{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Chinese Crested {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Min familie og jeg overvejer at anskaffe os en chinese crested. Vi har brug for en allergivenlig hund, derfor. Og så fordi den ser sååå dejlig ud smiley

Kan nogen her, fortælle mig lidt mere om den? Jeg har googlet lidt, men synes ikke rigtig jeg kan finde de svar jeg har brug for.

Hvad er jeres erfaring? Er det en god familiehund? (Vi har 1 pige på 10 mrd. og 1 på 4 år) Er den god til at være alene hjemme? Gør den meget/lidt? Kan I fortælle mere?

1000 tak på forhånd, søde mennesker smiley

Venlig hilsen Henriette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinese Crested
  • #1   22. jun 2012 Nogle gange er det ikke pelsen, men skæl/huden på hunden som man er allergisk overfor - ved ikke om det er undersøgt?
    Jeg ved ikke vildt meget om CC, men har lige læst en anden tråd om at de er specielle i sindet, - synes du skal kontakte Ginger herinde, finder lige hendes profil til dig;)


  • #3   22. jun 2012 Der er mange Chinese Crested der kan have problemer med at være helt alene, altså uden fx en anden hund i huset. De knytter sig utrolig meget til sin familie.
    De kan have svært ved at blive renlige og er fine med børn, hvis børnene respektere deres grænser.
    De kan være utrolig forsigtige og hvis dette ikke tages hånd om kan de ende med at blive angste. Det skal man være villig til at arbejde med.

    Nogle gør meget, nogle gør ikke så meget. Det er forskelligt. Min egen gør næsten ikke.

    Og som Simba siger så find ud af hvor allergien kommer fra, men de fleste allergikere kan tåle dem. Min søster har allergi og havde to hårløse.

    Besøg nogle hårløse og find ud af om det er jer før i vælger en. Hvis i bor i nordjylland må i meget gerne komme og besøge Silas smiley


  • #4   22. jun 2012 De fleste allergikere, reagerer vist mere på hundenes skæl og spyt-stoffer der hænger i pelsen! smiley
    Har læst at CC faktisk tit kan være ret problematisk for allergikere da den skæller meget!
    Et par andre gode bud på superallergivenlige hunde er bomuldshund og lhasa apso.
    -Osse gode til børn og afslappede indendøre.
    .En mere aktiv allergivenlig hund kunne være en puddel.

    Har selv en Lhasa Apso og en datter på snart 2, uden problemer.

    Mvh Tanja


  • #5   22. jun 2012 Er powder puffen ikke også 'allergivenlig'? Nu nytter det selvfølgelig ikke så meget, hvis det er den hårløse, I har forelsket jer i, men jeg synes, jeg har fået det indtryk, at pufferne generelt er lidt mere robuste psykisk end de hårløse. Jeg har dog intet videnskabeligt at bygge det på, så det kan også være noget sludder.

    Min egen elsker børn, ja mennesker i det hele taget. Hunde er hun nysgerrig efter, men lidt tilbageholdende når det kommer til stykket. Der skal dog ikke mange møder til, før hun render og hygger sig med dem. Jeg tror ikke, hun ville have det godt med at være HELT alene. Vi har en anden hund, som godt nok ikke gider putte med hende, men den er der jo, når vi ikke er hjemme.

    Det er sjældent, hun gør rigtigt. Som oftest fnyser hun nærmere og en sjælden gang hyler hun. I bestemte situationer, er hun begyndt at gø, men hun bor også sammen med en anden hund, der bare elsker at høre sin egen stemme.

    Ellers kan jeg bare sige, at hun er det gladeste, nemmeste, mest elskelige lille væsen og jeg kan slet ikke forstå, hvordan jeg nogensinde har levet uden en kineser i huset smiley


  • #6   22. jun 2012 Powder Puffen er også allergivenlig og med et helt andet nemmere sind end dens hårløse brødre, som jeg har forstået det smiley

  • #7   22. jun 2012 Jeg har set en del kinesere, men jeg har aldrig fået lov at røre en hårløs... De trækker sig og ønsker ikke kontakt med fremmede ( de 7 stk. hvor jeg har talt med ejerne til dem)
    Har også mødt en powder puff... Den var til gengæld vældig snakkesagelig


  • #8   22. jun 2012 Ret mig hvis jeg tager fejl..
    Men parrer man ikke altid en hårløs med en powder puff ?
    kommer der ikke hvalpe både med og uden hår i samme kuld ?
    Er der nogen forklaring på at de hårløse er mere problematiske i sind ?


  • #9   22. jun 2012 Ib: sådan er det mange gange smiley
    Silas var på samme måde som hvalp og unghund. Nu hopper han i armene på folk, med mindre han er i "fimsehumør" og det hænder.

    Har også mødt utrolig mange angste hårløse som meget gerne ville bide.


  • #10   22. jun 2012 Det er rigtig og det må ligge på det hårløse gen, ligesom nanglende tænder. Ved ikke hvorfor det er sådan, men har også bemærket at jo mere hårløs hunden er, jo mere sart er dens sind.

  • #11   22. jun 2012 Mon ikke også skyheden ved de hårløse kan afhænge både af arveligt faktorer og selvfølgelig, hvordan de er opdraget? De to, jeg har mødt - faren til min Polly og en tæve - var begge meget imødekommende og rolige. første gang, jeg mødte dem, tror jeg ikke, jeg havde talt til fem fra jeg satte mig til jeg havde en hårløs på skødet og en ved min side som begge lænede sig helt op ad mig og kiggede forventningsfuldt op på mig for at blive kælet

  • #12   22. jun 2012 Pp er meget anderledes i sindet end cc de er mere robuste og pelsen er intet problem.

  • #13   22. jun 2012 Marianne: Self, mange viser hunden at det er ok at være angst ved at pylre om dem konstant. Det er bestemt ikke noget der hjælper på selvtilliden.

    Camilla: min kan også være alene hvis jeg går med den anden hund, men forskellen ligger i at det ikke er hele tiden og ikke fra hvalp af. De er vant til at der næsten sltid er nogen.

    Og du har ret i at det er en aktiv, lærenem, kegedyg og sjov race - når man samtidig arbejder med at forbedre de negative ting smiley


  • #14   22. jun 2012 Altid, legesyg** smiley

  • #15   22. jun 2012 Jeg synes bare det er vigtigt at fortælle om racens negative sider, fordi der er så mange hårløse der ender med at hoppe fra hjem til hjem, fordi folk kun så en legesyg hårløs charmebasse.


Kommentér på:
Chinese Crested

Annonce