2.076 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 71 Svar

Hjælp! -Foder til en kræsen Lhasa?? Hjælp! -Foder til en kræsen Lhasa??

Har en lille kræsenpind der ikke er til at få tørfoder i!
Har senest forsøgt mig med Royal canin til kræsne små hunde, Hills med ris og lam til sarte maver, Gudenådalens fra brugsen, noget øko defu fra land og fritid, men han nægter at spise det!

Pasta og brød er han (heldigvis?) heller ikke til, ris og kød fra dagens gryde plejer han at gå ind for, men han begynder at blive lidt for bred og jeg nervøs for hans gode helbred!

Tænker på at prøve Hennes basic, da jeg bilder mig ind han har bedst af et fornuftigt tørfoder!?
Vil rigtig gerne høre nogle gode forslag og erfaringer! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! -Foder til en kræsen Lhasa??
  • #1   29. jun 2012 Hvor finder du det?(på nettet!?)
    Ved du hvad det er lavet af? Laks, høns eller ?
    Og er der korn i, det har jeg stærkt på fornemmelsen han ikke gider!?

Øhh, anden type? Er det sådan noget stinkende dåsehalløj? smiley

• #2   29. jun 2012 Jamen jeg vil gerne servere det bedst mulige, pt lever han stort set af øko-bøf og lign. nok ikke så sundt og meget dyrere bliver det vist ikke! smiley

• #3   29. jun 2012 Been there

Vores hund nægtede også purre at spise ALT hvad der hed hunde fodder i hans madskål. Så i dag får han kød, et stk. kylling eller skinke (en sjælden gang imellem, en engelsk bøf, hvis der har været tilovers), i sin madskål til aften. Så har han en aktivitetsbold, hvor han gerne vil spise tørfodder, så det får han der. Derudover har han en lille kurv med Frolic i, som han også spiser, begge dele løbende i løbet af dagen.

Og hvad vægten angår, har han gjort det i over to år nu, og han er fuldstændig normalvægtig smiley

• #4   29. jun 2012 Har lige kigget den Wolfblut, det ser super godt ud, bortset fra kartoflerne som han heller ikke vil have! Det var netop noget af den slags, jeg håbede at høre om! smiley

Dorthe E -min vil bestemt ikke spise Frolic og den med aktivitetsbolden synes han er helt hen i vejret! smiley
    -Han må stadig gerne få lidt bøf o.lign., jeg vil bare ikke have det skal være det han lever af, han er kastereret og har brug for noget fornuftigt i passende mængde osv.! smiley

• #5   29. jun 2012 Min westie nægtede også at spise både royal canin, hills, arion osv men så prøvede jeg wolfsblut fordi jeg havde hørt så godt om det herinde. Det glider ned. Førhen blev han træt af det efter 3 dage men han har nu tømt en 2 kg pose på 14 dage så nu har han endelig taget på smiley Det er helt klart et foder jeg kan anbefale. Der er også 9 smagsvarianter så du kan skifte imellem for at undgå han bliver træt af det. Mener der er 4-5 varianter der har lavt fedtindhold. Du kan læse om foderet inde på Foderxpressen.dk hvor du også kan se hvilke varianter der er, pris osv (dog er det billigere i tyskland men jeg har bestilt på Foderxpressen fordi det var små poser og har en lille hund) Når du kommer ind på hjemmesiden klikker du på foder og derefter wolfsblut. Er på mobilen så ved ikke hvordan man ligget et link ind smiley

• #6   29. jun 2012 Tænker et af dem du nævner, baseret på laks kunne være fint osse mht hans pels, men jeg kan se det osse er lavet på kartofler! Jeg har indtryk af, at han trives fint med ris men ikke vil spise kartofler! -Måske det er en vildand!?

• #7   29. jun 2012 Det med små poser, er et sikkert hit hos mig, for jeg hader at have skabene proppet med ubrugelige foderposer, der bare venter på en ny ejer, det virker for langt ude at stoppe den ene sæk foder i skraldespanden efter den anden!

