund. Fint at tage den op hvis de andre kom fræsende, men det gjorde de ikke.. Den måtte bare ikke snakke med andre hunde..


  • #10   19. jun 2012 Tror at de har forsøgt at "invitere" dem ud, men de mener ikke det er nødvendigt, nu den er så dygtig til at bruge aviserne..
    Og så må den helst ikke snakke med andre hunde, for de vil ikke have den bliver "vild" ... (Jeg tror de mener legesyg)


  • #11   19. jun 2012 Nææ lidt en skam at man må holde hund sådan.. smiley

    Hængt ud og hængt ud.. De er selv ærlige omkring det. Og der er MANGE naboer der hvor min mor bor, såå ..

    Og så sys jeg det er da så lamt at gøre det indirekte smiley


  • #13   19. jun 2012 Nej men så har dine hunde hinanden .. smiley
    Personligt sys jeg det er synd at de slet ikke må ha kontakt til andre. Men hvis man har flere, så har de jo også kontakt med andre. smiley


  • #15   19. jun 2012 Altså det er vel en smags sag, det der med om de må snakke med andre .. Jeg tager ofte i hundeskove osv med Zimba, og leger med andre hunde. Han elsker det og jeg sys det er hyggeligt at se ham tumle og lege. smiley
    Det må folk selv om .. smiley

    Og ja Christina ... Lige med det med at gå daglige ture tænker jeg det samme .. for et lille års tid siden blev jeg stemplet og jordet på det groveste fordi Zimba ikke var på tur dagligt, men vi istedet legede i haven ... Og sjovt nok af selv samme personer der nu skriver her. smiley
    Men hvaaa faen.. :oP - Trækker lidt på smilebåndet af det ..


  • #16   19. jun 2012 Michelle jeg forstår godt dig og din mors bekymringer ang den lille vovse..
    en hun burde ikke "gå på aviser" jo som hvalp, men kun i nødstilfælde, det er min personlige holdning, lige som os mennesker har brug for frisk luft og natur, har dyr gennaralt vel også brug for det, og især hunde...



  • #17   19. jun 2012 Simone: Præcis, det er jo ikke deres natur at gå på aviser .. smiley
    Vi lagde da selv aviser til Zimba når han var alene hjemme, så han havde et sted hvis han ikke kunne holde sig, men da bestemt ikke noget vi benyttede når vi var hjemme.. smiley
    Sys bare det er en underlig måde at holde hund på.. SÅ skulle man holde sig til katte .. Bare min mening .. :O)


  • #18   19. jun 2012 skulle lige til at sige det, om i ikke skulle anbefale dem en kat i stedet, smiley

    den kan de jo gå ud med engang imellem vis de lyster, og vis ikke kan den går og fede den inden for smiley



  • #19   19. jun 2012 puuuhh.... hvis min nabo holdt øje med mig på den måde ville hun da også tro jeg var dyremishandler.........

  • #21   20. jun 2012 Din mor må da kende dem godt, hvis hun både ved hvordan de har holdt marsvin og katte, og ved alt om, hvornår, hvordan, og om de i det hele taget går tur med hunden.
    Eller måske er det bare noget, som hun har hørt, fra én som har hørt det, og nu har du også hørt det.
    Måske, har naboen bare glad fortalt, at nu tisser hvalpen KUN på aviserne, og ikke på gulvet/gulvtæppet.
    Vi kender vel alle den, om den lille fjer, der bliver til fem høns, og så forlyder det pludseligt, at hvalpen kun skal bruge aviser som toilet, og ikke må gå tur. Når historien når den sidste person, så bliver det nok til, at den aldrig ser dagslys, og er spærret inde i et kosteskab døgnet rundt.
    og fordi hun kun sætter hvalpen ned i noget af tiden, så kunne det jo bare være, at hun ville passe godt på sin hund, så den ikke fik en dum eller skræmmende oplevelse.
    Jeg kan godt høre, at det nærmest er blevet til, at den aldrig må lege, være sammen med andre hunde, aldrig bliver luftet, eller må tisse andre steder end på aviser. Efter min mening antager I disse ting, I ved det ikke.
    Så længe I ikke har set hunden få tæsk, så synes jeg bestemt ikke, at I skal kontakte nogen som helst. Bare pas Jer selv og Jeres måde at holde hunde på, og lad andre gøre det på deres måde.

    Jeg ville bestemt være meget forsigtig, hvis jeg havde en lille Chi, og skulle sætte den ned til to større hunde. Jeg har set/hørt en lille Chi skrige og halte, fordi en stor hund, satte en pote på ryggen af den. Og, det var bare fordi den anden hund lavede et legebuk. Den kunne lige så godt have brækket ryggen på den.

    Hvorfor er det sådan, at nogle mennesker synes, at der kun findes én måde at holde hund på ? nemlig den måde de selv gør det på.

    Min hund skal da bestemt ikke lege med alle mulige andre hunde, uanset hvor social hun er. Hun skal bestemt heller ikke lege med en lille Chi, og måske komme til at skade den i leg. Hendes legevenner bliver valgt med omhu og sikkerhed for begge parter, og ikke sådan, som en eller anden emsig nabokone, mener er det rigtige.


  • #22   20. jun 2012 Balder´må lege med alle han vil lege med, og dem der vil lege med ham, og han elsker det, smiley

    syntes vis man er så bange for en lille hund kommer til skade, må man jo bare lufte den 100meter nede af gaden/vejen/stien, større problem er det vel ikke smiley


  • #23   20. jun 2012 Sjovt folk kommentere uden at læse det hele..
    For har skrevet FLERE gange at de selv har sagt den ikke kommer ud, og at den nu har lært KUN at bruge aviser..

    Ja.. Min mor kender til deres måde at holde dyr på, da hun har overtaget 2 marsvin og en kat derfra, som trængte til rimelig meget pleje.. Det ene marsvin havde sår på hele den ene side, men kom sig. Den anden havde noget hus-halløj, og lå død nogle dage efter hun overtog den.. smiley
    Og de er/har været typen der sku have dyr, men så bliver de kedelige. smiley

    Zimba leger også med dem han gider, og dem der gider ham. smiley
    Ser jeg intet problem i..
    Og SÅ meget større er de hunde der var i haven heller ikke smiley


Kommentér på:
Hvad kan man gøre ?

Annonce