{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Så gik det galt. (langt) {{forumTopicSubject}}

Bliver bare lige nød til at dele en træls historie.

Skal forbi en galsindet Schappendoes hver gang jeg går tur. For år tilbage bed den mine gennem hegnet, uden at komme med nogle advarsler først. Og bæstet ville heller ikke slippe igen. Ejeren var meget forbavset for den kunne da med alle andre af nabolagets hunde. Siden da har jeg altid gået på den anden side af vejen.
Når jeg går tur siden da og kan se at døren står åben er jeg alt ekstra meget på vagt, fordi den en gang før fløj ud gennem hegnet. Heldigivs gik min mand den dag med Laika, så jeg kun havde Chips at holde. Jeg fik sparket den væk fra mig og Chips og manden løftede Laika op under armen. Og ejeren fik hentet sin køter inden der var nogen der kom galt afsted.

I dag var ejer og køter så på visit to huse længere ned i en have som ikke er hegnet helt ind. Kunne ikke se hunden gennem hækken. Men pludselig står den ude på vejen nogle få meter fra os. Jeg trækker mine bag mig og brøler op da den sætter i løb hen mod os. Ejeren førsøger at kalde hunden tilbage uden resultat. Jeg kunne desværre ikke både holde mine og losse den af h. til, men førsøger i stedet at gå i mellem og skærme mine af. Den kommer så hen til Chips der knurrer og gøer som en gal. Da den kom tæt nok på bed Chips sig fast i dens øre, og han havde ikke tænkt sig at slippe. Køteren hyler og piver.
Ejeren finder endeligt ud af at komme hen, og trækker hans hund væk fra mine. Han forsøgte dog også at trække Chips væk fra den, men Chips slap ikke. Da han gør det, trækker jeg i Chips og ber ham slippe, hvilket han også gør.

Ejeren får smidt hans hund tilbage i haven. Han nævnte at jeg skulle ha sluppet snoren. Og jeg svarede ham at jeg ikke slipper snoren førend det er nødvendigt. I det her tilfælde havde jeg nok bare opnået at mine var blevet bidt.

Da han kom tilbage hilste han på mine to hunde, som gladeligt hilste på ham.

Et eller andet sted er jeg ærgelig over at Chips har bidt en anden hund. Men en anden del af mig siger også, så kan de fandme lære det.

Er ikke nervøs for efterfølgerne. Alle som så optrinet kender mig og mine hunde. De ved mine hunde er rare og glade hunde. Er heldigvis også på rimeligt talefod med ejeren. Han bebrejder mig intet. Men juridisk set har jeg også sagen på min side.

Men jeg håber også at det her lærer dem at holde styr på hunden, så det her ikke skal gentage sig. For jeg er ærligt talt pisse ræd for at den en dag skal bide mine igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så gik det galt. (langt)
  • #1   30. jun 2012 Så kan den anden ejer bare lære at holde sin hund inde !

    Og må jeg lige tilføje : Gud en lækker hund du har ! Var lige inde på hans profil og kigge ! smiley hehe lækkerbisken !


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #2   30. jun 2012 At du kan tænke over om det er din skyld forstår jeg ikke.Hvis det var mig ville jeg allerede første gang fortælle tydeligt at det ikke skulle ske en gang mere, for så ville det blive meldt.At din hund skal presses til at bide kan ikke være rigtig.

  • #3   30. jun 2012 Tina, rigtig kedelig oplevelse, den hundeejer må da snart lære at holde sin hund bag hegnet.
    Også forfærdeligt at man skal være bange for at gå tur med sin hund, at folk da ikke kan tænke sig om.


  • #4   30. jun 2012 *Har du ikke noget pænt at sige - Så hold kæft!*
    Tusind tak. Jeg er også mere end glad for at have ham i mit liv. smiley

    Jeg synes det er super træls at de ikke kan udvise lidt mere ansvarlighed, så situationen ikke opstår. Nu virker Chips ikke påvirket af situationen, og fungerer godt sammen med andre hunde. Men han er lige så anspændt som mig når vi går forbi huset for at komme ned for enden af vejen ned på marken. Det sker at jeg starter bilen og kører de 100 meter derned for at de kan løbe frit på marken.


  • #5   30. jun 2012 Kennelmor.
    Ja kedelig er vist det rigtige ord.

    Kathrine.
    Bebrejder ikke at han bed i den situation, havde han ikke gjort det var det os der var blevet bidt. Men er pave stolt over at han slap pænt da jeg bad ham om det. Og at begge hunde roligt og uanfægtet kunne forsætte gåturen, det var kun mig der ikke opnåede rolig og uanfægtet tilstand :S


  • #6   30. jun 2012 Godt det ikke gik væærre. Men jeg undre mig over hvordan den kan bide dine gemmen hegnet. Du lader da ikke dine hunde gå helt op af hegnet. Det er der nogle der gør og tror alle hunde elsker og sige goddag. Det gør alle bare ikke.

  • #7   30. jun 2012 Suzy.
    Nej jeg var nok lidt ude af fatning da du ringede :S

    Brug hjernen.
    Dengang de blev bidt gennem hegnet, troede jeg hunden var venlig. Hilste på ejer da jeg kom gående, og han hilste tilbage, så jeg troede alt var i den skønneste orden. Hunden stod stille og logrende ved hegnet som går helt om til fortovet. Den bed uden nogen advarsler. Hvilken hanhund vil bide en tæve i løbetid??
    Siden da har jeg trukket over vejen på det modsatte fortov.