Vi prøver så den Wolfsblut eller Orijen, kartofler eller ej! smiley

Tak for gode råd og links!! smiley

• #8   29. jun 2012 Min gad overhovedet ikke Orijen. Jeg prøvede den med fisk fordi han havde nogle hudproblemer men han spiste det måske en uge og så nægtede han. Hans pels blev også gyldenbrun ved poterne og om munden. Men ellers har jeg hørt folk have gode erfaringer med det. Jeg har bare en sart hund smiley

• #9   29. jun 2012 Panerede fisketing, er han ikke vild med, ellers går det fint med fisk! smiley

Øhh, det eneste jeg lige tænker på mht søde kartofler er brunede kartofler! smiley
    ..Jeg håber det går, tror jeg kan mindes han engang spiste brasede restekartofler, så måske det bare er de alm kogte og bagte han ikke vil spise?

• #10   29. jun 2012 Henriette -Det tror jeg osse jeg har, så det må blive den anden -selvom det lyder voldsomt til en fredselskende Lhasa! smiley

• #11   30. jun 2012 har også mega kræsen hund, har den sidste måned fodret med et forholdsvis nyt der hedder N&D (natural and delicious), kornfrit, 4 varianter og de dufter af noget...nogle maxizoo forhandler det

• #12   30. jun 2012 Min gider heller ikk kogte kartofler men som sagt elsker han wolfsblut. Når jeg gør foderet klar springer han nærmest rundt i iver smiley
    Min får i øjeblikket den variant der hedder Range Lamb. Den er der brune ris i men jeg er ikke så kornforskrækket, ihvertfald ikk over for ris. Men ved at den med ged, hest, vild and, vildtkød og en af dem med fisk har et lavt fedtindhold hvis han er ved at blive for tyk smiley

• #13   30. jun 2012 Katrine N - jeg kan se det er cold river der er baseret på sød kartoffel, er det ikke stort set som alm kartofler?

..Må jeg ikke lige høre hvadfor en der er yndlingsvarianten før jeg bestiller?
    -Det ville være rigtig rart med en succes! smiley

• #14   30. jun 2012 Herhjemme hitter den med hest (wide plain) og han var ellers kørt sur i både orijen, totw og olivers.

Så kan klart anbefale WB.

• #15   30. jun 2012 Super godt! Det lyder nærmest som noget jordskok lignende!?
    Den er solgt! smiley
    Jamen 2 kg synes jeg osse er fint!

Hanne M -jeg vil skrive N&D bag øret hvis han heller ikke vil ha' det her! smiley

..Men jeg er nu fortrøstningsfuld og glad for de gode råd og krydser fingre for at Hampus får lært at spise et godt knasefoder og vi får styr på de bløde runde hofter! smiley

• #16   30. jun 2012 Han er ret småtspisende, men alligevel lidt rund!!
    Supergodt med et tilbudslink, det var blue mountain jeg hælder til at prøve først!;)

Tusind tak for de gode råd! smiley :) smiley

• #17   30. jun 2012 Vil klart anbefale dig Omnisense - danskproduceret uden gluten. De er så søde og vil helt sikkert sende dig en lille prøve hvis du skriver til dem smiley Prøv at læs om dem på deres hjemmeside..

• #18   30. jun 2012 Vil blot anbefale Wolsblut smiley Min kræsne schæfer vil slå ihjel for det foder smiley

• #19   30. jun 2012 Flot, WolFsblut smiley

• #20   30. jun 2012 Den ene af mine, er også vildt kræsen, og har egentlig altid været det, og har været igennem mange ting, og det jeg har haft ebdst erfaring med, er RC til yorkshire terrier og Kingsmoor. Og så begrænse godbidder, han får stort set ikke reelle godbidder, men har altid lidt forskellige ben, klove osv at tygge i og hygge sig med.
    Og så skifter jeg af og til mellem fodring 1 elelr 2 gange om dagen. for at holde lidt variation. og hvis jeg får nogle foderprøver, blander jeg det i grundfodret, også for variation

• #21   30. jun 2012 Har bestilt Wolfsbluts Blue mountain og selvfølgelig kommer der en tilbagemelding i næste uge, når han har testet det! smiley

• #22   30. jun 2012 Held og lykke smiley

det kan være et helvede med en kræsen køter smiley

• #23   30. jun 2012 Undskyld jeg spammer...
    Men foder med højt protein indhold, er det godt for hunde der har "tisseproblemmer"? ER bare med i en anden tråd herinde, hvor det blev nævnt.

