{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Så gik det ikke længere {{forumTopicSubject}}

Kom hjem i lørdags efter en diskusprolaps operation fredag, og synes at nu gik alt godt.

Men ak, jeg har det godt nok skidt. Kvalme, appetitmangel, opkastningsfornemmelser og smerter i benet er næsten ikke til at holde ud.

Har lige talt med min læge, og jeg får noget for den ulidelige kvalme.

Kl. tolv kommer min dejlige mand hjem fra arbejde og kører mig til kontrol på hospitalet. Der må de se på hvorfor jeg har så ondt i benet. Det skulle jo gerne gå væk efter operationen.

Er der andre der har prøvet efter en operation først at have det godt, og så gik det ned ad bakke. Hvorfor pokker skal det være sådan? Ved godt jeg er blevet fyldt med en masse medicin efter operationen, men dem er jeg færdige med og får kun panodil, dolol og voltaren, som jeg plejer at få. Øv.

Det eneste lyspunkt er at have mine hunde omkring mig - det er så dejlige og fornemmer at jeg har det skidt, så det vil gerne nuse mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så gik det ikke længere
  • #1   5. sep 2007 Har ikke så mange erfaringer - vil bare ønske dig god bedring smiley

    Louise


  • #2   5. sep 2007 Hej hvor er det synd for dig,. har ikke prøvet det selv men vil da meget gerne høre nærmere da min storebror skal på Glostrup på Fredag og have samme operation....
    God bedring


  • #3   5. sep 2007 Gitte: Min far er blvet opereret for det samme og det er også gået.. Nu vil jeg ikke fjerne alle forhåbninger for dig, for det er jo slet ikke sikkert at det ender på samme måde..
    men min fars smerter i benet kan han aldrig komme af med.. Han er blevet opereret 2 gange for diskosprolaps, men han har stadig smerter.. Smerterne i benet har noget at gøre med diskosprolapsen.. det er noget med at den påvirker at nerven i benet sidder forkert eller lign (kan ikke huske det præcis)..

    Men jeg håber og beder til at det samme ikke sker for dig.. For han har sgu mange problemer og har svært ved overhovedet at arbejde (han driver et smedefirma)..


  • #4   5. sep 2007 Har ingen erfaring på området - men vil aligevel gerne ønske dig rigtig god bedring smiley

    Aj hvor er det synd for dig - jeg føler med dig og håber at der kan gøres noget, så du får det godt smiley

    Trøstekram fra mig.


  • #5   5. sep 2007 Tusind tak for jeres opmuntring.

    Julie: Din bror skal sikkert opereres af samme læge som jeg, da han er overkirurg på Glostrup til daglig, men har en ekstra tjans på det privathospital hvor jeg blev opereret.

    Dina: Det var en nerve der sad i klemme, og den skulle han have fixet og så var diskus'en klemt i højre side. Det er så ærgerligt at man ikke bliver raks efter en operation, det er jo formålet. Men jeg vil nu se tiden an, det er jo knap en uge siden jeg blev opereret.


  • #6   5. sep 2007 Gitte, jeg har heller ingen erfaringer.. Men ville blot ønske dig god bedring og håber besøg på hospitalet vil hjælpe..

    mange tanker her fra Køge


  • #9   5. sep 2007 hej Gitte - rigtig god bedring -

  • #11   5. sep 2007 Jeg er opereret 2 gange og har en ny prolaps, men der kan ikke gøres noget. Jeg læste din tråd i sidste uge, må jeg spørge hvor din prolaps sad, der er nemlig flere ting jeg bestemt ikke forstår, såsom at du kom hjem allerede dagen efter og at du må sidde ned. Disse ting lyder helt forkert i mine øre.

  • #12   5. sep 2007 Britta: Min prolaps sad imellem 4. og 5. ryghvirvel nede fra. Den var klemt i den højre side og der sad en nerve i klemme. Operationen forgik fra ryggen af.
    Jeg sidder ikke op så længe ad gangen, for det kan jeg slet ikke.
    At jeg kom hjem dagen efter har måske noget at gøre med at det ikke var så slem en diskusprolaps. Hvad ved jeg - har aldrig prøvet det før.
    I dag var jeg til samtale med en fysioterapeut fra hospitalet og jeg skal i gang med at lave rygøvelser og skal starte på rygskole om 1½ uge. Hvis jeg ikke kan stole på sygehusvæsenet så ved jeg ikke hvem jeg skal stole på.


  • #13   5. sep 2007 Hej Gitte. Ja, så må jeg virkelig undre mig, begge mine operation var på L5/S!. For det første bliver man ikke udskrevet før tidligst 1 uge efter indgrebet og bliver transporteret hjem i liggende transport. Man får nogle lette øvelser fra sygehuset som gøres flere gange daglig. Man må ikke sidde ned i de første 6 uge og slet ikke sidde i en bil og først derefter starter man rigtig genoptræning.

  • #16   5. sep 2007 Jeg bliver nødt til at stole på hvad jeg få anvist. Hvor længe er det siden du er blevet opereret Britta - noget tyder på at din skade var/er langt mere alvorlig end min.

  • #18   5. sep 2007 Gitte, nej det har ikke noget at gøre med hvor alvorligt det er, det er ganske enkelt behandlingsmetoden her i Jylland og vi har gode resultater herovre. Min revisor kørte galt på motorcykel for 4 uger siden og hun må ikke sidde ej heller i en bil i 8 uger og har også kun lette øvelser indtil hun skal begynde genoptræning. Du skal være klar over at de bevægelser der er i en bil er nok til at give dig en ny prolaps, så lov mig, for din egen skyld at være forsigtig

  • #20   5. sep 2007 Daisie, ja og det er det samme over alt, jeg er opereret i Viborg i 93 og igen i 95 og har i flere år haft en prolaps samme sted igen og da de fjernede så meget af knogle som det var muligt i 95 er der ikke mere at gøre, så der er rimelige dage og så er der dårlige dage, men det lærer man at leve med.

Kommentér på:
Så gik det ikke længere

Annonce