  • #8   30. jun 2012 Hehe, ja undskyld, kunne ikke lade være med at klukke lidt over: "og manden løftede Laika op under armen", blev jo lige nødt til at gå ind og lure på hvem laika er, og troede det var en lille hund på 2-5kg, men nej nej, en skødehund på 20-25kg smiley


    Træls oplevelse, men godt der ikke skete mere end der gjorde!


  • #9   30. jun 2012 *Love is all around* K
    Skal du ikke undskylde smiley Hun er vores lille skødehund.


  • #10   30. jun 2012 Anne.

    Jeg ved godt i dag i bagklogskabens lys at det måske havde været klogere at gå over på den anden side af vejen eller ud på vejen. Men episoden var tilbage i 2009, og jeg er da blevet klogere sidenhen. Men jeg troede vitterligt ikke den ville bide dengang, eftersom at ejeren stod lige ved siden af smilede og hilste høflig og hunden logrede.

    Har også hørt om den slags ulykkelige sager før.
    Der er dog ikke ret meget "skummelt" ved Chips. Han er en lille setter/münsterlænder rundkørsel på 22 kg. Han ligner ikke en listehund mere end en puddel ligner en rotte.

    Tænkte på at sende dem et brev. Og gå dialogens vej, for at undgå at stå i en lignende situation igen. De nogle rare og venlige mennesker, og vi bor i en meget lille by. Så jeg vil ikke begynde at melde en masse hvis der kan findes en bedre løsning.


  • #14   1. jul 2012 Kedelig oplevelse og godt der ikke skete mere.

    Men hvorfor vælger du at gå forbi når du ved den hund er er?


  • #15   2. jul 2012 Nu som medløber.
    Jeg skal forbi den for at komme ned til den store brakmark/eng, der ligger for enden af villavejen. Det er et godt sted væk fra trafik hvor hundene kan løbe frit uden at genere andre. Ellers måtte de nøjes med 10-15 minutters kedelig gåtur i snor, hvis jeg da ikke skal til at starte bilen og køre i hundeskoven.

    Anne. nej det er klart smiley
    I dag holder jeg også konsekvent pænt afstand til andre hunde. Det er aldrig til at vide hvordan den anden hund er.
    Ja, jeg har også læst om den slags episoder. Men jeg vil da til alle tider foretrække at løse problemet på en pæn og ordenlig måde.
    Det skulle helst ikke gerne ske at der er en hund der kommer rigtigt galt afsted.


  • #16   2. jul 2012 Åh okay smiley Tænkte bare at jeg ville lade være med at gå den vej forbi så.. Men kan godt forstå det så smiley

  • #17   2. jul 2012 Godt der ikke skete mere end der gjorde. Men det er en grim forskrækkelse at få, og man føler sig magtesløs i sådan en situation. smiley

    Men hvad sker der når der kommer en mindre person gående med familiens hund?? Det sker jo at børn får lov at gå ture med familiens hund.
    Når du stadig er godt på talefod med ejeren, syntes jeg ikke der skulle være noget i vejen for at nævne det for ham. Det ville satme være synd hvis der kom et barn imellem to hunde der slås...



  • #18   2. jul 2012 Nu som medløber. Ja jeg kunne nemt ha gået en anden vej, hvis der var en anden vej at gå smiley

    Lea.
    Tror ikke de har små børn.


  • #19   2. jul 2012 Godt, at der ikke skete noget alvorligt med Chips.
    Jeg kan godt forstå, at du blev chokeret.
    Samtidig, kunne du jo heller ikke vide, at den anden hund, var på besøg et helt andet sted, end hvor den plejer at opholde sig, og endda et uindhegnet sted.
    Hvis du går en anden vej næste gang, så kan du heller ikke vide, om den er på besøg der.


  • #20   2. jul 2012 Anne.
    Chips bed og holdte fast i den anden før end den bed dem.

    Havde Chips og Laika med til hundetræning i går mellem en fast legekammerat (lab hanhund på 13 måneder) og to fremmede tæver, som vi aldrig havde mødt før.
    Der var intet negativt at mærke på ham.

    Men det vil helt sikkert være klogt at være ekstra på tæerne og med øjne i nakken den næste lange tid.
    Træner ham et par gange i ugen og møder derfor også en masse andre hunde i alle former og størrelser.


  • #21   2. jul 2012 Nej, hans reaktion kan man ikke klandre.
    Jeg kender ham godt nok til at voldsomme udfarende og dominante hanhunde, kan godt blive for meget for ham, hvis de da ellers vælter rundt i hovedet på ham. Men derfor har han aldrig bidt en anden hund før.
    Synes faktisk Chips har en rigtigt fint og tydeligt hundesprog og fungerer godt sammen med andre velfungerende hunde.


  • #22   3. jul 2012 Altså det kunne minde lidt om historien med den lab der gik i snor hvor en lille hund løber løs hen og skaber sig labben vender og svare igen, det ender med labben lader livet.

  • #24   3. jul 2012 Hvis det havde været her, kunne det godt tænkes din hund var en næse mindre, hvis den kom for tæt på. Nu er hegnet sat en meter inde på grunden, og alligevel skal folk løfte deres hund op for og hilse. Fatter det ikke.

  • #25   3. jul 2012 Brug hjernen.
    Hvem er dit indlæg rettet mod?

    Suzy.
    Mange tak smiley


Kommentér på:
Så gik det galt. (langt)

Annonce