• #24   30. jun 2012 Mathilde: Vil det sige din hund ikke lever af andet end rugbrød og leverpostej?! Det lyder usundt.
    Jackie: Ja jeg har også hørt at et for højt proteinindhold kan give problemer med nyerne men har samtidig også hørt at det er en skrøne og at det ikke har noget med proteinindholdet at gøre.

• #25   30. jun 2012 Jeg har haft en meget småtspisende hund i pasning (( mine egne er altædende) og den ville næsten slå ihjel for fish4dogs med laks.

• #26   30. jun 2012 vores er også kræsen, men i den forstand at han bliver træt af de samme foder og hele tiden vil have noget nyt. men tror ikke at det er tilfældet her. i kunne jo prøve at dryppe lidt sovs eller kødsaft elller sådan noget udover tørfoderet i starten. så kan han prøve at tykke på noget hårdt jo, og måske vende sig til tørfoderet. har i prøvet at tjekke hans tænder? måske vil han ikke spise på grund af tandpine.

• #27   30. jun 2012 den er kræsen fordi den har den mulighed. jo mere forskellige du serverer, jo værre bliver det. prøv evt. c/d fra dyrlægen. der er lidt olie i, og jeg har erfaring med, at de fleste hunde kan li det. men ikke nødvendigvis det dyre foder der er det bedste. lanngt fra. husk dyrlægens avance på deres foder er ca. 500 %.

• #28   30. jun 2012 Er der nogen der ved om man kan få nogle prøveposer tilsendt af Wolfsblut?

• #29   30. jun 2012 Nu tænker bare på at hunde der har svære ved at holde sig, om foder med høj protein kan ha noget at sige...?

• #30   30. jun 2012 Ja det er rigtigt.

• #31   30. jun 2012 Henriette hvor store er bidderne i Wolfsblut , min hund er lidt mindre end din han vejer ca 4 kg, kan han spise dem ?
    Og hvilket skal jeg vælge, han er kræsen og vil hest have kylling, lam spiser han ikke har 2 kg Ziwipea ståenden
    Ts undskyld jeg spammer din tråd

• #32   30. jun 2012 Tak, har købt 2 varianter en med fisk og en anden ,tror at når en Westi kan spise dem så kan Peanut også smiley har prøvet orijen og det blev spist med var ikke en succes.

• #33   30. jun 2012 Mamma: Undskyld jeg først svarer nu men har først lige set din besked smiley Jeg har kun prøvet varianten Green Valley og er nu i gang med Range Lamb. Der er pillerne rimelig store synes jeg men han spiser dem fint. Han elsker det foder så tror sagtens din også kan spise det hvis han ikk har noget problem med store piller. Ud fra hva jeg har set på billed så er den med hestekød rimelig små billeder og det samme med den nye variant med ged. Men billeder kan selvfølgelig snyde smiley

• #34   30. jun 2012 Små billeder= små piller. Gik lidt stærkt smiley

• #35   30. jun 2012 Henriette, helt ok, tak. jeg fik en link af Kathrine så jeg købte 2 slags , hvis de blive for store må naboen jo få dem ellers har han jo tænder så det går nok smiley

• #36   30. jun 2012 til doggymom.

tak for tippet,men han må helst ikke få olie, da han har lidt for meget på sidebenene. det mad han har nu er han pt. ret glad for.:)

• #37   30. jun 2012 Vil gerne tilføje at dengang jeg fik min nuværende Chi, der købte jeg RC`s specielle foder til Chi hvalpe, men lille frk.Cookie på 1100gr. ville hellere spise det samme som de 2 store 30kg.`s hunde fik og stadig får = WB`s Blue Mountain og T.O.T.W. i flere forskellige varianter.
    Så det har noget at gøre med om ens hund GIDER at tygge lidt mere, for som jeg så på min lille vuf så ville hun hellere tygge meget mere og så få WB frem for hendes egen "åbenbart kedelige" RC. selv om bidderne var små og tilpassede til hendes bette mund. smiley

• #38   30. jun 2012 PS. Foderexpressen.dk sender også små foderprøver men det koster så en smule, men jeg fortryder ikke at jeg bestilte en pose af alle varianterne fra WB og TOTW. For nu ved jeg hvad mine hunde kan li, og man kan jo heldigvis skifte mellem alle disse varianter uden at det gir hundene dårlig maver. smiley

• #39   30. jun 2012 Anita ved du hvad det koster ved foderexpressen?

Og kan selv små hvalpe og diegievende hunde spise det?

• #40   30. jun 2012 Hvad det koster og få sendt små prøve poser sendt ud?

• #41   30. jun 2012 Jeg kan ikke deres priser i hovedet desv. De har også en fysisk butik i Græsted her på Sjælland.
    Men det kan du læse alt om på deres side www.foderexpressen.dk
    Både hvalpe og diegivende hunde kan spise det da det er et "all stage" foder altså et foder der kan bruges fra fødsel til død.
    Min Chi er som jeg skrev vokset op på det og hun har aldrig været for tyk eller tynd, hun er 2½år nu og er stadig lige tilpas. smiley

• #42   1. jul 2012 Anita, ja jeg tænkte også han har jo tænder så hvis det er interessant nok så skal han nok få tygget sig igennem smiley

• #43   1. jul 2012 Hehehe..Nemlig *Mamma* Især hvis han syntes det er rigtigt lækkert. smiley

Men jeg kan godt forstå at nogle syntes at visse varianter er for store til meget små hunde,
    Jeg prøvede selv at slå en del til mindre bidder, pga."alle de andre Chi-ejere" ikke mente at hvalpen ville få nok mad når den skulle tygge SÅ meget,
    Men det resulterede IGEN i at Cookie gik hen og spiste fra de stores skåle hvor bidderne var store og hele. smiley
    Men måske hun troede at maden i de stores skåle bare VAR bedre end det hun fik serveret..Hihihi..

• #44   1. jul 2012 Kartine. Foderexpressen laver skam "prøveposer" på 400gr.af alle de slags foder de sælger, så man skal ikke nødvendigvis ha dem helt fra tyskland, men jeg ved godt at det ER billigere at købe fra tyskland.
    Men da jeg ikke kan tysk, så betaler jeg gladeligt det det koster at købe fra et danskt firma.
    Hundene skal jo ikke "lide" fordi jeg ikke ville lære tyskt da jeg gik i skole. ;-))

• #45   1. jul 2012 Jeg skal i morgen bestille prøveposer ved Foderexpressen, men er så meget i tvivl om hvad jeg skal bestille til en 20 måneder gammel golden tæve som er meget kræsen

Nogle gode råd?

• #46   1. jul 2012 Min kræsne schæfer spiser alle varianter smiley

• #47   2. jul 2012 Kathrine N hvor meget spiser din om dagen og hvor tit får hun foder?

• #48   4. jul 2012 Æv! Vi fik de 2 kg. Blue mountain hjem igår, men han nægter at smage på det! smiley

Jeg har været sydpå i mandags for at se en lille vidunderlig tævehvalp, som skal herhjem og bo sidst på måneden! Jubii! smiley
    -Og fået en smagsprøve på noget foder derfra og det vil han godt spise! smiley
    ..Hurra for at det endelig er lykkedes at finde et tørfoder, men Wolfsblut gider han nu ikke!

..Er der nogen der vil købe 1,8 kg billigt? ;D ..Eller have tilsendt smagsprøver, så må i sige til!! smiley

• #49   4. jul 2012 Kathrine, det lyder af lidt, så skal min have halvdelen af 60 g, der står ml 30-90g i han vægtklasse , er det ikke lidt ???
    Tanja, min spise den ene af de 2 slags jeg fik hjem i forgårs , 1 måltid nu vil han ikke have det mere, øv
    jeg tror jeg må skrue bissen på smiley jeg har nok 8 forskellige slags foder stående, altsammen godt foder Ziwipeak, Oliver, acana, WB o.s.v og hver gang har jeg tænkt ok han kan nok ikke lide det og jeg spiser heller ikke ting jeg ikke kan lide, men hvornår er nok ... nok ? skal jeg begynde med at fjerne det efter 20 min og ikke give ham andet hvis han ikke spiser også selvom der går dage ?

• #50   4. jul 2012 ok, jeg prøver mig frem,
    Nope har også prøvet at have det stående fremme, det hjælper ikke, foderboldte , aktivitetslegetøj intet hjælper. Han spiser hvis jeg blander leverpostej i og da kun om eks morgenen.
    Idag har han f.eks fået ca 10 WB bider i morgen, nogle godbidder kylling ved træning , 1 stk lille grise ribben rådt og lidt godbidder igen ved træning, det er jo ikke meget rigtig mad og godbidderne i kylling er ikke store det er dem man køber til hjemmelavet pizza.

• #51   4. jul 2012 Jeg tænker lidt at du skal lade være med at give alt muligt andet før han begynder at spise sin mad?

• #53   5. jul 2012 pia H Han er absolut ikke for tyk, snarere tværtimod smiley
    Jeg tror jeg prøver at droppe træningen idag så får han nemlig ingen godbidder og nu har jeg sat maden til ham, den fjernes om 30 min, hvis jeg gør det samme i morgen så kan det være jeg kan få ham til at spise sin mad.
    Jeg tror også selv at han ikke spiser fordi han får godbidder når vi træner 2 gange om dagen ( kun 10 min hver gang) men det er svært at træne uden godbidder og maden vil ha ikke have som godbid smiley

• #54   5. jul 2012 Kunne det evt være relevant for dig at se på råfodring?

• #55   5. jul 2012 Søster, jeg har overvejet det. Jeg forsøgte at bestille sådan nogle "bites" husker ikke det rigtige navn forleden men man skal bestille 18 kg og det har jeg ikke plads til og det tager vel 6 mdr at spise dem smiley Jeg vil gerne finde sådan nogle færdige pressede rå bidder ( forestiller mig sådan små nuggets ) da almindelig råfodring er svært når vi er på rejesende fod en del weekender, men jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan købe dem i mindre mængder.

• #56   5. jul 2012 Det du måske kan gøre er at købe 1kgs poser hos rigtighundemad eller kragborg, eller evt supermarkedet, til hverdagsmad, og supplere med ziwipeak i weekenderne. Jeg ved ikke hvad de der bites er for nogle, men det lyder da interessant.

Når jeg er ude supplerer jeg selv med Taste of the Wild.

• #57   5. jul 2012 Ja det kunne jeg jo prøve 1 kg burde jeg have plads til i verdens mindste fryser :-). Ziwipeak, det gider han ikke spise smiley

• #58   5. jul 2012 Nå ja.. Det ville jo også være for nemt. smiley

Hm... Hvad hvis du selv tørrer kød i ovnen? Gider han spise det?

• #59   5. jul 2012 Søster, det har jeg aldrig prøvet, hvad tørrer du ?
    og er det nok , jeg tænker får han de vitaminer og mineraler han skal have når det er tørret ??
    Han fik en klump råt kyllnge bryst forleden, det kiggede han på som om det var landet fra Mars, snusede lidt og gik smiley
    Jeg er begyndt at give ham 1 stk svine ribben, ca hver anden dag , første gang kiggede han på det i 5 min før han fandt ud af det kunne spises og smagte faktisk godt, heldigvis har det underligt nok hjulpet på han mave, den var lidt løsagtig men nu er den fin hmmm,:-)
    Jeg har tænkt på om hans underlige vaner er fordi manden giver ham lidt af sit mad, eks nogle spagettier eller ligende men kun når han har spist sin egen mad, det forstår Peanut jo bare ikke så han venter på den gode del. Spis din egen mad så får du lidt af mit gode, og jeg ved ikke hvad der er nemmest at forklare hunden eller manden det smiley

• #60   5. jul 2012 Glemte lige:-)
    Det der genere mig er at jeg ved ikke om han får de mineraler og vitaminer han behøver , hvis jeg var sikker på det kunne han skam få hvad som helst, hen spiser jo ikke store mængder så prisen er jeg ligeglad med.

• #62   5. jul 2012 Mamma

Jeg har kun gjort det med fisk og lever, som godbidder. Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne det med alt muligt andet.

Det rå er helt klart at foretrække, men opbevarings/rejsemæssigt kan det godt give mening også at have et lager at tørret kød.

• #63   5. jul 2012 Søster, det vil jeg prøve. Tak

pia H Sorry smiley
    Jeg vil heller ikke stoppe ham yderligere, men sikre mig at han får de mineraler og vitaminer han behøver, derfor vil jeg have at han spiser et godt fuldfoder (Ziwipeak, TB eller ligende)

• #65   5. jul 2012 pia , ok jeg må vist melde mig ind i gruppen for Barf og sætte mig ind i dette smiley

• #67   5. jul 2012 pia h, -jeg er simpelthen ikke helt med!?
    ..Hvad er det du foreslår -skal han leve af tørret kød eller hvordan er det lige jeg skal sammensatte et måltid?
    Som sagt er problemet her, at han ikke vil spise andet end dagens middag og det kun hvis det er uden kartofler eller spagetti!! -Han skulle gerne osse kunne spise et tørfoder synes jeg, så han bliver fornuftigt dækket ind med div vitaminer og mineraler uden at blive for bred!

..Og Wolfsblut gider han så heller ikke!

• #68   5. jul 2012 Tanja

Det jeg tænkte på til dig var råt kød, evt med grønt. Nogle kalder det BARF, andre kalder det råfodring, men uanset hvad man kalder det, så går det ud på at man giver hunden rå mad.

Det kan gøres billigere end mange af de finere tørfodermærker, og det kan måske være en løsning på kræsenhed, men det fylder til gengæld meget i fryseren, og kræver vejledning i starten (man skal lige have nogle principper på plads).

Det med tørret kød kom vi ind på da Mamma mangler en løsning til rejser.

• #69   5. jul 2012 Nååh, så er jeg lidt mere med! ..Fryserplads har vi ikke så meget af, men han er jo heller ikke verdens største hund!
    Har læst en smule om barf, men kan ikke helt blive klog på om det egtl. er særligt godt for en hund, eller om den bare får tynd mave af det, -lidt a la alt det detox-mad nogle anbefalede til tobenede for et par år siden!
    Hvor kan man blive klogere på det?

• #72   5. jul 2012 Enig. Detox er noget helt andet. Det her svarer til at man selv bare spiser friskere råvarer.

Nogle hund kan godt få lidt sjov mave af det i starten, men det er ikke meningen at det skal fortsætte. Når man har været i gang i et lille stykke tid får man hurtigt en fornemmelse af hvilke madvarer giver hvilken type afførring - men generelt kommer hunden til at lave meget mindre af det, da de simpelthen optager mere af maden end de gør på de fleste tørfodermærker.

• #73   5. jul 2012 Ok! Tak for tippet, så prøver jeg at studere lidt på -naturligthundefoder.dk! smiley

• #74   20. jun 2014 Hej
    Jeg har også en kræsen Lhasa, og har fundet ud af at helt alm. frolic spiser han med glæde. Så prøv da evt. den type foder.

Mvh.
    Dorthe

• #76   20. jun 2014 Snob - det er jo min beslutning, og ikke noget du skal bestemme!

• #78   20. jun 2014 Så hold op med at kommentere det!

• #80   20. jun 2014 Igen, så skriver du at du er ligeglad - så stop da med at kommentere det.

Kommentér på:
Hjælp! -Foder til en kræsen Lhasa??

Annonce